• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Alpende

Member
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar haha

Ik betaal braaf 8 euro per maand, maar heb wel door dat ik eigenlijk erg weinig kijk. Als ik wat wil zien wil ik het meteen zien.. Ben nogal verwend denk.

Bij mij valt dat wel mee. Zo wilde ik Luther erg graag kijken voordat ik Netflix had. Nu ik het eenmaal heb hoef ik het ook niet meer te downloaden. Na Luther begin ik denk ik aan Hell on Wheels, dat hoef ik dan ook niet meer te downloaden.

Vind het vooral gemakkelijk. Ze hebben de laatste tijd wel erg veel films toegevoegd. Hopelijk beginnen ze nu ook met het toevoegen van veel series. Breaking Bad is natuurlijk een goed begin maar die heb ik al gezien.
 

7threst

Member
Whut, is het waar dat als je een PSN-account op de PS4 maakt je verplicht bent om een credit card in te voeren??? Dat gaat hier in Nederland wel wat problematisch zijn denk ik... een credit card is hier volgens mij helemaal niet zo standaard. Naast het feit dat ik dat soort gegevens zeker niet zomaar op een console wil hebben na de PSN-hack en hoe MS automatisch Xbox Live verlengt als je je cc aan je account hebt hangen.

Er zit een spook in die machine.
Gemaakt door Stumpokapow, dé manier om te giften. Voornamelijk gemaakt voor het Steam topic, volgens mij tijdens de Summersale. De hoeveelheid aan games die er toen langskwamen waren belachelijk. Nog hoor, maar toen was het helemaal krankzinnig. Arme ModBot kon het op een gegeven moment ook niet meer aan. :(
Mooie tijden.
Anyhoe: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=617641

Ah ok!
 

Arjen

Member
Ik kijk sinds Netflix eigenlijk nog amper 'gewoon' televisie. Zit er sterk aan te denken om kabel helemaal op te zeggen.
 

Aiii

So not worth it
Ik kijk sinds Netflix eigenlijk nog amper 'gewoon' televisie. Zit er sterk aan te denken om kabel helemaal op te zeggen.

Februari heb ik voor het laatst gewone TV gekeken, maar ik kan de TV niet opzeggen omdat ik kabel heb, beetje jammer, maar ik ben ook niet van plan snelheid in te leveren voor ADSL.
 

7threst

Member
Ik keek voor het laatst uit gewoonte naar tv rond 1997/98, toen ging ik het huis uit en heb ik tot 2006 geen kabel gehad dus tv kijken zit totaal niet in mijn systeem. Ik mis het compleet niet.
 
Februari heb ik voor het laatst gewone TV gekeken, maar ik kan de TV niet opzeggen omdat ik kabel heb, beetje jammer, maar ik ben ook niet van plan snelheid in te leveren voor ADSL.
Ja is jammer, die 14 euro per maand zou mooi naar Netflix en Spotify kunnen gaan
 

soepje

Member
Februari heb ik voor het laatst gewone TV gekeken, maar ik kan de TV niet opzeggen omdat ik kabel heb, beetje jammer, maar ik ben ook niet van plan snelheid in te leveren voor ADSL.
Wel grappig dat je nog precies het moment weet dat je voor ´t laatst tv gekeken hebt. Heeft toch wel indruk gemaakt dan.
 

Aiii

So not worth it
Wel grappig dat je nog precies het moment weet dat je voor ´t laatst tv gekeken hebt. Heeft toch wel indruk gemaakt dan.

Valt ook wel weer mee, dat is gewoon de maand dat ik Netflix genomen heb dus dat was eenvoudig op te zoeken.
 

Boozeroony

Gold Member
wtf6pi6u.jpg


Kwam dit tegen op mijn facebook, gepost door een collega.

Ik kan veel domheid verdragen, maar zoveel onnozelheid kan ik echt niet aan.
 

7threst

Member
Zoals die Winston Gerstanwich of hoe heet die dwaas zonet RTL Boulevard eindigde: 'En als u straks uw tanden staat te poetsen voor het slapengaan hoop ik dat u zichzelf in de spiegel aan kunt kijken en dus gedoneerd heeft'...

