• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Linius

Member
Volgens mij blijft zn rugzakkie haken aan zn hand haha.

Dat ben ik. Rene (Sadist) is rechts :p

En die rugzak beweging ziet er ook best vreemd uit zo. Maar ik pak hem met m'n andere hand erbij om hem op m'n schoot te zetten en er iets uit te pakken. Maar dat zit niet in de video.
 

Sadist

Member
Rene, wat ben je trouwens in godsnaam in die eerste .gif aan het doen? Je wilt wat pakken, verandert van mening en pakt het dan toch wel op, maar dan met je andere hand.
Weet ik veel, wellicht zag ik de controller eerst en dan pas de headset?

Je zie 'r toch zo aan komen lopen? Of ben ik nou gek?
Ja ;) We moesten ook acteren. We hebben vooral gelachen. Toen we door het huis gingen liep ik langs het tralies en pas toen ik er voorbij was zag ik dat er iemand stond. Ik twee seconden later: "Oh, hey, daar stond iemand!"
 

soepje

Member
Weet ik veel, wellicht zag ik de controller eerst en dan pas de headset?


Ja ;) We moesten ook acteren. We hebben vooral gelachen. Toen we door het huis gingen liep ik langs het tralies en pas toen ik er voorbij was zag ik dat er iemand stond. Ik twee seconden later: "Oh, hey, daar stond iemand!"
Ohh, ik dacht al.. ben niet zo snugger de laatste tijd :$. Maar acteertalentjes hoor! Misschien wel de start van een mooie nieuwe carriere dan :D
Nou ja, het één sluit het ander niet uit.
Das waar. Had t beter als twee losse vragen kunnen stellen, maar geloof dat ik dan t antwoord niet had willen horen :(
 

Aiii

So not worth it
drunksadistdienietmeerkanlopen.jpg

drunkliniusdiemiddenindekroegslaapt.jpg

Zullen we die arme jongens maar niet aandoen :D
 

7threst

Member
Dus... de Voice of Holland op TV en ik loop natuurlijk weer mee te jureren, commentaar te leveren etc... wordt elke week korter voor ik weggestuurd wordt naar mijn gamekamer...

LWgOD1N.png
 

hiro4

Member
Dus... de Voice of Holland op TV en ik loop natuurlijk weer mee te jureren, commentaar te leveren etc... wordt elke week korter voor ik weggestuurd wordt naar mijn gamekamer...

LWgOD1N.png

Misschien voortaan bij elk ding doen, zodat je straks altijd naar je game room moet.
 

7threst

Member
Misschien voortaan bij elk ding doen, zodat je straks altijd naar je game room moet.

Haha, soms is het wel gezellig om met je partner te chillen :p
Daarbij moet ik ook mijn tv-dingen claimen. Als Rail Away op TV is, dat kijk ik steevast. Net als Tussen Kunst & Kitsch waar Nelle van der Krocht altijd onwijs sarcastisch die shit die mensen hebben meegenomen becommentarieerd lol. Plus, als je gewoon ziet dat mensen denken een van Gogh te hebben en rijk te zijn maar het eigenlijk een 'Piet Janssen van de overkant' is en de expert dan zegt: 'Het is denk ik zo'n 200 euro waard. Als de lijst niet beschadigd was wat de prijs 150 euro lager maakt.' De teleurstelling die je dan proeft bij mensen is soms behoorlijk funny.

Voorheen keek ik ook altijd de Rijdende Rechter. Ik ben gefascineerd door mensen die oorlog voeren vanwege een schutting die drie centimeter te lang is enzo. MAar meester Visser ziet zichzelf steeds meer als ster van de show dus dat programma heb ik helaas moeten laten gaan :)
 

hiro4

Member
Haha! Eigenlijk doelde ik niet zozeer op tv programma's, hoewel je uitleg wel uitermate vermakelijk was, maar op huishoudelijke talen.
Had ik ook duidelijker in moeten zijn :p

Maar verkloot regelmatig de was etc en dan hoef je het straks niet te doen omdat "je het toch niet goed doet". Werkt niet altijd.
 

7threst

Member
Ah zo haha! Wel, ik mag iig niet meer koken (per ongeluk brand veroorzaakt tijdens eitje bakken) en wassen (keuken overstroming door de deur niet goed te sluiten) en strijken (kortsluiting door de strijkbout neer te zetten op een netsnoer).
 

hiro4

Member
Hahaha! Per ongeluk ook he! :p

Maar ik hoor al dat je goed bezig ben. Ik ben dan weer zo'n lamlul die zegt dat hij het wel kan. Ik mag in ieder geval niet meer opvouwen omdat ik het niet goed doe. Klopt ook liefst laat ik gewoon me kleren aan het rek hangen om ze dan er van af te halen.
 
