• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Belgium-GAF |OT| De rest is parking

Jindrax

Member
Just preparing for the inevitable. ;)

I always find it cute how the separatist Vlamingen actually believe they'll get a 2/3 majority in parliament to change the constitution xD.
Half of the voters probably don't even know the procedure to changing the constitution.
So you calling it inevitable is a sad joke.
 

Mistah

Member
Well tbh We have 3 official languages.

Flemish
French
German.


Ik spreek nederlands, le francais und deutsch :D

Plus English and a bit of Italian also ! Is a good way too handle the ladies with that ;)
 

Bombless

Member

This. Also, representing Liege. Best waffles in the country.

Also I still haven't seen the best beer being displayed here so allow me :
Xn7Gv1y.jpg

You are most welcome.
 

Joni

Member
So this is another country where two languages are official but not too many people speak both? Belgium, I'm disappoint
We're one of the few countries where there is a clear division between those language areas (we have a 'language border'), and where there are laws limiting the use of the other language on the others territory. Despite that, by the time kids are 18, they will have had 10 years of language lessons in the other language.
 

Ringo

Member
So this is another country where two languages are official but not too many people speak both? Belgium, I'm disappoint

Most people I know, speak at least 3. Dutch, French, English...German is our third national language but most people don't know it well or speak it like one of our more known ex-national goalkeepers Jean-Marie Pfaff.

At the moment, yes there is a separatist party popular in Flanders...but I get the impression they are losing momentum.
 

MrHicks

Banned
I always find it cute how the separatist Vlamingen actually believe they'll get a 2/3 majority in parliament to change the constitution xD.
Half of the voters probably don't even know the procedure to changing the constitution.
So you calling it inevitable is a sad joke.

the separatist movement wouldn't be nearly as big if wallonia actually could sustain itself
the money transfers keeping it afloat are a pain in the ass for flemish families

were talking billions here
 

Dascu

Member
So, second try at Belgium-GAF meetup.

I still suggest Ghent or Brussels. Dinner + drinks afterwards, one of these weekends.
 

Jindrax

Member
the separatist movement wouldn't be nearly as big if wallonia actually could sustain itself
the money transfers keeping it afloat are a pain in the ass for flemish families

were talking billions here

still doesn't change, they will never be able to change the constitution so they're just waiting everybody's time.

And I also don't get the whole " yeah we're paying for them bla bla bla " you're also paying for the sick people, the poor people, the jobless people, etc... no matter where they live. So instead of wasting everybody's time with the ridiculous idea of changing the constitution, people should tackle the real problems like the high taxes, and joblessness and the whole penal law system.

But yeah, I'm from Brussels born and raised so I never got the whole Vlaming - Waal problem.
 

E-phonk

Banned
Dendermonde represent
Tevens al een eeuwigheid gaf lid.

So, second try at Belgium-GAF meetup.

I still suggest Ghent or Brussels. Dinner + drinks afterwards, one of these weekends.

I'd be in for drinks in gent if I'd happen to be free on the chosen day.
 

Denzar

Member
All dem Bruhhe bros.

From Sint-Jozef myself.

Vustje.

12 jaar in Koolkerke gewoond. St-Jozef is mij zeer bekend. Als puber eens op m'n bek gekregen in de waserette aan de kerk. Good Times.

What I never understood about Brussels is why when I am shopping there no one seems to understand Dutch?

My ex is also from Brussels and she blames it on the discrepancy in quality when comparing the Flemish schools to schools in Brussels & Wallonia. She was amazed by my french, while in school my teacher made fun of me because my french was not up to her standard.
 
ter info, vrijdag gaat er blijkbaar een nieuwe mediamarkt open in Mechelen
ze hebben 200 ps4's die ze gaan verkopen, dus als je geen preorder had kun je er mss zo nog aan een geraken :)
 

Ringo

Member
Misschien ligt het aan mij maar ik heb geen enkele intentie om nu al een PS4 of Xbone te kopen. De launch games zijn gewoon te sober...

Als ik dan zie wat voor leuks er nog moet uitkomen op de PS3 en wat de 3DS en WiiU in petto hebben dan lijkt het me dat ik toch nog een jaartje of langer current gen ga spelen.
 

Creamium

shut uuuuuuuuuuuuuuup
Misschien ligt het aan mij maar ik heb geen enkele intentie om nu al een PS4 of Xbone te kopen. De launch games zijn gewoon te sober...

