• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Kabouter

Member
Wat is er te zien in hte Tropenmuseum? Ik heb er meerdere male hoorcolleges gehad maar kon er nou niet echt uit opmaken waarom het museum werd genoemd.
Met name kunst uit Zuid-Oost Azië en Oceanië, de schatten die we meegenomen hebben in ons koloniale tijdperk zeg maar. Daarnaast nog voorwerpen uit andere tropische/subtropische regio's, maar dat is toch wel het overgrote gedeelte.
 

soepje

Member
Ik vond ´t tropen museum de laatste keer dat ik er was wel een beetje rommelig. Er is heel veel te zien, maar weinig informatie. Vind ´t zelf altijd wel leuk om te weten waar ik naar kijk, beetje achtergrond informatie enzo. Dat miste ik wel een beetje.

Het is wel al een paar jaar terug dat ik er was, geen idee hoe ´t er nu is.
 
Wat is er te zien in hte Tropenmuseum? Ik heb er meerdere male hoorcolleges gehad maar kon er nou niet echt uit opmaken waarom het museum werd genoemd.

Niet-Westerse kunst. Zoals Kabouter zei veel uit de voormalige kolonien, maar ook bijvoorbeeld de noordpoolgebieden en native American spul.

Het was het eerste musuem dat me het idee gaf dat een museum eigenlijk maar een heel raar concept is, omdat je er voorwerpen zit te bekijken die compleet uit hun context zijn gerukt. Maar eigenlijk is een esthetische ervaring het enige wat je er kan hebben. De betekenis en inhoud van de voorwerpen is volledig verloren gegaan, ondanks pogingen van de conservatoren om er een klein verhaaltje bij te zetten.
 

Arjen

Member
Ik zit lekker Cambuur - DKV te kijken. Is voor de meeste mensen in Leeuwarden de gebeurtenis van het jaar. Leuke sfeer al sinds gisteren in de stad.
 

Linius

Member
Waar staat DKV voor? Is dat een belediging voor Heerenveen?

EDIT

Ah, Dertig Kilometer Verderop. Dat is nog vrij onschuldig :lol
 

Aiii

So not worth it
Het is carnaval, dus ik ben traditiegetrouw al sinds donderdag zo ziek als een hond. Het is dat ik weiger thuis te gaan zitten, tenzij ik fysiek niet in staat ben verder dan 5 meter van mijn WC te verblijven, dus leef ik momenteel op een gezonde mix van paracetamol, xylometazoline en verschillende hoestdrankjes.
 

Nokterian

Member
Nog gelezen op twitter dat Popoz de film eraan komt. Moet zeggen vond de sketches erg leuk op comedy central en de eerste 2 seizoenen een groot succes waren in aardig wat landen zoals Nederland,Duitsland etc. En ja Ancilla Tilia die volgt mij op twitter en ik haar :p
 

7threst

Member
Didn't know there was a Dutch GAF, any of you guys from Eindhoven have suggestions for restaurants, bars

Very late reply, but if I was you, I would go to De Kleine Berg, a street in the centre of Eindhoven, it has all sorts of good restaurants and bars. Mostly cool for lunches and snacks. Also, visit Effenaar, they have great party's and concerts there, and also a bar with great foods!
 

Aiii

So not worth it
Weten jullie wat ook echt fucking irritant is.

Mensen die "ekkies" zeggen i.p.v. Euro. What is wrong with you?

Een van de vele ontzettend triviale dingen die mij vandaag irriteren.
 

Linius

Member
Ik wist dat je nog steeds op straat chillt Aiii, tijd voor nieuwe vrienden
p1kx90C.png
 

soepje

Member
Vind ekkies ook niet echt lekker klinken.. Zat trouwens laatst wel te denken dat ik de benamingen als dubbeltje en kwartje mis :(
 

itsgreen

Member
Weten jullie wat ook echt fucking irritant is.

Mensen die "ekkies" zeggen i.p.v. Euro. What is wrong with you?

Een van de vele ontzettend triviale dingen die mij vandaag irriteren.

Ik moet eerlijk bekennen dat tamelijk vaak ekkies zeg.
 

Alpende

Member
Stuiver en daalder is inderdaad over. Ik weet niet eens wat een daalder is zonder het eerst op te zoeken of aan m'n ouders te vragen.
 
Top Bottom