• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Chuckie

Member
Dat gezeik op het OV is ook echt te idioot voor woorden. Zelfs al rijden ze 364 dagen per jaar zonder vertraging, #kutNS zal altijd trending blijven op Twitter op die ene dag dat er wel vertraging is.

Lol. Jij gaat zeker nooit met de trein. Of heb je aandelen NS?

Tis al de hele week ellende waarbij de helft van de treinen niet rijdt. En dan heb ik het nog niet over de reguliere vertragingen en uitval de rest van het jaar.
 

Kiraly

Member
Ik ga regelmatig met de trein (binnen de Randstad, dat wel) en ook ik vind dat er buitenproportioneel veel wordt gezeken op de NS. Er is ook zoveel misinformatie onder het publiek.
 

Rolfgang

Member
Lol. Jij gaat zeker nooit met de trein. Of heb je aandelen NS?

Tis al de hele week ellende waarbij de helft van de treinen niet rijdt. En dan heb ik het nog niet over de reguliere vertragingen en uitval de rest van het jaar.

Ik reis vrijwel elke dag met de trein (traject Castricum - Utrecht en Schiphol - Utrecht) en ik heb vrijwel nooit vertraging, heel soms een minuutje of vijf, maar that's it. Tuurlijk is er nu meer vertraging, maar dan nog heb ik niet meer dan een half uurtje vertraging gehad. En ik ben zelf altijd zo slim om ruim te reizen, dus om het altijd zo te plannen dat ik een half uur te vroeg ben in plaats van 'precies' op tijd. Dat komt mede doordat ik in Utrecht met de bus moet en dat is juist het grootste drama van het OV dat er bestaat.
 
Ik heb ook nauwelijks problemen met vetraging. Ik denk dat in die keren dat ik vanuit Enschede naar Heerlen ne terug gereden ben ik maar iets van 2 of 3 vertragingen heb gehad en die duurden hoogstens 10 minuten ofzo.
 

Linius

Member
Ach ja, gezeik op de NS wordt geregeld overdreven. Maar in deze periode vind ik het meer dan terecht. Het is al het zoveelste jaar achtereen dat we een winter hebben met veel sneeuw en na al die beloftes weet de NS weer niet te presteren. Je zou toch denken dat ze op een gegeven moment wel weten hoe ze hier mee om moeten gaan.
 

Rolfgang

Member
Het grootste probleem met vertraging is volgens mij ook dat mensen het allemaal veels te strak inplannen. Ik zat een paar weken terug in de trein en een zakenmannetje in pak zat daar aan de telefoon (in de stilte-coupe nota bene) en deelde mee "Ja, godverdomme, ik heb vijf minuten vertraging, dus nu kom ik veels te laat! Wil dat jij dat even doorgeven?" En dan denk ik echt van; hoe plan jij je reis in dat je met vijf minuten vertraging al 'veels te laat' komt? Dan ligt het probleem niet bij de NS of het OV, maar puur bij jou.
 

Ridley1.1

Neo Member
Nou, ik mix me gelijk maar even in deze discussie.

Nederland heeft het drukst bereden spoor van de hele wereld (Dus het aantal treinen per km spoor). Dat is de reden dat het snel fout kan gaan, aangezien hierdoor de boel als een kaartenhuis in elkaar kan storten als een een hoop storingen zijn.

De beperkte dienstregeling nu is om dat risico wat kleiner te maken dat, zoals al een paar keer gebeurd is op Utrecht, er helemaal geen treinen meer kunnen rijden.

En ja, ik werk in de branche dus ben lekker defensief rond dit punt.
 

Rolfgang

Member
Ach ja, gezeik op de NS wordt geregeld overdreven. Maar in deze periode vind ik het meer dan terecht. Het is al het zoveelste jaar achtereen dat we een winter hebben met veel sneeuw en na al die beloftes weet de NS weer niet te presteren. Je zou toch denken dat ze op een gegeven moment wel weten hoe ze hier mee om moeten gaan.

