• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Jag har träffat Groof och bara så ni vet är han egentligen en skitskum skinhead som verkar vara heltänd på droger. Undvik at all cost.
dontcha worry bout et, jokes on me
 

Forsete

Member
Jag har träffat Groof och bara så ni vet är han egentligen en skitskum skinhead som verkar vara heltänd på droger. Undvik at all cost.
dontcha worry bout et, jokes on me

Trodde skinheads var utdöda. Har inte sett några på evigheter. På 90-talet var de ganska vanliga dock.

In other news, Finland kränkt av ryska kränkningar.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/finland-ryssland-forsoker-irritera-oss/

Finland och Sverige förklarade sig i veckan inom kort vara redo att skriva på ett samverkansavtal med Nato, ett så kallat värdlandsstödsavtal, som bland annat ger grönt ljus för Nato att genomföra militärövningar i de båda länderna. Kritiker betraktar detta som ett steg närmare medlemskap i försvarsalliansen.

Dags att skriva på snart då, innan försvarministern heter Gustav Fridolin.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Var på flyguppvisning idag.

Dat sound. Speciellt Viggen och Draken. Gripen var inte dålig den heller, dat maneuverability!

15084955145_ae83c6890d_b.jpg


15084956785_79a64dcc89_b.jpg
Aeroseum?
 
Samsung är ungefär som att handla på Netto när det finns City Gross.

Samsung är state of the art. Just nu är det baar S5 och Z2 som gäller. Gick igenom båda alternativen grundligt. Z2 har 1GB ram mer än S5 vilket är nice, men S5:an vinner överlag. iOS finns inte ens på världskartan. HTC vill jag inte gå tillbaka till. LG känns föråldrade.
 

Groof

Junior Member
Asså ärligt talat, ska man handla Android så ska man hålla sig borta från Samsung. Alla skräckhistorier om Android som folk berättar om lagg, buggar, dålig design etc är pga Samsungs tillägg och äckliga tema de slängt på. De må ha blivit populära men de är gott och väl de absolut sämsta att köpa telefoner ifrån.

Ska man köpa Android kolla på alla andra, HTC, Sony, LG och Googles Nexus serie.
 

Forsete

Member
Samsung är state of the art. Just nu är det baar S5 och Z2 som gäller. Gick igenom båda alternativen grundligt. Z2 har 1GB ram mer än S5 vilket är nice, men S5:an vinner överlag. iOS finns inte ens på världskartan. HTC vill jag inte gå tillbaka till. LG känns föråldrade.

Förutom RAM, går alltså plast före glas och aluminium?

Och som Groof säger, Samsungs UI är värdelös.
IMO är Sonys UI mycket mer troget till vanilj-Android än någon annan.

Har en Z2a och jag är fortfarande mycket nöjd med den.
Däremot, anses inte Z2an ha en ganska bra kamera (bland de bästa tom?) Är man van vid riktiga kameror är även de bästa mobilkamerorna skitdåliga rent ut sagt. :/ Fast timeshift är lite underhållande.
 

Forsete

Member
Ni är ju helt clueless. Känns också som "det andra har är värdelöst, det jag har är bäst"-mentaliteten. Klassiker.

När argumenten tryter kommer personangreppen. Klassiker.

PERSONANGREPP. Var är polisen när man behöver dom? Någon borde göra något! Det var bättre förr!
 
Helt seriöst. Löjligt att kalla den "äcklig" och "värdelös". Bisarra överdrifter. Argumenten förlorar all innebörd. Det är som att sverigedemokraterna skulle säga "miljarder invandrare kommer dagligen, vi måste stoppa dem!".
 

Groof

Junior Member
Det är även en bisarr överdrift att kalla oss clueless, samt en "det andra har är värdelöst, det jag har är bäst"-mentalitet. Det finns en anledning till varför man bör styra bort från Samsung mobiler. Värdelösa har nog ingen sagt, hårdvarumässigt är de bra mobiler. Det är mjukvara samt UI som är det stora problemet och det är det vi pratat om. Det förstör upplevelsen för både dig och andra, och bör därmed inte vara så högt upp på din lista.

Det finns alternativ som är minst lika bra/bättre på alla fronter. Kolla upp. Läs på. Ta till dig det andra säger. Då kanske valet blir lättare.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Kalmar Airport (Gamla F12) som det så fint heter numera fyller 30 år.
Förutom Viggen, Tunnan, Gripen och Draken hade de en Spitfire, Vampire och några andra flygplan. Kul uppvisning. Viggens ljud fick trosorna att bli våta.

Fint! Fotona såg ut att kunna vara från runt Säve flygplats i Göteborg där Aeroseum ligger, dom har flyguppvisningar o dylikt rätt ofta.
 

Drencrom

Member
Var väl bara en tidsfråga då 'smartphone warz' skulle nå SweGAF då vi är så homogen när det kommer till konsoller (playstation och nintendo) lol
 

Forsete

Member
Helt seriöst. Löjligt att kalla den "äcklig" och "värdelös". Bisarra överdrifter. Argumenten förlorar all innebörd. Det är som att sverigedemokraterna skulle säga "miljarder invandrare kommer dagligen, vi måste stoppa dem!".

Seriöst? Jag är sällan seriös.
Är bara inte speciellt imponerad av Samsungs telefoner. Det finns bättre.

Fint! Fotona såg ut att kunna vara från runt Säve flygplats i Göteborg där Aeroseum ligger, dom har flyguppvisningar o dylikt rätt ofta.

Nice. Får åka upp någon gång, kul att se. Tittade på denna igår bara för att: Titta jag flyger!
Hade varit fränt att få se Lansen också, min farfar flög i ett sånt. Han utbildades under andra världskriget och jag har sett någon anteckningsbok som han skrev i på den tiden, rätt så många flygförare omkom under utbildningen, tyvärr.

Filmade lite igår också (laddade upp några klipp på Vimeo, dock äger jag ingen vidare zoom till min NEX så det blev inte speciellt bra), tyvärr pallade inte micen med ljudet på vissa flygplan, så ljudet är delvis krackelerat. Får komma ihåg detta tills nästa gång. :p

Snuten skyddar bara nassar.

Typ. Eller så försöker de förhindra att folk blir ihjälslagna.
 

waypoetic

Banned
Det gick ju inte nå vidare för herr Socialdemokrat. Hedenmo uttryckte frustrationen som de flesta av oss kände här hemma i "tv sofforna".
 
risken för att mannen har drabbats av ebola är extremt liten

– Det är viktigt att säga att ebola smittar inte via luften. För att bli smittad krävs att den sjuka patientens kroppsvätskor kommer i kontakt med en annans persons sår, slemhinnnor eller liknande. Det gör att man behöver vara rejält sjuk för att smitta, och vara väldigt nära för att smittas och i princip få blod eller andra kroppsvätskor på sig. Att vistas i samma lokaler eller flygplan är ingen risk för att smittas.

Calm the fuck down strafe.
 
Top Bottom