• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom


images
 
Förresten, om någon av er uppsalarookies var på välkomstmässan i fredags så kanske ni såg mig vid Jusek-bordet. Sjukt bra drag. Mycket folk på den korta timmen som mässan varade.
 

Forsete

Member
Ska skaffa en tatuering hade jag tänkt, vad tycks om "Carpe Diem"? Latin och betyder "fånga dagen".

Vackert inte sant?
 

Forsete

Member
[Bromma flygfält] Request denied. Please leave Swedish airspace.
abandoned-flight-control-tower.jpg


Negatory. We are americuhns, we do as we please. Over.
Exterior2-Jet-Ranger.jpg


[Bromma flygfält]As you wish, be prepaired to face the consequences. Over.
abandoned-flight-control-tower.jpg


[Dramatisk musik]För satan, nu är det på allvar. Kalla upp incidentflyget! Anropa Såtenäs!

[F7 Stätenäs, 5 minuter senare]Ok grabbs! Bryt fikat! Skarpt läge! Incidenten ska upp för att avvisa en amerikansk inkräktare. Vem trodde att amerikanarna var den riktiga fienden?

abandoned-airfields.jpg

Stridsledningscentralen anropar Gustav Blå. Lasta attackflyget för luftstrid, mål ska nedkämpas! Över.

Gustav Blå anropar StriL, luftfarkost redo om 5 minuter.
abandoned-russian-airplane-5.jpg


[Södermalm, 1 timma senare]
tsar%20bom%20explosion.jpg

[Fade out, nationalsången]

Framtid som författare á la Guillou säkrad?
 
Not a fan of how the Alliance is pandering to SD's voter base.

The other day they announced that they were for increased punishment of criminals, and I kinda lost it when the reporter asked about the statistics showing that an increase of time spent behind bar isn't correlative to a safer society - fucking politician said that statistics didn't matter.
 

Leezard

Member
Not a fan of how the Alliance is pandering to SD's voter base.

The other day they announced that they were for increased punishment of criminals, and I kinda lost it when the reporter asked about the statistics showing that an increase of time spent behind bar isn't correlative to a safer society - fucking politician said that statistics didn't matter.
Now that is sad. Election times seem to bring out the stupidity in people.
 
Bra ställe att importera PS4-spel ifrån, inom EU?

Vet inte om specifikt PS4-spel, men Storbritannien brukar vara mest Sverige-vänligt. Zavvi och The Hut är väl fortfarande fraktfria till Sverige (dock kan leveranstiden variera). TheGameCollection tar bara £2 för frakten. Jag har bokat Hyrule Warriors där för bara ~£32 inkl. frakt. Amazon också I guess men de har ju fuckat upp allt nu när de har så höga fraktkostnader (brukade vara fraktfritt). Amazon var min go-to butik förr, nu handlar jag aldrig där.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Tydligen ska det finns en Mr Walker staty vid Stockholms centalstation. Ska försöka hitta den idag.

Ska försöka åka förbi den nu.
Föräldrarna har ett gäng tavlor av honom (Hofström), bl.a en Mr Walker och en dödskalle.
 

Forsete

Member
Vet inte om specifikt PS4-spel, men Storbritannien brukar vara mest Sverige-vänligt. Zavvi och The Hut är väl fortfarande fraktfria till Sverige (dock kan leveranstiden variera). TheGameCollection tar bara £2 för frakten. Jag har bokat Hyrule Warriors där för bara ~£32 inkl. frakt. Amazon också I guess men de har ju fuckat upp allt nu när de har så höga fraktkostnader (brukade vara fraktfritt). Amazon var min go-to butik förr, nu handlar jag aldrig där.

Tack. Zavvi, The Hut var ganska dyra dock. TheGameCollection had inte spelet i lager verkar det som (Diablo som jag tänkte köpa till brobban).

The hunt goes on. :p
 
Bröderna Zavvi och The Hut brukar dock vara väldigt billiga. Synd att inte det du letade efter var det, men i övriga fall är det värt att hålla ett öga på dem när du ska köpa spel. Dock måste man tänka på att deras support är urusel och att det ibland kan ta en månad innan varan kommer fram. Själv har jag dock gjort bra köp hos dem. Köpte fetaste Splinter cell Blacklist samlarutgåvan där för ca 150 kr till konsol; fick den inom en vecka.

Vissa Gaffers vill dock att de bannas, men vill man ta en liten risk är de ok :)

Anyway, de sidor jag nämnde är de vettiga från UK som fraktar till Sverige. Övriga länder vet jag inte mycket om, men de skickar sällan utomlands (svenska butiker skickar inte heller utomlands så ofta (fast är man dyrast i Europa är väl det logiskt)), och övriga länder har sällan en engelsk version av sin sida.

Play-asia har inte bara asiatiska grejjer utan även lite övrigt. Kanske är nått? Fraktfritt om man handlar över $25 iirc. De har PAL.
 
Top Bottom