• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

strafer

member
Kabel-GAF, behöver lite hjälp.

Har en sån här kabel.

329S5589.jpg


Sätter in den högra i TVn och DVI'n i datorn.

Datorn känner igen båda skärmarna i Control Center ATI.

Men när jag väljer PC på tv så händer ingenting.

Är det något mer jag behöver göra?
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Kabel-GAF, behöver lite hjälp.

Har en sån här kabel.

329S5589.jpg


Sätter in den högra i TVn och DVI'n i datorn.

Datorn känner igen båda skärmarna i Control Center ATI.

Men när jag väljer PC på tv så händer ingenting.

Är det något mer jag behöver göra?
Är "PC" på TVn DVI uttaget eller har du HDMI portar också?
 

Forsete

Member
Antar att vi ska ha en valtråd i år igen.. eller? :p

Gjorde en liten bild som ni kan använda om ni vill, faktakolla bara så jag inte gjort fel någonstans.

WAXMDFp.jpg

Något som kanske ska läggas till, eller andra synpunkter?
Väljarstöd från valet 2010 kanske?
 

Forsete

Member
Fanns det en valtråd senast också? Angående svenska valet? Hur aktiv var den tråden egentligen?

Ja det fanns, vad jag minns. Tror vi har haft en varje år.
Mest svenskar som skrev, och några nyfikna utlänningar. Så inte jättemycket aktivitet.

Lär ju bli regimskife i år, då kan det ju bli lite mer aktivitet kanske.
 

Forsete

Member
Oh shit, såg nu att du varit medlem sen 2004. Okay then, men hur många svenskar fanns det ens här tidigare valår?

Du räknar alltså med regimskifte?

Vet ej, vi är ganska anonyma. Men minns ett flertal genom åren, många har slutat posta helt och hållet. :(

Ja, såvida Löfven inte kommer ut som skattefifflare. Alla verkar ganska trötta på Reinfeldt.
 
Ja, såvida Löfven inte kommer ut som skattefifflare. Alla verkar ganska trötta på Reinfeldt.

Reinfeldt börjar bli pinsam. Förstår inte varför han alltid är så otroligt tyst. Löfven håller jag dock inte så mycket på heller. Oerfaren och snarare mycket prat och lite verkstad. Att Socialdemokraterna är så galet splittrade gör inte saken bättre.
 

Forsete

Member
Ganska mycket tror jag. Inte hängt med allt men många utgivare som hype:at upp årets Gamescom. Sony säger att de ska visa upp typ lika många spel som de gjorde under E3.

Nja, skulle inte tumma på det iaf.

Men annars så tror jag GC i år kommer ha en del nya titlar, tredjepart och indies iaf. Guerillas och MediaMolecules nästa IPs kanske visas.

Ahh, låter ju faktiskt ganska underbart. :)
Hypen steg direkt.
 

Drencrom

Member
Ganska mycket tror jag. Inte hängt med allt men många utgivare som hype:at upp årets Gamescom. Sony säger att de ska visa upp typ lika många spel som de gjorde under E3.

Inte Sony som sagt det, är ett rykte. Någorlunda rimligt med tanke på att dem var lite reserverade i årets E3 och att dem har flera firstparty utvecklare som inte berättat vad dem håller på med (GuerillaGames, Sony Santa Monica, MediaMolecule, Sony Bend etc)
 

Forsete

Member
Sony har så många fina devs under sitt bälte. Hög tid att dom visar lite spel.
Synd bara att Japan Studios mer eller mindre är RIP idag.

Knack var väl ett mindre livstecken (som jag faktiskt tyckte var ganska underhållande i co-op).

Nästa spelköp för min del blir nog Diablo, 7 dagar kvar!
 
Inte Sony som sagt det, är ett rykte. Någorlunda rimligt med tanke på att dem var lite reserverade i årets E3 och att dem har flera firstparty utvecklare som inte berättat vad dem håller på med (GuerillaGames, Sony Santa Monica, MediaMolecule, Sony Bend etc)

Joooo, jag tror Sony sagt det.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Timed enligt en hel drös med folk där. PR speak m.m. etc.

Satt o kollade på Giantbombs Playstation stream medans jag var där, vart bizarrt. :)
 

Paganmoon

Member
Timed enligt en hel drös med folk där. PR speak m.m. etc.

Satt o kollade på Giantbombs Playstation stream medans jag var där, vart bizarrt. :)

Jag tar gärna lite Hellblade swag Tunesmith, det lär du ju slippa gräva i soptunnorna efter :D

Shit va rysningar man fick med den trailern, och sen får man höra "nixx inte exklusivt på PS4", så kan ju inte vara Heavenly Sword 2.... men nästan.
 

Forsete

Member
Solid visning. Wilde såg mycket intressant ut. Tearaway! Tyvärr är jag lite tveksam till om det kommer bli lika wowesome som på Vita.

Driveclub ser ut att ha mognat till sig ordentligt. Ganska sugen på det nu faktiskt.
 
NeoGAF har varit nere typ hela dagen!

I don't know, har inte varit så mycket intressant av det jag har sett. Tomb Raider 2 är exklusivt till XBONE :( Quantum Break är en besvikelse och RMD skulle gjort AW2 istället :( Vad jag såg visade Sony inte jättemycket intressant; mest teasers :( Det mest intressanta var XBONE-exklusiva Sunset Overdrive och Ori :( Vill inte köpa en XBONE men kommer bli tvungen nästa år :( Men vill också ha en PS4 :( Kommer bli dyrt :(

:(

EDIT: Kunde inte se hela Sony's eller MS's visning. WiLD eller vad det heter kan vara riktigt nice. FC4 ser coolt ut som vanligt. Forza Horizon 2 är förvånansvärt sexigt men lite för mycket fokus på social.
 
Nere? Neogaf har funkat för mig hela dan.

Mm, det påverkade ~hälften av alla användare på GAF. Något fel med routern. Framförallt för amerikaner. Valet av internetleverantör kanske påverkade? Ingen aning varför hälften kunde komma in och hälfte inte. Jag kunde inte komma in på nästan hela dagen.
 
Top Bottom