Gadverdamme... Het is tragisch wat er is gebeurt maar dit soort shit ga ik van over m'n nek. Dat Jumbo dan ook zegt dat ze hun steentje bijdragen door zowel een donatiepot bij elke kassa neer te zetten als het mogelijk maken dat men hun statiegeld doneert. Dan vraag ik me af, wat doet Jumbo nu eigenlijk behalve de portemonnee leveren? Dat geld verdubbelen wat Jumbo-bezoekers doneren ofzo? Want als je mooi weer speelt met dit soort tragediën (en dat is wat een hoop BN'ers en bedrijven volgens mij gewoon doen, gratis reclame voor hun en iets om mee te schermen in hun persberichten) dan mag er ook wel iets echt bijgedragen worden. Maar whatever. Ik heb wel genoeg gezeken. Ik hoop dat al het geld daadwerkelijk bij de mensen komt die het het hardst nodig hebben.
 

Aiii

So not worth it
Zoals die Winston Gerstanwich of hoe heet die dwaas zonet RTL Boulevard eindigde: 'En als u straks uw tanden staat te poetsen voor het slapengaan hoop ik dat u zichzelf in de spiegel aan kunt kijken en dus gedoneerd heeft'...

Nog een voordeel van geen TV meer kijken. Gelukkig ook geen radio meer, want Podcasts + Spoitify heh.

Maar ik heb net even in de spiegel gekeken, ging prima.
 

Dreaver

Member
Zit er heel sterk aan te denken om mijn Playstation 4 pre-order te annuleren. Kleine drie maanden geleden had ik er super veel zin in, maar sindsdien is de hype helemaal weg geëbd. Heb inmiddels al zo'n twee maanden geen spelcomputer meer aangeraakt. Battlefield 4 lijkt me nog steeds wel heel hard, maar als student geef ik m'n geld nu liever uit aan andere dingen en ik lijk (voor het moment) wel een beetje klaar te zijn met games.

Twijfels, twijfels...
 

Martian

Member
Maarja, eventjes 2 ton heeft ook niet iedereen op de bank staan:p


Wat een gigantisch domme facebook post hierboven zeg, man o man. Van dat soort mensen krijg je toch koppijn
 
Zit er heel sterk aan te denken om mijn Playstation 4 pre-order te annuleren. Kleine drie maanden geleden had ik er super veel zin in, maar sindsdien is de hype helemaal weg geëbd. Heb inmiddels al zo'n twee maanden geen spelcomputer meer aangeraakt. Battlefield 4 lijkt me nog steeds wel heel hard, maar als student geef ik m'n geld nu liever uit aan andere dingen en ik lijk (voor het moment) wel een beetje klaar te zijn met games.

Twijfels, twijfels...

Wat voor preorder heb je? Als je 'm kwijt wilt dan wil ik 'm wel overnemen haha :p
 
Wat is er eigenlijk gebeurt dat we weer moeten doneren?

En valt het op dat ik 0,0 nieuws volg?

sinds we hier geen tv meer hebben (meer dan een jaar geleden), heb ik sowieso geen journaals e.d. meer gekeken. Ik mis op zich niks.

tenminste, niet als het zoiets. En ook de reclaaaaaaaaaaaame.. oh mijn god zeg, als je dat na zo'n tijd weer moet aanhoren of doorzitten, je wordt helemaal knettergek van die onzin.

dat, en alles wat leuk is komt toch op BBC 4 en dat zit achter een verdere paywall. :(
Wel leuke documentaires op die zender, al zeg ik het zelf.
 

Linius

Member
Moet wel lachen om dat Gordon topic. Het is een lage grap ten koste van een deelnemer maar niets meer dan een grap rondom een stereotype. Mensen lijken het verschil tussen racial stereotyping en daadwerkelijk racisme niet meer te kennen.

Ach ja, na het jaarlijkse Zwarte Pieten gedoe kan dit er ook nog wel bij hè. We zijn gewoon een land vol racisten joh.
 

