• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Nemo

Will Eat Your Children
Vraag me af of PvdA nog kan inhalen, maar waarschijnlijk niet ook al is het 1 zetel verschil

Geinig, bij mijn stemlokaal in Den Haag stonden mensen net een uur geleden juist nog tot buiten op straat in de rij. Zo maar eens richting Plein om me ergens te installeren voor de uitslagen.
Gemeente slachthuisplein was wel vol ook, moest je 10/15+ min wachten terwijl bij de HHS paar meter verderop meteen kon stemmen. Tot buiten rijen is wel apart :lol
 

Danielsan

Member
Totaal onbelangrijk on the grand scale of things, maar hoe rochelt de SGP er een zetel erbij? Pissige CDA'ers die hardline gaan? Wordt er hard genoeg omgefokt in onze Biblebelt om een nieuwe lichting grefo zwartkousen op te kweken? Je ne comprends pas .
Een combi van CU en CDA verlaters misschien?
 

RSP

Member
41!
running_man.gif
 

SJRB

Gold Member
Nou ja, niet helemaal iedereen. D66 wint licht, SGP wint 50% (;)), 50+ vanuit het niets op drie zetels, PvdD gelijk.

Ik bedoele ook de partijen die ertoe doen. 50+ partij is natuurlijk bij definitie al een schande om in de Kamer te hebben, om over de overige restpartijen maar te zwijgen.
 

Chuckie

Member
Ik zat lang te twijfelen tussen PvdA en D66 maar heb toch voor de eerste gekozen.

In ieder geval mooi te zien dat de PVV zon enorme klap krijgt.
 

SgtCobra

Member
Hohoho spannend hoor jongens.
Ik mag Samson niet, beetje jammer allemaal, twijfelen aan zijn kwaliteiten doe ik niet (alhoewel hij zichzelf moet bewijzen, dus volledig vertrouwen in hem doe ik dan ook weer niet)
Ik mis onze Jan Peter :(
 

n0n44m

Member
go Mark :p

zou dit de snelste kabinetsformatie in jaren worden dan ?

lijkt me dat er nog maar weinig mogelijke coalities over zijn gebleven nu ...
 

SJRB

Gold Member
Dat kabinet houdt het geen eens een maand vol... die partijen zijn echt té verschillend. Tenminste, dat is de indruk die ik heb gekregen van hun campagnes.

Zo werkt de politiek he..

VVD: "PvdA zijn hoeren!"
PvdA: "Mark Rutte's moeder heeft een snor!"


Maar uiteindelijk wil iedereen in de regering dus zullen ze als dikke vrienden door één deur gaan en het gooien op "landsbelang" en "geen kiezersbedrog plegen", blabla.
 

hiro4

Member
Dit wordt wel een apart kabinet.
Met potentieel de kans dat het of weer opgeblazen wordt binnen paar maand of dat we het weer eens 4 jaar volhouden.

Ben wel blij met het verlies van de PVV.
Misschien is Nederland toch niet zo dom als ik had verwacht.
 

Kabouter

Member
Totaal onbelangrijk on the grand scale of things, maar hoe rochelt de SGP er een zetel erbij? Pissige CDA'ers die hardline gaan? Wordt er hard genoeg omgefokt in onze Biblebelt om een nieuwe lichting grefo zwartkousen op te kweken? Je ne comprends pas .

Combinatie van als konijnen te werk gaan + lagere opkomst.

Dat kabinet houdt het geen eens een maand vol... die partijen zijn echt té verschillend. Tenminste, dat is de indruk die ik heb gekregen van hun campagnes.

Ach joh, gelul bij elkaar. Als men gewoon een beetje redelijk doet wil dat prima. PvdA is bepaald geen SP, en de VVD moet gewoon een keer Fred Teeven lekker exporteren naar de VS ofzo.
 
Zo werkt de politiek he..

VVD: "PvdA zijn hoeren!"
PvdA: "Mark Rutte's moeder heeft een snor!"


