• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Majmun

Member
Die Kelly van der Veer heeft ook haar reet opgespoten. Zag ik toen ik naar de show keek*

Ziet er echt niet uit. Zo misvormd.


*Op youtube dan. Ik ga echt niet naar de hele show zitten kijken.
 
Ja, na Tegenlicht, Andere Tijden en Zembla holt het niveau van de Nederlandse TV ineens hard naar beneden :').
Are they all gone? I thought at least Andere Tijden still existed. Either way, the openbare omroep needs more funding for shows like Zembla and Tegenlicht. Shit was my crack. Every week they'd bring something good and newspaper/shows were falling over themselves reporting on it after the fact.
 

Linius

Member
Are they all gone? I thought at least Andere Tijden still existed. Either way, the openbare omroep needs more funding for shows like Zembla and Tegenlicht. Shit was my crack. Every week they'd bring something good and newspaper/shows were falling over themselves reporting on it after the fact.

Waarom praten we over NL televisie in het Engels? :p

Ik kijk vrijwel nooit TV overigens. Programma's als Dit Was Het Nieuws of De Wereld Draait Door kunnen mij wel bekoren maar buiten dat kijk ik eigenlijk alleen series.
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Mijn favoriete Nederlandse tv was Bart de Graaff in De Dwangbuis. Gisteren nog maar eens terug naar paar clips daaruit gekeken.
 

Kabouter

Member
Are they all gone? I thought at least Andere Tijden still existed. Either way, the openbare omroep needs more funding for shows like Zembla and Tegenlicht. Shit was my crack. Every week they'd bring something good and newspaper/shows were falling over themselves reporting on it after the fact.

No, still all here thankfully. Just saying that those are the only three good shows (I would say Tegenlicht is a great show even), all other Dutch productions are either average or worse, usually worse.

Next episode of Tegenlicht airs Monday.
 

Majmun

Member
Make that the cat wise

:p
Ik kijk zelden tv.
Die ellendige reclameblokken, die soms wel bijna 20 minuten lang duren, maken het voor mij erg moeilijk om nog iets op tv te volgen.
Dan maar liever alles via de computer.

De tv gebruik ik vrijwel alleen voor games. En ja, ik ben van plan om de Wii U te halen. Maar ik verwacht dat hij snel in prijs zal dalen. Dus ik wacht nog wel even. Heb zoveel games die ik nog moet uitspelen...
 

Hoo-doo

Banned
Even iets anders dan politiek.
Nu de Wii U is aangekondigd en de prijzen "bekend" zijn waar gaat iedereen de Wii U halen?

Preorderen bij de kleine of grotere gameswinkels? Speelgoed winkels? Of gewoon op de dag zelf naar de media markt?
En welke bundel wordt er dan gehaald?

Persoonlijk ga ik voor de ZombiU bundel mits die te reserveren valt. Heb voor de zekerheid al bij Amazon UK een order staan maar denk dat als ik em hier in NL kan bestellen ik em gewoon hier haal. Afhankelijk van prijs natuurlijk!

Ik haal nog niks bij de launch, totaal geen boeiende software voor dat ding.

Maar dat soort apparaten haal ik altijd bij de mediamarkt, die hebben meestal bij nieuwe releases mooie kortingen of bundels. Je moet er alleen op tijd bij zijn.
 

Majmun

Member
Ja, inderdaad. Ik ga ook altijd naar de MediaMarkt. De prijzen zijn daar vaak ietsjes lager.

In het verleden waren de prijzen bij de MM, vergeleken met andere shops, nóg lager. Maar dat hebben ze met de tijd HELAAS bijgesteld. -_-
 

Chuckie

Member
Ja, inderdaad. Ik ga ook altijd naar de MediaMarkt. De prijzen zijn daar vaak ietsjes lager.