Chuckie

Member
Moet wel lachen om dat Gordon topic. Het is een lage grap ten koste van een deelnemer maar niets meer dan een grap rondom een stereotype. Mensen lijken het verschil tussen racial stereotyping en daadwerkelijk racisme niet meer te kennen. .

Racial stereotyping begint wel erg algemeen te worden in Nederland. Ik word er onderhand strontziek van. En de algemene reactie van 'Het Nederlandsche Volk' op incidenten waarbij Aziaten of andere minderheiden weer eens belachelijk wordt gemaakt is: Joh da's niet racistisch, je moet een wat dikkere huid hebben.

"Je kan niet tegen onze traditie met een raciaal stereotiep? K*nkerstraal dan lekker naar je eigen land terug!".. dat is onderhand een beetje het niveau in Nederland aant worden.

En het meest ironische is nog dat we vinden dat iedereen maar een dikkere huid moet hebben.... maar oh wee als een buitenlander iets over de Nederlandse cultuur zegt...nee dan draaien we met zn allen door.
 

Scipius

Member
Holy shit, als ik geweten had hoeveel bans dat topic zou opleveren had ik het niet gemaakt :(

Nederlandse GAFfers moeten leren dat dit een Amerikaans forum is en dat de open en blote, zo niet brutale, manier van handelen die wij gewend zijn absoluut not done is in de VS. Amerikanen zijn veel gevoeliger voor racistische kwesties, een resultaat van hoe die samenleving moet leren leven met wat uiteindelijk een uitgesproken racistisch verleden is. Veel niet-Amerikanen uit landen die een dergelijke geschiedenis niet kennen, zullen met recht zeggen dat ze te gevoelig zijn, maar dit blijft een Amerikaans forum. Een ontblote vrouwelijke tepel posten is ook niet mogelijk, hoe normaal of natuurlijk dit ook moge zijn voor ons.

Het is goed dat Nederlanders eindelijk eens leren dat wij niet bijzonder of meer tolerant zijn dan andere vergelijkbare landen. Daar staat tegenover dat wij ook niet bijzonder intolerant zijn, maar de typische Nederlandse direktheid is duidelijk niet aan iedereen besteed.
 

Linius

Member
Klopt zeker, je kan hier gewoon minder zeggen in dergelijke discussies dan je op een Nederlands forum zou kunnen doen. Er heerst gewoon een totaal andere cultuur in Amerika omtrent dit onderwerp.

Ik post dan ook nooit in dergelijke topics :p
 

Chuckie

Member
Nederlandse GAFfers moeten leren dat dit een Amerikaans forum is en dat de open en blote, zo niet brutale, manier van handelen die wij gewend zijn absoluut not done is in de VS. Amerikanen zijn veel gevoeliger voor racistische kwesties, een resultaat van hoe die samenleving moet leren leven met wat uiteindelijk een uitgesproken racistisch verleden is. Veel niet-Amerikanen uit landen die een dergelijke geschiedenis niet kennen, zullen met recht zeggen dat ze te gevoelig zijn, maar dit blijft een Amerikaans forum. Een ontblote vrouwelijke tepel posten is ook niet mogelijk, hoe normaal of natuurlijk dit ook moge zijn voor ons.

Het is goed dat Nederlanders eindelijk eens leren dat wij niet bijzonder of meer tolerant zijn dan andere vergelijkbare landen. Daar staat tegenover dat wij ook niet bijzonder intolerant zijn, maar de typische Nederlandse direktheid is duidelijk niet aan iedereen besteed.

Goede post. Even nuancering van de laatste zin: Die 'Nederlandse directheid' is (en dat is anecdotaal) ook niet besteed aan sommige Nederlanders van Aziatische afkomst. Ze zijn er iig op mijn facebook niet blij mee.
Ik denk af en toe dat mensen te snel denken van 'ach ik bedoel t als een grapje, niet als iets kwaadaardigs, dus jij moet maar niet gekwetst zijn'. Tis wel HEEL makkelijk voor een mederheid om te zeggen dat de minderheid niet zo moet mierenneuken.

