• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Arjen

Member
Ikke niet :(, maar als we toch vragen stellen, iemand nog suggesties voor leuke last minute stedentrips/korte vakanties binnen Europa?

Madrid vond ik heel tof, mooie stad, veel te zien, lekker eten, lekker weer.

Stockholm is ook fantastisch, stad bestaat uit heel veel eilandjes, heeft een heel vet park en een oude binnenstad
 

soepje

Member
Madrid vond ik heel tof, mooie stad, veel te zien, lekker eten, lekker weer.

Stockholm is ook fantastisch, stad bestaat uit heel veel eilandjes, heeft een heel vet park en een oude binnenstad
Hm, het is nu 38 graden in Madrid.. Ik ga eens naar stockholm kijken. Thanks!
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Ikke niet :(, maar als we toch vragen stellen, iemand nog suggesties voor leuke last minute stedentrips/korte vakanties binnen Europa?

Voor de hand liggend: Berlijn, Kopenhagen, Boedapest, Praag
Minder voor de hand liggend (misschien): Talinn, Porto, Hamburg.
 

soepje

Member
Als je Madrid vanwege de hitte overslaat zal ik Sevilla maar niet aanraden :p
Haha, als ik een stedentrip doe wil ik altijd alles zien dus dan ren ik als een gek van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat door die stad. Dat werkt beter bij meer gematigde temperaturen :p.

Berlijn en Londen ben ik ook nog nooit geweest, dat moet toch eigenlijk niet kunnen :s. Die gaan ook op de shortlist.

Thanks voor de suggesties allemaal!
 

Arjen

Member
London is wel tof, alleen in deze tijd absurd druk. Reken er op dat je overal dik voor in de rij moet staan.
 

Linius

Member
Dat is dan ook wel weer waar :)
En ik vind dat je dan wel minstens een musical moet bezoeken. Maar dat is mijn mening.

Meningen verschillen :p

Ik denk niet dat ik me zelf een plezier zal doen met het bezoeken van een musical. Ik ga dan liever naar The Roundhouse of Royal Albert Hall voor een mooi concert.

Zelf overigens in augustus nog naar Parijs wat ook altijd mooi is voor stedentrips. Maar ja, dat is dan wel weer heel obvious en daar zal Soepje vast wel geweest zijn inmiddels :p
 

hiro4

Member
Meningen verschillen :p

Ik denk niet dat ik me zelf een plezier zal doen met het bezoeken van een musical. Ik ga dan liever naar The Roundhouse of Royal Albert Hall voor een mooi concert.

Zelf overigens in augustus nog naar Parijs wat ook altijd mooi is voor stedentrips. Maar ja, dat is dan wel weer heel obvious en daar zal Soepje vast wel geweest zijn inmiddels :p
Haha, misschien maar beter ook dat meningen verschillen.
Want Parijs doet mij dan weer helemaal niks he :p

Keulen of Frankfurt zijn trouwens ook nog leuke steden.
Alleen niet in de week van 19 Aug Keulen bezoeken want dan zijn er allemaal gamers daarzo :p
 

Aiii

So not worth it
Ik snap sowieso niet dat mensen zonder kinderen op vakantie gaan tijdens de schoolvakantieperiode.

Ga liever in de lente of in september. Heerlijk weer en alles de helft goedkoper dan in het hoogseizoen.

Enige uitzondering is natuurlijk de beroepsgroep leraar, die heeft weinig keuze.
 

soepje

Member
Ja, schoolvakanties zijn niet ideaal, maar soms gaat het zoals het gaat :p.
De reden dat we er 'goed' in zijn (dus het relatief goed uitspreken) komt door het feit dat de Nederlandse taal een relatief vlakke taal. Hieronder een met paint gemaakt voorbeeldje met spraak patronen. (Die kloppen niet, maar om het te illustreren werkt t wel)

Het is makkelijk vanuit het Nederlands patroon naar een Frans patroon te gaan dan vanuit het Engels patroon naar een Frans te gaan. Daarom klinkt ons Frans vaak beter dan dat van een Engelsman
Wel interessant trouwens, maar wat is eigenlijk precies een 'vlakke taal'? Ik heb juist het idee dat m´n Nederlands in de weg zit. Ik heb een accent daar zeg je U tegen, en het maakt niet uit welke taal ik probeer. Heb overigens ook totaal geen talenknobbel, dus misschien is dat het.
 