In het verleden waren de prijzen bij de MM, vergeleken met andere shops, nóg lager. Maar dat hebben ze met de tijd HELAAS bijgesteld. -_-

Ja de MM is gewoon te populair geworden. Vroeger hadden ze zwaar lage prijzen om te concurreren, nu zijn ze een gevestigde naam waar iedereen heen gaat en zijn de prijzen haast gelijk.
 

Linius

Member
Ik heb zo'n vijf/zes maanden na de release van de 3DS er één kunnen kopen bij Mediamarkt Utrecht voor 110 euro. Als je goed op let hebben ze soms wel erg mooie acties, maar het is wel minder geworden.
 
Bij MM moet je alleen voor de acties gaan voor de rest zijn ze reteduur. Ik koop games eigenlijk altijd in engeland (play, zavvi etc). Dan maar wat langer wachten...
 

Linius

Member
Zavvi valt met nieuwe releases ook vaak tegen. Het is maar bij enkele games dat je een flink verschil kan merken. Zoals met Resident Evil op de 3DS destijds met de Frankenstick, dat scheelde me twintig euro via Zavvi.
 

Hoo-doo

Banned
Bij MM moet je alleen voor de acties gaan voor de rest zijn ze reteduur. Ik koop games eigenlijk altijd in engeland (play, zavvi etc). Dan maar wat langer wachten...

Standaard 40/44 euro voor alle grote nieuwe gamereleases is de reden dat ik toch altijd richting de Mediamarkt ga. Meestal hebben ze dit ook voor consoles.

Ik heb er ook jaren gewerkt in Arnhem, hoop nu straks weer een bijbaantje te krijgen bij MM Eindhoven. Hopelijk kan ik dan nog ff flink profiteren van de 20% medewerkerskorting wanneer de andere consoles uitkomen. :)
 

Wazzim

Banned
Wordt wel klote met die btw verhoging. Zie er echt tegenop. Ik ga denk ik nog meer spullen uit het buitenland halen dan, ze zoeken het maar uit met hun 21%.
 

Linius

Member
In Almere ook niet. Meestal 49 of 55 voor console games. En handheld games vaak 39. Al hebben ze soms acties zoals bij CoD, die was op de nacht launch 39 euro.
 

Majmun

Member
Ik heb zo'n vijf/zes maanden na de release van de 3DS er één kunnen kopen bij Mediamarkt Utrecht voor 110 euro. Als je goed op let hebben ze soms wel erg mooie acties, maar het is wel minder geworden.

Jeeeeeezusss, dat is een goede deal. Heb al een Vita, maar ben van plan om een 3DS te gaan halen. De XL versie dan, he...
Bij de MM is hij nog best prijzig. Het wordt tijd om de MM deals in de gaten te gaan houden
 

Wazzim

Banned
Gewoon op budgetgaming kijken. Ik wacht meestal wel een tijdje gezien ik 9 van de 10 keer echt niet meer dan 40 euro kan uitgeven voor iets niet-essentieel als een videogame.
 

Majmun

Member
€122 is nog steeds een goede deal.

Vroeger bestelde ik games via blahdvd.com. Maar daar zijn ze ook duurder geworden. En ik moest daar soms twee weken op mijn game(s) wachten...
Nu haal ik vrijwel alles bij de MM- nadat mijn zoektocht op Marktplaats niks opgeleverd heeft :p
 
Yessss, morgen weer tijd voor...

iT14jJ5k1LcXx.gif



Nederlandse shows zijn zo slecht. :p
Sbs6 is dan ook niet echt het boegbeeld van de Nederlandse media
 

Sadist

Member
Even iets anders dan politiek.
Nu de Wii U is aangekondigd en de prijzen "bekend" zijn waar gaat iedereen de Wii U halen?

Preorderen bij de kleine of grotere gameswinkels? Speelgoed winkels? Of gewoon op de dag zelf naar de media markt?
En welke bundel wordt er dan gehaald?

