• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

I Max Payne 3 gör man bokstavligen samma sak hela tiden, utan någon typ av character-progression eller någon typ av belöning. Trist och generisk handling med löjliga, utdragna, tråkiga mellansekvenser.

Men animationerna är i alla fall bra. Herr Payne rör sig verkligen snyggt. Så det är ju trevligt.
 

Farks!

Member
Trean är okej, men det lever inte upp till de första två spelen. En av de saker som störde mig mest i trean var att fienderna säckade ihop och sedan reste sig upp igen, vilket gjorde många eldstrider till ett antiklimax.
 

Lycanthrope

Member
I moved to Sweden a couple of years ago.

Important question time!

Where the hell's the perforated cling-wrap?

1xNgk6j.gif


Where's the pre-chopped garlic in oil?

1307448668389.jpg


And where's the non-stick cooking spray?!

OsZx43i.gif


Why do you hate culinary progress, Sweden?

SbbuMWS.gif


*angrily devours a princesstårta for comfort*
 

Lycanthrope

Member
Not perforated. Which I never even saw when I was living in the States.
Lies! The States have it!

I have seen pre-chopped garlic tho, but maybe only in Asian markets.

Findus has a pre-chopped garlic, usually found in the frozen section of most grocery stores, but it's really roughly chopped and, well, frozen.

It's usually nice to put on pizzas, lasagnes, pastas or just as an easy-to-use addition when frying/cooking (read: you don't have to manually cut it). Convenience!

What's the point of perforated plastfolie? :S

Did you see my gif? That's the point of perforated cling-wrap :D

It's simpler, significantly more convenient and functions exactly the same way.

I abhor the serrated metal box system simply because it's a hassle and the box itself ends up getting abused and looks terrible in the end.

Perforated = la di da, wrap up as much as you want and gently pull it apart. The end.

Unperforated = ARRGGHH! DAMNIT! Y U NO TEAR CLEANLY?! RAAAAGE!

It's just something I'd expected would be everywhere. Instead, I find that nobody I've spoken to has even imagined such a thing.

I've already converted a few of you courtesy of care packages from back home :D
 
Alla ni som köpt en 2DS får se till att skaffa Pokemon Y, Zelda: ALBW och Super Mario 3D Land. Systemets bästa spel. Alla tre är riktigt, riktigt, riktigt bra.

@Lycanthrope: I'm okay with having none of that.
 

MacNille

Banned
Vänta får du se. Känner en som städar i Sonys HQ i Växjö. Han har sett hemliga dokument.



Hur skulle du ranka det jämfört med de gamla spelen? Bara spelat de två första.

Tycker att det är ett väldigt bra spel. Det gör något annat än att gå i samma spår som de två första. Musiken är i top och striderna är väldigt roliga (även om det blir jobbig när flera av fienden har tung skyddsväst som tar väldigt mycket stryk. Det känns också som att spelet är selfaware om det dumma i spelet (När Max Payne ska gå "undercover" i Falaven genom att raka huvudet och ser ut som ett tard. Det går icke bra) och jag hade kul med spelet. Max Payne 2 är fortfarande den bästa.
 

Forsete

Member
Tycker att det är ett väldigt bra spel. Det gör något annat än att gå i samma spår som de två första. Musiken är i top och striderna är väldigt roliga (även om det blir jobbig när flera av fienden har tung skyddsväst som tar väldigt mycket stryk. Det känns också som att spelet är selfaware om det dumma i spelet (När Max Payne ska gå "undercover" i Falaven genom att raka huvudet och ser ut som ett tard. Det går icke bra) och jag hade kul med spelet. Max Payne 2 är fortfarande den bästa.

Tack, ska kolla in det. Blev aldrig att man spelade det när det kom, kanske för att PS3-porten var så kass. Men det finns ju till PC också.

Idag blev Diabolo skickat. Mums! :)
 
Jag skulle lägga till er om det inte vore så att 3DS inte har några intressanta onlinespel och vi ändå aldrig kommer spela tillsammans eller skicka PM:s eller så ;b 3DS har ju Miiverse numera vad jag förstått, har inte laddat ner det och bryr mig inte så mycket då jag redan har det på Wii U. Miiverse är riktigt bra förresten.
 