Overigens komt de directheid vertoond op bijvoorbeeld Fok! en Geenstijl mij persoonlijk helemaal de strot uit. Als dat de Nederlandse cultuur en traditie is dan is dat er een waar ik persoonlijk liever niet bij hoor.
 

Arjen

Member
Nederlandse GAFfers moeten leren dat dit een Amerikaans forum is en dat de open en blote, zo niet brutale, manier van handelen die wij gewend zijn absoluut not done is in de VS. Amerikanen zijn veel gevoeliger voor racistische kwesties, een resultaat van hoe die samenleving moet leren leven met wat uiteindelijk een uitgesproken racistisch verleden is. Veel niet-Amerikanen uit landen die een dergelijke geschiedenis niet kennen, zullen met recht zeggen dat ze te gevoelig zijn, maar dit blijft een Amerikaans forum. Een ontblote vrouwelijke tepel posten is ook niet mogelijk, hoe normaal of natuurlijk dit ook moge zijn voor ons.

Het is goed dat Nederlanders eindelijk eens leren dat wij niet bijzonder of meer tolerant zijn dan andere vergelijkbare landen. Daar staat tegenover dat wij ook niet bijzonder intolerant zijn, maar de typische Nederlandse direktheid is duidelijk niet aan iedereen besteed.
Dat niet alleen, we mogen ook best eens zeggen, "weet je wat, ze hebben een punt misschien zijn we in een bepaalde dingen niet helemaal koosjer" in plaats van automatisch keihard in de verdediging te schieten.
 

hiro4

Member
Holy shit, als ik geweten had hoeveel bans dat topic zou opleveren had ik het niet gemaakt :(

Dit had je eigenlijk wel kunnen weten, zeker na het jaarlijkse Zwarte Pieten topic :p

Dat niet alleen, we mogen ook best eens zeggen, "weet je wat, ze hebben een punt misschien zijn we in een bepaalde dingen niet helemaal koosjer" in plaats van automatisch keihard in de verdediging te schieten.

Kritiek accepteren is moeilijk. Makkelijkste manier is om dan in de verdediging te gaan. Zeker als het nog eens is van mensen die dan in onze ogen "hypocriet" zijn en dus buiten je eigen "kring" zitten.

Ik als half aziaat doe ook lekker mee met van die grappen. Alleen ik probeer dat wel te doen binnen mijn eigen vriendengroep die weten dat ik dat soort dingen niet meen. Maakt dat mij racist? Ik weet het niet, tegenwoordig met die politieke correctheid weet ik niet meer wat ik allemaal moet denken.
 

Chuckie

Member
Ik als half aziaat doe ook lekker mee met van die grappen. Alleen ik probeer dat wel te doen binnen mijn eigen vriendengroep die weten dat ik dat soort dingen niet meen. Maakt dat mij racist? Ik weet het niet, tegenwoordig met die politieke correctheid weet ik niet meer wat ik allemaal moet denken.

Binnen je vriendenkring is een heel ander verhaal. Iedereen binnen mijn vriendenkring wordt ook keihard in de zeik genomen over werkelijk alles. Ras, seksualiteit, partnervoorkeur, voetbalclub etcetera.
Goors opmerking was op TV en hij kende die deelnemer helemaal niet. Als je dan met dat soort shit aankomt ben je gewoon well out of order.
 

Kabouter

Member
Goede post. Even nuancering van de laatste zin: Die 'Nederlandse directheid' is (en dat is anecdotaal) ook niet besteed aan sommige Nederlanders van Aziatische afkomst. Ze zijn er iig op mijn facebook niet blij mee.
Ik denk af en toe dat mensen te snel denken van 'ach ik bedoel t als een grapje, niet als iets kwaadaardig, dus jij moet maar niet gekwetst zijn'. Tis wel HEEL makkelijk voor een mederheid om te zeggen dat de minderheid niet zo moet mierenneuken.

Overigens komt de directheid vertoont op bijvoorbeeld Fok! en Geenstijl mij persoonlijk helemaal de strot uit. Als dat de Nederlandse cultuur en traditie is dan is dat er geen waar ik persoonlijk liever niet bij hoor.

Toppost, kan het er niet meer mee eens zijn :).
 
Top Bottom