• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Een keer kampioen in bijna 50 jaar en meteen praatjes ;)

fingers-in-ears3.jpg


Volgens mij heb ik een avatar van ene meneer Toivonen. Hij speelt volgens mij niet bij FC Twente.

Nee, maar Toivonen is dé misselijkmakendste speler uit de eredivisie. Als je deze naaier support ..
 

Chuckie

Member
Ik ben een voetbal liefhebber. Feyenoord speelt geen voetbal, Feyenoord speelt hoofball.

Er viel afgelopen zondag anders een hoop meer te genieten van Feijenoord dan van PSV. Maar ik neem aan dat dat de reden is dat je nu een beetje in een slechte bui bent :)

Wel grappig dat je helemaal boos wordt op iemand anders omdat ie volgens jou onzin spreekt over Twente en dan zelf onzin praat over een club die jij zelf blijkbaar geen warm hart toedraagt.

Pot, ketel.
 

confuziz

Banned
Er viel afgelopen zondag anders een hoop meer te genieten van Feijenoord dan van PSV. Maar ik neem aan dat dat de reden is dat je nu een beetje in een slechte bui bent :)

Wel grappig dat je helemaal boos wordt op iemand anders omdat ie volgens jou onzin spreekt over Twente en dan zelf onzin praat over een club die jij zelf blijkbaar geen warm hart toedraagt.

Pot, ketel.

Als dat zo is he, waarom heeft Feyenoord zowel dit jaar als vorig jaar slechts 1 speler die daadwerkelijk in staat is om meer dan 10 doelpunten te maken?

Alle ballen op Guidetti, alle ballen op Pellé.

Ik zeg ook niet dat het onverdiend is dat Feyenoord heeft gewonnen. Maar mooi voetbal is anders hé!
 
Er viel afgelopen zondag anders een hoop meer te genieten van Feijenoord dan van PSV. Maar ik neem aan dat dat de reden is dat je nu een beetje in een slechte bui bent :)

Wel grappig dat je helemaal boos wordt op iemand anders omdat ie volgens jou onzin spreekt over Twente en dan zelf onzin praat over een club die jij zelf blijkbaar geen warm hart toedraagt.

Pot, ketel.

Hou gewoon op man. Het heeft geen zin. Hij heeft een Toivonen avatar, valt iemand aan die twente niks vindt (ze spelen kut voetbal) en valt daarna Feyenoord aan. Feyenoord is FC Barcelona vergeleken met Twente. Er staan inmiddels wel 4 basisspelers van Feyenoord in het Nederlands Elfstal. Vilhena en Boetius ongetwijfeld ook in de toekomst. Maar Feyenoord is niks joh.

En dat noemt zich een voetbal liefhebber.
 

Chuckie

Member
Als dat zo is he, waarom heeft Feyenoord zowel dit jaar als vorig jaar slechts 1 speler die daadwerkelijk in staat is om meer dan 10 doelpunten te maken?

Alle ballen op Guidetti, alle ballen op Pellé.

Ik zeg ook niet dat het onverdiend is dat Feyenoord heeft gewonnen. Maar mooi voetbal is anders hé!

Lol. Sinds wanneer is het aantal spelers dat meer dan 10 doelpunten maakt een criterium voor 'mooi voetbal'? Overigens heeft PSV er maar 2 die meer dan 10 keer hebben gescoord (waarvan de hoogste een ex-feyenoorder) en Twente ook maar 1.

Twente speelt al het hele seizoen laf gelijkspel voetbal en dat verdedig je maar het spel van een Boetius of Vilhena zie je voor het gemak maar over het hoofd.
 

confuziz

Banned
Lol. Sinds wanneer is het aantal spelers dat meer dan 10 doelpunten maakt een criterium voor 'mooi voetbal'? Overigens heeft PSV er maar 2 die meer dan 10 keer hebben gescoord (waarvan de hoogste een ex-feyenoorder) en Twente ook maar 1.

Twente speelt al het hele seizoen laf gelijkspel voetbal en dat verdedig je maar het spel van een Boetius of Vilhena zie je voor het gemak maar over het hoofd.

PSV heeft samen met Barcelona de meeste doelpunten van heel europa gemaakt, dat argument is dus niet van toepassing.

Daarnaast heeft Twente jarenlang WEL leuk en aantrekkelijk voetbal gespeeld, ze hebben daar nu gewoonweg de spelers niet voor.

Dat zoveel Feyenoord spelers in het nederlands elftal spelen is leuk voor feyenoord, maar geeft eigenlijk aan in wat voor armoede wij tegenwoordig leven. Daarnaast vind ik dat alleen Clasie zich echt heeft bewezen, de rest niet.
 

Sadist

Member
Als dat zo is he, waarom heeft Feyenoord zowel dit jaar als vorig jaar slechts 1 speler die daadwerkelijk in staat is om meer dan 10 doelpunten te maken?

Alle ballen op Guidetti, alle ballen op Pellé.

Ik zeg ook niet dat het onverdiend is dat Feyenoord heeft gewonnen. Maar mooi voetbal is anders hé!
Is dat een probleem dan? Als die ze blijft maken heb ik er geen probleem mee en het hoeft geen negatieve invloed te hebben op het team.

Maar dude, Lens erger je niet oké ;) Als je Feyenoord ziet voetballen proberen ze ook via de vleugels te spelen (Boetius speelt anders vrij goed) en dat lukt steeds beter. Zeker nu met Schaken terug op snelheid. De reden waarom ze op Pellé spelen wat ook nog eens gepaard gaat met mooi voetbal is omdat 'ie ballen kan vasthouden. En oh, hij kan ook leuke pasjes geven. Of het constant is? Nee, maar welke ploeg in de eredivisie is dat wel? Mijn clubbie uit Rotjeknor niet, PSV niet, die Amsterdammers niet en zeker Vitesse/Twente niet.

