• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Aiii

So not worth it
Jullie doen het fout. Bakjes? Waar denk je dat die plaat voor gemaakt is? Sjees. Also, bak een nieuw stukje vlees voordat je eerdere stukjes gaar zijn. Is toch logisch?
 

Hoo-doo

Banned
Jullie doen het fout. Bakjes? Waar denk je dat die plaat voor gemaakt is? Sjees. Also, bak een nieuw stukje vlees voordat je eerdere stukjes gaar zijn. Is toch logisch?

ibltd0jNTwPOB2.gif


Deze man snapt het.
 

Linius

Member
Hij maakte met zijn speech de aflevering wel wat serieuzer dan we gewend zijn. Maar goed, het was wel weer vermaak. Ik had ook nog de koefnoen van vorige week zitten terugkijken maar daar kon ik amper om lachen. Alleen het Knevel en Van de Brink gedeelte was leuk.
 

Linius

Member
Relevant op wat voor manier? Persiflages kunnen altijd leuk zijn in ieder geval.

Felix Rottenberg en Jan Mulder hebben ze goed onder de knie in ieder geval.
 

Chuckie

Member
Ik heb een ban gekregen na mijn eerste post daar... dat terwijl ik een onwijs brave hendrik ben. Weet niet eens meer wat het was maar het sloeg nergens op in ieder geval :p

Ik heb binnen no-time bij Geenstijl een ban gekregen. Ik maakte een 'linkse' opmerking en het was meteen gedaan.
 

7threst

Member
Ik heb binnen no-time bij Geenstijl een ban gekregen. Ik maakte een 'linkse' opmerking en het was meteen gedaan.

Haha, echt waar? Ik dacht dat ze zo "non-links, non-rechts" wilden zijn? Weird hoor. Maar verbaasd me ook weer niet eigenlijk.
 

Chuckie

Member
Haha, echt waar? Ik dacht dat ze zo "non-links, non-rechts" wilden zijn? Weird hoor. Maar verbaasd me ook weer niet eigenlijk.

Nee ze zijn zwaar rechts, en dat moet ook kunnen vind ik... maar tis inderdaad raar als al die fokkin tokkies daar de meest lompe opmerkingen kunnen maken die ze willen maar ik niet eens een nette opmerking kan maken.
 

markao

Member
Nee ze zijn zwaar rechts, en dat moet ook kunnen vind ik... maar tis inderdaad raar als al die fokkin tokkies daar de meest lompe opmerkingen kunnen maken die ze willen maar ik niet eens een nette opmerking kan maken.

Eerst, WTF, Nederlands:p

Sprekende over recht/links, als de Telegraaf het met het doorzagen van Roemer het voor elkaar krijgt om Samson en vrinden de grootste te maken, hoop ik dat ze humor genoeg hebben om de dag na de verkiezingen op de voor pagina in chocoladeletters met "We DID IT" te openen ;)
 

Aiii

So not worth it
Geloof nietdat Roemer hulp nodig heeft bij het verliexen van zetels, kan de man prima zelf af. :)
 

7threst

Member
Gourmetten is toch altijd twee verdiepingen? Also, ik denk dat gourmetten het beste werkt zoals jij het chill vind met het eten dat jij en de groep waarmee je gourmet het lekkerste vindt. Echt regels zijn er niet volgens mij. Eigenlijk is gourmetten gewoon slow food op z'n Hollands :p
 

7threst

Member
De frontman is een toffe gast, maar hun muziek is saai en hoogst irritant geworden door alle exposition die de band krijgt door radio en tv.

Dat is echt een super-hipster attitude, you know that right? :p

Muziek wordt niet opeens irritant door de exposure die het krijgt
KuGsj.gif
 

Dekra

Neo Member
Dutch-GAF represent!

Het boek 'I always get my sin' is een mooie verzameling van dat soort versprekingen.
 

7threst

Member
Het boek Undutchables is ook een aanrader!

Van Bol.com's inkijkexemplaar:

TWO CHRISTMASES

On the third saturday of November, the Dutch Santa Claus (Sinterklaas) travels from Spain to Amsterdam by ship. After clearing customs (parking fines, excess toys, etc.), he is greeted by the monarch before stocking up with soft drugs, chocolate letters and pepernoten.
Santa has a long white beard and a decidedly Catholic look about him, epitomized by his long red robe, tall red/gold mitre and golden crook. He is attended by his black manservant Peter (Zwarte Piet), provide the former can prove that Peter is not his slave, and the latter can provide evidence that his presence is only temporary and dependent upon Santa's acceptance. (As an aside, note that the term zwartepiet has some other uses in Dutch; it is linked to laying blame, passing the buck or the Jack of Spades in card games).

