• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Japp. Det finns ingen plats för ett kungahus i ett samhälle där alla är lika mycket värda. Det är en kvarleva från det förflutna som vi borde avskaffa omgående.

Aa. Kungahuset är raka motsatsen till demokrati och mänskliga rättigheter på många nivåer.

Du måste stått i fel fönster. Ruskigt snygg är vad jag är.

Monarkin är inget jag är för heller för den delen.

Så här såg du ut ungefär:

image.php


Ritade den nyss. Du får ha den som profilbild om du vill.

FAKE EDIT: Du gjorde det :)
 

Forsete

Member
Jag ser hellre att vi har ett meritbaserat system istället för att dela upp människor efter blodfärg.

Jag håller med dig. Jag gillade knugahuset en gång i tiden, men idag känner jag inget speciellt för det längre. Apanaget kan istället gå till någon myndighet som håller de fd. kungliga slotten i skick.

Kungen behöver heller inte ersättas med någon president, för vi behöver inga fler poster dit avdankade politiker
svin
kan fortsätta casha in socialbidrag från folket.

Representationen kan skötas av någon annan. Nobelpriset kan väl delas ut av Nobelkommitens huvudmän. Typ, eller.. nått sånt.
 

Paganmoon

Member
Jag håller med dig. Jag gillade knugahuset en gång i tiden, men idag känner jag inget speciellt för det längre. Apanaget kan istället gå till någon myndighet som håller de fd. kungliga slotten i skick.

Kungen behöver heller inte ersättas med någon president, för vi behöver inga fler poster dit avdankade politiker
svin
kan fortsätta casha in socialbidrag från folket.

Representationen kan skötas av någon annan. Nobelpriset kan väl delas ut av Nobelkommitens huvudmän. Typ, eller.. nått sånt.

Har också tänkt på det där med president, förstår inte poängen om knugen försvinner, varför ersätta med en som har faktisk makt också, finns ju ingen anledning. Låt riksdagen öppnas av en slumpmässigt utvald invånare, gör samma med nobelprisutdelningen. Gör det till ett lotteri där alla som röstat finns med, kanske ökar valdeltagandet också! :)
 
Har också tänkt på det där med president, förstår inte poängen om knugen försvinner, varför ersätta med en som har faktisk makt också, finns ju ingen anledning. Låt riksdagen öppnas av en slumpmässigt utvald invånare, gör samma med nobelprisutdelningen. Gör det till ett lotteri där alla som röstat finns med, kanske ökar valdeltagandet också! :)

Kungen har otroligt mycket makt, framförallt eftersom han är den ende i Sverige som inte kan ställas inför rätta och således i teorin kan göra exakt vad han vill.

En president eller liknande behövs som ersättning.
 

Paganmoon

Member
Kungen har otroligt mycket makt, framförallt eftersom han är den ende i Sverige som inte kan ställas inför rätta och således i teorin kan göra exakt vad han vill.

En president eller liknande behövs som ersättning.

Touché.

Menade mer politisk makt, kungen har en hel del rättigheter andra inte har dock som du påpekar.
 

Forsete

Member
Har också tänkt på det där med president, förstår inte poängen om knugen försvinner, varför ersätta med en som har faktisk makt också, finns ju ingen anledning. Låt riksdagen öppnas av en slumpmässigt utvald invånare, gör samma med nobelprisutdelningen. Gör det till ett lotteri där alla som röstat finns med, kanske ökar valdeltagandet också! :)

Valdeltagandet är väl redan 80-90%? :p
Riksdagen kan väl öppnas av talmannen? Eller varför öht ens stänga riksdagen så att den behöver öppnas? 24/7 bitches, since 2014! Eller en annan tanke, privatisera riksdagen, så att slapptaskarna faktiskt blir lite produktiva när dom har lite krav på sig. ;)

Kungen har otroligt mycket makt, framförallt eftersom han är den ende i Sverige som inte kan ställas inför rätta och således i teorin kan göra exakt vad han vill.

