• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

confuziz

Banned
Dat is wel een erg extreme vergelijking. Is er bij jou soms een vette aanslag opgelegd ofzo? Ik kan voor jou een betalingsregeling regelen

Geloof me, dat is echt niet mogelijk ;)

Ik geloof trouwens dat de Belastingdienst één groot corrupt zooitje bij elkaar is. Erger dan bij de politie of bij andere overheidsinstanties.
 

Chuckie

Member
Ik geloof trouwens dat de Belastingdienst één groot corrupt zooitje bij elkaar is. Erger dan bij de politie of bij andere overheidsinstanties.

Ik ben wel benieuwd hoe je op die gedachte komt. In welke gevallen heb je de Belastingdienst corrupt ervaren?
 

Majmun

Member
Betekent dit nu dat dutchgaf bij oplichting via marktplaats voortaan altijd bij jou terecht kan om het te regelen :D?

Ik mag alleen fiscale fraude aannemen. Zoals bijvoorbeeld het verzwijgen van inkomsten, onderneming of privé. Gebeurt toch best vaak. Je moet wel met vaste informatie aankomen waar ik iets mee kan doen. Vaak zijn het echt alleen maar loze meldingen van mensen die elkaar niets gunnen en van aannames uitgaan. Daar kan ik niets mee.

Oplichting op marktplaats, zoals wat er met mij gebeurd is, verloopt via de justitie. Je moet dan gewoon aangifte doen, zoals ik. Het is alleen dat ik met mijn positie en goede collega's zoiets sneller kan oplossen, omdat we de Politie met meer info kunnen voorzien. Ik had eerlijk niet verwacht dat ik het geld zo snel terug zou krijgen. Maar de oplichter was nog jong (uit 1992) en niet professioneel. De politie heeft hem goed kunnen schrikken. Ik heb ook niet meer gevraagd of hij meerdere mensen heeft opgelicht. Als zij aangifte tegen de oplichter hebben gedaan, krijgen ze waarschijnlijk hun geld ook terug.
 

7threst

Member
OMG, ben opgelicht op marktplaats. Iemand had een 3DS XL te koop staan voor €120. Ik had meteen een deal gesloten. Maar ik heb hem nooit mogen ontvangen. De verkoper reageert niet meer op mijn mails.

De verkoper weet echter niet dat ik bij de Belastingdienst werk als fraude-inspecteur. Via zijn rekeningummer ben ik erachter gekomen wat zijn bsn is. En via zijn bsn heb ik al zijn NAW gegevens opgehaald.

Ik zal hem fucking hard gaan naaien.


Teach me your skills! Dat soort dingen wil ik ook kunnen!

Ah oke. Is er trouwens ergens een lijst te vinden van dingen die bannable zijn, zoals die meme?

Yep, check this: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=427771
 

Sadist

Member
Haha, Beysus going in for the kill. Zwaar awesome. Heeft wel iets poëtisch.

"Gna gna, wat wil dat ventje doen? Ik heb lekker € 120!"

Release the hounds!
 

Alpende

Member
Ik ben toch overgestapt van iTunes naar MediaMonkey. Was een heel karwei om al die tags goed te krijgen, stond best vaak door elkaar heen.

Maar wat een verademing dat ik van iTunes af ben. Van sloom stuk stront naar een veel beter alternatief.
 

Linius

Member
Hoe kan een programma dat liedjes moet afspelen nou sloom zijn? Je klikt op het liedje en het begint te spelen. Als dat niet gebeurt is er iets mis met je computer. Je kunt iTunes van allerlei dingen betichten maar sloom is er niet één van.

Enige probleem wat ik ooit heb gehad met iTunes is dat mijn bibliotheek zomaar verdwenen was.
 

Kabouter

Member
Hoe kan een programma dat liedjes moet afspelen nou sloom zijn? Je klikt op het liedje en het begint te spelen. Als dat niet gebeurt is er iets mis met je computer. Je kunt iTunes van allerlei dingen betichten maar sloom is er niet één van.

Enige probleem wat ik ooit heb gehad met iTunes is dat mijn bibliotheek zomaar verdwenen was.

