• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Geido

Member
Als je denkt dat vakantie alleen leuk is als het ook eindigt heb je een gebrek aan hobbies en ideeen om je dagen mee door te komen.

Ik heb nog honderden boeken, games, series, films die ik wil zien, trips die ik wil maken en noem maar op. Maar als ik langer dan 3 weken vrij ben dan is m'n zin om te gamen, lezen en reizen weg en m'n geld op.

Vakantie heeft alleen waarde als er iets tegenover staat. Een onderbreking van de status quo. En door vakantie waardeer je bijvoorbeeld het ritme, de sociale contacten en de voldoening die je uit werk haalt ook weer.

Balans en shit.
 

2San

Member
Als ik het geld had zou ik direct met pensioen gaan. Zoveel te zien en te doen. Ik heb geen werk nodig voor balans.
 

hiro4

Member
Als ik het geld had zou ik direct met pensioen gaan. Zoveel te zien en te doen. Ik heb geen werk nodig voor balans.

Helemaal mee eens.
Heb nog genoeg dingen die ik wil doen en bereiken.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn backlogs.
 

Aiii

So not worth it
Mijn sim-only contract loopt over een paar maanden af, ik zat op 20 p/m voor 75min en 4GB data (actie), maar de nieuwe prijzen bij Vodafone zijn de moeite niet meer.

Ik stap zelf over naar Ziggo Mobiel denk ik, 15 p/m voor Ziggo klanten, 300min en 1GB data, en gewoon via het Vodafone netwerk (waar ik erg tevreden over ben).

4G en dat soort onzin kan me gestolen worden.

...en toen ging ik even kijken wat Vodafone voor aanbiedingen had...
clipboard01r3k29.jpg

Kon ik toch niet laten. Remote Play met een controller met alle buttons, hnnng.
 
Gisteren de aflevering van Tegenlicht over de Cybertopia gekeken. Wat een onzinnig geneuzel zeg: een aantal rijke mensen uit silicon valley die denken dat publieke zaken onzinnig zijn en vervangen kunnen worden door mobiele apps. Eens te meer wel duidelijk dat die hele Silicon Valley cultus vooral gevaarlijk is, aangezien die mensen wel rijk zijn en dus macht hebben.

Mooiste stukje was nog wel dat ze eerst een paar shots lieten zien waar deze zogenaamd briljante mensen werkten (allemaal open offices met tientallen programmeurs in een ruimte), wat er al uitzag als een hel. Om daarna iemand van google aan het woord te laten dei stelde dat pogrammeren een intensieve mentale taak is die absolute concentratie vereist om alles mentaal goed voor te stellen, en waarbij een telefoontje genoeg kan zijn om al je concentratie te verliezen. :lol
 

Kabouter

Member
Gisteren de aflevering van Tegenlicht over de Cybertopia gekeken. Wat een onzinnig geneuzel zeg: een aantal rijke mensen uit silicon valley die denken dat publieke zaken onzinnig zijn en vervangen kunnen worden door mobiele apps. Eens te meer wel duidelijk dat die hele Silicon Valley cultus vooral gevaarlijk is, aangezien die mensen wel rijk zijn en dus macht hebben.

Mooiste stukje was nog wel dat ze eerst een paar shots lieten zien waar deze zogenaamd briljante mensen werkten (allemaal open offices met tientallen programmeurs in een ruimte), wat er al uitzag als een hel. Om daarna iemand van google aan het woord te laten dei stelde dat pogrammeren een intensieve mentale taak is die absolute concentratie vereist om alles mentaal goed voor te stellen, en waarbij een telefoontje genoeg kan zijn om al je concentratie te verliezen. :lol

Tja, libertariërs he...
Eigenlijk zo'n politieke filosofie die je in je vroege twintiger jaren wel ontgroeid moet zijn, maar om de één of andere reden is dat de mensen in Silicon Valley nooit gelukt, ook die op Wall Street niet. Zal zijn omdat die mensen eigenlijk nooit echt tegenslag te verwerken hebben gehad, en zich dus nooit hebben gerealiseerd hoe belachelijk dat hele idee is.

