• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

soepje

Member
Well, you probaby don't agree, but I have to actually lie about my education in order to get a low level job, something I refuse to do because I feel really uncomfortable with that. I don't mind taking these jobs on at all, on the contrary, but to actually get a job like that I have to do everything to make sure they don't find out I actually graduated university because they don't want people like that (fo lots of reasons).
And that sucks because I can work hard and can definitely be an asset to any company. But above all, working and all the benefits you get from that (meeting people, doing something useful, etc.) just feel so extremely good.
I don´t agree indeed :p. Why would they not hire you? Why would you have to lie about your education? When i worked via a temp. agency for some time, there where loads of hbo and uni graduates working the same hours for the same wage as me. Nobody cared about education in the hireing process, it was just seen as a plus. My brother didn´t find a fitting job after his masters for a bit over a year, he did work in the mean time though. It took some time, but now he got a proper one. So it´s possible, don´t give up!

Anyway, i´m a mietje, i need to go have myself some sleep.
 
Die is zo goed

Weet nog wel dat Pringles met die Xtreme smaken kwam met onder andere wasabi. Een maat had een bus meegenomen en iedereen meteen proberen of het een beetje te kanen was. Niemand hoefde een tweede en ik had een gratis bus pringles.

Hahaha, mazzel! Pringles is echt het meest verslavende van allemaal, dat eet ik alleen op hele speciale gelegenheden. Sour cream onion is mijn favoriet, Hot and spicy de tweede.
 

7threst

Member
I don´t agree indeed :p. Why would they not hire you? Why would you have to lie about your education? When i worked via a temp. agency for some time, there where loads of hbo and uni graduates working the same hours for the same wage as me. Nobody cared about education in the hireing process, it was just seen as a plus. My brother didn´t find a fitting job after his masters for a bit over a year, he did work in the mean time though.

How about being overqualified? Or I'm just not qualified for the jobs I apply for (and I made it a rule to apply every weekday for at least one job and have been doing so for almost a year) even if the job is like thhe lowest level you can get.

Here an example of a rejection. Notice the type of work:

Bedankt voor je reactie. Wij zijn echter op zoek naar kandidaten met ruime ervaring als productiemedewerker. Dit mis ik in jouw CV. We zullen je dan ook niet uitnodigen voor een kennismaking. Succes met verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

This means: packaging shampoos and soap in carton boxes, something I know how it works. What can you do if you're not even given a chance to do work like this?
 
Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat bedrijven iemand zo lang mogelijk willen houden. Als je hoger opgeleid bent dan de functie die zijn willen vullen, zijn de kansen veel groter dat je ergens anders iets beters krijgt aangeboden. Ik probeerde veel productiewerk te doen omdat en zelfs op gesprekken kreeg ik vaak een variatie te horen van "Is dit niet een beetje te laag voor je?" Voor metaalwerk heb ik niet genoeg ervaring en voor productiewerk ben ik te hoog opgeleid, terwijl mijn diploma niet eens zo fantastisch is. ._.
 

Chuckie

Member
Had je nou niet kunnen zeggen: "je zat bijna goed" ofzo? Ik voel me de hele avond al de domste poster van GAF :( :p

Dat je er naast zat met Nederlandse grammatica maakt je echt niet de domste poster van GAF.... shit als je ziet wat voor poep er hier af en toe geplaats wordt ben ik er van overtuigd dat je dichterbij de slimste poster van Gaf zit dan de domste.
 

7threst

Member
Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat bedrijven iemand zo lang mogelijk willen houden. Als je hoger opgeleid bent dan de functie die zijn willen vullen, zijn de kansen veel groter dat je ergens anders iets beters krijgt aangeboden. Ik probeerde veel productiewerk te doen omdat en zelfs op gesprekken kreeg ik vaak een variatie te horen van "Is dit niet een beetje te laag voor je?" Voor metaalwerk heb ik niet genoeg ervaring en voor productiewerk ben ik te hoog opgeleid, terwijl mijn diploma niet eens zo fantastisch is. ._.

Ja, dat besef ik ook maar daar schrijf ik ook naar. In die zin is het misschien stom dat ik mijn universitaire studies op mijn CV laat staan maar het voelt zo fucking slecht die ervan af te halen voor een baan die ik zo snel mogelijk wil inruilen voor iets anders. Alsof ik nog net iets meer de boel moet flessen (door mijn CV aan te passen) dan de werkgever (door mij af te rekenen op mijn opleiding), dat terwijl ik gewoon wil werken en dus brieven en dergelijk ook gewoon open naar de functie schrijf.

