• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Ik merk wel dat mijn Nederlands achteruit is gegaan de afgelopen jaren nu ik zoveel met het Engels bezig ben. Gelukkig is mijn Engels in de tussentijd wel weer beter geworden.
 

Boozeroony

Gold Member
Binnen je vriendenkring is een heel ander verhaal. Iedereen binnen mijn vriendenkring wordt ook keihard in de zeik genomen over werkelijk alles. Ras, seksualiteit, partnervoorkeur, voetbalclub etcetera.
Goors opmerking was op TV en hij kende die deelnemer helemaal niet. Als je dan met dat soort shit aankomt ben je gewoon well out of order.

Dit.

Goor onderscheidt zich door wansmaak, maar kan me net zo goed storen aan valse politieke correctheid die hier op GAF af en toe neerdaalt.
 

hiro4

Member
Binnen je vriendenkring is een heel ander verhaal. Iedereen binnen mijn vriendenkring wordt ook keihard in de zeik genomen over werkelijk alles. Ras, seksualiteit, partnervoorkeur, voetbalclub etcetera.
Goors opmerking was op TV en hij kende die deelnemer helemaal niet. Als je dan met dat soort shit aankomt ben je gewoon well out of order.

Oh ik heb ook nooit anders gezegd hoor. Zeker als je mijn reactie had gezien in het topic.
 

Sadist

Member
Wel frappant dat het weer Gordon is; ik kan echt niet begrijpen dat mensen daar vrijwillig naar kijken.

Alhoewel, dat is mijn standaard opmerking aangaande alle talenten jachten, reality shows en kook programma's.
 

soepje

Member
Binnen je vriendenkring is een heel ander verhaal. Iedereen binnen mijn vriendenkring wordt ook keihard in de zeik genomen over werkelijk alles. Ras, seksualiteit, partnervoorkeur, voetbalclub etcetera.
Goors opmerking was op TV en hij kende die deelnemer helemaal niet. Als je dan met dat soort shit aankomt ben je gewoon well out of order.
Word. Soms kunnen foute grappen echt verdomd grappig zijn, maar dan moet er wel eerst een goede basis liggen imho.
 

hiro4

Member
Wel frappant dat het weer Gordon is; ik kan echt niet begrijpen dat mensen daar vrijwillig naar kijken.

Alhoewel, dat is mijn standaard opmerking aangaande alle talenten jachten, reality shows en kook programma's.

HE HE! niks mis met 24 Kitchen!
Dat is naast Discovery de enige reden waarom ik de TV nog eens aanzet.
Oke, en Phineas en Ferb kijken.
En Pinguins van Madagascar.
Maar dat is voor mijn zoon. Echt waar.

Maar ik snap het ook niet waarom die man nog steeds op TV is. Aan de andere kant, dat heb ik wel met meer programma's/ presentators. Zelfs bij Wendy van Dijk met haar Ushi programma heb ik dat. DAT is pas fout naar mijn mening.
 

soepje

Member
HE HE! niks mis met 24 Kitchen!
Dat is naast Discovery de enige reden waarom ik de TV nog eens aanzet.
Oke, en Phineas en Ferb kijken.
En Pinguins van Madagascar.
Maar dat is voor mijn zoon. Echt waar.

Maar ik snap het ook niet waarom die man nog steeds op TV is. Aan de andere kant, dat heb ik wel met meer programma's/ presentators. Zelfs bij Wendy van Dijk met haar Ushi programma heb ik dat. DAT is pas fout naar mijn mening.
Haha, ben zo blij dat ik niet de enige ben. En heb niet eens een goed excuus.
 
overigens wordt (eveneens anecdoctaal) die directheid in het bedrijfsleven dan weer wel gewaardeerd. Geen ellenlange gesprekken over niks of geen afspraken willen maken en committen, zeg maar.

Juist op dat punt is het een groot goed. En persoonlijk denk ik dat mensen de openheid van Nederland als 'cultuur' wel wat onderschatten, maar ok. Een paar schreeuwende tokkie's veranderd er bijvoorbeeld weinig aan dat wij niet een zwaar nationalisme hebben e.d., met alle gevolgen van dien.
 

7threst

Member
Racial stereotyping begint wel erg algemeen te worden in Nederland. Ik word er onderhand strontziek van. En de algemene reactie van 'Het Nederlandsche Volk' op incidenten waarbij Aziaten of andere minderheiden weer eens belachelijk wordt gemaakt is: Joh da's niet racistisch, je moet een wat dikkere huid hebben.

"Je kan niet tegen onze traditie met een raciaal stereotiep? K*nkerstraal dan lekker naar je eigen land terug!".. dat is onderhand een beetje het niveau in Nederland aant worden.