In 2009 en 2010 hebben we veel sneeuw gehad, maar jaren daarvoor was er geen sneeuwvlokje te bekennen. En dan ligt het probleem ook nog eens over het algemeen bij de wissels, wat dus onderdeel is van ProRail. Maar waar zeiken mensen op? Inderdaad, de NS, want alles wat met de treinen te maken hebben is de NS. Dat is gewoon een stukje ignorance van het publiek waar de NS onder te lijden heeft.
 

soepje

Member
In 2009 en 2010 hebben we veel sneeuw gehad, maar jaren daarvoor was er geen sneeuwvlokje te bekennen. En dan ligt het probleem ook nog eens over het algemeen bij de wissels, wat dus onderdeel is van ProRail. Maar waar zeiken mensen op? Inderdaad, de NS, want alles wat met de treinen te maken hebben is de NS. Dat is gewoon een stukje ignorance van het publiek waar de NS onder te lijden heeft.
Ach de conducteurs doen hun best het duidelijk te maken aan het publiek. Tijdje terug was er een zeer geirriteerde conducteur die over de intercom meldde dat er vertraging was 'omdat Prutsrail weer eens bezig was geweest.'
Moest wel lachen, iedereen zat gewoon relaxt te wezen in de coupe, en dan krijg je een hele boze conducteur over de intercom die een heel verhaal afsteekt. Volgens mij had ie z´n dag niet.
 

Ridley1.1

Neo Member
Ach de conducteurs doen hun best het duidelijk te maken aan het publiek. Tijdje terug was er een zeer geirriteerde conducteur die over de intercom meldde dat er vertraging was 'omdat Prutsrail weer eens bezig was geweest.'
Moest wel lachen, iedereen zat gewoon relaxt te wezen in de coupe, en dan krijg je een hele boze conducteur over de intercom die een heel verhaal afsteekt. Volgens mij had ie z´n dag niet.

Wat wil je, hij is conducteur :p
 

Rolfgang

Member
Ik had laatst ook een conducteur die de volgende legendarisch woorden sprak:

"Vergeet bij het verlaten van de trein niet uit te stappen."

Ik was het bijna vergeten.
 

7threst

Member
Dat gezeik op het OV is ook echt te idioot voor woorden. Zelfs al rijden ze 364 dagen per jaar zonder vertraging, #kutNS zal altijd trending blijven op Twitter op die ene dag dat er wel vertraging is.

Laatst gingen mensen ook zeiken op de NS, omdat er vertraging was tussen Amsterdam en Utrecht, omdat er een aantal jochies een treinstel in de fik hebben gestoken door middel van vuurwerk. Geen woord over die jochies, maar wat een kut NS dat er nu weer vertraging is. Ga toch lekker een fiets stelen en laat dan de trein maar voor wat het is, als je zo gaat zeuren.

Wel je betaalt dan ook flink voor de trein. En compensatie voor wanneer de trein niet rijdt is ZO asociaal omslachtig, niet te kort. Nee, de fucking NS en Pro-rail verdienen dubbel en dwars alle hoon die hen ten deel valt. Ik reis ook dagelijks met de trein. Het is fucking incompetentie.
 

Aiii

So not worth it
Wel je betaalt dan ook flink voor de trein. En compensatie voor wanneer de trein niet rijdt is ZO asociaal omslachtig, niet te kort. Nee, de fucking NS en Pro-rail verdienen dubbel en dwars alle hoon die hen ten deel valt.

7th, ik heb besloten dat dit je nieuwe themesong is. FYI.
 

Rolfgang

Member
Wel je betaalt dan ook flink voor de trein. En compensatie voor wanneer de trein niet rijdt is ZO asociaal omslachtig, niet te kort. Nee, de fucking NS en Pro-rail verdienen dubbel en dwars alle hoon die hen ten deel valt. Ik reis ook dagelijks met de trein. Het is fucking incompetentie.

De grootste zeikers op het OV zijn vaak de studenten. En he, die reizen gratis! (De meesten dan) En dat is het juist vaak ook, NS krijgt alle hoon, terwijl ProRail die verdient.
 

7threst

Member
7th, ik heb besloten dat dit je nieuwe themesong is. FYI.

Nice! En het past mij ook :p


De grootste zeikers op het OV zijn vaak de studenten. En he, die reizen gratis! (De meesten dan) En dat is het juist vaak ook, NS krijgt alle hoon, terwijl ProRail die verdient.

Nee, studenten reizen niet gratis... En het zijn lang niet altijd studenten die zeiken. Dat is dus weer zo'n typisch "oh studenten, die reizen gratis dus mogen niet zeuren", alsof er geen problemen zijn wanneer er iemand niet zeurt...
 