Ik was ook pro-piet...had zelfs die pagina ge-liked om Zwarte Piet te behouden... en toen zag ik wat een uitschot daar zat. En ja ik weet heus wel dat de meerderheid van de pro-pieten groep niet zo is, maar het werd me wel duidelijk dat er blijkbaar bij een deel van de mensen duidelijk wel een racistisch motief aan hangt.
Bij elk artikel over zwarte piet zijn de reacties hetzelfde: Het is onze cultuur....en als je dat niet leuk vindt, rot je maar op naar je eigen land.

Vorig jaar was het dieptepunt....waar op het Malieveld een eenzame mevrouw uit Papua stond te demonstreren tegen de Indonesische regering en een paar tokkies die een pro-pieten demo hielden haar helemaal verrot begonnen te schelden. Dan zie je een of ander triest wijf met een zwart gezicht schreeuwen over Hollandse 'cultuur' tegen een vrouw die helemaal niks met de situatie te maken had.

Toen had ik het er helemaal mee gehad. Zwarte Piet (in huidige staat) mag van mij 'dood'. En voor die mensen die denken dat de kinderen het niet aan kunnen.... die zijn er vast binnen no time aan gewend. En ik durf echt te wedden dat over 20 jaar mensen zeggen..... shit...toen in 2010 hadden ze echt een foute zwarte piet.

Das verschrikkelijk. Het begint echt smerig te worden IMO, zag een paar dagen geleden op tv een blanke man op een donkere vrouw tekeer gaan met vuisten. En dat allemaal in de naam van traditie en cultuur, bah! Piet mag weg van mij, we zullen er later inderdaad op terugkijken en ''wtf'' gaan.

Rene, wat ben je trouwens in godsnaam in die eerste .gif aan het doen? Je wilt wat pakken, verandert van mening en pakt het dan toch wel op, maar dan met je andere hand.

Epische avi Rolfgang!
 

soepje

Member
Heb zojuist eindstanden doorgekregen van m'n energieverbruik. Krijg gewoon ruim 1000 euro terug. #zonneboilersforthewin Yeuh
 

Arjen

Member
Heb zojuist eindstanden doorgekregen van m'n energieverbruik. Krijg gewoon ruim 1000 euro terug. #zonneboilersforthewin Yeuh

Nice! Ik heb laatst tussenstand gecheckt.
U verwachte stand: xxx
Zat ik net onder.
Wij adviseren u het voorschot bedrog te verhogen.
Wat.
 

soepje

Member
Nice! Ik heb laatst tussenstand gecheckt.
U verwachte stand: xxx
Zat ik net onder.
Wij adviseren u het voorschot bedrog te verhogen.
Wat.
Haha, ze kunnen t altijd proberen he :p. Jammer dat ze t sparen bij de energiemaatschappij niet wat aantrekkelijker maken dan.
 

soepje

Member
Hoe werkt dat, wat was je investering?
Hm, wat de investering precies is geweest durf ik je niet te zeggen. Zat er allemaal al in toen we er vorig jaar introkken.

Bij ons zorgt de zonneboiler voor warm water en de vloerverwarming. Als er niet genoeg warm water opgeslagen is van de zonnecollectoren zetten we de HR ketel aan, maar groot deel van ´t jaar hebben we alleen gas gebruikt voor ´t koken.

Toen we er in gingen zijn we voor de zekerheid van een gemiddeld verbruik uitgegaan van zo´n 1600 m3 (hoekhuis, 3 verdiepingen incl. zolder, 2 pers.) maar we hebben uiteindelijk maar zo´n 600 m3 verbruikt. Dus al zo´n 650 euro bespaard op gas alleen.

Moet er wel bij zeggen dat we een goed geisoleerd huis hebben met zonnepanelen op ´t zuiden. En ´t was goed weer dit jaar.

Had wel verwacht waarschijnlijk een paar honderd euro terug te krijgen, maar zoveel niet. Niet dat ik er over klaag hoor :p
 

Arjen

Member
http://www.nu.nl/binnenland/3929576/negentig-aanhoudingen-bij-aankomst-sinterklaas-in-gouda.html

Wat een stel fucking idioten. Prima als je voor/tegen bent, maar wat een triest gedoe dit. Dat geldt voor extremisten vanuit beide kanten. Way to go om een kinderfeestje te verzieken.

Hier was ik al bang voor. Snap dat demonstreren tijdens de intocht meer aandacht oplevert maar goed, dit gedeelte wordt gedaan voor de kinderen, doe het ff op een plek en podium waar ze er geen last van hebben.
Hopelijk over een jaar of wat gewoon aangepaste pieten zodat we dit allemaal achter ons kunnen laten.
 

