• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Ja, misschien is er sprake van zij-instroom in sommige steden, kun je daar aanschuiven zonder aan de loting mee te doen.

Heb wel soort van hetzelfde gehad, heb m'n bachelor Biomedische Wetenschappen gehaald maar vond m'n stage zo enorm kut dat ik het echt niet op kon brengen de master te doen. Half jaartje ertussenuit, wat gewerkt, wat gereisd, en daarna begonnen met bachelor Filosofie (iets wat ik gewoon erg tof vond) en nooit spijt van gehad. Voordeel was alleen wel dat het in dezelfde stad kon, vrienden achterlaten is wel echt shit maar vrienden zijn eerlijk gezegd wel inwisselbaar (tot op zekere hoogte): je maakt altijd wel weer nieuwe vrienden.
 

Tha Destiny

Neo Member
Zaterdagavond vrij zijn heeft toch ook zijn voordelen. Rustig voetbal kijken en vanavond naar Apenkooi The Grind.

Helaas zondag niet vrij.
 

Sadist

Member
Yay

pelle4565.jpg
 

WriterGK

Member

Dan hoef ik er nog zo'n 10. Het is het lange wachten zeker wel waard geweest. Alleen kan iemand mij vertellen hoe de regels zijn m.b.t topics openen? Als je gewoon normaal/interessant topic opent wordt je toch niet geband?

AZ in degradatiezone :(

Hehehe. Ja is kut :(
Welcome to Eredivisie! Nummers 1 tot en met 5 kunnen nog kampioen worden en 9 tot en met 15 kunnen nog kans make op playoffs voor degradatie _O-
 

Dreaver

Member
Ik zit 'n beetje met 'n probleem: Ik studeer al meer dan een half jaar technische geneeskunde, en ik begin er nu achter te komen dat het niet is wat ik verwacht had. Terwijl ik de biologische vakken en geneeskundige dingen allemaal interessant vind, is vooral de technische kant een complete anti-climax. Ik begon 't me te realiseren toen ik master studenten hoorden praten over wat zij deden toen ze op stage gingen, en hoe veel ze de vakken gebruikten waar ik compleet niks aan vind. Ik dacht bij mezelf: Dit zie ik me later echt niet met plezier doen. Ik vind 't nu al niks.

Wat dan misschien logisch is om te doen, is me uit te schrijven en geneeskunde te gaan studeren. Maar ik ben nu wel al te laat om mee te doen met de decentrale selectie, dus dan moet het of loten worden, wat niet erg aantrekkelijk is, of ergens in het buitenland gaan studeren.

Wat ook nog minder is, is dat ik nu een paar goede vrienden heb gemaakt in Enschede, en ik erg jammer zou vinden om die zo snel te verbreken (Als ik een andere studie ga doen, zal die zeker niet aan de Utwente zijn).

Nu zit ik me dus af te vragen wat ik ga doen. Ik kan doorgaan met dit jaar, en dan vooral op de medische aspecten focussen en dan minimaal werken aan de technische vakken, waar ik toch vrij weinig van begrijp. Dat kan volgens mij alleen maar handig zijn, mocht ik geneeskunde gaan studeren. Verder kan ik dan nog wat meer tijd doorbrengen in Enschede met m'n vrienden.

Heeft iemand anders hier ook dergelijke problemen gehad tijdens hun eerste jaar studeren? Zo ja, wat heb jij toen gedaan?
Lastig inderdaad, ik zou sowieso het jaar afmaken. Misschien kijk je er over een halfjaar ook wel heel anders tegenaan. Ik ben aan het begin van dit jaar ook met een nieuwe studie begonnen en ik twijfelde eigenlijk wel of ik het leuk vond. Des te langer ik op school zit, hoe leuker en gezelliger ik het begin te vinden, ik heb nu wel het gevoel dat ik op m'n plek zit. Misschien is het sowieso een goed idee om je situatie te bespreken met je mentor/studieloopbaan begeleider, die kan je waarschijnlijk wel goed advies geven.

Je kan altijd met de loting mee doen, niet geschoten is altijd mis. Als het goed is kan je gewoon door gaan met je huidige studie mocht je niet worden ingeloot. Mocht je huidige studie je echt niet bevallen dan zou ik ook goed nadenken over een alternatieve opleiding. Ik zou persoonlijk met de huidige kabinetsplannen ook niet een 'jaartje er tussenuit gaan' omdat studeren straks ontzettend duur wordt. Je hebt nu nog de kans om te switchen, volgend jaar niet meer. Je moet natuurlijk wel iets doen wat je leuk vindt en niet vier jaar met tegenzin studeren, maar onthoud wel dat er altijd minder leuke vakken zijn, ongeacht de opleiding.

Verder moeten vrienden niet de reden van je studiekeuze zijn. Het lijkt nu allemaal heel leuk, maar als je de verkeerde keuze maakt voor je 'vrienden' kan je er later spijt van krijgen. Nieuwe mensen ontmoeten doe je sowieso wel. Ik ben het helemaal met je eens dat het belangrijk is en dat het grote invloed kan hebben op hoe je de opleiding ervaart.

