• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Känner du till Starbreeze? Utvecklarna kommer i alla fall därifrån, dom startade en egen studio som heter Machinegames.
Dom har gjort jäkligt grymma spel som The Darkness och Riddick, så jag är rätt hajpad för Wolfenstein.

Klart jag känner till Starbreeze. DICE, Mojang, Avalanche, GRIN och Starbreeze är ofta frontfigurerna i svenska spelundret. Ghost Games verkar också vara på snabb frammarsh, likaså Image & Form. Machine Games blir ytterligare en studio att hålla ett öga på.
 

Paganmoon

Member
Klart jag känner till Starbreeze. DICE, Mojang, Avalanche, GRIN och Starbreeze är ofta frontfigurerna i svenska spelundret. Ghost Games verkar också vara på snabb frammarsh, likaså Image & Form. Machine Games blir ytterligare en studio att hålla ett öga på.

Ghost Games = NFS: Rivals = Skit...

Hade hoppats på bättre från Göteborgare...
 

Forsete

Member
Det blidde ingen Gripen.jpg
splash.jpg


RIP Sverige 1777-2014
"Et tu Gunnar?"


Begravningsmusik: https://www.youtube.com/watch?v=H2sJz90ygKE
 

Forsete

Member
Vilket regn?

Det har ju regnat hela dagen.. Är du blind eller? ELLÄ?

Någon som kan hjälpa mig hitta en Mini Displayport till DVI hub? Fan säker på att jag såg en sådan inne på SIBA, men nu när jag kollar deras hemsida hittar jag den inte. Såg ut som den delade ut till flera olika utgångar (DVI). HALP.
Märket var antingen Bandridge eller Philips.

http://www.siba.se/product/11560375/apple-mb570z-b-mini-displayport-dvi-?ref=section
Såg ut som den fast med fler kontaker. Eller så minns jag så jävla fel, men det borde jag inte göra eftersom jag övervägde köpa den. :/
 

Farks!

Member
Ligger vid poolen i skrivande stund. Det är molnigt men fortfarande skönt. Imorgon blir det hemresa. Se till att fixa bra väder tills dess!
 

Forsete

Member
Varför fjantas det så oerhört mycket på Sveriges Radio? Varför ska vi avlöna dessa personer?
Låt SR få flyta fritt ett tag, får vi se hur de överlever ihop med alla andra kommersiella kanaler. Behåll någon enstaka nyhetsförmedlande radiokanal, där en herre med frack sitter och sänder med liveorkestermusik i bakgrunden, samtidigt som han med rak och ärlig stämma förmedlar konungens kungörelser.

Jag vill också ha ett fjantjobb som inte kräver några prestationer öht. :p
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Kände på mig att det vart dags o besöka SweGAF igen, och ser man på det snackas svenskt spelmakeri.

Klart jag känner till Starbreeze. DICE, Mojang, Avalanche, GRIN och Starbreeze är ofta frontfigurerna i svenska spelundret. Ghost Games verkar också vara på snabb frammarsh, likaså Image & Form. Machine Games blir ytterligare en studio att hålla ett öga på.

Glöm inte av Massive i Malmö (The Division etc.).

Ghost Games = NFS: Rivals = Skit...

Hade hoppats på bättre från Göteborgare...

Jag har väl viss bias men jag tycker Ghost ska ha lite eloge för vad dom lyckades med på den förkortade tid som dom hade att leverera sitt spel. Dessutom är det en liten spelstudio och Criterion hoppade inte in förän rätt sent i processen. Förkortad tid i och med att nextgenkonsollerna släpptes tidigare än vad som vart originellt planerat. Ghost startades 2012 för att göra ett nextgen NFS inför launch. Då vart tanken en 24-28 månaders utveckling för release våren 2014. När sen MS-Sony började snacka 2013 istället så blev det lite kort om tid. Därav inget NFS i år så att det kan baka i ugnen tillräckligt.

Jag å andra sidan är inte alls förvånad.
Hörru du du, fnys :p

ska ni rösta i det här eu parlamenten tjossan?
Helt klart!
 
Behåll någon enstaka nyhetsförmedlande radiokanal, där en herre med frack sitter och sänder med liveorkestermusik i bakgrunden, samtidigt som han med rak och ärlig stämma förmedlar konungens kungörelser.

Vad?

ska ni rösta i det här eu parlamenten tjossan?

"det här eu parlamenten tjossan"

- strafer, aka mannen under stenen.

Glöm inte av Massive i Malmö (The Division etc.).

Of course. Vad är "etc"? Vet att de gjort lite Assassins Creed och Far Cry 3, men ingen aning i vilken grad. Innan dess gjorde de lite trams till PC.
 
Varför fjantas det så oerhört mycket på Sveriges Radio? Varför ska vi avlöna dessa personer?
Låt SR få flyta fritt ett tag, får vi se hur de överlever ihop med alla andra kommersiella kanaler. Behåll någon enstaka nyhetsförmedlande radiokanal, där en herre med frack sitter och sänder med liveorkestermusik i bakgrunden, samtidigt som han med rak och ärlig stämma förmedlar konungens kungörelser.

Jag vill också ha ett fjantjobb som inte kräver några prestationer öht. :p

Lyssnar alltid på P3.
 

Liljagare

Member
Sitter bredvid järnvägen här, de ska ju fixa ett till spår, klart någon gång 2018.

Nu har det börjats påla iaf.. *dunk-dunk-dunk-dunk* dagarna in, dagarna ut.. :p

Mysigt!
 

Forsete

Member
Lyssnar alltid på P3.

Då lyssnar jag inte längre på dig! :mad:

Nytt vallöfte från S – lag mot könsstereotyp reklam

Stopp för reklam som är sexistisk och könsstereotyp – genom lagstiftning.
Det är Socialdemokraternas nya vallöfte.
– Man behöver inte visa rumpor när man säljer bilar, säger Veronica Palm (S).
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18918833.ab

Det är väl upp till varje varumärke hur de vill framstå?
 

Forsete

Member
Bättre än att lyssna på Rix fm. eller dylikt. Har bara bandspelare i bilen och Nordman (enda kassetten jag har) är inte alltid kul.

Vi har en excellenté lokalradio, tyvärr är sändaren lite mesig så räckvidden är inte den bästa. Men de spelar allt mellan himmel och jord, så den brukar jag lyssna på.
Reklamsnuttarna är hysteriskt B (lokala företag).
 

Forsete

Member
Uppdrag Granskning 20:00 bitches, handlar om svenska muhjahedeens som dör martyrdöden i Syrien.
Bättre där än här.

Jag blev förvånad hur många som egentligen dött där (17+) http://gudmundson.blogspot.se/ som drivs av SVD-journalisten Per Gudmundson har en hel del info.
 

Forsete

Member
Vad är det för fel med Netonnet?

My store of choice när det gäller elektronik. In, handla, ut. Snudd på tysk effektivitet.

Sök kommunaljobb :)

Känner några som jobbat inom kommunen (typ någon form av åtgärd inom arbetsförmedlingen, det var inga fasta jobb). Alla säger likadant, ett av de slappaste jobben som finns.

Tyvärr (?) har jag aldrig haft nöjet. :p

Eller, bli politiker.

Är inte tillräckligt falsk (hoppas jag. :p).
 
R

Rösti

Unconfirmed Member
idag har det varit varmt... alla tjejor gick i linne :)
Har varit hemma hela dagen, så några damer i linne har jag inte träffat på. Däremot har kallingarna förvandlats till närapå en finsk bastu av denna hetta. Hu!
 
Top Bottom