Was het nog op te lossen? Zo niet dan is dat nogal een bug, en een hele goede reden voor mij om eens op zoek te gaan naar een nieuw programma.
 

Linius

Member
Was het nog op te lossen? Zo niet dan is dat nogal een bug, en een hele goede reden voor mij om eens op zoek te gaan naar een nieuw programma.

Nope, moest hem weer opnieuw toevoegen helaas. Zal dan ook nooit beweren dat iTunes flawless is, maar die grote problemen die andere mensen er mee schijnen te hebben heb ik nooit ondervonden. En ik gebruik inmiddels alweer sinds circa 2005 iTunes.
 

Aiii

So not worth it
9hc8.jpg


Jammer dat de Wii Uz o weinig support heeft, want damn wat geniet ik weer van Remote Play.

Gelukkig krijgt de PS4 het straks ook, can't wait.
 

Alpende

Member
Sloom stuk stront? Heb je soms een computer van voor 2000?

Nee, hij is wel een jaartje of 3 oud maar iTunes is op mijn PC echt sloom. Als ik op het icoontje druk om hem te openen blijft iTunes hangen en opent hij pas na een minuut ofzo. Als hij eenmaal geopend is gaat het wel maar hij blijft sloom. Eerdere versies liepen wel gewoon goed maar naarmate er allerlei nieuwe versies uitkwamen werd hij steeds slomer.

Blij dat ik er vanaf ben.
 
oh ja, ik moest dat Open Broadcaster nog eens proberen op de PC enzo. Geen idee hoe ik dat met mijn consoles zou kunnen fixen, maar kleinere bestanden dan die 4GB per 4 minuten rauwe dump van FRAPS zou toch wel fijn zijn.
(wat overigens dan weer wel als voordeel heeft dat je het compleet kunt hercoden zoals je dat wilt)

Ja, weer een LP channel, ik weet het. Misschien maar iets met boeken daarnaast. :p
 

WriterGK

Member
Ik was wel benieuwd naar die ''bewijzen'' van Confuziz over de belastingsdienst.. maar voorlopig heeft ie nog niks concreets genoemd :p
 

Sadist

Member
Dat kan nooit nee.

Maar ik had al zoiets gehoord van mijn vader, die kwam ook met dit verhaal. Toch frappant. Volgens verschillende instellingen zouden we juist internationaal niet meekomen en dat het kwaliteit van onderwijs toch niet goed genoeg is. Bijzonder.

Of we hebben meer gogme, dat kan ook 8]
 

7threst

Member
Nintendo-topics op GAF vervallen altijd in een 'Iwata moet opstappen'-geneuzel... Damn man, volgens mij is Iwata best wel een goede CEO.. getuigt het niet van een waardeloze manier van leidinggeven als je opstapt, of gedwongen moet opstappen, als het even slecht gaat met een bedrijf? Ik bedoel, heeft een bedrijf niet veel meer aan stabiliteit in een tijd waarin het niet zo lekker gaat met de zaken? Of zit GAF echt vol met gamers die schijnbaar alles weten van wat het inhoud om CEO te zijn? :)
 

Aiii

So not worth it
Nintendo-topics op GAF vervallen altijd in een 'Iwata moet opstappen'-geneuzel... Damn man, volgens mij is Iwata best wel een goede CEO.. getuigt het niet van een waardeloze manier van leidinggeven als je opstapt, of gedwongen moet opstappen, als het even slecht gaat met een bedrijf? Ik bedoel, heeft een bedrijf niet veel meer aan stabiliteit in een tijd waarin het niet zo lekker gaat met de zaken? Of zit GAF echt vol met gamers die schijnbaar alles weten van wat het inhoud om CEO te zijn? :)

Anderzijds denk ik dat Nintendo serieus moet overwegen om uit de console business te stappen. Volgens mij is er voor Nintendo veel meer eer te behalen als ze zich puur richten op handhelds en grote console titels multiplatform uitbrengen.

De Wii had een mega grote buzz om zich heen hangen, maar het systeem is in die zin niet succesvol geweest om Nintendo een vaste waarde te maken (zoals Apple bijvoorbeeld wel gelukt is met de iPod/iPhone) in een huishouden of om ontwikkelaars aan zich te binden zoals Sony en Microsoft dat wel gedaan hebben.

