Diablo heb ik ook op de PS3. Erg leuk, precies zoals de Baldurs Gate: Dark Alliance-games hadden moeten zijn.
Maar ben er nog niet ver in. Zoals met zoveel nieuwe games. Ik heb bv ook nog GTA V liggen. En die wil ik dan gaan spelen dus zet ik mijn PS3 aan. Langzaam steek ik mijn hand uit naar mijn kast, om daar GTA V uit te pakken. Vlak voordat ik die game vastheb echter, trek ik mijn 'Hardcoregaming elite'-smugface om vervolgens gewoon wéér Dark Souls of King of Fighters XIII te pakken en die te gaan spelen. De roep vanuit Lordran is gewoon te sterk.
Veel gamers vinden het overdreven maar Demon Souls en Dark Souls gaan gewoon niet vervelen, o.a. vanwege de geniale online multiplayer implementatie, die net zozeer deel uitmaakt van de singleplayer-ervaring.
Des te kutter dat komende gen en PS4, en Xbox allebei online achter een paywall gaan. Hoezeer mensen ook de voordelen opnoemen en het en relatief laag bedrag is, het stoort me. Toen ik lastst bij een vriend Dark Souls op de xbox checkte was net zijn abonnement afgelopen. Dan is de gehele Dark Souls-ervaring al stukken minder door het ontbreken van online-functies.
Anyway, genoeg gezeikt
We hadden het over Diablo....