• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Shit ni kommer jinxa mig... kommer bli kidnappad av en blodtörstig warlord eller nåt så fort planet landar.
 

Forsete

Member
Tack, om ca 6 veckor. Alla på swe-gaf är välkomna ner ;)

... ja även du Forsete.

:/

Men tack, jag kommer gärna, tar dock min SAAB 92 så det kan dröja.

Alltså jag älskar regn och sånt, men regn och brillor går fan inte ihop.

Ge mig brillrutetorkare.

Protip, ha alltid peppier i fittan.. i fickan.
Man vet aldrig när Ohlyckan kan vara framme. *överklasskratt*
 

KAOz

Short bus special
Protip, ha alltid peppier i fittan.. i fickan.
Man vet aldrig när Ohlyckan kan vara framme. *överklasskratt*

Det påminner mig om mitt favoritskämt. Asroligt. Gå fram till någon som inte har klocka eller dylikt och kör din bästa överklassröst.

"Ursäkta, vet du vad klockan är?"
"...nä..."
"Sviiiiiiiindyr. *överklasskratt*"
 
Det påminner mig om mitt favoritskämt. Asroligt. Gå fram till någon som inte har klocka eller dylikt och kör din bästa överklassröst.

"Ursäkta, vet du vad klockan är?"
"...nä..."
"Sviiiiiiiindyr. *överklasskratt*"

Påminner mig om en av få roliga hey baberiba sketcher, överklassnytt. "Och så lite goda nyheter, rikedomsskatten ska sänkas"

Skitskoj skämt om du som drar den är från göteborg.
"Vet du hur många som bor i tyskland?"
"Nä"
"Gör-many"
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Påminner mig om en av få roliga hey baberiba sketcher, överklassnytt. "Och så lite goda nyheter, rikedomsskatten ska sänkas"

Skitskoj skämt om du som drar den är från göteborg.
"Vet du hur många som bor i tyskland?"
"Nä"
"Gör-many"
Den e la för go den.
 

strafer

member
"Hur många bor Kanada?"
"Vet inte"
"Åtta-va"

ux6eo95ay5.gif
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Du får ha det så bra Corky, låter spännande. Blir swe-gaf träff hos dig sen eller?

Lätt.

:/

Men tack, jag kommer gärna, tar dock min SAAB 92 så det kan dröja.

Komigen nu ska vi inte vara neggo. Du får prova på utlänningslivet där ute och om du trivs så hittar vi en skön apartheid-brud till dig.

Äsch då, jag jävlas bara med dig forsete-chan, vi gillar dig.
 

Forsete

Member
Komigen nu ska vi inte vara neggo. Du får prova på utlänningslivet där ute och om du trivs så hittar vi en skön apartheid-brud till dig.

Äsch då, jag jävlas bara med dig forsete-chan, vi gillar dig.

Jag är på.

Du får berätta hur det är där nere sen. En servicetekniker som jag känner var där nere för några år sedan på ett akutjobb, Johannesburg (tror jag).. och han berättade att det fortfarande är ganska spänt mellan vita och svarta. De jobbade iofs ihop, men utanför jobbet brydde de sig inte ett skit om varandra och det kunde bli hotfullt. Kan ju också vara BS som de lurade i en naiv svensk. :)

Btw, chan, san, kun. Har alltid undrat skillnaden! TELL ME!
 

Groof

Junior Member
Btw, chan, san, kun. Har alltid undrat skillnaden! TELL ME!

Chan - oftast till tjejer av samma ålder/yngre, även till småbarn för att det är "gulligare."
Kun - oftast till killar av samma ålder/yngre.
San - ett mer formellare suffix, i stil med Herr/Fru.
 

Forsete

Member
Douchebros, när är finalen i eurovision?

Chan - oftast till tjejer av samma ålder/yngre, även till småbarn för att det är "gulligare."
Kun - oftast till killar av samma ålder/yngre.
San - ett mer formellare suffix, i stil med Herr/Fru.

Ah, tack :D

hear-ye.jpg

Hear ye, hear ye!
Henceforth I will be known as Forsete-Chan. Because I am sooo delicious!
 
Det är ju ett tv-spels forum och tjejer spelar inte tv-spel, det vet väl alla. Dom sminkar varandra och har kuddkrig i sina underkläder på fritiden.

Typ inte alls varit bakfull idag, lite seg men det är det enda. Var helt förstörd igår.
 

Groof

Junior Member
Why you little..
Vad betyder Tan nu då?

