• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Groof

Junior Member
SweGaf insider, wooooo!

facebook-emoticons-sunglasses.gif
 

Drencrom

Member
Sådär, då har man köpt en 3DS XL + NSMB2, AnimalCrossing:NF, SM3DL och LM2 från en polare som ångra sitt köp!

Vän koden om SweGAF vill lägga till mig: 0748-3872-7370

Fick reda häromdagen via hans fru att han modellerade för spökena i PT, samt att de flesta fotografierna är på hans föräldrar. Trivia.

Nice, inte dålig trivia alls det!
 

Forsete

Member
Jag missade debatten. På vilket sätt gjorde de bort sig?

De anlitade Moderaterna (vilket man inte berättade, det är något Flashback luskat ut) för att göra en uträkning över hur mycket höjd ersättning inom A-kassan skulle kosta. Naturligtvis visade det högre siffror än vad Jimmie hade kommit fram till. Eller, nu var det RUT (Riksdagens utredningstjänst) som räknat ut SDs siffror. Man får väl anta att RUT är professionella även om SD inte är det.

Man hade heller inte presenterat sina siffror innan utfrågningen, det hela handlade om att få till ett "gotcha" moment.

Nu har SVT dock pudlat, och tar tillbaka sina siffror. Man visar heller inte upp sina siffror, troligtvis för att det då skulle synas att det är politiska motståndare som står för dessa siffror.
 

CoolOff

Member
De anlitade Moderaterna (vilket man inte berättade, det är något Flashback luskat ut) för att göra en uträkning över hur mycket höjd ersättning inom A-kassan skulle kosta. Naturligtvis visade det högre siffror än vad Jimmie hade kommit fram till. Eller, nu var det RUT (Riksdagens utredningstjänst) som räknat ut SDs siffror. Man får väl anta att RUT är professionella även om SD inte är det.

Man hade heller inte presenterat sina siffror innan utfrågningen, det hela handlade om att få till ett "gotcha" moment.

Nu har SVT dock pudlat, och tar tillbaka sina siffror. Man visar heller inte upp sina siffror, troligtvis för att det då skulle synas att det är politiska motståndare som står för dessa siffror.

Det är en riktig jävla praktskandal, och det blir ännu bisarrare när man följt Mats Knutssons försök att förklara bort det under dagen.

Inslaget i Aktuellt nu var ju också roligt, där det talas om Anders Borgs pressekreterare som en "opolitisk tjänsteman" och Magdalena Andersson undrar "hur SD har räknat, de har ju fel" när det är RUT som gjort uträkningen åt dem.

Vad jag inte förstår är varför ingen talesperson för RUT går ut och försvarar sig, deras kompetens blir ju kraftigt ifrågasatt här.
 

Groof

Junior Member
Sådär, då har man köpt en 3DS XL + NSMB2, AnimalCrossing:NF, SM3DL och LM2 från en polare som ångra sitt köp!

Vän koden om SweGAF vill lägga till mig: 0748-3872-7370



Nice, inte dålig trivia alls det!

La till dig!

Min kod är 3583-0804-5498
 

Kattbuss

Member
Nej, nu är det verkligen dags för helg! Bara två timmar kvar.
Förresten så blev jag full medlem nu i dagarna, förslag på trådar jag kan starta?
 

Drencrom

Member
Nej, nu är det verkligen dags för helg! Bara två timmar kvar.
Förresten så blev jag full medlem nu i dagarna, förslag på trådar jag kan starta?

Hehe, du borde nog inte starta en tråd bara för sakens skull.

Om du kommer på något som är värt en tråd eller ser en nyhet etc, go ahead!
 
Nej, nu är det verkligen dags för helg! Bara två timmar kvar.
Förresten så blev jag full medlem nu i dagarna, förslag på trådar jag kan starta?

"Why are the NeoGAF moderators & admins corrupt?"
"Why won't the feminists shut up?"
"Today is my birthday!"
"How do you feel about living in an inferior country compared to Sweden?"
"Why is LonelyGreyWolf so sexy? [Theories inside, READ THE OP]"
"Why 30 fps is better than 60 fps"

Varsågod! Du behöver inte ge mig credit; jag bjuder på dessa.
 
Ofta ni ens kommer spela med varandra på 3DS. Finns inget intressant att spela online på den. Well, Super Smash kommer ju, men för mig blir det all-out Wii U versionen för det spelet. Min 3DS har legat oanvänd väldigt länge nu :/ När man lirat igenom alla fantastiska single-player spel är den ganska död.
 

Kattbuss

Member
"Why are the NeoGAF moderators & admins corrupt?"
"Why won't the feminists shut up?"
"Today is my birthday!"
"How do you feel about living in an inferior country compared to Sweden?"
"Why is LonelyGreyWolf so sexy? [Theories inside, READ THE OP]"
"Why 30 fps is better than 60 fps"

Varsågod! Du behöver inte ge mig credit; jag bjuder på dessa.

Det här är fantastiska förslag! Detta kommer definitivt att gå hem!
 
Hah. Skyller på att jag är utmattad från flytten, allmänt förvirrad över att bo på ett nytt ställe samt lite småfull. Så länge min engelska är korrekt är jag nöjd.

That's okay! Vart bor du? Jag flyttar in på Luthagen nu i helgen, fast har bott i andrahand i Uppsala ett halvt halvår.
 

waypoetic

Banned
Nu samlas folk i Stockholm för att "krossa rasismen".

Jag undrar: tror dom på fullaste allvar att de kan göra just det? Eller är det Bara en protest? Eller är det - som vanligt - bara en våldsaktion förklädd i en demonstration?

Det är ju inte som att folk slutar tycka å tro saker bara för att andra säger att det är fel eller knasigt.
 

Paganmoon

Member
Nu samlas folk i Stockholm för att "krossa rasismen".

Jag undrar: tror dom på fullaste allvar att de kan göra just det? Eller är det Bara en protest? Eller är det - som vanligt - bara en våldsaktion förklädd i en demonstration?

Det är ju inte som att folk slutar tycka å tro saker bara för att andra säger att det är fel eller knasigt.

Ja, varför kan alla inte bara sitta hemma och hålla käft.
 

rossonero

Member
Nu samlas folk i Stockholm för att "krossa rasismen".

Jag undrar: tror dom på fullaste allvar att de kan göra just det? Eller är det Bara en protest? Eller är det - som vanligt - bara en våldsaktion förklädd i en demonstration?

Det är ju inte som att folk slutar tycka å tro saker bara för att andra säger att det är fel eller knasigt.

Wtf? Konstigaste inlägget jag läst på jag vet inte hur länge.
 

Forsete

Member
Var på flyguppvisning idag.

Dat sound. Speciellt Viggen och Draken. Gripen var inte dålig den heller, dat maneuverability!

15084955145_ae83c6890d_b.jpg


15084956785_79a64dcc89_b.jpg
 
Top Bottom