• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Zeekaas

Member
Hakkuh half uur op 3fm komt er weer aan!

En iedereen op kantoor gaat weer los!

hakkuh-o.gif
 

Nokterian

Member
Helaas was de PS3 bij amazon uitverkocht. Dus ben naar gamemania gegaan op zuidplein in rotterdam die had de laatste. Ben nu een trotse eigenaar van de PS3 Superslim 500gb met GTA V.

Als mensen mij willen toevoegen hoe meer zielen, hoe meer vreugd! ;) Nickname is het zelfde als hier op PSN.

Zie dat Blacklist 35 euro is voor PS+...denk dat ik 'm ga halen en hopelijk kan er iemand mee spelen voor co-op.
 

7threst

Member
Helaas was de PS3 bij amazon uitverkocht. Dus ben naar gamemania gegaan op zuidplein in rotterdam die had de laatste. Ben nu een trotse eigenaar van de PS3 Superslim 500gb met GTA V.

Als mensen mij willen toevoegen hoe meer zielen, hoe meer vreugd! ;) Nickname is het zelfde als hier op PSN.

Zie dat Blacklist 35 euro is voor PS+...denk dat ik 'm ga halen en hopelijk kan er iemand mee spelen voor co-op.


Ik voeg je wel toe straks! Mijn PSN: SeventhRest
 
Iemand nog 'n tip om goedkoper met de trein te rijden? Ik en 'n vriend van me willen binnenkort naar Enschede met de trein vanuit Kerkrade, maar zo'n retourtje kost je weer 48 euro...
 

Aiii

So not worth it
Iemand nog 'n tip om goedkoper met de trein te rijden? Ik en 'n vriend van me willen binnenkort naar Enschede met de trein vanuit Kerkrade, maar zo'n retourtje kost je weer 48 euro...

Neem de auto. Met de 1.58 de liter die we in Duitsland betalen verdeeeld over twee man heb je het al eruit.
 

Chuckie

Member
Neem de auto. Met de 1.58 de liter die we in Duitsland betalen verdeeeld over twee man heb je het al eruit.

Ik neem aan dat 'de auto' geen mogelijkheid is aangezien hij vraagt om een tip om goedkoper met de trein te rijden.

@Tha Robbertster. Ze hebben bij het Kruitvat vaak aanbiedingen voor treinkaartjes. Bijvoorbeeld een dagretour (maakt niet uit waarheen) voor 15 euro ofzo. Ik weet niet of ze die nu hebben, maar ik zou het zeker in de gaten houden.
 

Arjen

Member
Gefeliciteerd Aiii! Prachtige leeftijd dertig. Ik zit momenteel on Bangkok te wachten totdat ik mijn hotelkamer op mag, gelukkig zwaar mooi weer en een zwembad beschikbaar.
 

Majmun

Member
OMG, ben opgelicht op marktplaats. Iemand had een 3DS XL te koop staan voor €120. Ik had meteen een deal gesloten. Maar ik heb hem nooit mogen ontvangen. De verkoper reageert niet meer op mijn mails.

De verkoper weet echter niet dat ik bij de Belastingdienst werk als fraude-inspecteur. Via zijn rekeningummer ben ik erachter gekomen wat zijn bsn is. En via zijn bsn heb ik al zijn NAW gegevens opgehaald.

Ik zal hem fucking hard gaan naaien.
 
OMG, ben opgelicht op marktplaats. Iemand had een 3DS XL te koop staan voor €120. Ik had meteen een deal gesloten. Maar ik heb hem nooit mogen ontvangen. De verkoper reageert niet meer op mijn mails.

De verkoper weet echter niet dat ik bij de Belastingdienst werk als fraude-inspecteur. Via zijn rekeningummer ben ik erachter gekomen wat zijn bsn is. En via zijn bsn heb ik al zijn NAW gegevens opgehaald.

Ik zal hem fucking hard gaan naaien.

Mag dat eigenlijk? Begrijp dat je het kan maar mag het wel om dat soort informatie op te zoeken zonder tussenkomst van justitie? Of zeg ik nou wat verkeerds :p
 

Kiraly

Member
Lijkt me niet dat het mag, maar of ik mij er druk om maak, nee.

Ben wel benieuwd wat je nu van plan bent haha.
 