Maar misschien ben ik gewoon een kleinzielige zeikerd, dat kan ook :p
 

Aiii

So not worth it
Dat je er naast zat met Nederlandse grammatica maakt je echt niet de domste poster van GAF.... shit als je ziet wat voor poep er hier af en toe geplaats wordt ben ik er van overtuigd dat je dichterbij de slimste poster van Gaf zit dan de domste.

Peter is altijd een beetje onzekertjes.
 

7threst

Member
Dat je er naast zat met Nederlandse grammatica maakt je echt niet de domste poster van GAF.... shit als je ziet wat voor poep er hier af en toe geplaats wordt ben ik er van overtuigd dat je dichterbij de slimste poster van Gaf zit dan de domste.

Ja er zijn soms posts waarvan ik eerst denk "ha, goede troll!" en dat het dan serieus blijkt te zijn, daar sta ik soms wel van te kijken op GAF.
 

Thud

Member
Die is zo goed

Weet nog wel dat Pringles met die Xtreme smaken kwam met onder andere wasabi. Een maat had een bus meegenomen en iedereen meteen proberen of het een beetje te kanen was. Niemand hoefde een tweede en ik had een gratis bus pringles.

Jij liever dan ik. Vooral als het teveel is, toen ik sushi at zorgde de wasabi ervoor dat mijn neusgaten gelijk verfrist werden...
 

soepje

Member
This means: packaging shampoos and soap in carton boxes, something I know how it works. What can you do if you're not even given a chance to do work like this?
That sucks. Als je echt wilt werken moet je gewoon eens bij een uitzendbureau binnenlopen en (geveisde) enthousiasme tonen, ben je zo aan het werk, en je kan zo stoppen. Hoe dan ook, het is nu even kut, maar dan kan het alleen maar beter worden :).

Godsamme wat wat gaat dit topic hard :) wel gezellig zo te zien. Vraag me af hou oud iedereen is.... Ik ben alweer 32 dus een oudje :p
28, ook al best oud, dus tijd voor m´n nachtrust :p.
 
^ Je bent ook een twintiger, je hoort erbij.

Ja, dat besef ik ook maar daar schrijf ik ook naar. In die zin is het misschien stom dat ik mijn universitaire studies op mijn CV laat staan maar het voelt zo fucking slecht die ervan af te halen voor een baan die ik zo snel mogelijk wil inruilen voor iets anders. Alsof ik nog net iets meer de boel moet flessen (door mijn CV aan te passen) dan de werkgever (door mij af te rekenen op mijn opleiding), dat terwijl ik gewoon wil werken en dus brieven en dergelijk ook gewoon open naar de functie schrijf.

Maar misschien ben ik gewoon een kleinzielige zeikerd, dat kan ook :p

Je weet maar nooit wanneer ze dingen natrekken als je eenmaal voor ze werkt en hoe het in jouw nadeel kan werken, kan riskant zijn. :/

25, trouwens. Wij allen zijn relieken.
 

Sadist

Member
Domste poster? Who freaking cares. Serieus. Een beetje bescheidenheid is nooit weg, maar je moet je nooit tekort doen. Op GAF moet je natuurlijk ook een beetje kunnen overdrijven en brallen, sommigen nemen dat enkel een tikkeltje te serieus.
 

7threst

Member
Oeh, ons eigen Dutch GAF. Meldt zich aan in de thread.

Also, Brabant!

Cool, waar in Brabant?

Peter is altijd een beetje onzekertjes.

Eh.. I know... :)

That sucks. Als je echt wilt werken moet je gewoon eens bij een uitzendbureau binnenlopen en (geveisde) enthousiasme tonen, ben je zo aan het werk, en je kan zo stoppen. Hoe dan ook, het is nu even kut, maar dan kan het alleen maar beter worden :).