Chuckie

Member
Ja, schoolvakanties zijn niet ideaal, maar soms gaat het zoals het gaat :p.

Wel interessant trouwens, maar wat is eigenlijk precies een 'vlakke taal'? Ik heb juist het idee dat m´n Nederlands in de weg zit. Ik heb een accent daar zeg je U tegen, en het maakt niet uit welke taal ik probeer. Heb overigens ook totaal geen talenknobbel, dus misschien is dat het.

Met vlakke taal bedoel ik dat er weinig melodie in zit. Geen pieken en dalen.
Dat betekent niet dat je Nederlandse accent niet doorklinkt in het Engels, maar dat het minder opvallend is.

Luister maar eens naar Mario...als hij zegt: Itsa meee Maaaario. ;) Dat is Engels waar nog steeds het ritme/melodie (ben de technische term kwijt...tis alweer 16 jaar geleden) van het Italiaans doorsijpelt.
 

soepje

Member
Zelf overigens in augustus nog naar Parijs wat ook altijd mooi is voor stedentrips. Maar ja, dat is dan wel weer heel obvious en daar zal Soepje vast wel geweest zijn inmiddels :p
Lol, ja daar dan weer wel. Ook leuk :D. Have fun!

Met vlakke taal bedoel ik dat er weinig melodie in zit. Geen pieken en dalen.
Dat betekent niet dat je Nederlandse accent niet doorklinkt in het Engels, maar dat het minder opvallend is.

Luister maar eens naar Mario...als hij zegt: Itsa meee Maaaario. ;) Dat is Engels waar nog steeds het ritme/melodie (ben de technische term kwijt...tis alweer 16 jaar geleden) van het Italiaans doorsijpelt.
Oh op die manier. Eigenlijk nooit zo bij stilgestaan, maar nu je het zegt klinkt het wel logisch idd.
 

Alpende

Member
Waarom moet ik inklaringskosten aan de TNT betalen voor een bestelling uit Engeland? Zeggen ze ook nog fijn dat het uit Amerika komt (afzend adres zegt gewoon United Kindom :p) Maar even een bezwaarschrift opgesteld voor zover ik weet hoe dat moet.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
 

7threst

Member
What's up GAF!

Vandaag een dag vrij genomen. Heb al bijna een jaar geen vrij gehad. Belgisch bier ingeslagen bij een Belgische bierschuur, in de zon zitten en Shin Megami Tensei IV spelen. Life is good!
 

Geido

Member
Berlijn moet je zeker heen gaan, geweldige stad! Moet je ook even op de Oranien Burgerstrasse een drankje tussen tussen de Oostblok hoeren die daar hun waren verkopen. Geweldig om te zien.

Ik heb onlangs een tripje naar Indonesië geboekt. Vliegen op Jakarta, eiland doorreizen richting Bali om daar de laatste anderhalve week te chillen, partyen en surfen. Zin in!
 

Geido

Member
Mja, oostblok hoeren spotten is inderdaad wel een van m´n grotere hobbies haha

We hebben ons daar serieus een hele avond vermaakt op het terras van een hippe wijnbar. Ze deden continu superlief, maar werden echt bizar boos als er iemand een foto van ze maakte.

En natuurlijk alle stelletjes die voorbij lopen waarbij de man last van z'n nek krijgt en de vrouw haar gezicht op onweer heeft.

Dat is gewoon mooi!
 

Divius

Member
Dus Kabouter, waar is je avatar/tag deze keer van? Google was niet veel hulp:

ziWCLid.png
 

7threst

Member
Die Eurodance- en Happy Hardcore-ava's zijn awesome! Ik heb

- Captain Jack
- Snap!
- Capella
- Twenty4Seven
- Captain Hollywood Project
- N-Trance

en vooral, the mighty KLF! (hoewel die natuurlijk niet 'zomaar' een act zijn) jammer genoeg nog niet voorbij zien komen :(
 

soepje

Member
We hebben ons daar serieus een hele avond vermaakt op het terras van een hippe wijnbar. Ze deden continu superlief, maar werden echt bizar boos als er iemand een foto van ze maakte.

