• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Kabouter

Member
Oneindige hoeveelheid avatars die je kan maken uit videoclips uit de jaren 90.
KuGsj.gif

I know :D. Had nog vier andere opties staan, maar toch maar voor Mannenkoor Karrespoor gegaan :').
 

ToD_

Member
Oh, leuk! Had geen idee dat er een Nederlandse OT was. Ik woon al sinds 9 jaar in Amerika, en vooral schriftelijk ben ik waarschijnlijk wat achteruit gegaan met mijn Nederlands. Een goede thread om in te oefenen dus :)

Ik heb redelijke honger gekregen van de gesprekken over speculaas op de vorige pagina. Dat ga ik zeker even aanschaffen wanneer ik weer in NL ben!
 
Oh, leuk! Had geen idee dat er een Nederlandse OT was. Ik woon al sinds 9 jaar in Amerika, en vooral schriftelijk ben ik waarschijnlijk wat achteruit gegaan met mijn Nederlands. Een goede thread om in te oefenen dus :)

Ik heb redelijke honger gekregen van de gesprekken over speculaas op de vorige pagina. Dat ga ik zeker even aanschaffen wanneer ik weer in NL ben!
Amazon got you covered bro

Geen idee wat de kwaliteit is maar goed, denk dat het wel snor zit
 

Tr4nce

Member
Boks ouwe. Woonde, werkte en studeerde daar tot vorig jaar.

ik mis't :(

Ah mooi ja jong. Ik ben ain geboor'n Stadjer! :)

Maare, ik heb dus laatst Street Fighter 4 gekocht. Ben blij dat ik het toch heb gedaan. Speelde vroeger al op de SNES. Het blijft mijn favoriete fighter! Zit nu op YouTube hele tijd van die filmpjes van EVO2012 te kijken met die twee verslaggevers er bij enzo. Echt tof, om de pro's te zien spelen.
 
Ah mooi ja jong. Ik ben ain geboor'n Stadjer! :)

Maare, ik heb dus laatst Street Fighter 4 gekocht. Ben blij dat ik het toch heb gedaan. Speelde vroeger al op de SNES. Het blijft mijn favoriete fighter! Zit nu op YouTube hele tijd van die filmpjes van EVO2012 te kijken met die twee verslaggevers er bij enzo. Echt tof, om de pro's te zien spelen.

Hou je niet van 3D fighters? :)
 

Dreaver

Member
Vind het wel grappig hoe één foutje (niet op privé zetten) escaleert in een gigantische hype. Ben erg benieuwd hoe het af gaat lopen. Van die 30.000 mensen zullen vast wel een paar honderd gekken komen. Schijnbaar hebben ze een voetbalveld in de buurt naar een feest locatie omgetoverd. Een paar artiesten hebben zelfs gezegd om te komen optreden volgens mij (waaronder Krantje Pappie).

Ben wel erg benieuwd hoe het afloopt. Vind het wel grappig maar wel een beetje lullig voor de bewoners die waarschijnlijk een paar nachten minder hebben geslapen (en een dure grap om al die politie in te schakelen.

LIVE STREAM
 
Yup, gaat helemaal mis in Haren. Auto's zijn gesloopt, schuren in tuinen van bewoners werden opengebroken en er is met dranghekken gegooid. Altijd van die teringgasten die alles aangrijpen om te rellen. Verhaal alle kosten a.u.b op die gasten, dank u.
 

7threst

Member
Die fotos ook...
ik heb er even mijn belabberde photoshop-skills op los gelaten mnaar aanleiding van die Gabber Piet clip van laatst:

g7V7j.jpg
 

Chuckie

Member
Yup, gaat helemaal mis in Haren. Auto's zijn gesloopt, schuren in tuinen van bewoners werden opengebroken en er is met dranghekken gegooid. Altijd van die teringgasten die alles aangrijpen om te rellen. Verhaal alle kosten a.u.b op die gasten, dank u.

