• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
Sov hela veckan.

If you know what I'm saying.

Får jag sparken. :(

Fan, kan ni tänka er.. Snart får vi se Uncharted fucking 4. Snacka om att man är sugen.
Besviken på att GTA V PS4-verran inte kommit än, då hade man haft något att spela just nu.

För nu är det extremt fattigt. Watchdogs intresserar mig ej, Wolfenstein är jag inte sugen på längre (testat lite snabbt på PC bara).
 
I don't know, jag är mest av allt just nu taggad på att se nya Zelda. Hoppas att Nintendo ger mig en anledning att köpa Wii U. En ny modell till ett bra pris och jag är där.

Uncharted 4 kommer bli grymt också.
 
R

Rösti

Unconfirmed Member
Vad tänker Swe-GAF om E3?
Tja, det ska bli kul att göra E3 2014 | General Information & FAQ-tråden, har gjort den i några år nu. Rent generellt om själv mässan och presskonferenserna är jag mest intresserad av det Nintendo kommer visa upp, samt Halo 5: Guardians.
 
Tja, beror på vad man menar med tredjepartsexklusivitet. Tycker man ser mycket sådant numer, dock ofta i form av tidsbaserad exklusivitet. Dessutom är sådana termer så vaga i dagens ekonomi. Remedy hade te.x. svårt att nämna huruvida Alan Wake var ett förstaparts-, andraparts- eller tredjepartsspel. De själva benämnde det som förstapartsspel, trots att studion inte ägs av MS.

I vilket fall som helst: flest spel vinner defintivt inte.
 

Forsete

Member
En sak bara. Jag vill inte se några jädrans teaser trailers med 2 sekunder långa spelsekvenser. Riktiga trailers med mycket gameplay or GTFO. Och absolut inget target BS.
 

Paganmoon

Member
En sak bara. Jag vill inte se några jädrans teaser trailers med 2 sekunder långa spelsekvenser. Riktiga trailers med mycket gameplay or GTFO. Och absolut inget target BS.

Vet inte, Sony skulle kunna visa en halvsekunds snutt med orden "Heavenly Sword" på, felstavat, i skrikiga färger, och jag skulle säga att det hade vart en bra E3...
 

Kattbuss

Member
Bland de bästa spelen på PS3:an, lätt, men jag är i minoritet med den åsikten.

Efter lite googling ser jag ju att det är Ninja Theory som gjort det. Enslaved är, enligt mig, ett av de bästa spelen till PS3. Jag kanske får ge Heavenly Sword ett försök.
 

Paganmoon

Member
Efter lite googling ser jag ju att det är Ninja Theory som gjort det. Enslaved är, enligt mig, ett av de bästa spelen till PS3. Jag kanske får ge Heavenly Sword ett försök.

Do it! :) kom bara ihåg att det är ett väldigt tidigt spel, så den är inte helt optimerad, skuggorna är inte 100%-iga, men fortfarande ett vackert spel.
 

Kattbuss

Member
Do it! :) kom bara ihåg att det är ett väldigt tidigt spel, så den är inte helt optimerad, skuggorna är inte 100%-iga, men fortfarande ett vackert spel.

Nice. Jag lägger sällan så stor vikt vid grafik så det är inget problem för mig :)
Det verkar inte finnas på PSN så det får bli en sväng till Game efter jobbet!
 

strafer

member
E3 SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAART!!!!

NEED FOR SPEED UNDERGROUND 3
HALF LIFE 3
THE LASTER OF USES 2
UNCHARTED 4
TOMB RAIDER 2: THE RAIDINING


HOLY SHIT, THIS WILL BE AMAZING

EE3333333333333333333
 

Forsete

Member
Heavenly Sword.. ptja, PTJA..

Gillade stridssystemet, men tålte ICKE den i SYNNERHET ostadiga bilduppdateringen. Vilket var en STOR besvikelse IMO när en av utvecklarna här på GAF i egen hög person FÖRSÄKRAT oss att den skulle vara stabil.

Så ett rätt så bra spel som blev förstört av ostabil bilduppdatering, i mitt fall. Och så tyckte jag det var pissvårt. :p Kanske skulle uppleva det annorlunda idag, kanske ger det en ny chans till sommaren. Vackert var det dock.
 
Vad är PTJA? Är det typ en sån där organisation som värnar om djurens rättigheter? För om så är fallet har jag svårt att se dess relevans i det hela.
 

Groof

Junior Member
Heavenly Sword va helt ok. Inget mer inget mindre. Blev dock en aning enformigt och slutstriden va bland det tristaste jag kört. Stundvis snyggt dock.
 

Forsete

Member
Vad är PTJA? Är det typ en sån där organisation som värnar om djurens rättigheter? För om så är fallet har jag svårt att se dess relevans i det hela.

Något som en herre av denna kaliber skulle utbrista i, i förvåning, eller när han noga överväger sitt svar. En mer formell/högadlig form av "tja".

koeb081b.jpg
 

Forsete

Member
Hur kan man ta 704:- för Destiny på PlayStation Store? All digital future när spelen är dyrare ånlajn än i butik. Lawl.
 
Damn. Såg ni live-streamen för Witcher 3? Om inte, kolla in nya trailern! https://www.youtube.com/watch?v=HtVdAasjOgU Man förstår att spelet blev framröstat som mest efterlängtade här på GAF. Sjukt imponerande på alla sätt och vis. Dessutom är snubben som spelar Tywin Lannister med, som lite extra socker på toppen.