De meeste ontwikkelaars halen het niet in hun hoofd om een game niet multiplatform te maken (exclusiviteit deals and first/second party daargelaten, maar daar wordt dan ook flink voor betaald) voor Sony en MS consoles, want dan lopen ze gewoon veel sales mis. Maar dat een game niet voor de Wii of Wii U komt, zal ze een biet wezen.

Dat maakt van de consoles altijd een tweede viool verhaal, mensen hebben een PS4 of Xbone en kopen daarbij misschien een Wii U om af en toe een game als Zelda op te kunnen spelen. Maar niemand
(behalve Sadist, maar die heeft zijn PC)
haalt enkel de Wii U in huis om op te gamen. Bij de Wii hebben ze dat mooi afgevangen door een ontzettende mainstream hype mee te krijgen, waardoor ze uiteindelijk alsnog ontzettend veel consoles verkochten, maar tegelijkertijd verkochte met name third party games alsnog voor geen meter waardoor het resultaat is dat ze geen enkele lange termijn voordelen behaald hebben.

Maar om dat Iwata aan te rekenen, mweh, Iwate volgt exact de bedrijfsfilosofie die Nintendo al sinds de jaren '80 volgt. Op de consolemarkt worden ze al sinds 1995 weggeblazen door de concurentie, met uitzondering van de Wii, dus dit is echt geen nieuw gegeven.
 

Sadist

Member
Nintendo-topics op GAF vervallen altijd in een 'Iwata moet opstappen'-geneuzel... Damn man, volgens mij is Iwata best wel een goede CEO.. getuigt het niet van een waardeloze manier van leidinggeven als je opstapt, of gedwongen moet opstappen, als het even slecht gaat met een bedrijf? Ik bedoel, heeft een bedrijf niet veel meer aan stabiliteit in een tijd waarin het niet zo lekker gaat met de zaken? Of zit GAF echt vol met gamers die schijnbaar alles weten van wat het inhoud om CEO te zijn? :)
Scapegoat zoeken en wat Eend zegt, "I'm an expert!" Het is daarnaast bij de nogal crazy folks ook duidelijk dat ze willen dat het weer zoals vroeger wordt. Ik vraag me dan altijd af wat ze precies bedoelen met vroeger, want Nintendo is niet veel anders.

Dat en "third party games verkopen niet op Nintendo spelcomputers" is vooral in combinatie met de Wii een veelgemaakte fout. Er zijn bijna 900 miljoen stukken aan software verkocht voor de console en wat, ongeveer 320 miljoen daarvan zijn Nintendo titels? Betekend dat er meer dan een half miljard aan derde partij software is verkocht. Het probleem was, afgezien van hier en daar een bot die je toegeworpen kreeg dat geen enkele derde partij daadwerkelijk serieus geinvesteerd heeft in de console. Dat is ook één van de redenen waarom de Wii U moeite heeft om derde partij software te verkopen. Tijdens de Wii periode hebben Nintendo en gewillige derde partijen consumenten getraind om enkel Nintendo software in huis te halen.
 
Gebruik je nu niet je functie en macht voor privé-doeleinden? Kan mij niet voorstellen dat dit mag. Uiteindelijk komen ze er altijd wel achter.

Aan de andere kant is dit de Belastingdienst en zou niets mij moeten verbazen..
elke read, edit etc. wordt keihard vastgelegd. Heeft hij zelf de gegevens opgezocht, dan is dat geregistreerd.
 

Geido

Member
Zooo ik ben weer terug uit het paradijs! Ik heb volgens mij helemaal niets gedaan wat ik gepland had, maar het was wel enorm vet!
 

7threst

Member
Zooo ik ben weer terug uit het paradijs! Ik heb volgens mij helemaal niets gedaan wat ik gepland had, maar het was wel enorm vet!
Sorry dat ik grrapjes maakte over je gejatte relefoon op facebook! Ik maak het goed met je dooe eens flink te pilsen op mijn kotsen! :)
 
Top Bottom