En natuurlijk alle stelletjes die voorbij lopen waarbij de man last van z'n nek krijgt en de vrouw haar gezicht op onweer heeft.

Dat is gewoon mooi!

Wat vaag dat ze boos werden, meestal reageren vreemde mensen altijd superblij als ik ongevraagd foto´s van ze maak :p
 
je eigen posts worden sowieso blauw weergegeven en via user cp kun je gewoon je gepostte threads bijhouden.

En misschien is het mijn ervaring, maar zo vaak reageren mensen toch niet op elkaar. Ja, als je per ongeluk een misstap maakt of iets dergelijks. Of als je met iemand te maken hebt die niet in staat is om een fatsoenlijke discussie te voeren. Ik zal niet zeggen dat ik altijd aan de goede kant van die vorige zin sta (zelden eigenlijk, denk ik zelf), maar toch.

en ehm, ondanks dat ik hier 'dat terrein' mee opga, zie ik de laatste ook heel veel bekende mensen opeens 'banned' staan. Ik heb de indruk dat dit veel meer is dan voorheen, of allicht herken ik gewoon meer namen. Ik weet natuurlijk niet wat daar op de achtergrond mee speelt, maar soms kijk ik dan naar de posts en dan vraag ik me toch af waarvoor die persoon dan gebanned is.
Maar goed, dat zijn ook enkelingen waarbij ik dat check en verder is het niet mijn zaak natuurlijk. Zoals ik al zei: 'dat terrein'. Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie over te beginnen, aangezien dat dus ook specfiek tegen de TOS is. Een persoonlijke observatie eerder.

Afgezien daarvan boeien mij primair toch alleen de Steam thread en What are you reading thread. Zo spannend ben ik tegenwoordig. :p
 

7threst

Member
Search > QUOTE=7threst > Show Posts > Go

Thanks! :)



je eigen posts worden sowieso blauw weergegeven en via user cp kun je gewoon je gepostte threads bijhouden.

En misschien is het mijn ervaring, maar zo vaak reageren mensen toch niet op elkaar. Ja, als je per ongeluk een misstap maakt of iets dergelijks. Of als je met iemand te maken hebt die niet in staat is om een fatsoenlijke discussie te voeren. Ik zal niet zeggen dat ik altijd aan de goede kant van die vorige zin sta (zelden eigenlijk, denk ik zelf), maar toch.

en ehm, ondanks dat ik hier 'dat terrein' mee opga, zie ik de laatste ook heel veel bekende mensen opeens 'banned' staan. Ik heb de indruk dat dit veel meer is dan voorheen, of allicht herken ik gewoon meer namen. Ik weet natuurlijk niet wat daar op de achtergrond mee speelt, maar soms kijk ik dan naar de posts en dan vraag ik me toch af waarvoor die persoon dan gebanned is.
Maar goed, dat zijn ook enkelingen waarbij ik dat check en verder is het niet mijn zaak natuurlijk. Zoals ik al zei: 'dat terrein'. Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie over te beginnen, aangezien dat dus ook specfiek tegen de TOS is. Een persoonlijke observatie eerder.

Afgezien daarvan boeien mij primair toch alleen de Steam thread en What are you reading thread. Zo spannend ben ik tegenwoordig. :p

threadss op GAF gaan nogal snel en ik vond het gewoon handig om in een opslag te zien of er op mij gereageerd werd in recente discussies. Maar wellicht sta ik bij redelijk wat mensen op de 'ignore list'.

Ik vraag me trouwens wel af hoe dat werkt. Als je geen posts ziet van mensen die je ignored, breekt dat niet de discussie in sommige threads? Lijkt me soms onnavolgbaar dan :p
 
Nog nooit iemand op ignore gezet eigenlijk. Maar leuk dat het bestaat :p

Ik heb, na een nogal vervelende serie reacties op wat ik toch een redelijk antwoord vond, precies 1 persoon op ignore gezet. En toen weer eraf omdat ik de gequote posts niet kon lezen. Inmiddels zie ik die user al niet meer dus die zal al wel gepermed zijn.

Er is wel zoiets als de 'super ignore' extentie voor chrome zodat de ignored post meteen weggelaten worden.
En neogaf Live voor automatisch updates, en nog meer. Het is echt fantastisch wat mensen maken puur voor het eigen browsegemak (en dat van anderen). :)
 
Top Bottom