Arjen
Member
Ik wilde eigenlijk al de jaarlijkse 'Sinterklaas/Zwarte piet is racistisch' thread maken omdat GAF daar altijd zo van smult, zeker omdat het dit jaar extra veel om te doen is.
Do iiiiit!
Ik wilde eigenlijk al de jaarlijkse 'Sinterklaas/Zwarte piet is racistisch' thread maken omdat GAF daar altijd zo van smult, zeker omdat het dit jaar extra veel om te doen is.
Waarom niet gewoon een positieve, vrolijke thread ipv deze onzin nog extra aandacht te geven? Trouwens, laat de Amerikanen gewoon zelf hun blackface-thread maken.Ik wilde eigenlijk al de jaarlijkse 'Sinterklaas/Zwarte piet is racistisch' thread maken omdat GAF daar altijd zo van smult, zeker omdat het dit jaar extra veel om te doen is.
In Nederland wordt Zwarte Piet niet als slaaf neergezet, dus afschaffen is een merkwaardige suggestie, maar misschien wat meer focus leggen op dat Zwarte Piet niet racistisch bedoeld wordt, is misschien wel een goed idee tijdens het feest.
Maak er gewoon regenboog pieten van ofzo. Geen gezeik en ziet er ook nog leuker uit ook.
Lijkt me sterk dat het ooit verboden gaat worden. Hoe ga je mensen stoppen lootjes te trekken en elkaar cadeautjes te geven.
Nee het schminken en verkleden als Zwarte piet, niet het feest zelf. Daar heeft de VN geen reet mee te maken lijkt mij.
Volgens mij heeft de VN daar geen enkele macht over, dit rapport is naar mijn weten puur een advies. En het lijkt me nog sterker dat dit verbod vanuit de Nederlandse regering gaat komen, tenzij de desbetreffende partij nooit meer wil regeren.
rac·ism noun \ˈrā-ˌsi-zəm also -ˌshi-\
: poor treatment of or violence against people because of their race
: the belief that some races of people are better than others
Natuurlijk niet, dan doen wij juist wat zij willen. Vasthouden aan je tradities.
Het kan sowieso niet verboden worden. Wij zijn een democratie remember. Dan zou er een algemene stemming moeten komen onder de nederlanders. Hiervan is al duidelijk dat 95% deze traditie wil voortzetten.
Bovendien heeft dit alles van mevrouw Shepherd alleen maar een averechts effect. Mocht het kabinet binnenkort weer vallen, dan krijgt Geert weer +10 zetels erbij en zit hij gegarandeerd in een rechts kabinet.
Nee het schminken en verkleden als Zwarte piet, niet het feest zelf. Daar heeft de VN geen reet mee te maken lijkt mij.
Ga ik gestenigd worden op Gaf als ik het oude topic een bump geef met het VN verhaal? (Ja heh?)
Gefeliciteerd!
Dat voorblad kan natuurlijk niet zo! Veel te veel bloot.
Even een berichtje omdat ik supertrots ben op mijzelf.
Vandaag het nieuwe nummer van Gamer Magazine binnengekregen, waar ik de hoofdredactie van heb verzorgd en met een team enthousiaste schrijvers de afgelopen maanden aan heb gewerkt.
Nu doe ik dit al een tijdje, maar ik ben deze keer extra tots vanwege de oplage: 800.000 stuks! We worden meegesealed met abonnees van o.a. Veronica Magazine, Playboy, KIJK, Autoweek en Panorama. Daarnaast komen we in de Bart Smit te liggen en krijgen Gamer.nl-leden die dit hebben aangegeven hem thuisgestuurd.
Ik heb nog nooit een magazine van zo'n gigantische oplage gemaakt en voel me maar wát het haantje vandaag
Maak er gewoon regenboog pieten van ofzo. Geen gezeik en ziet er ook nog leuker uit ook.
Gefeli Michel!
En jongens, gedraag je in het Zwarte Pieten topic. Vorig jaar kwamen we wel heel erg over als lompe boeren.
Je bedoelt een beetje zoals dit?
http://www.youtube.com/watch?v=GrnFWdhAB9g
Ik niet dat deze o-zo-subtiele humor aan niet-Nederlanders besteed is
Oh noes, de VN vindt dat we racistische slavendrijvers zijn! Hoe kan ik nu nog met mezelf leven?
http://www.nu.nl/binnenland/3608347/vn-vinden-nederland-moet-stoppen-met-sinterklaasfeest.html
Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat eindoordeel volgende maand. Ik neem aan dat ze zich tegen die tijd wat meer verdiept hebben in het onderwerp en niet meer met twee sinterklazen aan komen zetten iig.Oh noes, de VN vindt dat we racistische slavendrijvers zijn! Hoe kan ik nu nog met mezelf leven?
http://www.nu.nl/binnenland/3608347/vn-vinden-nederland-moet-stoppen-met-sinterklaasfeest.html
Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat eindoordeel volgende maand. Ik neem aan dat ze zich tegen die tijd wat meer verdiept hebben in het onderwerp en niet meer met twee sinterklazen aan komen zetten iig.
Geniaal. Ik vraag me af of de gemiddelde pro pieten hollander hier de subtiliteit van inziet.
Soms begrijp ik discussies op GAF echt niet... Zeggen dat Persona 5 ook op 3DS zou kunnen uitkomen, dat het niet zeker is dat de serie 100% op een Sony console komt maar dat je hoopt dat de serie op zoveel mogelijk consoles uitkomt maakt je een obnoxious 3DS-fan? huh?
VPN? Je kunt toch gewoon die 'US unblock' plugins gebruiken?
btw: aan onze huismod: is het praten over dit soort plugins ergens niet een beetje twijfelachtig?
(ja, ik heb niks beters te doen na een ban dan meteen een mod uitdagen. Maar nee, ik vraag het me gewoon ineens af)
VPN? Je kunt toch gewoon die 'US unblock' plugins gebruiken?
btw: aan onze huismod: is het praten over dit soort plugins ergens niet een beetje twijfelachtig?
(ja, ik heb niks beters te doen na een ban dan meteen een mod uitdagen. Maar nee, ik vraag het me gewoon ineens af)
Wat vinden jullie de aangenaamste plaatsen in Nederland om te wonen?