Als ik dan zie wat voor leuks er nog moet uitkomen op de PS3 en wat de 3DS en WiiU in petto hebben dan lijkt het me dat ik toch nog een jaartje of langer current gen ga spelen.

Na de livestreams van bv GiantBomb werd me dat snel duidelijk. Ik wou bij launch voor de PS4 gaan, maar ik ben van gedacht veranderd. Heb vorige week een WiiU gekocht en deze week ga ik om een Zelda 3DS. Daar zitten de games op dit moment. PS4 is voor als Infamous uitkomt.
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Misschien ligt het aan mij maar ik heb geen enkele intentie om nu al een PS4 of Xbone te kopen. De launch games zijn gewoon te sober...

Als ik dan zie wat voor leuks er nog moet uitkomen op de PS3 en wat de 3DS en WiiU in petto hebben dan lijkt het me dat ik toch nog een jaartje of langer current gen ga spelen.

volledig mee eens, maar ik dacht ik post het toch voor zij die er een willen
ik wacht sowiso tot ergens in 2014
 

Dawg

Member
En omgekeerd.

http://www.dewereldmorgen.be/artike...lksempfinden-de-zwarte-piet-controverse-doorg

Wij zijn niet vertrouwd met blackface in de VS dus snappen niet dat het elders kwetsend overkomt. Mij zou het niet storen geleidelijke kleine tweaks te doen net zoals stripfiguren met de jaren geüpdate worden.

Over de financiële crisis nodigt de openbare omroep economen als Paul De Grauwe uit. Over cultureel racisme daarentegen zien we Bart Peeters, de voorzitters van Sinterklaasgenootschapen, Prem Radhakishun of enkele toevallige passanten van de Matongé-wijk op de openbare omroep.

Waarheid.

Doet VRT trouwens wel meer. Denk maar aan het GTA V "geweld in videogames" debacle waar ze kozen voor... Ian Thomas.
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Waarheid.

Doet VRT trouwens wel meer. Denk maar aan het GTA V "geweld in videogames" debacle waar ze kozen voor... Ian Thomas.

Ken zo veel mensen die dat debat perfect hadden kunnen voeren.
 

Creamium

shut uuuuuuuuuuuuuuup
Waarheid.

Doet VRT trouwens wel meer. Denk maar aan het GTA V "geweld in videogames" debacle waar ze kozen voor... Ian Thomas.

Ik heb het niet gezien, maar over gehoord... Moet volgens mij echt pijnlijk geweest zijn om te zien. Dat was toch een volledig eenzijdig 'videogames zijn slecht en verslavend' discours niet? Iig was dit een sterke repliek.

Zat Ben Rottiers daar dan ook niet om erover te klagen?

Hoe ik het zwarte piet debacle zie: naar de buitenwereld toe, maakt dat geen zak uit wat het verhaal erachter is (roet van de schoorsteen w/e), wat telt is hoe de buitenwereld dat fenomeen ziet. En het is volledig verstaanbaar dat je daar (als Amerikaan bv) racistische ondertonen in ziet. Ik vind dat het zeker wél moet aangepast worden.

bv een tweet als deze: @yvesd 22 Oct. En ik mijn hele leven maar denken dat hij zwart was omdat hij door de schoorsteen moest. #zwartepiet

mist het punt volledig en is kortzichtig
 

Dawg

Member
Ik heb het niet gezien, maar over gehoord... Moet volgens mij echt pijnlijk geweest zijn om te zien. Dat was toch een volledig eenzijdig 'videogames zijn slecht en verslavend' discours niet? Iig was dit een sterke repliek.

Zat Ben Rottiers daar dan ook niet om erover te klagen?

Uhu, de pol.

Aan het klagen over het gebrek aan creativiteit in games als ik me niet vergis. Oh, de ironie.
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Ik heb het niet gezien, maar over gehoord... Moet volgens mij echt pijnlijk geweest zijn om te zien. Dat was toch een volledig eenzijdig 'videogames zijn slecht en verslavend' discours niet? Iig was dit een sterke repliek.

Zat Ben Rottiers daar dan ook niet om erover te klagen?

Hoe ik het zwarte piet debacle zie: naar de buitenwereld toe, maakt dat geen zak uit wat het verhaal erachter is (roet van de schoorsteen w/e), wat telt is hoe de buitenwereld dat fenomeen ziet. En het is volledig verstaanbaar dat je daar (als Amerikaan bv) racistische ondertonen in ziet. Ik vind dat het zeker wél moet aangepast worden.

bv een tweet als deze: @yvesd 22 Oct. En ik mijn hele leven maar denken dat hij zwart was omdat hij door de schoorsteen moest. #zwartepiet

mist het punt volledig.

