• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
GAF har varit nere för mig också. Med två olika operatörer, Tre och Telia. :( Började någon gång vid lunch idag. Seeeegt.

Ebay fungerar inte heller när jag testar med Telia.
Kommer dock in via Proxy, det gäller GAF också när det annars inte fungerade.

Terroristattack? ISIS? Miljöpartiet?
 

Forsete

Member
Gutt. Ju fler plattformar desto bättre.
Dock inte WiiU.

GTA V nu plz. Löjligt hur hemlighetsfulla Rockstar hela tiden ska vara. Jag menar, de flesta har ju redan spelat spelet. SLÄPP RELLEDATUMET.
 

Paganmoon

Member
Ge mig Heavenly Sword 2 istället

True, men den drömmen är nästintill död. Jag kommer fortfarande sitta fastklistrad vid nästa års E3 och Gamescom och hoppas dock.

Tror Hellblade är det närmaste vi kommer komma dessvärre, eller dessvärre och dessvärre, Hellblade verkar ha jävligt snygg art direction. Men det är inte HS2 :(
 

Paganmoon

Member
Folk kallade det Goddess of War när det släpptes, mest på skämt tror jag dock. Fastnade aldrig själv för God of War, älskade Heavenly Sword dock.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Pust, Gamescom!

Sett mycket cool skit. Får skriva lite impressions sen.

Bloodborne var grymt. Såg The Division också på Xbox och ja jävlar, spelet verkar leverera.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Såg du några kändisar? :D
Utanför devs etc som demoade spel direkt för mig, såg Dave Lang men kom inte in i The Lang-Zone, Phil Spencer likaså. Träffa Ed Boon och Danny O'Dwyer dock, snackade om att få Gbomb killarna till Gamescom och GAF-meetupet nästa år.
 

Liljagare

Member
Äsch, slut på semestern... :p

Alltid lika tråkigt, man vill ju bara ha mer!! Men, ska bli roligt att gå till jobbet igen iaf, mycket på g under hösten.
 

Knugen

Member
jv7quFkKH1JVi.jpg

Nu ska vi se hur mycket som har förändrats sen Pokémon Emerald.

Nintendo 2DS 499kr på Elgiganten den här helgen.
 

waypoetic

Banned
Behöver köpa en ny dator eftersom min gamla nyss hälsade hem. Problemet? Jag har egentligen lust på en tablet och en tablet har sina begränsningar.
 

waypoetic

Banned
Bärbar eller stationär?

Hade inte klarat mig med bara en tablet.

Stationär tror jag. Jag har letat runt efter en laptop men jag har inte hittat en som har allt det jag kräver: 1 tb hdd, kan köra Photoshop utan problem och så var det ju det där med att kunna rengöra den från damm utan att behöva lämna in den - alltså kunna komma åt fläkten genom att skruva bort några skruvar och öppna en lucka som täcker fläkten.
 

Forsete

Member
Stationär tror jag. Jag har letat runt efter en laptop men jag har inte hittat en som har allt det jag kräver: 1 tb hdd, kan köra Photoshop utan problem och så var det ju det där med att kunna rengöra den från damm utan att behöva lämna in den - alltså kunna komma åt fläkten genom att skruva bort några skruvar och öppna en lucka som täcker fläkten.

Låter som om du skulle köpa en Thinkpad i så fall. Jag har en T520 (i5, 8GB RAM, bytte HDDn mot en SSD. Större lagringar gör jag antingen på en USB HDD eller på nätverket), och man kan plocka isär precis allt (medföljer instruktioner om varje moment, eller så laddar man ned sådana från Lenovo). Fläkten kommer jag åt genom att lossa tangentbordet (två skruv). Uppdaterade precis nätverksmodulen till en som klarar 802.11ac.

Dock gillar jag inte att de designat om vissa saker. Tangentbordet, musplattan (inte längre några riktiga fysiska knappar när man använder cliten som styrdon). Hoppas de återgår till den gamla beprövade designen när det är dags för mig att uppdatera igen.

Men du kan ju aldrig gå fel med en stationär. Jag föredrar sådana. Ska själv uppdatera nästa år när DDR4 släpps.
Ska du köpa ett färdigt kit eller bygga själv?
 

Forsete

Member
Lite låg upplösning på skärmen kanske? Skulle nog rikta in mig på 1600x900+ på en 15" laptop.

Ingen dedikerad GPU heller, men idag är det inga större problem. Min NUC driver runt Windows/Photoshop precis som på en vanlig dator, likaså video.
Thinkpaden som jag har har nVidia Optimus, alltså både Intel-grafik och nVidia. Men det är väldigt sällan den behöver accelerera något med nVidia-GPUn.

Så skärmen är nog det enda negativa. :p
 

waypoetic

Banned
Lite låg upplösning på skärmen kanske? Skulle nog rikta in mig på 1600x900+ på en 15" laptop.

Ingen dedikerad GPU heller, men idag är det inga större problem. Min NUC driver runt Windows/Photoshop precis som på en vanlig dator, likaså video.
Thinkpaden som jag har har nVidia Optimus, alltså både Intel-grafik och nVidia. Men det är väldigt sällan den behöver accelerera något med nVidia-GPUn.

Så skärmen är nog det enda negativa. :p

Mja, jag lägger inte mer än 5 papp på en dator. Såg den här på Inet:

http://www.inet.se/produkt/1972335/asus-x552cl-i5-8gb-gt710m
 

waypoetic

Banned
ASUS gör vad jag vet stabila laptops.
Hårdvaran ser helt OK ut.

Frågan är hur isärskruvningsvänlig den är? :p

Googlade runt och hittade en bild på hur den såg ut på undersidan och det såg inte lovande ut. Måste säga att Lenovo har snyggare design på sina budget laptops än vad Asus har. Inte för att det ska styra ett köp men om produkterna är likvärdiga så hade jag valt Lenovo.

Som jämförelse så var min gamla laptop på de här specsen i korta drag:

Intel Pentium T4400 (2.2 GHz)
ATI Radeon HD 4650
4GB i minne
500GB HDD

Det var en Acer.
 
Why the fuck håller ni på och köper 2DS:er här inne? Visst för Pokemon, men majoriteten av spelen blir galet mycket snyggare i 3D, för att inte tala om komforten. Super Smash Bros 3DS XL-versionen ser ganska nice ut imo.

Anyway, har varit på Yasuragi sen i torsdags. Att bo här kostar ca 2500 kr/kväll. Företaget betalar. Riktigt nice.
 

Groof

Junior Member
Why the fuck håller ni på och köper 2DS:er här inne? Visst för Pokemon, men majoriteten av spelen blir galet mycket snyggare i 3D, för att inte tala om komforten. Super Smash Bros 3DS XL-versionen ser ganska nice ut imo.

Anyway, har varit på Yasuragi sen i torsdags. Att bo här kostar ca 2500 kr/kväll. Företaget betalar. Riktigt nice.
Halva priset kompis. Svårt att säga nej, speciellt när man inte har en 3ds sen tidigare.
 
Top Bottom