He he, nee mijn enthousiasme is zeker niet geveinsd, je mag gerust even in mijn sollicitatiemap kijken wat ik al zoal gedaan heb om aan het werk te komen :)
 

7threst

Member
Je weet maar nooit wanneer ze dingen natrekken als je eenmaal voor ze werkt en hoe het in jouw nadeel kan werken, kan riskant zijn. :/

Daar werd ik dus voor gewaarschuwd door mijn supervisor die mij mijn uitkering verleend, dat ik dat dus juist NIET moet doen, maar op sollicitatiesites hoor je regelmatig dat je gerust wat "met de werkelijkheid kan spelen", ik bedoel, imo is dat best wel fucked up... ik heb liever een eerlijk werknemer-werkgever relatie gebasseerd op vertrouwen en hard werken dan dit soort weirde trucjes.
 
Mwah, op offtopic ook zo nu en dan. Gewoon relaxed doen en alles is goed :D

Ja, maar voor mijn veiligheid vermijd ik threads over fooien, LGBT, religie, politiek, doodstraffen, multi-culti...

Daar werd ik dus voor gewaarschuwd door mijn supervisor die mij mijn uitkering verleend, dat ik dat dus juist NIET moet doen, maar op sollicitatiesites hoor je regelmatig dat je gerust wat "met de werkelijkheid kan spelen", ik bedoel, imo is dat best wel fucked up... ik heb liever een eerlijk werknemer-werkgever relatie gebasseerd op vertrouwen en hard werken dan dit soort weirde trucjes.

Je kan liever naar de supervisor luisteren (ben momenteel in zo een 'inspanningsperiode' vlak voordat ik een uitkering kan krijgen) dan naar sollicitatiesites, hun adviezen gaan alle kanten op, en meestal niet de goede. Het is wel beter om eerlijk te wezen, dat kan ook in jouw voordeel werken en hoe meer bedrijven je te vriend houdt, des te meer referenties die je kan noteren op je CV.

Ik ben al zo lang aan het solliciteren en bij zoveel uitzendbureau's ingeschreven, ik weet zeker dat mijn referenties talloze keren zijn gebeld, maar zelf heb ik ze niet meer gesproken na mijn vertrek. Die kunnen vast wel mijn bloed zuigen. :x
 

Nemo

Will Eat Your Children
Daar werd ik dus voor gewaarschuwd door mijn supervisor die mij mijn uitkering verleend, dat ik dat dus juist NIET moet doen, maar op sollicitatiesites hoor je regelmatig dat je gerust wat "met de werkelijkheid kan spelen", ik bedoel, imo is dat best wel fucked up... ik heb liever een eerlijk werknemer-werkgever relatie gebasseerd op vertrouwen en hard werken dan dit soort weirde trucjes.
Kga eerlijk zijn, 3 van 5 bijbaantjes die ik heb gehad was met gelogen ervaring op CV, heb het daarvoor eerlijk geprobeerd en bij 20+ werkgevers afgewezen dus daar wordt je ook gek van :/

Werknemer werkgever relatie kan je altijd opbouwen vanaf moment dat je begint met werken, inkomen is een aparte kwestie IMO
 

7threst

Member
Ja, maar voor mijn veiligheid vermijd ik threads over fooien, LGBT, religie, politiek, doodstraffen, multi-culti...

Gay-GAF is gezellig. Alleen soms wat... gay.. zeg maar
KuGsj.gif




Je kan liever naar de supervisor luisteren (ben momenteel in zo een 'inspanningsperiode' vlak voordat ik een uitkering kan krijgen) dan naar sollicitatiesites, hun adviezen gaan alle kanten op, en meestal niet de goede. Het is wel beter om eerlijk te wezen, dat kan ook in jouw voordeel werken en hoe meer bedrijven je te vriend houdt, des te meer referenties die je kan noteren op je CV.

Ik ben al zo lang aan het solliciteren en bij zoveel uitzendbureau's ingeschreven, ik weet zeker dat mijn referenties talloze keren zijn gebeld, maar zelf heb ik ze niet meer gesproken na mijn vertrek. Die kunnen vast wel mijn bloed zuigen. :x

Ja dat idee heb ik ook, dat eerlijkheid echt wel het langst duurt. Ik sta nu bij meerdere uitzendbureaus ingeschreven maar dat levert niets op, en die grote sollicitaitesites als Monsterboard en Jobbird ook niet. Echter, nu ik meer kijk op w

Kga eerlijk zijn, 3 van 5 bijbaantjes die ik heb gehad was met gelogen ervaring op CV, heb het daarvoor eerlijk geprobeerd en bij 20+ werkgevers afgewezen dus daar wordt je ook gek van :/

Werknemer werkgever relatie kan je altijd opbouwen vanaf moment dat je begint met werken, inkomen is een aparte kwestie IMO


Maar heb je daar geen problemen mee gekregen, bv tijdens sollicitaitegesprekken ofzo?
 