Majmun

Member
Mag dat eigenlijk? Begrijp dat je het kan maar mag het wel om dat soort informatie op te zoeken zonder tussenkomst van justitie? Of zeg ik nou wat verkeerds :p

Ik mag alleen zelf stappen ondernemen als het om fiscale fraude gaat. Daar ben ik bevoegd voor. Dit is echter geen fiscale fraude, dus binnen mijn functie mag ik officiëel niets tegen deze oplichter doen. Als ik wil kan ik zijn rekeningnummer blokkeren en afschriften bij zijn bank opvragen voor nader onderzoek. Dit mag ik echter niet doen.

Maar ik heb directe contact met de justitie en ben bevoegd om het sofinummer door te geven en een melding te maken voor oplichtingen en andere non-fiscale misdrijven. Zij stellen dan een onderzoek in via hun eigen divisie.

Dit wordt dan gewoon een aangifte, maar wel een complete. Dus kan de politie sneller en efficiënter handelen. En geloof me maar, ik krijg mijn geld terug.
 

confuziz

Banned
Ik mag alleen zelf stappen ondernemen als het om fiscale fraude gaat. Daar ben ik bevoegd voor. Dit is echter geen fiscale fraude, dus binnen mijn functie mag ik officiëel niets tegen deze oplichter doen. Als ik wil kan ik zijn rekeningnummer blokkeren en afschriften bij zijn bank opvragen voor nader onderzoek. Dit mag ik echter niet doen.

Maar ik heb directe contact met de justitie en ben bevoegd om het sofinummer door te geven en een melding te maken voor oplichtingen en andere non-fiscale misdrijven. Zij stellen dan een onderzoek in via hun eigen divisie.

Dit wordt dan gewoon een aangifte, maar wel een complete. Dus kan de politie sneller en efficiënter handelen. En geloof me maar, ik krijg mijn geld terug.

Gebruik je nu niet je functie en macht voor privé-doeleinden? Kan mij niet voorstellen dat dit mag. Uiteindelijk komen ze er altijd wel achter.

Aan de andere kant is dit de Belastingdienst en zou niets mij moeten verbazen..
 

Majmun

Member
Gebruik je nu niet je functie en macht voor privé-doeleinden? Kan mij niet voorstellen dat dit mag. Uiteindelijk komen ze er altijd wel achter.

Aan de andere kant is dit de Belastingdienst en zou niets mij moeten verbazen..

Klopt, voor privé doeleinden mag ik geen gebruik maken van mijn positie.

Maar wie zegt dat ik een BSN aan de politie heb doorgegeven? ;)

Als ik het via een collega laat doen, is er niets aan de hand. Ik kan veel doen, maar in dit geval niet zelf. En het gaat hier om oplichting. Zoeits krijgen we vaak binnen. Alleen ben ik nu slachtoffer en geef ik het door. En mijn collega's zijn zo lief om me verder te helpen. Dat is mijn enige voordeel.

Misbruik maken van mijn positie zou betekenen dat ik adresgegevens op zou zoeken om een knokploeg langs te sturen...
 

confuziz

Banned
Klopt, voor privé doeleinden mag ik geen gebruik maken van mijn positie.

Maar wie zegt dat ik een BSN aan de politie heb doorgegeven? ;)

Als ik het via een collega laat doen, is er niets aan de hand. Ik kan veel doen, maar in dit geval niet zelf. En het gaat hier om oplichting. Zoeits krijgen we vaak binnen. Alleen ben ik nu slachtoffer en geef ik het door. En mijn collega's zijn zo lief om me verder te helpen. Dat is mijn enige voordeel.

Is dat dan niet hetzelfde wanneer een politieagent zijn macht gebruikt om iemand neer te schieten (uit 'zelfverdediging'), omdat hij 'toevallig' een dienstwapen bij zich heeft?
 

Majmun

Member
Dat is wel een erg extreme vergelijking. Is er bij jou soms een vette aanslag opgelegd ofzo? Ik kan voor jou een betalingsregeling regelen
 

Kabouter

Member
Beetje overdreven hoor confuziz, zoals hij het nu heeft gedaan vind ik niks mis mee. Als hij het zelf had opgezocht had ik het twijfelachtig gevonden, maar via een collega is toch niks mis mee? Vind ik meer net als een agent waarbij ingebroken wordt die het even meldt bij z'n collega's.
 

Majmun

Member
Zo ik weet wie ik volgend jaar een pmmtje stuur rond juni ;)

Prima, hoor. Normaliter kan een betalingsregeling alleen schriftelijk aangevraagd worden. Maar voor jou zal ik misbruik maken van mijn positie en direct een verzoek naar afdeling invordering doorsturen. ;)
 
Top Bottom