• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Tunesmith

formerly "chigiri"
/streamar SVT-play i utlandet.

*muahahahaha*

TV-avgift för dator och suftplattor är lite banalt kan man tycka..
 

ksan

Member
I dont see the problem with that tbh. Atheist nation and all. :p
I don't see how that has to do with governments owning alcohol companies :p
Not very up to date regarding schools, but I trust you on that. Teacher, right? ;)
Also we can thank G.P. for a lot of things.
250 billion "borrowed" from the pension funds, anyone? Have they been repaid? No.
Economist-in-the-making :p
I would never want to become a teacher in the current state of educational policies (from both sides).

Och jag hatar verkligen G.P. Typ den enda svenska personen som jag nästan blir arg genom att bara tänka på =D
Dubbelmoral och okunskap är väl hans främsta områden.
 

Forsete

Member
I don't see how that has to do with governments owning alcohol companies :p

You said moral, which made me think of Christianity and the prohibition vote. Just a tired delusional mind at work. But no, I see no moral problems with the state owning a company that produces rusdrycker. After all, it is our unofficial religion to get drunk (thought I almost never get drunk).

Economist-in-the-making :p
I would never want to become a teacher in the current state of educational policies (from both sides).

Och jag hatar verkligen G.P. Typ den enda svenska personen som jag nästan blir arg genom att bara tänka på =D
Dubbelmoral och okunskap är väl hans främsta områden.

Sorry, mixed you up with someone else. I could have sworn you said you were a teacher a few pages back. Apoligies.
My friend became a teacher, I feel sorry for him every day. :/

Göran Persson, sossen som blev brukspratron. What is not to like? ;)

Jag hoppas verkligen Löfven gör ett arbetarparti av sossarna igen. För skenheliga Moderaterna är det definitivt inte, tackar för skattesänkningen men tvivlar på att de hade specifikt arbetare i åtanke när det genomfördes.
 
Vilket borde vara 99.9999998% av befolkningen (minus Billström).

Gör det till en skatt ffs.

Bara att bita i det sura äpplet och betala, går ju inte att förneka att man har internet. Undrar om man måste paya om man bara har surfplatta och kör på 3G nät. Men whatever, jag gillar svt så ska väl inte klaga för att det drabbar mig. Ska nog skicka dom på mina polare bara för att vara taskig däremot.

Håller förövrigt med jormas post på förra sidan till nästan punkt och pricka.
 

ksan

Member
Sorry, mixed you up with someone else. I could have sworn you said you were a teacher a few pages back. Apoligies.
My friend became a teacher, I feel sorry for him every day. :/
RIP!
:p

Göran Persson, sossen som blev brukspratron. What is not to like? ;)
Göran Persson said:
Inget är svårare än politik. Det är den högsta formen av intellektuell verksamhet.
Vackert citat, indeed.
Jag hoppas verkligen Löfven gör ett arbetarparti av sossarna igen. För skenheliga Moderaterna är det definitivt inte, tackar för skattesänkningen men tvivlar på att de hade specifikt arbetare i åtanke när det genomfördes.

Jag emigrerar om det betyder galen politik, låter inte bra med ett löfte pm EUs lägsta arbetslöshet av en mängd anledningar, då är det bättre med skyddsnät för de som är arbetslösa tycker jag.
Men det är klart att moderaterna inte hade arbetare, eller låg inkomsttagare, specifikt i åtanke. Beroende på ens perspektiv kan man ju dock tycka att det är en bättre lösning än alternativen för alla inkomstklasser.
Tror dock inte att sossarna kommer gå tillbaka till att vara som de var förut, de kan inte vinna något på det. Kanske kan de vara innovativa och komma på något annat sätt att vara ett arbetarparti som är mer lyckat.
 

Forsete

Member
Bara att bita i det sura äpplet och betala, går ju inte att förneka att man har internet. Undrar om man måste paya om man bara har surfplatta och kör på 3G nät.

Internet is internet, och en surfplatta är ju en MOTTAGARE FÖR SVERIGES TELEVISION. Aka, du kan ju ladda ner appen och därmed ska du hosta upp pengarna.

Som sagt, gör det till en skatt och lägg ner radiotjänst. 99.9998% av befolkningen måste ju redan vara inkluderade i detta finmaskiga nät av villkor.

