Is it legal to smoke in bars in the Netherlands?
So, no.Yeah, it's forbidden in all bars/restaurants etc.
So, no.
Thanks!Yeah, it's forbidden in all bars/restaurants etc.
Ah, I see. It's a bit different compared to here in Sweden where smoking is strictly forbidden, so if you lit one the staff panics.It's not legal, but the control from the government is pretty lax nowadays which results in more and more bars allowing to smoke inside. It's about 50/50 now. Also good to know is that the bars themselves are held accountable of any violations and not the smokers.
Thanks!
I remember a bunch of years ago when it was the Euros or World Cup or whatever and some Dutch guys made a music video and in it they lit a cigarette inside the bar.
Thanks for answering!
Ah, I see. It's a bit different compared to here in Sweden where smoking is strictly forbidden, so if you lit one the staff panics.
Thanks!
I remember a bunch of years ago when it was the Euros or World Cup or whatever and some Dutch guys made a music video and in it they lit a cigarette inside the bar.
Thanks for answering!
Ah, I see. It's a bit different compared to here in Sweden where smoking is strictly forbidden, so if you lit one the staff panics.
The official ruling I think is bars below a certain size are allowed to choose or not. this allows the 'bruine cafes' (generally small cosy often smokey local places) to keep the smoking rule. I think it goes on square meters and because smoking protection is actually for the workers and not the clients (as you can chose to leave) then a bruin cafe allows the (probably one) person working there if they want to allow smoking or not.
Hello Neighbors
I hope you make it today
Heeft Kabouter hem gebanned vanwege het werven van fans voor Duitsland?
Of misschien wordt er een jaartje overgeslagenKomt vast nog wel, maak ik me geen zorgen over
Mja, ben ben wel benieuwd wat de witte wieven ervan gaan maken.
Ik hoop persoonlijk eigenlijk dat we aan het einde van de week gewoon roetveegpieten hebben, zijn we van al het gezeik af. Zullen nog wel wat verontwaardigde roepers op "social media" zijn die helemaal uitgelicht worden in Editie NL en HvN, maar daarna zijn we er tenminste van af.
Iedereen die enigszins objectief kijkt naar Zwarte Piet, ziet gewoon het racistische karikatuur.
Daar heeft GAF me dan wel weer bij geholpen, je merkt gewoon hoe lastig het weg te redeneren is als je het hele traditie-argument weg haalt.
Konden de Amerikanen dat maar met hun wapenwetten en fascinatie met troops/oorlog.
Oh je dacht dat we daar inzage in kregen als burgers?Ik vind het veel vervelender dat het nu gaat over een lek wat geen enkel risico met zich meebrengt in plaats van de grootschalige schending van onze burgerrechten.
Oh je dacht dat we daar inzage in kregen als burgers?
Geesten en witte wieven zijn nu Sinterklaas-canon?Mja, ben ben wel benieuwd wat de witte wieven ervan gaan maken.
Geesten en witte wieven zijn nu Sinterklaas-canon?
Oh, en hoi NederGaf, geloof niet dat ik hier al eerder in het gepost.
Ook mijn punt
Sinterklaas-canon?Geesten en witte wieven zijn nu Sinterklaas-canon?
Geesten en witte wieven zijn nu Sinterklaas-canon?
Sinterklaas-canon?
http://nos.nl/artikel/2068418-sinterklaasjournaal-jaagt-kinderen-angst-aan.htmlWitte Wieven? Heb ik iets gemist? (Zit in noord-zweden, dus heb het hele zwarte piet debat van het huidige jaar niet meegekregen.)
Het is niet alsof Sinterklaas zich nog afspeelt in onze wereld, nu er bovennatuurlijke wezens in voorkomen
http://nos.nl/artikel/2068418-sinterklaasjournaal-jaagt-kinderen-angst-aan.html
Bij het Sinterklaasjournaal hoort ook een lespakket voor in de klas. Daarin wordt verder ingegaan op de thema's van het programma. De Koningin Wilhelminaschool in Voorthuizen is gestopt met het volgen van het programma en de witte wieven. De christelijke school vindt het hekserij.
Het is niet alsof Sinterklaas zich nog afspeelt in onze wereld, nu er bovennatuurlijke wezens in voorkomen
http://nos.nl/artikel/2068418-sinterklaasjournaal-jaagt-kinderen-angst-aan.html
Heeft Kabouter hem gebanned vanwege het werven van fans voor Duitsland?
Als je een ban hebt kan je dan ook niet meer lurken?
Ik hoef dit jaar voor het eerst in jaren geen surprise/gedicht in elkaar te knutselen voor pakjesavond. Stiekem best jammer, want ik vond het altijd wel leuk om te doen.
Ik las dat CNN zondag de documentaire 'Blackface' uitzendt....over Zwarte Piet.
Ik verwacht wel een Zwarte Piet topic op GAF daarna