• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Divius

Member
Hey we moeten dit topic wel beetje in leven houden. We moeten die zweden inhalen natuurlijk :p
Laten we het eens hebben over een NederGAF meet-up!

Laatst toen EviLore naar Den Haag kwam was er een meet-up, maar dat was heel erg last minute en velen wisten dit dus niet. Ik vind het tijd voor een herkansing.

Ik denk dat we moeten kijken wat qua locatie het makkelijkste is en waar de mensen die hier voor te porren zijn vandaan komen.

Den Haag is voor mij in ieder geval het makkelijkst.
 
Prinsjesdag, politca's die in de war zijn met carnaval:

87b2e6c6-42a1-4a9d-b302-57fef5544a1e_prinsjesdag-hoeden-1-450.jpg


f310a8d7-b4c4-475c-b7cb-47a81887cd86_prinsjesdag-hoeden450.jpg
 

Chuckie

Member
Laten we het eens hebben over een NederGAF meet-up!

Laatst toen EviLore naar Den Haag kwam was er een meet-up, maar dat was heel erg last minute en velen wisten dit dus niet. Ik vind het tijd voor een herkansing.

Ik denk dat we moeten kijken wat qua locatie het makkelijkste is en waar de mensen die hier voor te porren zijn vandaan komen.

Den Haag is voor mij in ieder geval het makkelijkst.

Ik heb nog ff een jaartje nodig om in shape te raken ;)
 

hiro4

Member
Ja man.... de hele week regen zo te zien.

Was vandaag opzich wel aangenaam weer. Beetje de hele zomer maar dan in 1 dag.
Eerst bewolkt, dan wat zon, dan keiharde regen toen weer zon.

Is in ieder geval nu lekker zonnig in de randstad.

Also NederGAF meet up: count me in.
Den Haag is voor mij ook makkelijkst, maar denk dat in het algemeen Utrecht het beste is. Ligt ook lekker centraal in Nederland.
 
Hallo Deutsche freunden
Sup Käseköppe?! Nah, just kidding :)
Sup, western Bros?
I do not know a single Dutch word off the top of my head, except for geil (Ger: horny) - which is supposed to mean something completely different in Dutch? I think I've been more often to Spain/France/Britain than to NL :(
Kind of a shame since I live in Dortmund, lol
Gonna be in Venlo soon (not to get some dope) and I might try to get tickets for Ajax-BVB

Cheers & moselman!
 

7threst

Member
Sup Käseköppe?! Nah, just kidding :)
Sup, western Bros?
I do not know a single Dutch word off the top of my head, except for geil (Ger: horny) - which is supposed to mean something completely different in Dutch? I think I've been more often to Spain/France/Britain than to NL :(
Kind of a shame since I live in Dortmund, lol
Gonna be in Venlo soon (not to get some dope) and I might try to get tickets for Ajax-BVB

Cheers & moselman!

You just posted some of the worst "hardcore" to ever come out of Holland :)
 
Wow wow een Dutch OT! Wist niet eens dat deze bestond. *Subscribed*

Ik ben een jaar geleden verhuisd naar Australie om samen te wonen met m'n Australische vriendin, maar ik zou liegen als ik zeg dat ik Nederland niet mis. Ze hebben hier in Oz niet eens goeie leverworst! Of bitterballen! Of haring!

*zucht*
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Ik heb gisteren om zitten haffelen in een burger van de Burger Bar in A'dam, waar onze forum overlord vrij enthousiast over was.

... I was not impressed.
 

Chuckie

Member
Ik denk dat ze dat niet hebben hier in België. :/ Hebben jullie daar speculaaspasta?

Oh jij komt uit België, dat wist ik niet. Hier een recept.

(protip: Vergeet die tomatenketchup en doe er gewoon extra sambal in)

Speculaaspasta: Weleens van gehoord... je zal het vast wel ergens kunnen kopen maar het is zeker geen algemeen product.
 

Chuckie

Member
bedoel je dit?
pate_0020_de_0020_speculoos.jpg

Dat vind ik namelijk echt smerig, hoewel ik gewoon speculaas lekker vind.

Zijn speculoos en speculaas overigens niet anders?

Speculaas heeft toch meer kruiden, en speculoos is dat spul waar Bastogne-koeken van zijn gemaakt.

Ik kan het fout hebben hoor.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Wie kent dat nou niet? :p

Nee? Wat was er mis mee? Of waarom was ie niet zo lekker?

Absoluut geen verkeerde burger, maar weinig spannends aan en tamelijk overpriced. Goeie patty (goed gebakken, niet doorbakken, niet te zout), puike bacon (crispy), maar verder nogal middle-of-the-road garnituur. Grootste minpunt: slap broodje dat ver voor je door je burger heenbent uit elkaar flikkert. Wel zacht getoast om dat tegen te gaan maar de bollen die ze gebruiken zijn gewoon flut. Het blijft natuurlijk eindeloos beter dan wat de grote ketens voorschotelen maar als ik er ruwweg €10-15 voor neerleg ga ik er van uit iets voorgeschoteld te krijgen wat ik niet even zelf in elkaar flans in de keuken.

Pet peeve: ik snap ook niet waarom je je scheel zou betalen voor Wagyu vlees als het toch vermalen wordt tot gehakt. Het hele unieke element aan dat vlees is het gemarmerde vet en wat doet als je zo'n lap vlees bakt/grillt - daar merk je dus niks meer van als je zo'n lap vlees door de blender trekt voor gehakt.
 
Oh jij komt uit België, dat wist ik niet. Hier een recept.

(protip: Vergeet die tomatenketchup en doe er gewoon extra sambal in)

Speculaaspasta: Weleens van gehoord... je zal het vast wel ergens kunnen kopen maar het is zeker geen algemeen product.

Thanks, ik keek op wiki en vond nog meer van dat soort sauzen, soals Ketjap. :p


&Divius: ja dat inderdaad, heel lekker maar ongezond. :(
 

Goldrusher

Member
speculaas = speculaaskruiden
speculoos = kaneel & kandijstroop

Maar de smaak ligt dicht bijeen. En in veel dialecten gebruikt men dezelfde term voor beide.
Niet zoals bvb. pepernoten en kruidnoten, die totaal anders zijn.


speculoos is dat spul waar Bastogne-koeken van zijn gemaakt.
Bastogne-koeken zijn nog iets anders.
 
Top Bottom