Chuckie
Member
Stuiver en daalder is inderdaad over. Ik weet niet eens wat een daalder is zonder het eerst op te zoeken of aan m'n ouders te vragen.
Dat is niet zo gek aangezien een daalder nooit in onze tijd is gebruikt haha.
Stuiver en daalder is inderdaad over. Ik weet niet eens wat een daalder is zonder het eerst op te zoeken of aan m'n ouders te vragen.
Dat is niet zo gek aangezien een daalder nooit in onze tijd is gebruikt haha.
Uiteraard doel ik op de rijksdaalder en niet de originele daalder
Maar iedereen boven de 20 moet toch op zijn minst weten wat een rijksdaalder was.
Praten we over guldens? Man man wat was dat mooi geld zonder meer vooral de briefjes. Maar de 5 gulden was ook uniek want je had het briefje en de dikke munt.
Teeven kan weer naar huis naar z'n bitches
Dat heeft nog lang geduurd zeg.
Goede zaak dat die pannekoek van een Opstelten eindelijk weg is ja.
Hoe blij ik ook ben dat Opstelten weg is, het komt niet in de buurt bij mijn blijdschap over het vertrek van Fred Teeven. Privacyhatende zak.
Hoe blij ik ook ben dat Opstelten weg is, het komt niet in de buurt bij mijn blijdschap over het vertrek van Fred Teeven. Privacyhatende zak.
En, allemaal voor het Waterschap gestemd?
Afschaffen die provinciebesturen, liefst vandaag nog.
Afschaffen die provinciebesturen, liefst vandaag nog.
Mwoh, ik ben het daar toch niet mee eens. Ik vind dat de taken die waterschappen tegenwoordig uitvoeren een redelijk logisch pakket zijn, met uitzondering van de ontwikkelingssamenwerking waar ze aan doen. Zet daar de rem op, en hun takenpakket is wat mij betreft prima.
Alleen de provinciebesturen? Dan gaan we beslissingen bij provincies laten nemen door met een dobbelsteen te gooien of...?
Even los van het nut van deze besturen, vinden jullie dat we iets moeten met de consequent lage opkomst en gebrek aan interesse? Stug doorgaan met verkiezingen, misschien met meer voorlichting, of de democratische inspraak hervormen?
Laat mensen voor de gemeente/provincie stemmen via DigiD. Doet vast wonderen voor de opkomst .
Hoefde dit keer ook niet hoorIk heb me niet verdiept in de gemeente verkiezingen, ik vind het allemaal wel best. M'n pa heeft alleen gestemd.
Hoefde dit keer ook niet hoor
Hoefde dit keer ook niet hoor
Laat mensen voor de gemeente/provincie stemmen via DigiD. Doet vast wonderen voor de opkomst .
http://www.nu.nl/politiek/4014799/fred-teeven-keert-zeer-waarschijnlijk-terug-in-tweede-kamer.html
WAT DE NEUK?! Denk je van onkruid af te zijn komt het weer terug...laat het alsjeblieft niet zo zijn.
http://www.nu.nl/politiek/4014799/fred-teeven-keert-zeer-waarschijnlijk-terug-in-tweede-kamer.html
WAT DE NEUK?! Denk je van onkruid af te zijn komt het weer terug...laat het alsjeblieft niet zo zijn.
Helaas heel gevoelig voor fraude, en daar ligt het probleem.
Maar er zijn goede redenen voor lokaal bestuur versus landelijk bestuur, al is het niet per se nodig om én een provincie én een gemeente te hebben. Het wegduwen van landelijke taken naar gemeentes is echter net zo goed geen praktische oplossing, dus tja.
Wat ontwikkelingsamenwerking bij de waterschappen doet is me een raadsel, maar natuurbescherming en met name bescherming van waterbronnen MOET wel bij de overheid worden weggehaald, want anders krijg je, ook in Nederland, gewoon het scenario wat nu in Californië speelt. We gaan binnen dit jaar zien wat de resultaten zijn van slecht voorbereiden op een gebrek aan water en geen vooruitziende visie op global warming.
Via de voedselprijzen krijgen wij daar ook last, voor wie dat niet doorheeft.
Echt, waar haalt de VVD toch zijn mensen vandaan.
Nieuwe minister van der Steur in 2012: "Ik ken mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn"
https://mobile.twitter.com/ardvandersteur/status/198139899042471937
Het is grappig om te zien dat veel mensnen van Pixelcake op DutchGAF zitten.
Het is grappig om te zien dat veel mensen van Pixelcake op DutchGAF zitten.
Hm, verrassend ja...