Btw, sugen på att lära mig ett annat språk. Någon som testat Rosetta Stone? Är det verkligen bra?

Hohohoho
Tan är samma som Chan, fast en mer bebisaktig variant. Oftast barn som har svårt att uttala Chan säger det så.

Jag har bara hört saker om Rosetta Stone, verkar funka mer för vissa än andra. Mer än så kan jag tyvärr inte säga :(
 

Forsete

Member
Hohohoho
Tan är samma som Chan, fast en mer bebisaktig variant. Oftast barn som har svårt att uttala Chan säger det så.

Jag har bara hört saker om Rosetta Stone, verkar funka mer för vissa än andra. Mer än så kan jag tyvärr inte säga :(

Thx. :p

Får kolla in Rosetta då. Nu var det många år sedan jag läste språk, men man kanske kommer in i det igen.
Ska ha låååång-ledigt, 1-5 maj och sedan 9-12 maj. Feelsgoodman, då har jag tid att nörda ner mig i RS. :)
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Why you little..
Vad betyder Tan nu då?

Btw, sugen på att lära mig ett annat språk. Någon som testat Rosetta Stone? Är det verkligen bra?

Jag har använt mig av Rosetta Stone förut, inget extravagant men det duger till att få en på fötterna, men inte mer än det typ...

Om du verkligen är seriös så är det bara go all out, fixa Pimsleur audio books, rosetta, skolböcker, media och underhållning ( typ film, podcaster, whatever ) på respektive språk.

Det är ju ett tv-spels forum och tjejer spelar inte tv-spel, det vet väl alla. Dom sminkar varandra och har kuddkrig i sina underkläder på fritiden.

Men om jag gillar o göra sånt som kille då?
 
Jag har provat Rosetta Stone på några olika språk och det är en bra start, men du behöver nog kombinera det med något annat om du ska lära dig ett nytt språk ordentligt.
 

Groof

Junior Member
Thx. :p

Får kolla in Rosetta då. Nu var det många år sedan jag läste språk, men man kanske kommer in i det igen.
Ska ha låååång-ledigt, 1-5 maj och sedan 9-12 maj. Feelsgoodman, då har jag tid att nörda ner mig i RS. :)

Plugga språk är fan kul, men man tröttnar på det lite efter ett tag om man gör det non-stop för länge hehe. Vad för språk hade du tänkt plugga?
 

Forsete

Member
Ja, man får väl köra kvällskurser om det finns. Får se om jag fastnar för det först, RS låter som en bra början iaf.

Plugga språk är fan kul, men man tröttnar på det lite efter ett tag om man gör det non-stop för länge hehe. Vad för språk hade du tänkt plugga?

Tyska. Har redan läst lite men det var i grundskolen. :p
Har nytta av det i jobbet eftersom många kunder är tyskar och en del snackar knappt någon engelska öht.
 
Jag har använt mig av Rosetta Stone förut, inget extravagant men det duger till att få en på fötterna, men inte mer än det typ...

Om du verkligen är seriös så är det bara go all out, fixa Pimsleur audio books, rosetta, skolböcker, media och underhållning ( typ film, podcaster, whatever ) på respektive språk.



Men om jag gillar o göra sånt som kille då?

Jag är en progressiv person så det är helt okej för dig att ha kuddkrig i dina underkläder. Det kan vi ha på vår uppkommande fiktiva gaf-träff.
 

Bri

Member
Tyska. Har redan läst lite men det var i grundskolen. :p
Har nytta av det i jobbet eftersom många kunder är tyskar och en del snackar knappt någon engelska öht.

Ja! Ich habe am Grundschule auch deutsch studierte...?

Fan, jävligt sugen på tyska alltså. Tänkte söka lite tyschka schpråken som sommarkurs, men hittade inga, fick bli Harry Potter och hans magiska världar 7,5p istället och meningen med livet 7,5p. Casha CSN, javisst!
 

jorma

is now taking requests
Chan - oftast till tjejer av samma ålder/yngre, även till småbarn för att det är "gulligare."
Kun - oftast till killar av samma ålder/yngre.
San - ett mer formellare suffix, i stil med Herr/Fru.

domo arigato, Toranaga sama
 

rossonero

Member
Why you little..
Vad betyder Tan nu då?

Btw, sugen på att lära mig ett annat språk. Någon som testat Rosetta Stone? Är det verkligen bra?

Jag kan rekommendera duolingo.com, fast vissa kan nog tycka att nackdelen där är att man lär sig på engelska. Dock gillar jag upplägget, ganska kul.
 
Top Bottom