• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Nintendo's Treehouse-grej var helt fantastisk. Enorm kontrast mot de andra företagen som bara visade CG-trailers och korta demos på fem minuter. Blivit taggad på Hyrule Warriors och även på Captain Toad-spelet som ser riktigt kul ut faktiskt. Smash-turneringen var också ganska awesome. Best moment: https://www.youtube.com/watch?v=1wnnv5zySAk

I övrigt är Witcher 3 lika grymt som alltid. Tror jag måste hoppa samlarutgåvan dock. Vill ha men vill man verkligen lägga ner så mycket pengar på det? Redan slutsåld i de flesta länderna dock.
 

Forsete

Member
Ska den vita PS4an komma till sverige eller? Fått något datum?

Edit: september 9 enligt Sonys pressconf som jag kollar på först nu. :p
Dock sades inget om EU, men jag antar att det blir så.

Ska kolla resten nu. :)
 

Forsete

Member
Jösses, Bloodborne ser brutalt ut. Likaså Witcher 3.

Känns som 2014-2015 kommer bli grümt nice.
Mitt spelintresse börjar ta fart igen efter något års dvala. :p
 

Bri

Member
Costa Rica, 9.5 gånger pengarna. Cha-ching!

0HCASMD.gif
 

Groof

Junior Member
Ska den vita PS4an komma till sverige eller? Fått något datum?

Edit: september 9 enligt Sonys pressconf som jag kollar på först nu. :p
Dock sades inget om EU, men jag antar att det blir så.

Ska kolla resten nu. :)
Mediamarkt har den uppe för förhandsbokning på deras hemsida. De har satt den 15e oktober som release.
Jag har redan bokat min ;)
 

Forsete

Member
Det är tämligen skoj. Jag spelade en hel del från alfaversionen igår.

Det är rikitigt skoj. Ska bara övertyga min PC-gamer bro att skaffa det (och en PS4 givetvis :p ), så att vi kan lira co-op.

Så som det fungerar nu i Destiny, co-op i SP är lite av en dröm som blev verklighet för mig. Fullkomligt älskar co-op spel. Är inte alls lika intresserad av "competitive multiplayer", spelar det nästan aldrig längre.

Det som saknas nu är ett Skyrim-liknande spel med samma upplägg.
 

Forsete

Member
Fick boka om Destiny från Discshop till CDON. Discshops sida nämner inget om betan, däremot kommer man med i betan om man bokar hos CDON.

”Alla kunder som bokar Destiny i vår förbokningskampanj kommer att få BETA-access till spelet innan det har release. Koderna kommer att skickas ut till samtliga kunder i god tid innan BETA-launch. Koderna är begränsade till antalet, men så länge du har bokat spelet i vår aktuella förbokningskampanj är du garanterad en av dessa koder. Koderna är oberoende av konsolformat – efter att du mottagit koden registrerar du den hos Bungie och väljer därefter format.
Vi återkommer med specifika datum för såväl release som BETA-launch så fort vi har mer information.”
 

Forsete

Member
Bara baserat på det gameplay jag sett vet jag inte vad som är så speciellt? Hur står spelet ut i mängden?

  • Co-op
  • MMO-element
  • Levels
  • Världen i spelet (kartan) är rätt så stor och går ifrån den traditionella korridorsstilen. Kul att bara gå runt i Explore-läget och utforska.
  • Första FPS-spelet på länge där kontrollen "sitter"
  • Alphan visar inte så mycket av den, men jag tror att storyn kan bli intressant att följa.
 
Det är det mest kompetenta MMOFPS spelet hittills även om det är tveksamt om man kan kalla det massivt. Till skillnad från tidigare spel, som Hellgate: London och Fallen Earth, har de lyckats inkludera ordentliga spelmekanismer. Resistance 2 och Borderlands-serien kom en bit på vägen men mitt förstaintryck från alfan är att Destiny är snäppet bättre.
 

Forsete

Member
Får väl erkänna att jag hade lite av Wolfs inställning till Destiny innan jag själv testade det. Visst det såg lite småtufft ut men inget jag var superhypad på (aldrig varit ett fan av Bungie). Alphan ändrade på det helt och hållet.
 

Liljagare

Member
Skönt med nuvarande tjänstemanna jobb, halvdag på torsdag, ledig på fredag, så man hinner med!! :p

ÄR iofs inte midsommar som är så kul, bara att fixa festen så att alla har roligt ihop, jag är en sucker för stora familjefester.
 

Forsete

Member
Kära Bullen

Varför ska inte dagens hipsterungar få hemläxor?

Kolla här, SVERIGE SUGER i Pisa. Ska vi då börja flumma ännu mer eller ska vi gå tillbaka till det som faktiskt fungerade, när sverige typ ledde Pisa-listan?

Nä, nu provar vi mer flumm, mindre ansvar.

MVH: Sossar

PS. Jag gillar DNs tjabb om att de som gjorde testerna "inte brydde sig" och var "provtrötta". HUJEDAMIG så jobbigt det är att ha PROOOOOOV.

Le FU.
 
DNs artiklar om att bortförklara Pisaresultatet visar bara på att dagens ungar både är okunniga och oseriösa.

Det hade varit jättebra om det gick att klämma in all kunskap under själva skollektionerna, men i praktiken får man tyvärr räkna med att som förälder hjälpa till som extralärare i hemmet. När det är uppemot 30 elever i varje klass finns det inte en chans att alla greppar allting som gås igenom direkt och lärarna klarar inte av att kontrollera att alla ligger i fas.

Edit: Förslaget om att ta bort läxor kom inte oväntat från Vänsterpartiet.
 
Var på anställningsintervju i Stockholm idag. Var där i bara några timmar och hann se en poliskonvoj, en man på gatan som sjunger opera och otroligt många portföljer. STHML :)
 

Forsete

Member
DNs artiklar om att bortförklara Pisaresultatet visar bara på att dagens ungar både är okunniga och oseriösa.

Det hade varit jättebra om det gick att klämma in all kunskap under själva skollektionerna, men i praktiken får man tyvärr räkna med att som förälder hjälpa till som extralärare i hemmet. När det är uppemot 30 elever i varje klass finns det inte en chans att alla greppar allting som gås igenom direkt och lärarna klarar inte av att kontrollera att alla ligger i fas.

Edit: Förslaget om att ta bort läxor kom inte oväntat från Vänsterpartiet.

Tack.

Precis. Hemläxor kanske går att få bort, men då får ungarna spendera mer tid i klassrummet, för man kan inte hinna med allt på på den relativt korta tid som man är i skolan.
Jag tyckte också hemläxor var jobbigt, men det var nödvändigt.

Är genuint oroad över utvecklingen just nu. Ingen verkar få kontroll över skolorna, sedan har vi "miljö"muppar som vill skatta ihjäl alla som inte bor i storstäderna. Hur länge tror ni industrierna tänker stanna kvar när elpriserna skjuter i taket bara för att någon fått för sig att vindkraft är det bästa som någonsin hänt? Eller när transportpriserna (i en globaliserad värld där företagen har tillverkning över hela världen) når pinsamma höjder? Hur tror dom att svenska företag ska konkurrera med andra? Det är nästan skrattretande hur oförsiktiga politiker är med svenska jobb. Jämför Sverige med Tyskland som gör allt för att skydda sina arbeten.
Inte för att högern är ett dugg bättre, dom som vill skänka bort skattepengar till kapitalister.

Ska vi starta ett nytt parti? Partiet borde heta "Sunt jävla förnuft".

Nä nu pallar jag inte mer politik.
 
Top Bottom