Kabouter

Member
Hier was ik al bang voor. Snap dat demonstreren tijdens de intocht meer aandacht oplevert maar goed, dit gedeelte wordt gedaan voor de kinderen, doe het ff op een plek en podium waar ze er geen last van hebben.
Hopelijk over een jaar of wat gewoon aangepaste pieten zodat we dit allemaal achter ons kunnen laten.

Pretty much.
 

Linius

Member
Hier was ik al bang voor. Snap dat demonstreren tijdens de intocht meer aandacht oplevert maar goed, dit gedeelte wordt gedaan voor de kinderen, doe het ff op een plek en podium waar ze er geen last van hebben.
Hopelijk over een jaar of wat gewoon aangepaste pieten zodat we dit allemaal achter ons kunnen laten.

Dat is nou juist de grap, die zijn er al in overvloed. Clown pieten, witte pieten, stroopwafel pieten, kaas pieten en weet ik het wat allemaal. Maar ja, nu die fase bereikt is wil de tegen-groep natuurlijk meer, nu moeten alle zwarte pieten verdwijnen. Je geeft ze een vinger...
 

Arjen

Member
Dat is nou juist de grap, die zijn er al in overvloed. Clown pieten, witte pieten, stroopwafel pieten, kaas pieten en weet ik het wat allemaal. Maar ja, nu die fase bereikt is wil de tegen-groep natuurlijk meer, nu moeten alle zwarte pieten verdwijnen. Je geeft ze een vinger...

Zover ik begrijp wil de tegen-groep niet dat alle pieten verdwijnen. Alleen de karikatuur eigenschappen aangepast, vegen zwart, geen rode lippen en grote oorbellen.
Het is allemaal super simpel maar we weten er met zijn allen een enorme teringbende van te maken.
 

Linius

Member
Zover ik begrijp wil de tegen-groep niet dat alle pieten verdwijnen. Alleen de karikatuur eigenschappen aangepast, vegen zwart, geen rode lippen en grote oorbellen.
Het is allemaal super simpel maar we weten er met zijn allen een enorme teringbende van te maken.

Moet er bij vermelden dat het in het specifiek gaat om de demonstratie groep 'Kick Out Zwarte Piet'. Deze groep wil dat zwarte piet volledig verdwijnt. Van deze groep zijn er dan ook ruim zestig man opgepakt omdat ze toch in het centrum stonden te demonstreren. Wat dus niet de bedoeling was.

Maar ja, ik hou me verder maar afzijdig van de discussie. Hopelijk loopt het morgen in Amsterdam niet weer uit de hand in ieder geval.
 

Aiii

So not worth it
Preaching to the choir hier, enzo, maar zullen we samen afspreken de Zwarte Piet thread dit jaar gewoon helemaal te negeren? Gewoon, niet op klikken, niet in posten, iedereen blij. :D
 

soepje

Member
Preaching to the choir hier, enzo, maar zullen we samen afspreken de Zwarte Piet thread dit jaar gewoon helemaal te negeren? Gewoon, niet op klikken, niet in posten, iedereen blij. :D
Goed plan.

Had ´m wel al geopend, die foto´s in de OP, mijn god wat een combinatie haha
 

Overdoziz

Banned
Snap nog steeds niet helemaal waarom mensen het zo erg vinden dat sommigen het willen veranderen. Ben je echt zo gehecht aan een zwarte Piet?
 

7threst

Member
Welp... daar ga ik niet posten... mijn ervaring is dat Zwarte Pieten-topics haast ban-bait is.... Nederland komt zo weird over op de rest van de wereld waar het Zwarte Piet betreft. Maar het levert wel elk jaar weer een flink GAF-topic op.
 

Alpende

Member
Preaching to the choir hier, enzo, maar zullen we samen afspreken de Zwarte Piet thread dit jaar gewoon helemaal te negeren? Gewoon, niet op klikken, niet in posten, iedereen blij. :D

Dat is nog wel het beste ja. Zag een paar reacties in het topic en wou al gaan reageren maar dat is toch zinloos.
 

7threst

Member
Ok, ik geef geen moer om Zwarte piet en ben ok met afschaffing als mensen er door gekwetst worden. Toch, kon het niet laten even te peeken. Ik heb alweer spijt....
 

Scipius

Member
Het is eenvoudigweg niet mogelijk om een internationale discussie over racisme to hebben op GAF. Natuurlijk is dit een Amerikaanse site, maar het feit dat mods ook nadrukkelijk alleen Amerikaanse interpretaties over racisme toestaan is erg jammer, maar goed.

Het is uiteindelijk maar een gaming site, mensen.
 

Arjen

Member
Het is eenvoudigweg niet mogelijk om een internationale discussie over racisme to hebben op GAF. Natuurlijk is dit een Amerikaanse site, maar het feit dat mods ook nadrukkelijk alleen Amerikaanse interpretaties over racisme toestaan is erg jammer, maar goed.

Het is uiteindelijk maar een gaming site, mensen.