En het meest ironische is nog dat we vinden dat iedereen maar een dikkere huid moet hebben.... maar oh wee als een buitenlander iets over de Nederlandse cultuur zegt...nee dan draaien we met zn allen door.

Dit dus. Men vindt het hier allemaal echt heel normaal... op een ander forum waarvan er hier ook een paar leden posten was ik zo'n beetje de enige die het niet vond kunnen. Dan word je dus meteen neergezet als een 'politiek correcte' zeikerd, dat terwijl het imo overduidelijk is dat wat er gebeurde niet kon. En ja, dat Nederland gewoon niet zo tolerant is als dat we zelf graag denken dat we zijn.
 

Arjen

Member
Dit had je eigenlijk wel kunnen weten, zeker na het jaarlijkse Zwarte Pieten topic :p

Mischien wel, maar ik had niet verwacht dat het zo makkelijk werd weggewoven. Maar goed, ik vind ook dat een afwijkende mening niet meteen een ban hoeft op te leveren.
 

Chuckie

Member
Mischien wel, maar ik had niet verwacht dat het zo makkelijk werd weggewoven. Maar goed, ik vind ook dat een afwijkende mening niet meteen een ban hoeft op te leveren.

Vind ik ook. Maar ik denk dat deze ge-banneden een beetje het 'slachtoffer' zijn geworden van een voorbeeld-actie. De tendens op Gaf begon in sommige topic idd een beetje te worden van: Dat is niet echt racistisch! Klaarblijkelijk was Bishoptl het even zat en heeft heel rigoreus geband,
 

hiro4

Member
Dit dus. Men vindt het hier allemaal echt heel normaal... op een ander forum waarvan er hier ook een paar leden posten was ik zo'n beetje de enige die het niet vond kunnen. Dan word je dus meteen neergezet als een 'politiek correcte' zeikerd, dat terwijl het imo overduidelijk is dat wat er gebeurde niet kon. En ja, dat Nederland gewoon niet zo tolerant is als dat we zelf graag denken dat we zijn.

Je zou in theorie kunnen zeggen dat we juist te tolerant zijn omdat we dat soort shit gewoon accepteren.
Het is ook gewoon makkelijk om iemand te bestempelen als Politiek Correct aangezien dat tegenwoordig gewoon wordt gebruikt om argumenten meteen dood te slaan als een zacht zeehondje.
 
Mischien wel, maar ik had niet verwacht dat het zo makkelijk werd weggewoven. Maar goed, ik vind ook dat een afwijkende mening niet meteen een ban hoeft op te leveren.

mjah, niet elke mod is even goed in het begrijpend lezen of het uitzetten van persoonlijk bias, maar dit is ook zo'n ding waar je weinig mee kunt als je niet vantevoren weet dat Gordon gewoon een botte hark is en je daar eigenlijk niks van moet aantrekken. En voor een deel heeft een 'sensatiezender' zulke dingen ook nodig, zal ik maar zeggen.

Niet dat ik zelf nooit geen uitglijer maak overigens. Ik noemde ooit 'Tori' uit BSG zwart, en kreeg meteen de halve meute over me heen dat ze toch echt Native American is. whups.
edit: Alsof ik dat verschil zo meteen zie. (en er een zak om geef, wat in dat geval niet zo was)

edit 2: ja, en ik weet inmiddels dat dit laatste als white priviledge wordt aangemerkt, maar dat is weer die radicale hokjeslust van mensen waar in mijn optiek eigenlijk niemand wat mee opschiet. Het zou uberhaupt geen punt moeten zijn welke afkomst iemand heeft.
 

Chuckie

Member
Niet dat ik zelf nooit geen uitglijer maak overigens. Ik noemde ooit 'Tori' uit BSG zwart, en kreeg meteen de halve meute over me heen dat ze toch echt Native American is. whups.
edit: Alsof ik dat verschil zo meteen zie. (en er een zak om geef, wat in dat geval niet zo was)

Ze is Indiaas hahahahaha.
 

MNC

Member
Komende week een sollicitatiegesprek voor een bijbaantje en een taaltest er bij, voor een vacature artikelen vertalen van Engels > Nederlands. Ik heb het idee dat mijn Engels meer dan goed is, maar het feit dat het getoetst gaat worden maakt me een klein beetje panisch. Wat kan ik verwachten? Iets om te oefenen? Gulp :(

De vacature is overigens in de ICT branche gericht op artikelen geschreven over ICT. Ze vragen niet naar een taalstudiestudent, so how bad can it be?
 