Traditionally, the Dutch celebrate Christmas (Kerstmis) on the 5th of December and again on Christmas Day/ Boxing Day. There are two Christmases in order to split the material one (gifts) from the spiritual.

Gifts are exchanged on the 5th in celebration of the birthday of Sint Nicolaas. At night, children place their shoes by the fireplace. The shoes are filled with surprises from Santa during the night, which partly explains why Netherlanders have such big feet. Another tradition consists of "creating" and exchaniging prank gifts. Each of these presents is accompanied by a silly or rude poem (the more embarrassing the better) about the recipient's bad habits. The "giver" understandably strives to remain anonymous.
Alas, there is strong evidence that the Dutch dual Christmas is on the decline. An increasing number of households are intergrating the two events into one big bash on the 25th of December (how original). The obvious financial advantage of this merger is subtly disguised as a child-friendly manoeuvre to protect against "Sint-stress". It is claimed that the ranks of Dutch Wunderkind suffer stress and trauma due to overexcitement and anticipation of the Santa experience. Just how this stress is relieved by a twenty-day delay is not abundantly clear.

KuGsj.gif
 
Ik had geen idee dat de verjaardagskalender in het toilet echt iets Neerlandsch was. Hij heeft wel een goed punt met de directness van de Nederlanders en inderdaad de fakeness van Amerikanen.
 
Dat stukje over fietsen klopt wel. Ik werd laatst ingehaald op de fiets door een meisje dat met een hand haar tas, die nogal los over haar bagagedrager hing, vasthield en met haar andere hand aan het sms'en was!
 

7threst

Member
!!!

Morgen mijn eerste sollicitatie voor de functie van intercedent! Er is licht aan het einde van de tunnel!

Nice nice!! Succes daarmee!
Ik ga straks mijn CV laten checken bij een uitzendbureau. Eens even kijken of ik die zo kan pimpen dat ik wat meer succes boek op de banenmarkt!
 

7threst

Member
Hah, briljant. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het inderdaad idioot is om op een verjaardag andere mensen te feliciteren dan de jarige. "Gefeliciteerd met Henk!" "Ja jij ook gefeliciteerd!" Slaat eigenlijk nergens op!

Wtf... ik besef me nu dus pas hoe debiel dat eigenlijk is
KuGsj.gif
 

RSP

Member
Hah, briljant. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het inderdaad idioot is om op een verjaardag andere mensen te feliciteren dan de jarige. "Gefeliciteerd met Henk!" "Ja jij ook gefeliciteerd!" Slaat eigenlijk nergens op!

In Friesland geef je alleen de jarige een hand en knik je min of meer naar de rest van de visite. Zelf ben ik gewend dat je de hele kudde langs loopt om te feliciteren. Inclusief 3 zoenen natuurlijk.

Ach ... er zijn ergere dingen.
 

Divius

Member
In Friesland geef je alleen de jarige een hand en knik je min of meer naar de rest van de visite. Zelf ben ik gewend dat je de hele kudde langs loopt om te feliciteren. Inclusief 3 zoenen natuurlijk.

Ach ... er zijn ergere dingen.
Ligt eraan wie het is, bij familie doe ik dat meestal nog wel, maar bij anderen kom je de volle woonkamer binnen en zeg ik gewoon hard "Gefeliciteerd allemaal!" zodat iedereen het hoort. Werkt ook prima.
 

RSP

Member
Ligt eraan wie het is, bij familie doe ik dat meestal nog wel, maar bij anderen kom je de volle woonkamer binnen en zeg ik gewoon hard "Gefeliciteerd allemaal!" zodat iedereen het hoort. Werkt ook prima.

Ja, maar ik bedoel meer in het geval dat er nieuw bezoek binnen komt.

Dan komt de hele roedel weer uit z'n stoel voor een nieuwe serie begroetingen.
 

WriterGK

Member
In Friesland geef je alleen de jarige een hand en knik je min of meer naar de rest van de visite. Zelf ben ik gewend dat je de hele kudde langs loopt om te feliciteren. Inclusief 3 zoenen natuurlijk.

Ach ... er zijn ergere dingen.

Hahaha ja dat ben ik ook gewend. Iedereen die 3 zoenen te geven een hoe leuker de jonge dame(20-er het liefst) hoe beter haha. Oh ja hoe doen jullie het trouwens als jullie nieuwe mensen leren kennen? En dan dames. Meestal geef ik dan een hand en als ik wegga 3 zoenen maar soms ook meteen 3 zoenen.
 
Top Bottom