En president eller liknande behövs som ersättning.

Hmm, Kungen är alltså de facto en superskurk? I teorin alltså, yet to be realized.
Jag hade haft en bjudning med ett långbord fullt av knark utanför polisbunkern!
 

Paganmoon

Member
Valdeltagandet är väl redan 80-90%? :p
Riksdagen kan väl öppnas av talmannen? Eller varför öht ens stänga riksdagen så att den behöver öppnas? 24/7 bitches, since 2014! Eller en annan tanke, privatisera riksdagen, så att slapptaskarna faktiskt blir lite produktiva när dom har lite krav på sig. ;)



Hmm, Kungen är alltså de facto en superskurk? I teorin alltså, yet to be realized.
Jag hade haft en bjudning med ett långbord fullt av knark utanför polisbunkern!

you make a lot of sense, så att säga.

Fan, mer liv I SD tråden än här... Skärpning Swegaf.

Märker också att det är många fler svenskar på GAF än som vågar sig hit, tråkigt.
 
SD-tråd?

Och det är asmånga svenskar på GAF. En hel del känner inte till den här tråden, en hel del tycker den är stenkorkad och en del andra tycker att den är för stängd för nyanlända.
 

Forsete

Member
SD-tråd?

Och det är asmånga svenskar på GAF. En hel del känner inte till den här tråden, en hel del tycker den är stenkorkad och en del andra tycker att den är för stängd för nyanlända.

Folk pallar väl inte med subforumet Community. Jag tyckte det var astråkigt när tråden flyttade in hit för jag besökte aldrig community förr. Men nu bryr jag mig inte längre.

SD Tråden

Jo, i början var också rädd för att posta här, ni verkade så jävla elaka...

Vi är ju hur snella som helst. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
SD Tråden

Jo, i början var också rädd för att posta här, ni verkade så jävla elaka...

Kan nog faktiskt verka så, fast det är aldrig kul att komma in i en ny community tråd. Kolla bara på funny pics tråden där det är typ 5 användare som alla är astjenis, man känner sig bortkommen så fort man postar.

Ja det känns väldigt mycket som en instängd grupp här. Man blir även iggad väldigt ofta.

Det här med att bli ignorerad är något jag med märkt. Men det händer för alla så för oss som postat längre gör det inte så mycket, men som ny är det kanske inte så kul.
 
Vad snackar ni om med att bli ignorerad? Svenskt trams. Har man inget att tillägga har man inget att tillägga. Länka en post ni skrivit som ni anser blev "ignorerad" så kan jag quote:a den och skriva "lolsvenskar".
 

Forsete

Member
Vi är alltså som inavlade gamla bilmekaniker som suttit på exakt samma stol vid fikat i 30 år och blir helt bestörta om någon nykomlig skulle råka sätta sig fel?

True story.

Sluta snacka politik för fan.

Sluta var så strafer!
 

Forsete

Member
Ouch.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/agrell-en-atergang-till-kallakrigspolitik/

– Det ryska uttalandet innebär att Finland och Sverige nu tillsammans med de baltiska staterna definieras som ett område där Ryssland hävdar legitima säkerhetsintressen, i de baltiska staternas fall med samma argument som i Ukrainafallet i Finlands och Sveriges fall som en preventiv varning mot en Natoanslutning. Detta är en återgång till sovjetisk kallakrigspolitik från slutet av 1940-talet och framåt, då riktad mot de skandinaviska länderna med syfte att försvaga Danmarks och Norges band till Nato och förhindra en svensk positionsförändring.

Ouch ouch ouch.
 
Är det inte bra som det är nu? How about alla lägger ner sina vapen, allianser etc. och lägger ner sina pengar på att utveckla de områden de faktiskt har istället?
 

Forsete

Member
Är det inte bra som det är nu? How about alla lägger ner sina vapen, allianser etc. och lägger ner sina pengar på att utveckla de områden de faktiskt har istället?