"It looks like German, just a bit more stupid."

Misschien zou het in de OP geplaatst kunnen worden dat ze gewoon vragen mogen stellen, dan kunnen we zo overschakelen naar Engels.
Gay-GAF is gezellig. Alleen soms wat... gay.. zeg maar
KuGsj.gif
Ah, ik had het niet echt over de OTs, meer over nieuwsartikelen en de bijbehorende posters die het leuk vinden om mensen uit te lokken. Je kan wel raden over welke ik het heb... :x

Ja dat idee heb ik ook, dat eerlijkheid echt wel het langst duurt. Ik sta nu bij meerdere uitzendbureaus ingeschreven maar dat levert niets op, en die grote sollicitaitesites als Monsterboard en Jobbird ook niet. Echter, nu ik meer kijk op w
Over mijn werkervaring moet ik wel eerlijk zijn, als ze me achter machines plaatsen en ik weet niet hoe die dingen werken kan het aardig fout gaan. :(

*kheb slaap, mazzzzzZZZZZzzzzzzzzz
 

Nemo

Will Eat Your Children
Maar heb je daar geen problemen mee gekregen, bv tijdens sollicitaitegesprekken ofzo?
Was wel een gesprek waar werkgever twijfels had (ook al had ik het een beetje slim aangepakt met fake referenties van vrienden, failliete bedrijven etc). Deze bleef doorhameren over hoe ik dingen aanpakte of de vorige baan. Uiteindelijk die baan niet gekregen, maar heb verder geen serieuze problemen gehad. Waren natuurlijk ook geen carrière banen, dus weet niet hoe het gaat met serieuzere werk
 

Thud

Member
Overigens zou ik Anton Geesink aan de OP toevoegen. Jos Verstappen, hoewel hij vaak aanwezig was in races heeft nou niet echt goede resultaten kunnen neerleggen. Ik zou mij verbazen als niet Formule 1 kijkers hem herkennen :p.
 

7threst

Member
Weet je ook eens hoe dat voelt :(

wat in de fuck?? Dit is je tweede post hier haha :)

Overigens zou ik Anton Geesink aan de OP toevoegen. Jos Verstappen, hoewel hij vaak aanwezig was in races heeft nou niet echt goede resultaten kunnen neerleggen. Ik zou mij verbazen als niet Formule 1 kijkers hem herkennen :p.

Meeste mensen zullen verstappen kennen als "die jongen van de grindbak" denk ik :)
 

Enron

Banned
Cooked some of this tonight:

Sa1PE.jpg


There's not many places you can find it in Canada. I have to go about 80km to get it.

Dude, you can make it without that stuff. My mom made it from scratch like once a week growing up. Don't need no packet Nasi Goreng!

Thankfully there is a fabulous indo place not far from my house here in Atl. Indonesians come from other states to fucking eat there.
 

hiro4

Member
Jij liever dan ik. Vooral als het teveel is, toen ik sushi at zorgde de wasabi ervoor dat mijn neusgaten gelijk verfrist werden...

Als je ogen gaan tranen en je neusgaten voelen alsof je neusharen verbrand zijn dan is de wasabi precies goed!

Goeiemorgen!
 

Danielsan

Member
Godsamme wat wat gaat dit topic hard :) wel gezellig zo te zien. Vraag me af hou oud iedereen is.... Ik ben alweer 32 dus een oudje :p
Inmiddels al weer 24. Ik zie nu al op tegen de 25. Vooral omdat ik me af en toe nog 18 voel. Gelukkig zijn er meer stukken antiek op dit forum.
 
D

Deleted member 1235

Unconfirmed Member
Clichés aside, I always hope foreigners find that Holland brings more to the table (is that also an English saying or is this Dutchspeak? :) ) than "Weed, hookers and Mayonaise on our fries"...

...although it's hard to come up with examples right now, lol!
It's an English saying.

Dutchies are pretty well known as travelers and having tolerant policies that are known to work well. Art is pretty famous as well. You don't really want the weed and hookers thing disappearing though. Sooooo much cash for the land!
 
Top Bottom