Rolfgang

Member
Nee, studenten reizen niet gratis... En het zijn lang niet altijd studenten die zeiken. Dat is dus weer zo'n typisch "oh studenten, die reizen gratis dus mogen niet zeuren", alsof er geen problemen zijn wanneer er iemand niet zeurt...

Ik zeg ook niet dat het alleen studenten zijn die reizen, maar jouw punt was dat je veel betaald voor het OV ;)
 

7threst

Member
Ik zeg ook niet dat het alleen studenten zijn die reizen, maar jouw punt was dat je veel betaald voor het OV ;)



Ja, je betaalt dan ook veel voor het OV... wat is je punt? En ook al betaal je niet veel voor het OV, dan nog zijn die problemen totaal niet ok.
 

Aiii

So not worth it
<3 De regering en <3 DUO.

Ze hebben de rente van mijn studieschuld dusdanig drastisch verlaagd dat ik per maand ineens 40 euro minder mag gaan aflossen. Jeuj.
 

Rolfgang

Member
Studenten reizen niet gratis, het reizen wordt voor ze betaald door de regering.

Dat snap ik ook wel, maar het geld komt niet uit de zak van de student, terwijl die vaak degenen zijn die zo zeiken. En 'al die problemen', 7th, wordt altijd heimelijk overdreven. Ik zie vijf minuten vertraging niet als een probleem, maar een hoop mensen op Twitter blijkbaar wel. Het is maar wat je als probleem ziet en wat niet. Maarja, dat is maar mijn mening.
 
Dat snap ik ook wel, maar het geld komt niet uit de zak van de student, terwijl die vaak degenen zijn die zo zeiken. En 'al die problemen', 7th, wordt altijd heimelijk overdreven. Ik zie vijf minuten vertraging niet als een probleem, maar een hoop mensen op Twitter blijkbaar wel. Het is maar wat je als probleem ziet en wat niet. Maarja, dat is maar mijn mening.

Het komt niet direct uit de zak van de student nee. Maar het wordt in de latere loopbaan van de student wel terugbetaald. En studenten zijn volgens mij een heel groot deel van de treinreizigers die heel gevoelig zijn voor reistijden.

Dus ze hebben net zo veel recht om te klagen als iemand die geen OV krijgt.
----------------------

Ik zit er trouwens over na te denken om maximaal te gaan lenen bij Duo. Niet dat ik het nodig heb, maar ik zal bijna alles in een spaarrekening gooien. Na mijn studie ga ik waarschijnlijk carriere proberen te maken/ op mijzelf te wonen etc. Daar heb ik wel startkapitaal voor nodig denk ik. Een lening van DUO is dat veel goedkoper dan een lening van bijvoorbeeld de Rabobank.
 

Overdoziz

Banned
Gisteravond:
VStUzZY.jpg


Vandaag:
7WyNkpe.jpg
 

soepje

Member
5 minuten is wel een probleem als je daardoor je aansluiting mist. Twee keer 5 minuutjes en je bent opeens een uur later op je eindbestemming.

Ik heb ooit een negatieve stagebeoordeling gehad enkel vanwege de NS (was ook wel een verschrikkelijke stagebegeleider). Omdat m´n eerste trein regelmatig te laat was miste ik m´n overstap waardoor ik een aantal keer 10 minuten te laat op m´n stage was. Kreeg op m´n kop omdat je het 'als echte werknemer' ook niet kan maken te laat te komen. Ben daarna een trein eerder gaan nemen uit voorzorg. Stond ik daar in de winter om kwart voor 7 in de ochtend voor de vaste deur van m´n stage die om 8 uur begon.

Had achteraf gewoon een andere stage moeten zoeken trouwens, maarja :p.
 

Chuckie

Member
5 minuten is wel een probleem als je daardoor je aansluiting mist. Twee keer 5 minuutjes en je bent opeens een uur later op je eindbestemming.

Ik heb ooit een negatieve stagebeoordeling gehad enkel vanwege de NS (was ook wel een verschrikkelijke stagebegeleider). Omdat m´n eerste trein regelmatig te laat was miste ik m´n overstap waardoor ik een aantal keer 10 minuten te laat op m´n stage was. Kreeg op m´n kop omdat je het 'als echte werknemer' ook niet kan maken te laat te komen. Ben daarna een trein eerder gaan nemen uit voorzorg. Stond ik daar in de winter om kwart voor 7 in de ochtend voor de vaste deur van m´n stage die om 8 uur begon.