Maar uiteindelijk wil iedereen in de regering dus zullen ze als dikke vrienden door één deur gaan en het gooien op "landsbelang" en "geen kiezersbedrog plegen", blabla.

Achja.. we zien wel waar het schip strandt.

En lol @ de intro's van de franctievoorzitters. Doet me denken aan de prutsers die in de 2e divisie scoren en doen alsof de champions league hebben gewonnen haha
 

SJRB

Gold Member
Achja.. we zien wel waar het schip strandt.

En lol @ de intro's van de franctievoorzitters. Doet me denken aan de prutsers die in de 2e divisie scoren en doen alsof de champions league hebben gewonnen haha

Haha ik zit me ook al te verbazen hoe zowel Buma van het CDA als Sap van GroenLinks worden onthaald alsof het rocksterren zijn die allebei 60 zetels binnen hebben gehengeld. Vier zetels scoren en dan Wilders nog een schop tussen de benen geven ook nog, gaat echt helemaal nergens over dit.

Weet nog steeds niet of ik Sap nu sexy vind of niet. Soms weer wel, soms weer niet. Ben wel een zwevende kiezer in dat opzicht.
 
D

Deleted member 1235

Unconfirmed Member
eind resultaat = suck it wilders.

Goed gedaan Nederland!
 

soepje

Member
Haha, beste interviewvraag gesteld: 'Vaak stappen lijsttrekkers op na zo´n groot verlies, bent u dat ook van plan?'
Wilders: Nee.
 

Kabouter

Member
Haha, beste interview vraag gesteld: 'Vaak stappen lijsttrekkers op na zo´n groot verlies, bent u dat ook van plan?'
Wilders: Nee.
Nee, natuurlijk niet, hij geniet bijzonder veel steun onder wie daar over gaat. Daarvoor is hij de eeuwige nummer 1.
 
Dutch GAF tell me more about Bo Jeuken, is she a big deal over there? how can i marry her? what would be the easiest way to kidnap her and bring her out of the country?

Ik heb net gegeten Stroopwafels.
 
Haha ik zit me ook al te verbazen hoe zowel Buma van het CDA als Sap van GroenLinks worden onthaald alsof het rocksterren zijn die allebei 60 zetels binnen hebben gehengeld. Vier zetels scoren en dan Wilders nog een schop tussen de benen geven ook nog, gaat echt helemaal nergens over dit.

Weet nog steeds niet of ik Sap nu sexy vind of niet. Soms weer wel, soms weer niet. Ben wel een zwevende kiezer in dat opzicht.

LOL

Sap heeft wel iets. Ik zou der doen, zonder twijfel.

Edit: Lol is Roemer premier geworden? Dat is wel een feest zeg
 

7threst

Member
eind resultaat = suck it wilders.

Goed gedaan Nederland!

Wow, iemand met een epische tag en Hollander? Dit topic keeps on giving haha!

Stemmingsbeeld: VVD de grootste met 44 zetels

3ubFk.jpg


De VVD lijkt woensdagavond de grootste partij te worden bij de Tweede Kamerverkiezingen. De VVD staat op 44 zetels. De PvdA volgt met 40 zetels.

Dat blijkt uit het zogenoemde stemmingsbeeld op basis van 0,7 procent van de getelde stemmen (10 gemeenten) van de Verkiezingsdienst van het ANP.

Het stemmingsbeeld houdt rekening met het historische stemgedrag in de gemeenten waarvan de uitslag bekend is. Dit maakt het mogelijk om op basis van een relatief klein aantal gemeenten de landelijke trend te herkennen en deze te vertalen in een zetelverdeling. Toch kunnen er landelijk gezien nog behoorlijke verschillen optreden naarmate er meer uitslagen binnenkomen.

In het stemmingsbeeld komt de PVV op 14 zetels uit, het CDA op 13, de SP op 14, D66 op 13, GroenLinks 3, ChristenUnie en SGP beide op 4 en de Partij voor de Dieren en 50PLUS beide op 2.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/1063...ingsbeeld-VVD-de-grootste-met-44-zetels.dhtml
 
Top Bottom