Jag emigrerar om det betyder galen politik, låter inte bra med ett löfte pm EUs lägsta arbetslöshet av en mängd anledningar, då är det bättre med skyddsnät för de som är arbetslösa tycker jag.

Valfläsk. Om 6 år "Bla bla bla det blev inte som vi tänkt oss, av anledning X och Y, men främst är det högerns fel"


Tror dock inte att sossarna kommer gå tillbaka till att vara som de var förut, de kan inte vinna något på det. Kanske kan de vara innovativa och komma på något annat sätt att vara ett arbetarparti som är mer lyckat.

Sant, de gamla SAPs era är över. Känns som det dog efter Ingmar Carlsson och 90-talskrisen, sakta men säkert.
Bara jag som finner deras sjungande av Internationalen något motbjudande? Det är något dammigt över det hela.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
En snöstorm spawnade från ingenstans när jag var ute och cyklade idag.

Jag hatar er alla.
 

Forsete

Member
En snöstorm spawnade från ingenstans när jag var ute och cyklade idag.

Jag hatar er alla.

Vad har jag gjort dig, va? FY FAN.. FYYY FAN.

Har varit mulet men än så länge ingen nederbörd.

Lördag
14.00 11° SV 5 (8) m/s

Söndag
14.00 10° NO 2 (4) m/s

Yeeah boi!
 

ksan

Member
Vad har jag gjort dig, va? FY FAN.. FYYY FAN.

Har varit mulet men än så länge ingen nederbörd.

Lördag
14.00 11° SV 5 (8) m/s

Söndag
14.00 10° NO 2 (4) m/s

Yeeah boi!

Blir så lycklig, hörde att det troligen skulle bli ännu varmare i början av nästan vecka, typ 15 grader (i den kungliga huvudstaden iaf)
 

KAOz

Short bus special
Jag finner det fel att man kallar den bilden för just "Böglyftet". Jag tror inte att de är bögar.

Min tumregel är denna; man är inte bög för att man suger av en kompis. Det är man bara om man sväljer efteråt.

Jag tror de bara är väldigt goda vänner. De borde kalla det för "Kamratlyftet".
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Ska på flyg till Stockholm i morron, sen till Gbg för lite business o sen semester. E våren framme än eller är det vinterutstyrsel som gäller?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Japp minusgrader och halvmeter snö i Karlstad mitt i april... that's it. I'm done.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Sverige bjöd iaf på fina flygmoln när man anlände, heja!

jlGpL07Qs4l4G.jpg
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Vänd medan du kan, ställ till med vansinne på planet så kanske de vänder om och landar i varmare trakter.
 

KAOz

Short bus special
Kapstaden, köper biljetter så fort jag vet att jag fått jobbet, får reda på det vilken dag som helst och om jag får det åker jag om ca 1 månad.

Kapstaden? I Afrika? Vet du att folk dör där? Alltså, det är typ som Stockholm. FOLK DÖR! Man blir mördad. Hela tiden.
Och massa jävla lejon. Överallt. Inga tigrar. Men lejon. Och arga vita, rasistiska människor.

Dont do it Corky. Stanna i Karlstad!

Eller vänta.... stanna inte i Karlstad!

Vad är det för jobb btw?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Yay, nya flygplatshistorier med Corky!

Det kan du ge dig på!


Kapstaden? I Afrika? Vet du att folk dör där? Alltså, det är typ som Stockholm. FOLK DÖR! Man blir mördad. Hela tiden.
Och massa jävla lejon. Överallt. Inga tigrar. Men lejon. Och arga vita, rasistiska människor.

Dont do it Corky. Stanna i Karlstad!

Eller vänta.... stanna inte i Karlstad!

Vad är det för jobb btw?

Det är luuugnt, har fullt på väskan i grejjor, lejonen har ingen chans. Det är ett alldeles vanligt IT-support jobb. Fixa jobb i Örebro åt mig så slipper jag åka 10000km söderut.
 

Ledsen

Member
Det kan du ge dig på!




Det är luuugnt, har fullt på väskan i grejjor, lejonen har ingen chans. Det är ett alldeles vanligt IT-support jobb. Fixa jobb i Örebro åt mig så slipper jag åka 10000km söderut.

najs, är det en sån där svenskfarm där de flyger in och stänger in massa svennar i en svettig byggnad i Afrika pga att det är billigare än att lägga stället i Sverige?
 
Top Bottom