Groof

Junior Member
Jag skulle lägga till er om det inte vore så att 3DS inte har några intressanta onlinespel och vi ändå aldrig kommer spela tillsammans eller skicka PM:s eller så ;b 3DS har ju Miiverse numera vad jag förstått, har inte laddat ner det och bryr mig inte så mycket då jag redan har det på Wii U. Miiverse är riktigt bra förresten.

Miiverse!
Screenshotta ditt spel och dela!
Och sen skicka en förjädra hjälpsam YEAH!

YEAH!!
 

Forsete

Member
Skägglund tårtad av HBTQABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ-grupp. Är dessa förtryckta eller vad handlar det om?

Vänsterpack river ner andra partiers valplakat (C, M, SD). Centerpartist kallad för "alliansfitta". Bra början på valet.
 

Lycanthrope

Member
Stop trying to change us!

Men... men... jag har ändrat för dig!

Oh it's for tearing? Well then, I'm converted already, I hate the metal box system as well.

I think a lot of folks would feel the same way if they knew about it too.

Hmm... Maybe I should approach one of the retailers with a few samples and see if they would want to source it. I actually hadn't considered that yet.

I'm a dreamer :)

Sverige är bäst.

Absolut bäst! :D
 
R

Rösti

Unconfirmed Member
Bakade chokladbollar igår för första gången sedan jag gick i skolan, typ.

Har glömt bort hur jäkla gott det är. :D
Jag kommer ihåg från tiden när jag gick i lågstadiet att de där chokladbollarna brukade utgöras av 90% margarin/smör och resten kakao/socker. Inte det nyttigaste precis.

Nuförtiden äter jag frukt ifall jag vill ha något sött.
 

Forsete

Member
Någon här som följer mobiltelefoni? Är en uppdatering till Xperia Z1 Compact på G eller? Z3an kommer ju snart men är det inte dags att uppdatera även Compact-verran?
 

Groof

Junior Member
Någon här som följer mobiltelefoni? Är en uppdatering till Xperia Z1 Compact på G eller? Z3an kommer ju snart men är det inte dags att uppdatera även Compact-verran?
Vår residentiella Android GAFare är här.
Ryktena går att sony kommer utannonsera en z3 compact i samband med den vanliga z3an nu i september. Det har släppts ett par bilder på den men inget går att säga säkert!
 

Forsete

Member
Vår residentiella Android GAFare är här.
Ryktena går att sony kommer utannonsera en z3 compact i samband med den vanliga z3an nu i september. Det har släppts ett par bilder på den men inget går att säga säkert!

Tackar ödmjukast. :)
 

Forsete

Member
Oy vey. Nu klagade PS4an på brist på minne. Fick radera bl.a. Knack. RIP my friend. :(

Diabolo var dock skoj. Kört ca. 50% av Act 1.

Moar memories plz. Funderar på att köra in en 1TB HDD snart.
 

Groof

Junior Member
Oy vey. Nu klagade PS4an på brist på minne. Fick radera bl.a. Knack. RIP my friend. :(

Diabolo var dock skoj. Kört ca. 50% av Act 1.

Moar memories plz. Funderar på att köra in en 1TB HDD snart.

Hur är Knack? Värt att köpa begagnat?
 
Hur är Knack? Värt att köpa begagnat?
Jag plockade upp Knack på rea och var förvånad över hur bra det är. Det är ett enkelt actionspel där du spenderar 95% av tiden med att läsa av fiendernas mönster och försöker hitta en lucka att slå tillbaka på. Knack är inte särskilt stryktålig och du måste klara dig till nästa checkpoint utan att göra några större misstag. Spelsättet påminner mig lite om Trials: Evolution.
 

jorma

is now taking requests
Hur är Knack? Värt att köpa begagnat?

Yeps, fick det eftersom det var den enda bundlen som fanns tillgänglig när jag köpte min ps4, och det var ett helt okej spel, väl värt att lägga lite tid på.

Beror väl lite på hur mycket pengar de vill ha för det iofs.
 
Top Bottom