Ik ben hier voor de OT hoor :p
 

7threst

Member
Jongens ik ga morgen t/m donderdag naar Londen, de journalist uithangen met een niet nader te noemen electronicagigant! Zin an! Plus: Editors interviewen :)
 

Arjen

Member
Zag net bij DWDD een oude regiseur van de Sinterklaasintocht, tof die oude beelden en verhalen van hem erbij.
 

Dreaver

Member
Snap nog steeds niet helemaal waarom mensen het zo erg vinden dat sommigen het willen veranderen. Ben je echt zo gehecht aan een zwarte Piet?
Sinterklaas met Zwarte Piet is al heel lang een traditie in Nederland. Een leuk, vrolijk kinderfeest. Het 'racistische' aspect wordt alleen maar 'gecreëerd' door de groep die zit te zeiken op Zwarte Piet. Oorspronkelijk was Zwarte Piet misschien een slaaf, maar ik denk dat niemand dat zo ziet (behalve dan de mensen die de discussie beginnen). Volgens mij vinden al die kinderen Zwarte Piet juist geweldig. Het feest wordt nu gewoon helemaal verziekt door die hele discussie (zowel de voor- als tegenhangers).

Racisme is natuurlijk verschrikkelijk en als stroopwafel- en kaaspieten de situatie het minder racistisch maken: helemaal top. Maar naar mijn mening wordt er een beetje misbruik gemaakt van een kinderfeest nu. Haalt niet weg dat racisme wel een probleem is natuurlijk. Alleen protesteren dat Zwarte Piet moet verdwijnen is absoluut niet bevorderend voor de stijd tegen racisme, het creëert zelfs een grotere kloof denk ik.
 

Overdoziz

Banned
Sinterklaas met Zwarte Piet is al heel lang een traditie in Nederland. Een leuk, vrolijk kinderfeest. Het 'racistische' aspect wordt alleen maar 'gecreëerd' door de groep die zit te zeiken op Zwarte Piet. Oorspronkelijk was Zwarte Piet misschien een slaaf, maar ik denk dat niemand dat zo ziet (behalve dan de mensen die de discussie beginnen). Volgens mij vinden al die kinderen Zwarte Piet juist geweldig. Het feest wordt nu gewoon helemaal verziekt door die hele discussie (zowel de voor- als tegenhangers).

Racisme is natuurlijk verschrikkelijk en als stroopwafel- en kaaspieten de situatie het minder racistisch maken: helemaal top. Maar naar mijn mening wordt er een beetje misbruik gemaakt van een kinderfeest nu. Haalt niet weg dat racisme wel een probleem is natuurlijk. Alleen protesteren dat Zwarte Piet moet verdwijnen is absoluut niet bevorderend voor de stijd tegen racisme, het creëert zelfs een grotere kloof denk ik.
Traditie is overrated. Dingen houden zoals ze zijn omdat ze al een hele tijd zo zijn slaat nergens op en staat vooruitgang alleen maar in de weg. Er is niks mis met de Piet houden, maar ik zie echt geen enkele goede reden om (alleen) een zwarte versie te hebben met kroeshaar een rode lippen. Het is een nationaal feest dat elk jaar heel veel media aandacht krijgt dus het lijkt me niet gek dat mensen er tijdens de intocht tegen protesteren. Als het tot het punt komt dat 90 mensen gearresteerd worden gaat het natuurlijk wel te ver.

Ik kan begrijpen als het je niet boeit of whatever, maar er actief tegen zijn vind ik een beetje raar.
 

Dreaver

Member
Traditie is overrated. Dingen houden zoals ze zijn omdat ze al een hele tijd zo zijn slaat nergens op en staat vooruitgang alleen maar in de weg. Er is niks mis met de Piet houden, maar ik zie echt geen enkele goede reden om (alleen) een zwarte versie te hebben met kroeshaar een rode lippen. Het is een nationaal feest dat elk jaar heel veel media aandacht krijgt dus het lijkt me niet gek dat mensen er tijdens de intocht tegen protesteren. Als het tot het punt komt dat 90 mensen gearresteerd worden gaat het natuurlijk wel te ver.

Ik kan begrijpen als het je niet boeit of whatever, maar er actief tegen zijn vind ik een beetje raar.
Even voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen: ik ben niet actief tegen. Ik vind het alleen jammer dat het kinderfeest slachtoffer wordt van het debat (zoals bij die intocht). En ja, dat zijn zowel extremisten die voor- als tegenstander zijn.
 

Milchjon

Member
I'm on a Duolingo binge again and I can't figure out the difference between Ze/zij, he/hij etc.

A short Google search tells me it basically means the same and depends on what part of the sentence I wanna stress, yet Duolingo only accepts one of the options usually, which makes it seem like there's a stricter rule.

Halp pls?
 
Top Bottom