Martian

Member
Hoe is Netflix NL eigenlijk? Toen het net nieuw was had ik die gratis maand geprobeerd, en toen vond ik het best aardig.
Maar de selectie vond ik nog te klein om geheel over te stappen naar Netflix. Er missen namelijk nog aardig veel (must have IMO) films.

Is de selectie al aan het uitbreiden of is dit zoals het blijft?
 

Aiii

So not worth it
Jammer, Persona 5 op Wii U had veel leukere topics op GAF opgeleverd :(

Yup.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik een P5 op 3DS wel zwaar teleurstellend had gevonden, gewoon vanwege de limieten van dat systeem though, niet zo zeer omdat ik van mening ben dat Atlus mij wat verschuldigd is.

Gaming Side is gewoon weird, er zijn zoveel mensen die menen dat gamebedrijven ze iets verschuldigd zijn. MGS MAG NIET NAAR XBOX!!!111 FF IS EEN PLAYSTATION FRANCHISE!!!!!!!11122 (Uhm, maar FF kwam vroeger toch altijd op Nintendo's uit? NEE, FF7 IS DE EERSTE 3D FINAL FANTASY, DUS...) en nu die rage op Persona Q voor 3DS, de chibi-stijl niet diggen is 1 ding, maar die game ziet er verder erg tof uit. Laat maar komen, zou ik zeggen.

Maar goed, ik ben zo'n idioot die alle consoles en handhelds in huis haalt, dus ik wordt waarschijnlijk wat minder getroffen door exclusives dan anderen heh,
 

Linius

Member
*neemt een kijkje in het pick up thread*

Hier op Gaf wordt bijna niemand getroffen door exclusives zou je haast denken :lol
 

Alpende

Member
Hoe is Netflix NL eigenlijk? Toen het net nieuw was had ik die gratis maand geprobeerd, en toen vond ik het best aardig.
Maar de selectie vond ik nog te klein om geheel over te stappen naar Netflix. Er missen namelijk nog aardig veel (must have IMO) films.

Is de selectie al aan het uitbreiden of is dit zoals het blijft?

Er is al weer genoeg bijgekomen. Ik weet natuurlijk niet of het de films zijn die jij zoekt.

Hier staan alle nieuwe releases van de laatste tijd. Volgens mij kun je ook nog terugkijken. http://www.flixfilms.nl/
 

7threst

Member
Yup.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik een P5 op 3DS wel zwaar teleurstellend had gevonden, gewoon vanwege de limieten van dat systeem though, niet zo zeer omdat ik van mening ben dat Atlus mij wat verschuldigd is.

Gaming Side is gewoon weird, er zijn zoveel mensen die menen dat gamebedrijven ze iets verschuldigd zijn. MGS MAG NIET NAAR XBOX!!!111 FF IS EEN PLAYSTATION FRANCHISE!!!!!!!11122 (Uhm, maar FF kwam vroeger toch altijd op Nintendo's uit? NEE, FF7 IS DE EERSTE 3D FINAL FANTASY, DUS...) en nu die rage op Persona Q voor 3DS, de chibi-stijl niet diggen is 1 ding, maar die game ziet er verder erg tof uit. Laat maar komen, zou ik zeggen.

Maar goed, ik ben zo'n idioot die alle consoles en handhelds in huis haalt, dus ik wordt waarschijnlijk wat minder getroffen door exclusives dan anderen heh,


Ja weird is dat. Waar het op niche-ranchises aankomt met een hardcore fanbase is het concept van de 'entitled gamer' ineens heel erg relevant...

En hoe men erbij komt dat de PErsona fanbase vooral op Sony consoles zit is mij een raadsel... enkel en alleen omdat alleen Sony consoles PErsona games hebben gehad? Selchtste argument ever in een tijd waarin exclusives de doodsteek kunnen betekenen voor een studio :)
 
Hoe is Netflix NL eigenlijk? Toen het net nieuw was had ik die gratis maand geprobeerd, en toen vond ik het best aardig.
Maar de selectie vond ik nog te klein om geheel over te stappen naar Netflix. Er missen namelijk nog aardig veel (must have IMO) films.

Is de selectie al aan het uitbreiden of is dit zoals het blijft?
Het is ok, maar je zou jezelf in je eigen vingers snijden als je niet een unblocker of VPN ofzo neemt om de Amerikaanse en Britse Netflix te kunnen gebruiken.
 

Kabouter

Member
Heeft iemand trouwens nagedacht over het importeren van een Xbone?