Dat zat er (helaas) ook zoooo dik in he. Ik heb het sinds t laatste kampioenschap van Feijenoord wel gehad met dat soort massa-bijeenkomsten.
 

7threst

Member
Het zijn fucking eikels die geen cent waard zijn. Het had gewoon tof kunnen zijn. Ik bedoel, hoe cool zou het zijn als alles in goede banen zou lopen en er echt een massaal feest had ontstaan? To good to be true I guess. Ik heb ook wel te doen met die Merthe.
 

Aiii

So not worth it
Andermans spul naar de klote helpen omdat je je kan verstoppen achter een grote groep is nog wel het laagste van het laagste.

Op zo'n momenten baal ik dat ik Atheïst ben. Anders had ik tenminste nog de voldoening gehad ze naar de hel te wensen. Ach, je kan niet alles hebben.
 

Linius

Member
De communicatie van de gemeente was sowieso vaag. Eerst roepen dat er geen feest komt maar wel laten doorschemeren dat er een voetbalveld beschikbaar wordt gemaakt. Maar goed, de ontwikkeling daar is tamelijk triest weer. Jammer.
 

Divius

Member
Die gasten die met dingen gooien, kan je die niet gewoon neerschieten met dumdum kogels? Wat mij betreft met echte kogels in de knieschijven, werkt ook prima.
 

Kiraly

Member
Wie kan mij wat meer vertellen over de tactieken die de ME / riot control gebruikt bij dit soort situaties?

Ik snap niet waarom ze niet met 50 man vol er in rennen.
 

7threst

Member
Nee volgens mij niet. Volgens berichten was dat veld er. Maar een veld is natuurlijk niet zo 'leuk' als dingen slopen in een anonieme massa.


Ok. Ja ik vind die mensen echt fucking triest. Spontane feesten zijn de lukste feesten (hoe spontaan dit is kun je je afvragen natuurlijk), maar de gemeente leek me mogelijkheden te hebben dit in betere banen te leiden dan dat ze hebben gedaan. Hoewel dat natuurlijk niet per se hun taak is bij zoiets als dit.
 

7threst

Member
Wie kan mij wat meer vertellen over de tactieken die de ME / riot control gebruikt bij dit soort situaties?

Ik snap niet waarom ze niet met 50 man vol er in rennen.


Volgens mij zijn daar veels te veel risicos aan verbonden wanneer er geen coordinatie aan vast zit. Het zou anders zijn wanneer er dagen van tevoren is geoefend in Haren denk ik.
 

Chuckie

Member
Wie kan mij wat meer vertellen over de tactieken die de ME / riot control gebruikt bij dit soort situaties?

Ik snap niet waarom ze niet met 50 man vol er in rennen.

Als je goed voorbereid ben is dat mogelijk....maar als je net opgetrommeld bent en het een onduidelijke situatie is, is dat niet te doen. Elke ME-er moet een man of 5, 6 aankunnen op zijn minst in zon situatie...en als je dan niet voorbereid bent, geen vooruitgedachte strategie dan is dat echt moeilijk.
 
Een collega die wel eens heeft geparticipeerd in dit soort gelegenheden(rms en voetbal rellen) heeft mij perfect weten te voorspellen dat dit ging gebeuren. Niemand heeft ene fuck te doen. Iemand gooit iets naar de politie en hoplaaa, we hebben de poppen aan het dansen. Dit zijn niet zomaar tokkies van het platteland. Met een studentenstad in de buurt heb je al gauw een escalatie.
 

Chuckie

Member
Ik zag net de beelden... t was nog wat erger dan ik verwacht had.

En dan die kut van Hart van Nederland vragen of de ME niet wat te hard ingreep.....wtf... ik zat te 'genieten' toen ik zo'n politiehond zo'n gore relschopper zag bijten en die agent die er bij stond nog een klap met zn knuppel gaf. Kapot rossen die mongolen.
 
Top Bottom