• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
najs, är det en sån där svenskfarm där de flyger in och stänger in massa svennar i en svettig byggnad i Afrika pga att det är billigare än att lägga stället i Sverige?

Ne tror faktiskt inte det, lönen slutar 2-3 tusen under den summa (netto) som man skulle få här som IT-support. Tar man i åtanke levnadskostnaderna och allt så kan man nog leva dugligt.

Du får passa dig så du inte blir kapad.

Höhöhöhöhöhö

:'( don't joke about that mang... säpo läser!


KAOz, fixat jobb åt mig i Örebro än mr Big Shot CEO?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
I regret nothing.

1) sluta bli bannad, du skämmer ut oss - vad hände med "lagom är bäst"-mottot?
2) Jag hatar Evangeline Lilly tack vare dig... och faktumet att hon aldrig svarar på mina mail.

Tandläkarbesök om en och en halv timme.

Får se om jag håller mitt perfect record.


Hoppas emaljen har fräts bort från all gamer-cola du dricker.
 

strafer

member
1) sluta bli bannad, du skämmer ut oss - vad hände med "lagom är bäst"-mottot?
2) Jag hatar Evangeline Lilly tack vare dig... och faktumet att hon aldrig svarar på mina mail.




Hoppas emaljen har fräts bort från all gamer-cola du dricker.

Jag ska försöka.
 
Strafer är värsta badboyen, han har säkert läderjacka och åker motorcykel också. (Alternativt mockajacka och åker moped.)

Jag dricker cola som vatten, har ändå värsta adonis-kroppen.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Idag åt jag sremska korv med bostongurka, senap, ketchup och rostad lök. I bröd.

Nu är jag tillbaka igen förresten. Säger man att gud inte finns så trollar man visst enligt vemsomnuensbannademig. Jaja

Jag åt inget, som vanligt.

Välkommen tillbaks, må gud vare dig nådig hedniske fanskap.
 

zon

Member
Roffe Ruff trodde jag var ett skämt.

Organismen är fortfarande bäst.

Roffe är allt annat än ett skämt. Han har två egna album, en EP och en massa medverkningar på andra artisters låtar. All heder till herr Ågren men Roffe är kungen just nu imo.
 

KAOz

Short bus special
KAOz, fixat jobb åt mig i Örebro än mr Big Shot CEO?

Ge mig dina erfarenheter och skit. Så tar jag ditt telenummer och slänger in till chefen.

Skojar inte ens. De siktar på att utöka med drygt 60 nyanställningar.

Organismen är fortfarande bäst.

Pysch! Leo var bäst. Men slutade. PST/q gör för lite grejer nu. Org12 har tappat lite efter att han slutade battla, men hans djupare grejer är fortfarande sjukt bra.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Ge mig dina erfarenheter och skit. Så tar jag ditt telenummer och slänger in till chefen.

Skojar inte ens. De siktar på att utöka med drygt 60 nyanställningar.

Oh shit :eek:, jag slänger iväg ett pm sen då.

Fick jobbet i Sydafrika men fick genast beslutsångest, 11 000 km bort... Jag gillar Sverige :(
 

zon

Member
Ge mig dina erfarenheter och skit. Så tar jag ditt telenummer och slänger in till chefen.

Skojar inte ens. De siktar på att utöka med drygt 60 nyanställningar.



Pysch! Leo var bäst. Men slutade. PST/q gör för lite grejer nu. Org12 har tappat lite efter att han slutade battla, men hans djupare grejer är fortfarande sjukt bra.

Petar På Döda Saker Med Pinnar är bland det bästa svensk hip hop har producerat.
 

Kenka

Member
My Swedish is pretty rusty but model agencies truly are criminal fucks:
http://www.metro.se/stockholm/agenturer-varvade-modeller-utanfor-anorexiklinik/EVHmdq!usmWe9K8xXHeg/

YfcCTr7.jpg


So, ok, you select ill patients from anorexia clinics to pose as models, and then you deny responsibility when 12 yo starve themselves to look like them. I am sickened.
 

KAOz

Short bus special
Petar På Döda Saker Med Pinnar är bland det bästa svensk hip hop har producerat.

Väldigt sant. Jag tror att Organismen är det närmaste vi kommer en svensk Sage Francis. Jag gillade "Petar..." bra mer än "Om Gud Vill..." och "Bakom Kulisserna". "Bakom Kulisserna" är dock ett genialt album om man ser utifrån rent punchline-perspektiv. Men med låtar som "Diamanttårar", "Utvandraren", "1000 Alper" och "Fulaste Mannen" i världen är det bara wow.
Lite skillnad mot när man började lyssna på Herr Åghren då han och Seron hade Retarderat Eleverade ihop.