Spaar je een hoop ellende en check geen comments op HLN bij artikels over zwarte piet of in het algemeen :p
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Zeer gewaardeerde zuiderburen, ik ga dit weekend naar Antwerpen! Ik was 16 jaar geleden voor't laatst in de Scheldestad, dus ik ben tamelijk blanco qua wat ik ga doen. Hebben jullie nog tips qua café's, restaurants, winkels die ik als argeloze toerist zelf niet snel zou ontdekken?
 

Ringo

Member
Zeer gewaardeerde zuiderburen, ik ga dit weekend naar Antwerpen! Ik was 16 jaar geleden voor't laatst in de Scheldestad, dus ik ben tamelijk blanco qua wat ik ga doen. Hebben jullie nog tips qua café's, restaurants, winkels die ik als argeloze toerist zelf niet snel zou ontdekken?

Wat zoek je precies? Qua strpwinkels kan ik de Mekanik aanraden en om gamers tegen te komen best een de Outpost bezoeken. Voor trendy winkels best de zijstraten van de Meir verkennen. Eten en drinken kan ik je niet helpen.
 

krrrt

Member
Zeer gewaardeerde zuiderburen, ik ga dit weekend naar Antwerpen! Ik was 16 jaar geleden voor't laatst in de Scheldestad, dus ik ben tamelijk blanco qua wat ik ga doen. Hebben jullie nog tips qua café's, restaurants, winkels die ik als argeloze toerist zelf niet snel zou ontdekken?
Als je graag koffie drinkt kan ik Coffeelabs in de Lange Klarenstraat aanraden (zijstraat van de Meir)
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Dank! Stripwinkel zal ik zeker checken, het is treurig gesteld met stripwinkels in Nederland. Koffie aan mij niet besteed maar kan ik m'n vriendin blij mee maken. Het lijkt me ook tof wat speciaalbier te halen wat in Nederland nauwelijks of niet verkrijgbaar is - weten jullie waar ik daar voor terecht kan?
 
Brasschaat gerepresenteerd!

Dank god voor internationale forums, iemand als eens geprobeerd om meer dan twee posts te lezen op bv. 9lives.be!?

Vlamingen geven België wel een slechte naam vind ik. Ik vond het leuker toen we nog gewoon 9 provincies waren. Ik ben Brabander verdomme, geen Vlaming. Maar ik leef blijkbaar in de Middeleeuwen als ik dat zeg :)

Maar als we nu nog weed legaliseren is het hier voor mij voor de rest helemaal OK!
 

lemmykoopa

Junior Member
Gisteren ook weer beschamend en kortzichtige reportage gezien op het VRT nieuws, ging over de Knocking Game die Amerika teistert en natuurlijk konden ze het niet laten om te zeggen dat er waarschijnlijk een verband is met videogames (toonen ze via GTA V gameplay waar Franklin rondloopt en mensen neermept).

Grrr
 
Gisteren ook weer beschamend en kortzichtige reportage gezien op het VRT nieuws, ging over de Knocking Game die Amerika teistert en natuurlijk konden ze het niet laten om te zeggen dat er waarschijnlijk een verband is met videogames (toonen ze via GTA V gameplay waar Franklin rondloopt en mensen neermept).

Grrr

Tegenwoordig zijn journalistiek en werkelijk research doen twee verschillende termen geworden voor veel mensen, jammer genoeg. En dat zeg ik als iemand die journalistiek studeert.
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Gisteren ook weer beschamend en kortzichtige reportage gezien op het VRT nieuws, ging over de Knocking Game die Amerika teistert en natuurlijk konden ze het niet laten om te zeggen dat er waarschijnlijk een verband is met videogames (toonen ze via GTA V gameplay waar Franklin rondloopt en mensen neermept).

Grrr

Vroeg mij ook af waarom dat erbij gesleurd moest worden.
 

Creamium

shut uuuuuuuuuuuuuuup
Ik weet niet voor wat t is, maar ik ben eindredacteur/coördinator en heb dus contactgegevens van journalisten over heel vlaanderen, mocht je er een nodig hebben in een bep. Streek
 
Ik weet niet voor wat t is, maar ik ben eindredacteur/coördinator en heb dus contactgegevens van journalisten over heel vlaanderen, mocht je er een nodig hebben in een bep. Streek

Ik heb nu al een journalist gevonden voor mijn opdracht, maar handig om te weten. ;)
 
Top Bottom