Had achteraf gewoon een andere stage moeten zoeken trouwens, maarja :p.

Het voordeel van de trein is wel dat je er spannende dingen meemaakt he Soepje ;)
 

Aiii

So not worth it
5 minuten is wel een probleem als je daardoor je aansluiting mist. Twee keer 5 minuutjes en je bent opeens een uur later op je eindbestemming.

Ik heb ooit een negatieve stagebeoordeling gehad enkel vanwege de NS (was ook wel een verschrikkelijke stagebegeleider). Omdat m´n eerste trein regelmatig te laat was miste ik m´n overstap waardoor ik een aantal keer 10 minuten te laat op m´n stage was. Kreeg op m´n kop omdat je het 'als echte werknemer' ook niet kan maken te laat te komen. Ben daarna een trein eerder gaan nemen uit voorzorg. Stond ik daar in de winter om kwart voor 7 in de ochtend voor de vaste deur van m´n stage die om 8 uur begon.

Had achteraf gewoon een andere stage moeten zoeken trouwens, maarja :p.

Ik ken verder je situatie niet, of je stagebegeleider. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik je stagebegeleider niet helemaal ongelijk kan geven. Ik snap dat het vervelend is dat je verbinding niet aansluit en er niet iedere vijf minuten een trein rijdt naar je werk, maar er zijn meer dan genoeg bedrijven waar verwacht wordt dat je stipt op tijd op je werk bent en dan heb je je maar te schikken. Dat is het nadeel als je je moet aanpassen aan het OV, dan kun je niet zelf bepalen wanneer je aankomt.
 

WriterGK

Member
Gister avond waren er 2 uur lang geen ENKELE treinen van en naar Amsterdam en Schiphol dat is wel wat anders dan 5 minuten vertraging....
 

7threst

Member
5 minuten is wel een probleem als je daardoor je aansluiting mist. Twee keer 5 minuutjes en je bent opeens een uur later op je eindbestemming.

Ik heb ooit een negatieve stagebeoordeling gehad enkel vanwege de NS (was ook wel een verschrikkelijke stagebegeleider). Omdat m´n eerste trein regelmatig te laat was miste ik m´n overstap waardoor ik een aantal keer 10 minuten te laat op m´n stage was. Kreeg op m´n kop omdat je het 'als echte werknemer' ook niet kan maken te laat te komen. Ben daarna een trein eerder gaan nemen uit voorzorg. Stond ik daar in de winter om kwart voor 7 in de ochtend voor de vaste deur van m´n stage die om 8 uur begon.

Had achteraf gewoon een andere stage moeten zoeken trouwens, maarja :p.

Precies, het is juist dit. Als ik net mijn trein mis kan ik meteen weer tyfuslang wachten. En ik maak al lange dagen.

Daarbij betaal ik enorm veel reiskosten per maand, heb ik praktisch nooit een zitplek ('je betaalt voor de service om van A naar B gebracht te worden, niet voor een zitplek of comfort!', zei een of andere kutmedewerkster van de NS een keer tegen me), laat de fucking NS nooit weten hoe of waar een trein zich bevindt maar hoor je opeens per omroepbericht dat je trein is uitgevallen, +5 minuten later is in werkelijkheid altijd +10 min later, NS personeel is ontzettend vaak schofterig en neerbuigend enkel wanneer je gewoon informatie wilt hebben waar je ook recht op hebt als reiziger maar die ZIJ verzuimen te geven etc.

Ik ken verder je situatie niet, of je stagebegeleider. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik je stagebegeleider niet helemaal ongelijk kan geven. Ik snap dat het vervelend is dat je verbinding niet aansluit en er niet iedere vijf minuten een trein rijdt naar je werk, maar er zijn meer dan genoeg bedrijven waar verwacht wordt dat je stipt op tijd op je werk bent en dan heb je je maar te schikken. Dat is het nadeel als je je moet aanpassen aan het OV, dan kun je niet zelf bepalen wanneer je aankomt.

Inderdaad, dé reden dat NS en pro-rail hun fucking shit moeten regelen.
 

