• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

waypoetic

Banned
Räddad av bjällran
Lag och ordning: Special Offer Enheten
Benknotor
Stjärnport Atlantis
Kostymer
Stjärnhajk Näringsliv
Söner av Anarki
God Lycka Kalle
Dyka Doo - Mysterium Aktiebolag
Vidröra

Jag skänker dessa översättningar till SVT.

SF älskar sånt där. Dom har skärpt sig, men jag hade inte varit förvånad om vi hade sett rn filmposter för "Matrisen" för 10 år sen.
 

zon

Member
Blä ännu en seg måndag. Det saknar jag från när jag var yngre, då hade jag alltid en massa fritid över. Nu går jag upp klockan 7 för att komma i tid till jobbet och kommer hem vid 5. Om man kunde bli mångmiljonär på något sätt...
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Typiskt. :(

HBO är nog den tjänst av alla jag ser fram emot. Boardwalk Empire, Game of Thrones, gamla avsnitt av Generation Kill och Band of Brothers, HBO specials med komiker (hoppas jag att dem har iallafall), det är så mycket HBO har som jag vill se.

Räkna med att vi bara får 1 avsnitt från varje serie eller något...
 

MasLegio

Banned
Räkna med att vi bara får 1 avsnitt från varje serie eller något...

de har ju öppet sagt att vi, mer eller mindre, ska ha tillgång till allt gammalt och att det nya kommer nästan på direkten efter USA-premiären. Iaf när det gäller deras egna produktioner.
 

strafer

member
Herregud, kill me now. :D

För 20 minuter sedan hände något magiskt, det ringde på dörren, meh tänkte jag, det är väl bara Livets Ord eller nått, går till dörren iaf, tittar i nyckelhålet, fyra finklädda tjejer.

...

Öppnar dörren.

Alla fyra; HEEEEEEEEEEJ!! Är Johan hemma?

Nix, här bor ingen Johan.

Var alla började skratta innan dom gick iväg.

Jag är nu avundsjuk på Johan, fyra pers booty call.
 

Majine

Banned
Herregud, kill me now. :D

För 20 minuter sedan hände något magiskt, det ringde på dörren, meh tänkte jag, det är väl bara Livets Ord eller nått, går till dörren iaf, tittar i nyckelhålet, fyra finklädda tjejer.

...

Öppnar dörren.

Alla fyra; HEEEEEEEEEEJ!! Är Johan hemma?

Nix, här bor ingen Johan.

Var alla började skratta innan dom gick iväg.

Jag är nu avundsjuk på Johan, fyra pers booty call.

Det är vid såna tidpunkter som man egentligen är Johan, yaknowimsayin.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Nix, här bor ingen Johan.
.



dumb-and-dumber_480_poster.jpg


Time to hand in your man card :(
 

taku

Member
Herregud, kill me now. :D

För 20 minuter sedan hände något magiskt, det ringde på dörren, meh tänkte jag, det är väl bara Livets Ord eller nått, går till dörren iaf, tittar i nyckelhålet, fyra finklädda tjejer.

...

Öppnar dörren.

Alla fyra; HEEEEEEEEEEJ!! Är Johan hemma?

Nix, här bor ingen Johan.

Var alla började skratta innan dom gick iväg.

Jag är nu avundsjuk på Johan, fyra pers booty call.
"Det är jag som är Johan."
 

MasLegio

Banned
Herregud, kill me now. :D

För 20 minuter sedan hände något magiskt, det ringde på dörren, meh tänkte jag, det är väl bara Livets Ord eller nått, går till dörren iaf, tittar i nyckelhålet, fyra finklädda tjejer.

...

Öppnar dörren.

Alla fyra; HEEEEEEEEEEJ!! Är Johan hemma?

Nix, här bor ingen Johan.

Var alla började skratta innan dom gick iväg.

Jag är nu avundsjuk på Johan, fyra pers booty call.

i-m-spartacus-meme-generator-i-am-johan-133eac.jpg
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Inte långt kvar nu till Skyfall premiären! Dry Martinin (shaken, not stirred), Aston Martinen + kostymen och flugan är redo!

NU ÄR FRÅGAN

ÄR NI REDO
 

waypoetic

Banned
Inte långt kvar nu till Skyfall premiären! Dry Martinin (shaken, not stirred), Aston Martinen + kostymen och flugan är redo!