PSV kan leuk voetballen, maar wanneer er een tegenstander komt die wat stugger is schuttert het aan alle kanten. Maar eerlijk is eerlijk, de druk op de ploeg is ook gigantisch. Niet dat ik er mee zit. Ik zie het allemaal wel. Zolang mijn cluppie maar lang genoeg meedoet. En ik zie het wel.
 

Chuckie

Member
PSV heeft samen met Barcelona de meeste doelpunten van heel europa gemaakt, dat argument is dus niet van toepassing.

Jij verplaatst de doelpalen de hele tijd. Dit is dus ook mijn laatste antwoord.
JIJ komt met het argument dat Feijenoord maar 1 speler heeft die meer dan 10 keer heeft gescoord... en dan zeg ik je dat PSV er maar 2 heeft en Twente ook maar 1 en dan is het argumentatiepunt ineens 'meeste doelpunten van Europa'. Jij komt dus met een argument, en als ik dat counter dan is het argument ineens niet van toepassing

Daarnaast heeft Twente jarenlang WEL leuk en aantrekkelijk voetbal gespeeld, ze hebben daar nu gewoonweg de spelers niet voor.

Ze hebben zat goeie spelers. Ze zouden echt wel beter kunnen dan dat ze nu laten zien met deze selectie

Dat zoveel Feyenoord spelers in het nederlands elftal spelen is leuk voor feyenoord, maar geeft eigenlijk aan in wat voor armoede wij tegenwoordig leven. Daarnaast vind ik dat alleen Clasie zich echt heeft bewezen, de rest niet.

Oh ja het 'kampioen van de armoede argument'. Het enige wat dat argument zegt is dat het met alle andere teams eigen jeugd / Nederlandse spelers een stuk triester is gesteld dan met die van Feijenoord, dat is dus niet een argument wat ik zou gebruiken.
 

Sadist

Member
Feyenoord had onder Gullit de meeste doelpunten ooit gemaakt. 102 dacht ik.

Ook 50 tegen. Niet te benijden jonguh! PSV mag er dan niet zoveel tegen hebben, maar een soort gelijke situatie kan (<----- zie je, schuin gedrukt) ook PSV overkomen. Veel doelpunten, maar met lege handen komen te staan.
 
Hij zit weer eens met wee maten te meten. Feyenoorders in Oranje is armoede, maar doelpoenten van PSV in een mickeymouse competitie niet (slechte defensie eredivisie). Laat die gozer gaan joh.
 
Ik zit 'n beetje met 'n probleem: Ik studeer al meer dan een half jaar technische geneeskunde, en ik begin er nu achter te komen dat het niet is wat ik verwacht had. Terwijl ik de biologische vakken en geneeskundige dingen allemaal interessant vind, is vooral de technische kant een complete anti-climax. Ik begon 't me te realiseren toen ik master studenten hoorden praten over wat zij deden toen ze op stage gingen, en hoe veel ze de vakken gebruikten waar ik compleet niks aan vind. Ik dacht bij mezelf: Dit zie ik me later echt niet met plezier doen. Ik vind 't nu al niks.

Wat dan misschien logisch is om te doen, is me uit te schrijven en geneeskunde te gaan studeren. Maar ik ben nu wel al te laat om mee te doen met de decentrale selectie, dus dan moet het of loten worden, wat niet erg aantrekkelijk is, of ergens in het buitenland gaan studeren.

Wat ook nog minder is, is dat ik nu een paar goede vrienden heb gemaakt in Enschede, en ik erg jammer zou vinden om die zo snel te verbreken (Als ik een andere studie ga doen, zal die zeker niet aan de Utwente zijn).

Nu zit ik me dus af te vragen wat ik ga doen. Ik kan doorgaan met dit jaar, en dan vooral op de medische aspecten focussen en dan minimaal werken aan de technische vakken, waar ik toch vrij weinig van begrijp. Dat kan volgens mij alleen maar handig zijn, mocht ik geneeskunde gaan studeren. Verder kan ik dan nog wat meer tijd doorbrengen in Enschede met m'n vrienden.

Heeft iemand anders hier ook dergelijke problemen gehad tijdens hun eerste jaar studeren? Zo ja, wat heb jij toen gedaan?
 
Lastig man. Ik kom uit een cultuur waar van je verwacht wordt dat je óf dokter wordt óf ingenieur wordt.. In het eerste jaar van mijn HBO studie ben ik rond de kerstvakantie ingezakt wat motivatie en interesse betreft en heb zo 2 weken lang mijn telefoon uit gehad en heb buiten wat foto's zitten maken (was prachtig winter weer destijds).
Afgelopen kerst zat ik ook weer in een dip waarbij ik het gevoel had dat ik wéér de verkeerde kant op ging en zat weer in een dip. Maar toch doorgezet. Stoppen was niet echt een optie, teleurstelling bij mijn ouders zou enorm zijn.

Als ik jouw was zou ik vooral informeren naar andere opties en ik zou even bij de instantie waar je geneeskunde wilt studeren je situatie kenbaar maken. Ze kunnen dan vragen naar je curriculum en ze kunnen je dan wellicht vrijstelling geven voor bepaalde vakken, mocht je natuurlijk ingeloot worden. Scheelt een weggegooid jaar.
 
Top Bottom