Eigenlijk niet, ik heb in z'n geheel geen haast met de nieuwe consoles, ik zie nog niks exclusiefs dat écht de moeite waard is en al uit is, metacritic maakt zoveel wel duidelijk. Daarbij vraag ik me af of, gezien alle online elementen, je een geïmporteerde Xbone hier überhaupt wel zou kunnen gebruiken.
 

Aiii

So not worth it
Heeft iemand trouwens nagedacht over het importeren van een Xbone?

Totaal niet, maar de Xbone halen is sowieso niet echt interessant imo (Shooters zijn niet echt mijn ding, dus de meeste Xbone exclusives spreken me per definitie niet aan). De PS4 is duidelijk superieur qua gaming dus de multiplatforms zijn daar interessanter, de extra functies van de Xbone m.b.t. TV en entertainment gaan in Nederland sowieso bijna zeker helemaal niet, of ten minste de eerste paar jaar niet, komen. De link tussen kabel TV en Xbone zie ik sowieso niet komen en de enige entertainment apps, Netflix en HBO Go kan ik al elders afnemen (zonder Gold abo).

En dan is het ding ook nog eens 100 euro duurder dan de PS4. Die laatste zie ik het komende jaar, maar waarschijnlijk pas over twee jaar een keer in prijs dalen. De Xbone verwacht ik eigenlijk tegen het einde van 2014 al met een prijsdaling komen, maar dat ligt ook een beetje aan de verkopen.
 

soepje

Member
..Moet vanavond een presentatie houden over een onderzoekje dat ik gedaan heb..

Vaag hoe dat werkt eigenlijk, kan normaal best uit m´n woorden komen, en weet toevallig in dit geval ook waar ik het over heb.. Maar zodra het woordje 'presentatie' er aan gehangen wordt is ´t altijd opeens erg spannend allemaal haha
 
..Moet vanavond een presentatie houden over een onderzoekje dat ik gedaan heb..

Vaag hoe dat werkt eigenlijk, kan normaal best uit m´n woorden komen, en weet toevallig in dit geval ook waar ik het over heb.. Maar zodra het woordje 'presentatie' er aan gehangen wordt is ´t altijd opeens erg spannend allemaal haha
Ik heb ook een hekel om een praatje voor een grote groep te doen. Is gelukkig wel beter geworden over de jaren, maar ik zal er nooit naar uit gaan kijken dat weet ik zeker. Veel succes in ieder geval!
 

Aiii

So not worth it
Moet eerlijk bekennen dat ik met presenteren eigenlijk nooit moeite gehad heb. Shit verkopen is altijd al mijn ding geweest, maar veel succes Soepje!
 

soepje

Member
Ik heb ook een hekel om een praatje voor een grote groep te doen. Is gelukkig wel beter geworden over de jaren, maar ik zal er nooit naar uit gaan kijken dat weet ik zeker. Veel succes in ieder geval!
Moet eerlijk bekennen dat ik met presenteren eigenlijk nooit moeite gehad heb. Shit verkopen is altijd al mijn ding geweest, maar veel succes Soepje!
Thanks! Het ging eigenlijk wel lekker, en mensen leken ook echt geinteresseerd. Wel leuk eigenlijk :)

*closes personal blog*
 

Kabouter

Member
Zeg soepje, bij die kat in je avatar lijkt het net alsof hij probeert coke te snuiven, maar er erg slecht in is.

Mooi om te horen dat de presentatie goed ging trouwens :).
 

soepje

Member
Zeg soepje, bij die kat in je avatar lijkt het net alsof hij probeert coke te snuiven, maar er erg slecht in is.

Mooi om te horen dat de presentatie goed ging trouwens :).
Haha, iemand in de Christmas avatar request thread was zo lief om 6 holiday versies van m´n avatar te maken. Aan de andere versies te zien krijgt ie toch nog wel wat binnen :p

soepje-christmas-3o0j1j.png
 

Alpende

Member
Ik heb het gedaan. Ben benieuwd of ik hem vrijdag krijg. Heb ook al een pre-order voor de tweede levering bij de MM staan die ik al betaald heb maar als ik hem vrijdag van de Bart Smit krijg dan cancel ik die uiteraard.
 

Geido

Member
Ik heb niets besteld.

Ik heb zeker geen Ps4 vrijdag?

Fuck preordering, gewoon elke fucking winkel af tot je er één gevonden hebt. Dat was altijd mooi.
 

Aiii

So not worth it
Ik heb niets besteld.

Ik heb zeker geen Ps4 vrijdag?

Fuck preordering, gewoon elke fucking winkel af tot je er één gevonden hebt. Dat was altijd mooi.

Ja, maar toen had ik ineens een baan en was online bestellen toch wel makkelijk.
 
Top Bottom