Overigens is mijn mening over het communisme vergelijkbaar, sorry Harry :D
 
Nederlandse regering was al niet serieus te nemen maar Wilders zal nu vast nog meer groeien nu het vrijwel zeker is dat we geen cent terug krijgen van de Grieken.
 

soepje

Member
Wat is dat voor een gare naam. Wat moet t voorstellen?
Geen idee waar ´t voor staat eigenlijk, weet alleen dat ze gewonnen hebben. Het is ook niet echt mijn smaak, maar eerste groep die The Voice wint, dat is toch wereldnieuws dacht ik zo B) :p
 

Aiii

So not worth it
Ik heb een beetje met die dude te doen, hij is al 33 vriendjes kwijt sinds ik de vorige keer op zijn Fb keek,straks heeft ie niemand meer over.

ik heb nog steeds veel minder Fb vriendjes dan hem, :(
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Mensen hier al bezig met festivalplannen? Net kaartjes gekocht voor Down the Rabbit Hole (juni) en Welcome to the Village (juli). Denk dat ik de grotere festivals skip, misschien nog wat kleine dingen in't Noorden (zoals Hongerige Wolf) en in Amsterdam (Dekmantel was tof afgelopen jaar). En wie weet nog iets buiten de grenzen zoals Melt. We'll see.
 

Linius

Member
Aanstaande zaterdag Best Kept Secret kaartjes bestellen. En afhankelijk van de line-up wellicht Down the Rabbit Hole nog. Helaas geen budget voor buitenlandse avonturen de komende jaren. Dus wat de zomer betreft zal het niet verder gaan dan die twee in ons landje.

In het voorjaar wel nog Le Guess Who? May Day en in het najaar de volledige vierdaagse variant van dat festival.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Was vorig jaar op vakantie, jaar daarvoor wel geweest, was toen ook top.

Toen was er wel nog een klein onweersmomentje, toch? Maar goeie dingen gehoord over 2013. Vorig jaar was vrij briljant, drie dagen prachtig weer. Niet weg te slaan van het speciaalbier paviljoen:)
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Iemand nog aanraders voor (Nederlands) speciaalbier? Ik ben sinds een paar maanden bezig met een ontdekkingsreis binnen het speciaalbier.

Emelisse en De Molen maken leuke dingen. IJ ken je al. Jopen is de moeite waard om ter plekke te drinken. Rooie Dop maakt fijn 'Amerikaanse' bieren. Oersoep toffe wilde bieren. 't Uiltje maakt ook lekker bier. Ik heb ook een zwak voor Brouwerij Hommeles, Bax Bier en Dochter v/d Korenaar (die laatste is technisch Belgisch).
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Het enige bier dat me echt niet kan bekoren zijn IPA's.

/grammar nazi ;)

IPA is echter een breed begrip. Je hebt de klassieke Engelse IPA's (donkerder, minder fruitig en bitter), Amerikaanse IPA's (vaak hopbommetjes, fruitig, bitter), Belgische IPA's (vaak fruitiger en minder bitter dan de Amerikaanse uitvoeringen) - en dan nog de gradaties in alcoholpercentages (zoals Imperial IPA's) en gebruikte mout/granen. Het kan zijn dat je het hele spectrum niks vind, maar wellicht ben je gewoon nog niet de juiste IPA tegen gekomen :).
 
Ik zal al naar die zinsconstructie te kijken en voelde dat er iets niet helemaal klopte. Had erg veel moeite met het enkelvoud van bier en dan het meervoud van IPA. De struggle was echt.

Maar goed, heb denk ik alleen Amerikaanse IPA's gedronken maar dat viel zo erg tegen. Nog niet eerder gehad met bier dat ik het echt gewoon niet lekker vond. De smaak deed me denken aan een kruising van afwasmiddel en citroenschil. Bah.

But what do I know. Ik heb alleen wat IPA's geprobeerd die bij de Appie te koop waren. Suggesties?
 

Divius

Member
Uitgaand van wat ik geprobeerd heb, zijn IPAs niet echt mijn ding. Ik vind ze niet vies en kan er zeker van genieten als ik in de juiste stemming ben, maar het is ook niet mijn favoriete bier-type. Vedett IPA en Duvel Tripel Hop (de 2014/mosaic versie) heb ik geprobeerd en vond ik beiden aangenaam, gisteren toevallig de nieuwe Brand IPA geprobeerd maar die zit toch wel een niveau onder de eerder genoemde.

Het fijne van het werken bij een slijter is dat ik elke keer als we iets nieuws in het assortiment hebben ik huiswerk meeneem. Moet ten slotte toch weten wat we zoal hebben.
 
Top Bottom