Rolfgang

Member
Gister avond waren er 2 uur lang geen ENKELE treinen van en naar Amsterdam en Schiphol dat is wel wat anders dan 5 minuten vertraging....

Die tunnel bij Schiphol is dan ook echt drama. Als ik vertraging heb, dan is het daar wel. Volgens mij zitten daar echt een paar trollen stukjes rails te jatten ofzo.
 

Arjen

Member
Ik ken verder je situatie niet, of je stagebegeleider. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik je stagebegeleider niet helemaal ongelijk kan geven. Ik snap dat het vervelend is dat je verbinding niet aansluit en er niet iedere vijf minuten een trein rijdt naar je werk, maar er zijn meer dan genoeg bedrijven waar verwacht wordt dat je stipt op tijd op je werk bent en dan heb je je maar te schikken. Dat is het nadeel als je je moet aanpassen aan het OV, dan kun je niet zelf bepalen wanneer je aankomt.

Meh, dit is duidelijk onmacht, en dat iemand dan maar een uur vroeger moet komen vind ik ook onzin. Het maakt(e) mij nooit zoveel uit dat stagiars wat later kwamen door openbaar vervoer, als ze verder maar inzet tonen en hun werk goed doen.
 

soepje

Member
Ik ken verder je situatie niet, of je stagebegeleider. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik je stagebegeleider niet helemaal ongelijk kan geven. Ik snap dat het vervelend is dat je verbinding niet aansluit en er niet iedere vijf minuten een trein rijdt naar je werk, maar er zijn meer dan genoeg bedrijven waar verwacht wordt dat je stipt op tijd op je werk bent en dan heb je je maar te schikken. Dat is het nadeel als je je moet aanpassen aan het OV, dan kun je niet zelf bepalen wanneer je aankomt.
Dit was alweer jaren terug. Maar ik vind dat men best wel een verschil kan maken tussen een werknemer en een stagiair. Zelf zou ik het onverantwoord vinden om een tiener ruim een uur alleen voor een dichte deur te laten staan, alleen maar omdat de mogelijkheid bestaat dat hij of zij anders 10 minuutjes later aanwezig is. Geef dan op z´n minst een sleutel oid.

Meh, dit is duidelijk onmacht, en dat iemand dan maar een uur vroeger moet komen vind ik ook onzin. Het maakt(e) mij nooit zoveel uit dat stagiars wat later kwamen door openbaar vervoer, als ze verder maar inzet tonen en hun werk goed doen.
Hier ook. We hadden laatst een stagiair die ook een heel stuk moest reizen. Hij kwam ook niet altijd op tijd door ov problemen. Maar hij was wel positief, leergierig en deed z´n best. Prima toch?

Het voordeel van de trein is wel dat je er spannende dingen meemaakt he Soepje ;)
Haha, sorry. Ik hou al op.
 

Aiii

So not worth it
Uhm, was dit een bekend liedje ofzo? Want ik ken hem niet, laat staan dus dat ik hem mij nog herinner heh.
 

Aiii

So not worth it
Tenzij je onbekend bent met muziek in het algemeen haha

Heb eens gegoogled, maar ze hebben allemaal geen enkele hit gehad, die plaat die je post stond 1 week in de single top 100 (op nummer 91) en die Pete Philly stond welgeteld 4 weken in de album top 100.

Ik schaam me echt niet dat ik ze niet ken, lijkt me meer een kwestie van "je moet van dat soort muziek houden, dan ken je ze" dan van "jij hebt echt onder een steen geleefd."

Als ik heel eerlijk ben :)

Hoe kun je Pete Philly niet kennen :/

Is het zo'n DWDD gastje, die je daarom "moet kennen"?
 

confuziz

Banned
Heb eens gegoogled, maar ze hebben allemaal geen enkele hit gehad, die plaat die je post stond 1 week in de single top 100 (op nummer 91) en die Pete Philly stond welgeteld 4 weken in de album top 100.

Ik schaam me echt niet dat ik ze niet ken, lijkt me meer een kwestie van "je moet van dat soort muziek houden, dan ken je ze" dan van "jij hebt echt onder een steen geleefd."

Als ik heel eerlijk ben :)

Deze ook niet?

PETE PHILLY & PERQUISITE - MYSTERY REPEATS
 
Top Bottom