Lär bli förhandsbokning av CE och köp av PS4 för spelet :)
 
Hmm, Witcher 1 var förjävla tråkigt, så Witcher 2 är bättre? samma stridssystem som ettan?

Nej nej nej. Asså, hur kan ni inte veta något om Witcher 2? Det är ett av de mest hyllade spelen på GAF och trean blev framröstad som mest efterlängtade. Witcher 2 har mycket bättre stridssystem än ettan. De är inte lika på något vis. Witcher 2 har dessutom otroligt bra, politisk story där dina beslut har enorma konsekvenser. Väldigt mycket bra speldesign och fantastisk värld. Sen är ju CDPR en fantastisk utvecklare. Ingen DRM, gratis DLC, alla exemplar av spelet (även regular edition) kommer med soundtrack, kompendium, karta etc.
 

Keasar

Member
Nej nej nej. Asså, hur kan ni inte veta något om Witcher 2? Det är ett av de mest hyllade spelen på GAF och trean blev framröstad som mest efterlängtade. Witcher 2 har mycket bättre stridssystem än ettan. De är inte lika på något vis. Witcher 2 har dessutom otroligt bra, politisk story där dina beslut har enorma konsekvenser. Väldigt mycket bra speldesign och fantastisk värld. Sen är ju CDPR en fantastisk utvecklare. Ingen DRM, gratis DLC, alla exemplar av spelet (även regular edition) kommer med soundtrack, kompendium, karta etc.

Ska också då rekommendera gog.com versionen. Ger mest till utvecklarna och man får sjukt mycket extra för pengarna.
 

Keasar

Member
Om man spelar på PC: definitivt. Själv köper jag nog dock till konsol.

Probably this:

Man önskar, men det blir säkert en 1 USD = 10 kronor prissättning här i Sverige, så runt 1499 kronor om Amazon.com's 149.99 USD pris är något att gå efter. Lite för mycket för min magra plånbok.
 
Trevlig nationaldag på er då, pågar.

Fin dag :) Syrran tar magisterexamen så har fest idag med typ 40 pers. Mycket jobb att fixa allt innan festen.

Man önskar, men det blir säkert en 1 USD = 10 kronor prissättning här i Sverige, så runt 1499 kronor om Amazon.com's 149.99 USD pris är något att gå efter. Lite för mycket för min magra plånbok.

Oh, det kanske är sant. Damn. Jag skulle kunna ge en tusenlapp för den, men den där statyn är galet välgjord så den drar nog upp priset. Vill ha medaljongen och boken dock. Synd att de inte gjorde en version utan statyn.

EDIT: Den kostar ju ca 1566 SEK på Amazon UK. Då kan det vara runt 1700-1800 i Sverige.
 

Paganmoon

Member
Nej nej nej. Asså, hur kan ni inte veta något om Witcher 2? Det är ett av de mest hyllade spelen på GAF och trean blev framröstad som mest efterlängtade. Witcher 2 har mycket bättre stridssystem än ettan. De är inte lika på något vis. Witcher 2 har dessutom otroligt bra, politisk story där dina beslut har enorma konsekvenser. Väldigt mycket bra speldesign och fantastisk värld. Sen är ju CDPR en fantastisk utvecklare. Ingen DRM, gratis DLC, alla exemplar av spelet (även regular edition) kommer med soundtrack, kompendium, karta etc.

Eftersom ettan var så dålig antog jag helt enkelt att GAF hade blivit galen :)
 

Forsete

Member
Hypen inför E3 börjar så sakerligen stiga. Jag lovade mig att aldrig sjunka så lågt, men jag får nog stryka på foten och ge mig, läsplattan får följa med till jobbet. :|
Den är bara 3G, men om jag delar ut min telefons 4Gs uppkoppling via WiFi borde den bli snabb nog att kunna streama lite videos? Ska utföra tester snarast.

Trevlig NATIONALISTdag more like!!! Jag känner mig KRÄNKT!!

Rösta MP så är den snart avskaffad. ;)
 

Bri

Member
Satan vilket fet trailer. Älskar musiken. Var svingrym förra trailern också.

Tycker inte första Witcher är dåligt. Stridssystemet var väl vad det var, men politiska beslut var även med där. Toppenlir!
 

Keasar

Member
Oh, det kanske är sant. Damn. Jag skulle kunna ge en tusenlapp för den, men den där statyn är galet välgjord så den drar nog upp priset. Vill ha medaljongen och boken dock. Synd att de inte gjorde en version utan statyn.

EDIT: Den kostar ju ca 1566 SEK på Amazon UK. Då kan det vara runt 1700-1800 i Sverige.

Är nog mer värt att köpa vanliga versionen, vänta 6-12 månader och se om det finns ett exemplar kvar någonstans till kraftigt nedsatt pris. :p
 
Well, först och främst skulle min PC aldrig klara av det, så då måste jag köpa en ny (kan inte upgradera, jag kör laptop atm), vilket är galet dyrt. Dessutom vill jag ha en PS4 sooner or later i vilket fall som helst. Föredrar också couch-gaming för såna här spel och visst, man kan koppla in en dator i TV:n, men då måste jag alltså köpa en fet stationär dator som måste stå i närheten av TV:n.

Reasons!
 
Top Bottom