Persoonlijk ga ik voor de ZombiU bundel mits die te reserveren valt. Heb voor de zekerheid al bij Amazon UK een order staan maar denk dat als ik em hier in NL kan bestellen ik em gewoon hier haal. Afhankelijk van prijs natuurlijk!
Moet het nog bekijken, maar ik wil 'em wel.

NSMB U, The Wonderfull 101, Bayo 2, Zombi U, Rayman Legends... zit genoeg toffe games tussen. En ik pak ook wel een paar ports mee zoals Batman en Darksiders II.
 

Hoplatee

Member
Sbs6 is dan ook niet echt het boegbeeld van de Nederlandse media

Dat is waar maar ik zie tegenwoordig niet echt meer enig verschil tussen de 'grote' zenders. Allemaal hetzelfde. Vooral RTL4 is echt vreselijk bezig met al die remakes van Amerikaanse shows. Niet om aan te zien en heel Nederland geniet er blijkbaar van. Vervang het SBS logo met RTL en andersom en ik denk niet dat velen het zouden merken. Nou ja, Linda De Mol is ineens Gerard Joling maar ok!

Het zal ook wel met ouder worden te maken hebben maar ik kijk tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar naar de PO. Maar ook die zitten vol met troep helaas.

En dan nog een laatste mini rant - 3 shows die miljoenen kijkers trekken op zaterdag (ik niet!) om 20:30. Allemaal in SD. Wij zijn zo slecht met HD op tv, bah!
 

Kabouter

Member
Wordt wel klote met die btw verhoging. Zie er echt tegenop. Ik ga denk ik nog meer spullen uit het buitenland halen dan, ze zoeken het maar uit met hun 21%.

Ja man, 2% van de brutoprijs extra. Hamsteren! Iets zegt mij dat, tenzij je bijvoorbeeld op het punt staat een mooie BMW te kopen, je niet bijzonder veel gaat merken van de BTW verhoging, tenzij winkels het zelf als excuus aangrijpen om de prijzen flink te verhogen. Dat zie ik in deze tijden van zwakke consumptie echter niet gebeuren, ik ga er eerlijk gezegd van uit dat het vooral de winkeliers zullen zijn die zelf gewoon de verhoging voor hun kiezen nemen.
 
Ik zeg ook niet dat het dé reden is. Maar als ik een nieuwe game voor 40 euro uit het VK kan laten terwijl ik hier 55 moet betalen, zal ik het niet laten.
 
Waarom praten we over NL televisie in het Engels? :p
I just can't seem to get myself to type Dutch on Neogaf haha.
No, still all here thankfully. Just saying that those are the only three good shows (I would say Tegenlicht is a great show even), all other Dutch productions are either average or worse, usually worse.

Next episode of Tegenlicht airs Monday.
I'm going to have to do some catching up then.
 

Danielsan

Member
Nog effe en we hebben weer plezier met ijzel op de wegen :D
Nog even en ik mag mijn reet er weer af vriezen terwijl ik 2 uur op Sloterdijk sta te wachten in de hoop dat er nog een trein komt die me naar huis brengt.
Gelukkig was het vandaag heerlijk 20 graden.

In other news: gister een brief van het CBS gehad. Ze hebben zichzelf uitgenodigd op de koffie en sturen binnenkort iemand langs om te vragen of ik meedoe aan een steekproef van 3000 man. Het doel van het onderzoek is een beeld te schetsen van welke problemen volgens de Nederlandse bevolking door de overheid met voorrang aangepakt moeten worden.
 

Linius

Member
Ik heb er eigenlijk ook best zin in. Maar ja, ik wil deze maand FIFA en komende maand Assassin's Creed dus het zal wel budgetbak worden. Gelukkig wordt Tekken toch altijd redelijk vlot goedkoper.
 

Chuckie

Member
Hey we moeten dit topic wel beetje in leven houden. We moeten die zweden inhalen natuurlijk :p

Nog 5 pagina's te gaan hahaha.
 
Top Bottom