Jo, men nu är det på väg att vända (har redan vänt eg.). Georgienkriget var ju en stor hint om vad som komma skulle, sedan upprustning och Ukrainainvasionen. Syrienkriget var ju varit lite av ett klassiskt proxy-krig, på ena sidan (IMO helt jävla oförklarligt) väst som stödjer rebeller och på andra sidan Ryssland/Kina(?) som stödjer Al-Assad.

Nu börjar vi igen, kapprustning och ett nytt kallt krig.
Det ligger väl lite i människans natur, status quo är bara "för tråkigt". :p
 

Forsete

Member
Nazisterna är tillbaka och Sovjet är tillbaka. Tror det är dags för mig att emigrera.

Till?

Afrika, häxdoktorer som käkar albinos. Muslimer som löper amok och kidnappar småtjejer.
Asien, finns oförklarligt nog nazister där också (var det Mongolen eller något mysko ställe?). Kinas och Rysslands backyard.
USA, Barry Hussein Obamastien ska snart gå i pension, en republikansk president är "overdue".. Skrämmande! Övriga NA är inte att tänka på, Kanada har inget att sätta emot USA ändå. Mexiko är karteller och fattigdom.
Sydamerikan, KNARK!

Det är nog säkrast i gamla svedala ändå. ;)
 

Groof

Junior Member
Till?

Afrika, häxdoktorer som käkar albinos. Muslimer som löper amok och kidnappar småtjejer.
Asien, finns oförklarligt nog nazister där också (var det Mongolen eller något mysko ställe?). Kinas och Rysslands backyard.
USA, Barry Hussein Obamastien ska snart gå i pension, en republikansk president är "overdue".. Skrämmande! Övriga NA är inte att tänka på, Kanada har inget att sätta emot USA ändå. Mexiko är karteller och fattigdom.
Sydamerikan, KNARK!

Det är nog säkrast i gamla svedala ändå. ;)
Till månen hade jag tänkt. Hört att det är fritt från hat och fördomar där, om än något kyligt. Men det är vi nog redan vana vid.
 

Forsete

Member
Hade bara slutat upp med en jord-människor vs mars-människor maktkamp och rasismen är åter igen skapad.

Om man inte kan befolka universum utan att börja med stridigheter sinsemellan ja då.. Då är människan dömd att dö ut, så enkelt är det. Ingen idé att dra ut på det.
Men innan vi kan ta det steget måste religionen utrotas, den om något sabbar.

Btw, varför är Michelle Pfeiffer helt random med i denna musikvideon? Var den med i någon film eller?
https://www.youtube.com/watch?v=N6voHeEa3ig
 

strafer

member
Jag tror att jag kommer börja jobba samma dag som E3 börjar :/ Säger tror eftersom butiken jag skall jobba på fortfarande inte är klara med sommarschemat. Hoppas jag får få tider under E3 veckan. All vaken tid utanför jobbet blir typ streams, videos och GAF ;b

Tänker att för tredje året på raken kommer jag bli tvungen att följa E3 streamen på ett jävla hotellwifi...

Varför?
 

Paganmoon

Member
De e la alltid kul :)

Kul innan, besvikelse efter när Sony än en gång vägrar visa nått om Heavenly Sword 2 :(

Jag tror att jag kommer börja jobba samma dag som E3 börjar :/ Säger tror eftersom butiken jag skall jobba på fortfarande inte är klara med sommarschemat. Hoppas jag får få tider under E3 veckan. All vaken tid utanför jobbet blir typ streams, videos och GAF ;b



Varför?

Jobbar i Stockholm tisdag-fredag, 3:e året på rad som jag jobbar i Stockholm samtidigt som E3... förra året blev det tillome under PS4 revealen också... jävla skitstad :(
 

Forsete

Member
Ska följas så gott det går. Missar dock Sonys presser (höjdpunkten), tooo lejt och jag behöver min skönhetssömn.
Tisdag den 10 juni 2014, 03:00:00 och håller på i typ 2 timmar eller? Samt får man beräkna en klassisk försening på 30 minuter.
 
Top Bottom