• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

soepje

Member
Goede sollicitatie gehad, maar ben het niet geworden! =(. Op naar de volgende..
Jammer, hopelijk meer gelukt de volgende keer! Ik moet binnenkort ook weer beginnen met solliciteren, krijg nu al de zenuwen.

Volgens mij worden mensen die D66 (of iets dergelijks) stemmen, aangetrokken tot het internet:p Een veel groter deel stemt hier (en op andere fora) D66, terwijl ze nu op 11(?) zetels zouden staan.
Haha, misschien wel, of misschien is het andersom.
Mensen die naar fora e.d. gaan komen in contact met mensen van allerlei afkomst, die er verschillende idealen op na houden. Op die manier wordt het mogelijk om dingen vanuit het perspectief van een ander de boel te bekijken.
De variatie aan mensen die je op een forum vindt is meestal veel groter dan die in je directe omgeving.
 

Divius

Member
Vond ze een stuk beter als tegen Turkije, maar het is nog steeds op het niveau waar het (volgens mij) hoort te zijn. 12 oktober tegen Andorra, maar ook dat gaan we makkelijk winnen.
 

Kabouter

Member
Vond ze een stuk beter als tegen Turkije, maar het is nog steeds op het niveau waar het (volgens mij) hoort te zijn. 12 oktober tegen Andorra, maar ook dat gaan we makkelijk winnen.

Ja, dat zijn wedstrijden waarbij je tegenstander het handtekeningenboekje meeneemt, niet erg interessant om te kijken op zich.
 

Dreaver

Member
Hebben meer mensen het slotdebat net gezien? Toen Wilders op het eind riep "Partij van de Arabieren" had ik echt tranen in mijn ogen van het lachen. Die man is zo'n grap. Maar stiekem is het toch wel leuk om hem erbij te hebben puur vanwege dat het de gesprekken wat grappiger/losser maakt.
 

Kabouter

Member
Ah ik had gehoopt dat Kroatië ging winnen. :/

Hoezo dat? België heeft een prachtig elftal op het moment, zie ik toch een stuk liever aantreden op het WK dan Kroatië eerlijk gezegd.
Idealiter zou UEFA gewoon meer plaatsen krijgen op het WK ten koste van andere confederaties, maar je kunt niet alles hebben, af en toe wil men ook nog doen of er veel goede voetballanden zijn buiten UEFA en CONMEBOL.

Hebben meer mensen het slotdebat net gezien? Toen Wilders op het eind riep "Partij van de Arabieren" had ik echt tranen in mijn ogen van het lachen. Die man is zo'n grap. Maar stiekem is het toch wel leuk om hem erbij te hebben puur vanwege dat het de gesprekken wat grappiger/losser maakt.

Ik was vorige week bij een debat tussen de financiële woordvoerders van de verschillende partijen, Wilders staat niet alleen als grap binnen z'n partij :D. Man man man, wat een aanfluiting.
 
Pracht goal van België, maar ik ben nog niet overtuigd. Het is zeker de beste van de aflopen jaren, maar de moeilijke uit matchen moeten nog komen. En het is altijd lachen als het de Belgen weer niet lukt. :p
 

Kabouter

Member
Pracht goal van België, maar ik ben nog niet overtuigd. Het is zeker de beste van de aflopen jaren, maar de moeilijke uit matchen moeten nog komen. En het is altijd lachen als het de Belgen weer niet lukt. :p

Nou, ik ben maar wat jaloers op jullie selectie. Ik zou zo ruilen.
 
Het zou fijn zijn als we wat Belgische verdedigers konden inburgeren. Een Jan Vertonghen, Vincent Kompany of Thomas Vermaelen zou ik echt niet erg vinden.
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Pracht goal van België, maar ik ben nog niet overtuigd. Het is zeker de beste van de aflopen jaren, maar de moeilijke uit matchen moeten nog komen. En het is altijd lachen als het de Belgen weer niet lukt. :p

Als Belg met weinig voeling met voetbal moet ik toegeven dat de slechte resultaten vrij entertainend kunnen zijn.
 

Aiii

So not worth it
Tussen de middag maar even in de buurt van het werk gaan stemmen.

Wat zijn die stempassen onmogelijk groot overigens, shit is niet bepaald mobiel.

Waarom heet zoiets een pas als het een half A4 is?
 

Jesse-

Member
Ik heb iemand gemachtigd omdat ik nog aan de andere kant van het land ingeschreven sta. /lazy

Iemand in een andere gemeente machtigen werkt niet door alleen even de achter kant in te vullen en een kopietje van een id bewijs mee te geven.
 

Martian

Member
Zo, D66 heeft weer één extra stem!

Het was lekker rustig bij stemlokaal, maar dat krijg je als je onderweg naar college nog maar even beslist te gaan stemmen.

Volgens de Schoolverkiezingen zou de PvdA de grootste zijn, dus zo'n soort uitslag zal ook wel vanavond bekend worden
 

Aiii

So not worth it
Schoolverkiezingen zijn zelden overeenkomstig met de werkelijkheid. Voornamelijk omdat scholieren zo links en ook nog zo ongenuanceerd zijn als de tering en de gewone werkende mens meestal iets anders verkiest.