Jag gillar även PST/q's "Natt Klockan Tolv På Dagen". "Pluralis Majestatis" är dock ingen större höjdare då han gick in mest för att låta så utbildad som möjligt.

Bra svensk hiphop is the shit...
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
So you're going ?


_proxy

Yeah I think so, I really need some 'off'-time and something tells me it's going to be a chill place to go visit/work at. As long as I have enough money to rent an apartment,eat well and have a dog then I'm set I don't need more.
 

zon

Member
Väldigt sant. Jag tror att Organismen är det närmaste vi kommer en svensk Sage Francis. Jag gillade "Petar..." bra mer än "Om Gud Vill..." och "Bakom Kulisserna". "Bakom Kulisserna" är dock ett genialt album om man ser utifrån rent punchline-perspektiv. Men med låtar som "Diamanttårar", "Utvandraren", "1000 Alper" och "Fulaste Mannen" i världen är det bara wow.
Lite skillnad mot när man började lyssna på Herr Åghren då han och Seron hade Retarderat Eleverade ihop.

Jag gillar även PST/q's "Natt Klockan Tolv På Dagen". "Pluralis Majestatis" är dock ingen större höjdare då han gick in mest för att låta så utbildad som möjligt.

Bra svensk hiphop is the shit...

Hörde talas om honom när han var i MBMA, en kompis lyssnade på dem men det var inget som jag fastnade för. Sen när jag hörde honom igen så var det en låt från Petar och jag var "blown away" som man säger på engelska.

Ärligt talat så tror jag att Petar hade blivit en internationell klassiker om han hade rappat på engelska. Före eller efter så har jag aldrig hört abstrakt rap som är så bra eller ens är i närheten av vad Organismen skapade på den plattan.
 

KAOz

Short bus special
Yeah I think so, I really need some 'off'-time and something tells me it's going to be a chill place to go visit/work at. As long as I have enough money to rent and apartment,eat well and have a dog then I'm set I don't need more.

https://www.youtube.com/watch?v=J1vYXVqsq0I

:,I

Hej då Timbublanka.

Ärligt talat så tror jag att Petar hade blivit en internationell klassiker om han hade rappat på engelska. Före eller efter så har jag aldrig hört abstrakt rap som är så bra eller ens är i närheten av vad Organismen skapade på den plattan.

Lyssnat på Sage Francis "Personal Journals" och "A Healthy Distrust"? Om inte; DO IT genast. Rent geni.

Skulle föreslå Aesop Rock också, men hans stil är lite väääääl abstrakt och kan vara svårsmält till en början.
 

zon

Member
https://www.youtube.com/watch?v=J1vYXVqsq0I

:,I

Hej då Timbublanka.



Lyssnat på Sage Francis "Personal Journals" och "A Healthy Distrust"? Om inte; DO IT genast. Rent geni.

Skulle föreslå Aesop Rock också, men hans stil är lite väääääl abstrakt och kan vara svårsmält till en början.

Nej det har jag inte, jag ska ta och lyssna igenom dem ikväll när jag kommer hem. Aesop Rock har jag lyssnat lite på men det kändes knappt som hip hop.
 

Kenka

Member
Gud vad jag älskar när det regnar.

You're a Norwegian trying to sneak in?

Yeah I think so, I really need some 'off'-time and something tells me it's going to be a chill place to go visit/work at. As long as I have enough money to rent and apartment,eat well and have a dog then I'm set I don't need more.
Godspeed my man.



Energic performance. But still, a bit wtf-ish for a non-initated like me.
 

waypoetic

Banned
My Swedish is pretty rusty but model agencies truly are criminal fucks:
http://www.metro.se/stockholm/agenturer-varvade-modeller-utanfor-anorexiklinik/EVHmdq!usmWe9K8xXHeg/

So, ok, you select ill patients from anorexia clinics to pose as models, and then you deny responsibility when 12 yo starve themselves to look like them. I am sickened.

Your swedish may be rusty and you may not have read the article, but if you think that all model agencies are doing this you need to calm your nerves and be told this : that shit right there is not the top dog studios, that stunt is done by low life, bullshit and lying piece of shit studios. Not Mika's, not ELITE or Stockholmsgruppen.
 
Top Bottom