NU ÄR FRÅGAN

ÄR NI REDO

Ska till flickvännen i helgen och hon var inte säker på om biografen i hennes stad visade Skyfall, så jag tror jag väntar med att se filmen tills nästa helg - då på Bergakungen i Göteborg.
 

antipod

Member
Älskade Bond-filmer när jag växte upp men har faktiskt aldrig sett någon på bio. Såvida inget annat dyker upp verkar Skyfall bli den första för mig, nu på söndag.
 

kch

Member
Äntligen fredag och ledig helg! Vad har ni för planer? Sambon jobbar hela helgen så jag ska gayma och kolla fotboll tills ögonen blöder. Och dricka öl. yes.
 

antipod

Member
Fyllde ju nyligen år så tjocka släkten (en del av den åtminstone) kommer upp på besök i morgon. Så, fredagskvällen ska ägnas åt att göra en smörgåstårta!

Slurp.
 

kch

Member
Fyllde ju nyligen år så tjocka släkten (en del av den åtminstone) kommer upp på besök i morgon. Så, fredagskvällen ska ägnas åt att göra en smörgåstårta!

Grattis :) Smörgåstårta är för jäkla gott. Speciellt hemmagjord.
 

waypoetic

Banned
Ska till flickvännen över helgen. Imorgon är det fest och utgång. Aldrig varit ute i Uddevalla... Förväntar mig skitdyr öl och bråkiga snubbar. Korrekt?
 

antipod

Member
Grattis :) Smörgåstårta är för jäkla gott. Speciellt hemmagjord.

Tack! :)

Jepp, det är något av det godaste som finns. Kanske för att man bara äter det max några gånger per år så att man inte tröttnar på det. Lite som julmat...
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Ska till flickvännen över helgen. Imorgon är det fest och utgång. Aldrig varit ute i Uddevalla... Förväntar mig skitdyr öl och bråkiga snubbar. Korrekt?

Pretty much, tejpa fasst så många knivar på kroppen som möjligt man vet aldrig.
 

KAOz

Short bus special
Väntar med utgång. Det blir bara slöande hela helgen tror jag.

Firmafest nästa Onsdag, samt stortpartyn nästa helg. Förtjänar att vila denna, så är man pigg då istället.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Väntar med utgång. Det blir bara slöande hela helgen tror jag.

Firmafest nästa Onsdag, samt stortpartyn nästa helg. Förtjänar att vila denna, så är man pigg då istället.


Du kan vila när du är död, kör bah!

Själv sitter jag på Arlanda med en obligatorisk pint öl. Snart fest i Köpenhamn för att födelsedagsfira mig själv med en tjejkompis samt min bror!


WimIZl.jpg
 

KAOz

Short bus special
Så här på morgonkvisten har man suttit och smårunkat och använt de salta tårarna som lubrikant, och i vanlig ordning kom jag att tänka på Corky.

Corky you motherfucker, jag har äntligen kommit på vem du liknar! Kodjo i P3! Du är typ han! Nu snackar vi personlighet och sätt, inte utseende.

Hah!

Tillbaka till gråtrunken nu.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Så här på morgonkvisten har man suttit och smårunkat och använt de salta tårarna som lubrikant, och i vanlig ordning kom jag att tänka på Corky.

Corky you motherfucker, jag har äntligen kommit på vem du liknar! Kodjo i P3! Du är typ han! Nu snackar vi personlighet och sätt, inte utseende.

Hah!

Tillbaka till gråtrunken nu.

Ah the good ol' gråtrunken, min favorit hahaha.

Jag googlade Kodjo och första bilden var en stackare med en 10 kgs tumör i ansiktet. Jag lyssnar inte på radio dock, jag får magsår av BLAMBONGPLINK REKLAM LJUD LJUUUUUUUUUUD BEEPEEPEEEEP VI VET ATT RADIO INTE ÄR ETT VISUELLT MEDIUM SÅ HÄR HAR NI MER KO-MU'N BBZBZBZBZ
 

KAOz

Short bus special
Ah the good ol' gråtrunken, min favorit hahaha.

Jag googlade Kodjo och första bilden var en stackare med en 10 kgs tumör i ansiktet. Jag lyssnar inte på radio dock, jag får magsår av BLAMBONGPLINK REKLAM LJUD LJUUUUUUUUUUD BEEPEEPEEEEP VI VET ATT RADIO INTE ÄR ETT VISUELLT MEDIUM SÅ HÄR HAR NI MER KO-MU'N BBZBZBZBZ

Måste lyssna på radion på vägen till jobbet. Är ett gäng som samåker så. :p

https://www.youtube.com/watch?v=2fUBY3ifToc

Se honom köra lite standup! Enjoy, och känn igen dig!

Och denna! https://www.youtube.com/watch?v=BM2WurDQRus&feature=related
Holy shit, utlandshistoria! HAH!
 
Top Bottom