Dan kun je nog beter op de peilingen van De Hond afgaan.

Maar goed, D66 ook voor mij.
 

Chuckie

Member
Schoolverkiezingen zijn zelden overeenkomstig met de werkelijkheid. Voornamelijk omdat scholieren zo links en ook nog zo ongenuanceerd zijn als de tering en de gewone werkende mens meestal iets anders verkiest.

Dan kun je nog beter op de peilingen van De Hond afgaan.

Maar goed, D66 ook voor mij.

Ze zijn inderdaad linkser, maar niet veel ongenuanceerder dan de gemiddelde Televaag Tokkie reaguurder ;)
 
Maar PvdA gestemd. Zat nog te twijfelen of ik toch niet D66 zou stemmen maar blijkbaar past de PvdA beter bij mij volgens de stemwijzer :p

Gelukkig rustig bij de stemlocatie en ook geen gedoe met de stempas.
 

itsgreen

Member
PvdA voor deze man, was ook relatief rustig bij mijn stemlokaal, maar wat ik kon inschatten was er continu doorloop dus dat is goed nieuws...
 

Magypsy

Member
Zo, gestemd! Op D66.

Het wijfie die m'n stempas aannam vond dat ik heel erg enthousiast was, haha.

Ook chill dat het stembureau aan de andere kant van mijn straat is.
 

Kabouter

Member
Och, beginnen we ook hier? :')
Rechts bezuinigt kapot, links kent geen verantwoordelijkheid blablabla.

Feit is dat de ingrepen van rechts ook weer niet zó fors zijn, zeker niet na het vormen van een coalitie, en ook links wil onze tekorten inperken.
 
Ik stem niet op volksmenners.

Ironisch genoeg gaf stemwijzer mij PvdD als aangewezen partij met PvdA als tweede. Dierenwelzijn telt bij mij zwaar mee, maar ik stem niet op een one issue partij. PvdA op de tweede plek bevestigd mijn eerdere keuze.
 

7threst

Member
Ik stem niet op volksmenners.

Ironisch genoeg gaf stemwijzer mij PvdD als aangewezen partij met PvdA als tweede. Dierenwelzijn telt bij mij zwaar mee, maar ik stem niet op een one issue partij. PvdA op de tweede plek bevestigd mijn eerdere keuze.

Ik heb het al op vele NL fora gezegd maar zeg het nu ook weer, wie de PvdD nog steeds als one-issue partij bestempeld heeft echt niet opgelet. No offence verder, maar hun partijprogramma is goed uitgebreid: Verkiezingsprogramma hou vast aan je idealen.

Precies ook waarom ik op ze heb gestemd. Esther Ouwehand ftw!
 

SJRB

Gold Member
Democratisch burgerrecht uitgevoerd. VVD.

Vanavond met chips en bier de hele avond RTL4 kijken. Rik Nieman is een held, Frits Wester is een koning en Suzanne Bosman is sexy.
 

SJRB

Gold Member
Stemwijzer geeft bij mij PVV als #1 aan en PvdD als #2 :lol

Vooral niet te veel waarde aan hechten. Als experiment heb ik vier verschillende stemwijzers ingevuld, en alle vier eindigde ik met een ander eindresultaat. Uiteenlopend van PVV tot Libertarische Partij en een keer zelfs de SGP.
 

Danielsan

Member
Zo, net maar even mijn stem in de bus gegooid. Moet eerlijk bekennen dat ik de verkiezingen niet echt heb gevolgd en stemwijzers ook niet veel uitkomst boden. Zat uiteindelijk te twijfelen tussen SP en PvdA. Beide partijen hadden veel overeenkomende standpunten, maar hadden tegelijkertijd ook punten waar ik het totaal niet mee eens was. Zojuist maar gekozen voor PvdA om Rutte en Co een extra hak te zetten. Het voordeel van stemmen om 8 uur 's avonds: er was geen hond.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Zo, net maar even mijn stem in de bus gegooid. Moet eerlijk bekennen dat ik de verkiezingen niet echt heb gevolgd en stemwijzers ook niet veel uitkomst boden. Zat uiteindelijk te twijfelen tussen SP en PvdA. Beide partijen hadden veel overeenkomende standpunten, maar hadden tegelijkertijd ook punten waar ik het totaal niet mee eens was. Zojuist maar gekozen voor PvdA om Rutte en Co een extra hak te zetten. Het voordeel van stemmen om 8 uur 's avonds: er was geen hond.

Geinig, bij mijn stemlokaal in Den Haag stonden mensen net een uur geleden juist nog tot buiten op straat in de rij. Zo maar eens richting Plein om me ergens te installeren voor de uitslagen.
 

Kabouter

Member
Opmerkelijke ruk naar het centrum als de eerste exit poll enige indicatie is, zeker iets om te vieren, al blijf ik voorzichtig, je weet het nooit.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Totaal onbelangrijk on the grand scale of things, maar hoe rochelt de SGP er een zetel erbij? Pissige CDA'ers die hardline gaan? Wordt er hard genoeg omgefokt in onze Biblebelt om een nieuwe lichting grefo zwartkousen op te kweken? Je ne comprends pas .
 
Top Bottom