• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Drencrom

Member
MP inför SD-politik och vice statsminister får panikattack på presskonferens. En vanlig dag i landet lagom.

Att se vår vice statsminister börja grina när hon till slut på blir tvungen att lämna hennes fantasivärld där Sverige är en "humanitär stormakt" som "inte har några gränser" var definitivt väldigt fascinerande. Verkligheten är jobbiga för vissa.
 
Har spanat runt på de sidor som har Black Friday deals, och det finns en del schyssta erbjudanden, beroende på vad man är ute efter. CDON säljer spel till bra pris. Många konsolspel ligger på 199-kronorsnivån för första gången, vilket är nivån jag brukar vänta till om det inte är ett spel jag verkligen måste ha. Dying Light, Dragon Age Inquisition och Far Cry 4 ligger på den nivån nu.

Elgiganten och Electroworld har varit nere sen 12, osäker på om det är ett gott eller ont tecken. Prisjakt är också nere för den delen. Det fanns inget jag själv taggade till på hos Komplett, och Spelbutiken har sjukt mycket högre priser än CDON. Webhallen har helt okej erbjudanden.

Någon här på SweGAF som köper något idag?
 

Dicktatorship

Junior Member
Why can't I be in Sweden rn :(

Edit: Literally the best country. Also the most comfy

I'm pretty close to getting a severe tan and a full beard so that I can pretend to be a refugee and get into the country.
 
Om folk har 5 minuter och känner för att hjälpa till med en skoluppgift, kan ni väl svara på den här surveyn? :)

https://hhs.qualtrics.com/jfe/form/SV_6x7z00iHus0ReOV

Hmm, brukar hjälpa fellow students i enkäter, men det är en del konstigt formulerade frågor, samt en del frågor som verkar irrelevant för läsaren (men som säkert är relevanta till studien egentligen) och även frågor med alternativ som inte matchar frågan. Även frågor som jag inte ens själv vet svaret på, och en del frågor är uppenbart laddade med positiva ord som det vore onaturligt att svara negativt till.
 

ksan

Member
Efter ett antal gånger lärde jag mig varför SD finns.
Fy fan, invandrare är de mest rasistiska personerna som finns i hela världen. Det säger jag som invandrare själv.
Tror inte att jag har varit argare i mitt liv nånsin, Sverige har fortfarande semi-facististiska drag i gamla sosse-andan.
 

Agremont

Member
Efter ett antal gånger lärde jag mig varför SD finns.
Fy fan, invandrare är de mest rasistiska personerna som finns i hela världen. Det säger jag som invandrare själv.
Tror inte att jag har varit argare i mitt liv nånsin, Sverige har fortfarande semi-facististiska drag i gamla sosse-andan.

Vad är har hänt?
 

jorma

is now taking requests
Om folk har 5 minuter och känner för att hjälpa till med en skoluppgift, kan ni väl svara på den här surveyn? :)

https://hhs.qualtrics.com/jfe/form/SV_6x7z00iHus0ReOV

Lite roligt att frågan om vilket kön man har hade alternativet "vill inte svara på det", men frågan om hur mycket pengar man tjänade eller hur gammmal man var inte hade något motsvarande "vill inte svara på det"-alternativ.

GENUS är känsligt känsligt :p
 
R

Rösti

Unconfirmed Member
Jag tog en titt på Sunes jul igår, Julbaket-avsnittet. Tidlös klassiker. Årets julkalender har jag inte tittat på ännu dock, även om temat intresserar mig (Historieätarna finner jag riktigt trevligt). Men det är ju inte som julkalendrarna var förr.

rudolf1obqw.png


http://www.oppetarkiv.se/video/1630849/sunes-jul-avsnitt-14-av-24
 

jorma

is now taking requests
Har ni någon snö än?

igår såg jag nåt vitt på marken som skulle kunnat vara snö. kan varit den kola som blev över från eniros firmafest också dock. lite osäker.

Mamma ringde från norrland häromdagen och berättade att det var jättefint sparkväder. Så där verkar de ju ha snö iaf.
 

Liljagare

Member
Fin juklapp av jobbet, de flyttar våra platser ifrån norra till söder om söder i Stockholm.. :p

Va faen, jag tog jobbet för att äntligen slippa pendlingshelvetet, går ifrån 30 minuter till jobbet till 1,5, sedan när man ska hem hamnar man i köerna, så två timmar? :D

Det är ett bra jobb, men, jag tyar inte med pendlingssituation i Stockholm!! :( Idag hade man suttit fast på Huddingeleden, ledig som tur är. Förra veckan tog det 3 timmar att ta sig förbi Länna - Essingen, någon hade kört av stolpar, på NORRA länken..

Man får väl börja leta nytt, igen.
 

vityaz

Member
Fin juklapp av jobbet, de flyttar våra platser ifrån norra till söder om söder i Stockholm.. :p

Va faen, jag tog jobbet för att äntligen slippa pendlingshelvetet, går ifrån 30 minuter till jobbet till 1,5, sedan när man ska hem hamnar man i köerna, så två timmar? :D

Det är ett bra jobb, men, jag tyar inte med pendlingssituation i Stockholm!! :( Idag hade man suttit fast på Huddingeleden, ledig som tur är. Förra veckan tog det 3 timmar att ta sig förbi Länna - Essingen, någon hade kört av stolpar, på NORRA länken..

Man får väl börja leta nytt, igen.

Det är sjukt. Känns som det är varje vecka man får läsa om elfel, elledningar på spåret, rökutveckling på någon station osv, så folk får sitta fast i timmar. Enjoy. :/
 

Liljagare

Member
Ja, det blir kul.. :p Till det hela tillkommer det att de kräver tillgång till bil. Vi har ingen eftersom det fungerat bra utan, sålde den när jag började på detta jobb., frugan har 1 km till jobbet.

Så man måste köpa bil med... där ryker tankarna på att renovera köket ett tag. Det blir ingen löneökning heller för de nya utgifterna. Sedan blir tjänsten mycket ute jobb hos kunder med besök, något som jag helst slipper, tycker om att sitta på min plats ju!

Så sne på dem just nu, men, man klarar sig nog i slutändan, ska skicka 5 jobbansökningar idag. :)

Men, rent mentalt, de kunde ha väntat till efter jul iaf!!
 

KAOz

Short bus special
Det var julaftonskväll och SweGAF var stilla
Maten var bra, och flera mådde illa
Drencrom bad om julrim i skumma små trådar
Gaming prata' siffror och PopGAF om låtar
Offtopic var glatt, ovanligt lugna
Många var fulla men hade inte mycket på sin tunga
KAOz skrev ett julrim, mest för att det är kul
Men främst vill jag önska, er alla God Jul!

Nödrim, men vad kan man göra på någon minut.
 

jorma

is now taking requests
God Jul och god fortsättning swegaf!

Känns lite weird att komma från julhelg med töväder i tornedalen till snökaos i stockholm. Men men, man fick väl ändå vara glad att höstvädret varade så pass länge som det gjorde.
 
Top Bottom