Succes met je keuze.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
De BlackBerry Z10 is awesome! Alleen, te duur :(




wtf? Crunch time? Wat doe je als ik vragen mag?

Bij een grote bank/verzekeraar -heb een deadline en een festival dit weekend (Were the Wild Things Are) waar ik heenga. Topcocktail. Maar goed, vandaag/morgen even kapotgaan, dan vrijdag kort dagje en dan glimlachend richting WTWTA!
 
Ik probeer The Walking Dead te kijken maar vind het echt niet leuk. De game vond ik waanzinnig vet, maar die serie...

Alles is zo fucking nep de hele tijd. Dit is de allereerste keer dat ik dit heb met iets. Ik verlies mezelf in elke film/serie, maar hier zie ik alleen maar mensen die raar lopen te doen in zombie outfits. Alsof ik kijk naar de hangover van halloween ofzo.
 

Linius

Member
Ik probeer The Walking Dead te kijken maar vind het echt niet leuk. De game vond ik waanzinnig vet, maar die serie...

Alles is zo fucking nep de hele tijd. Dit is de allereerste keer dat ik dit heb met iets. Ik verlies mezelf in elke film/serie, maar hier zie ik alleen maar mensen die raar lopen te doen in zombie outfits. Alsof ik kijk naar de hangover van halloween ofzo.

Als je aanmerkingen zou hebben op het verhaal zou ik het wel begrijpen maar de zombies zien er juist fantastisch uit :p
 

Sadist

Member
Wou net zeggen: make-up/kostuums is juist het beste onderdeel aan de serie.

Het grote minpunt is dat de serie sterk opent, seizoen 2 is een trainwreck (op een paar afleveringen na) en seizoen 3 is zo'n stuk beter... wat bizar blijft.
 

Divius

Member
Ik probeer The Walking Dead te kijken maar vind het echt niet leuk. De game vond ik waanzinnig vet, maar die serie...

Alles is zo fucking nep de hele tijd. Dit is de allereerste keer dat ik dit heb met iets. Ik verlies mezelf in elke film/serie, maar hier zie ik alleen maar mensen die raar lopen te doen in zombie outfits. Alsof ik kijk naar de hangover van halloween ofzo.
Je kan beter de comics lezen, de serie is inderdaad niet bijzonder goed. We zijn nu halverwege seizoen 3 en de echt goede afleveringen zijn op 1 hand te tellen. Er zit zoveel 'gemaakt' drama in wat inderdaad enorm nep aanvoelt.

Hoever ben je met de serie?

edit: oh ik had ook al in je thread gereageerd
 

7threst

Member
Wat vind je er awesome aan als ik vragen mag? Ik vind hem op elk front bagger.
Ja? Ik post dit nu van de z10 en het voelt op alle fronten als een iphone, maar dan voor volwassenen. Een fantastisch kalibrerend keyboard wat beter typt dan welk virtueel keyboard ook, in-keyboard woordherkenning, the hub die al je activiteiten met elkaar verbindt waardoor je enorme tijdswinst hebt en een browser wat sowieso de beste browser is die ik ooit heb gezien.

Oh en de iphone-opmerking is maar deels serieus :)
 

soepje

Member
Ik probeer The Walking Dead te kijken maar vind het echt niet leuk. De game vond ik waanzinnig vet, maar die serie...

Alles is zo fucking nep de hele tijd. Dit is de allereerste keer dat ik dit heb met iets. Ik verlies mezelf in elke film/serie, maar hier zie ik alleen maar mensen die raar lopen te doen in zombie outfits. Alsof ik kijk naar de hangover van halloween ofzo.
Game? Is er en game dan? Ik zat alleen maar te staren, en drukte af en toe een bijpassende 'continue...' knopje in.

De serie is niet geweldig, maar het vermaakt me meer dan de meeste series die uit zijn op dit moment.
 

confuziz

Banned
En dan is er weer winterweer op komst..Heerlijk land leven wij toch in.

Ik weiger eigenlijk het fenomeen 'global warming' te geloven.

Ik vind eerder dat er hele bizarre omslagen in weertypen zijn in een kort tijdsbestek, dus niet zo zeer hogere temperaturen zoals wordt geclaimed.

Kijk maar naar het verschil van bijvoorbeeld afgelopen maandag/dinsdag (15-16 graden) met volgende week waar ze -10 vorst (natuurlijk wel in de nacht, maar toch) verwachten met sneeuw.

Dat noem ik geen global warming, maar global craziness.
 
En dan is er weer winterweer op komst..Heerlijk land leven wij toch in.

Ik weiger eigenlijk het fenomeen 'global warming' te geloven.

Ik vind eerder dat er hele bizarre omslagen in weertypen zijn in een kort tijdsbestek, dus niet zo zeer hogere temperaturen zoals wordt geclaimed.

Kijk maar naar het verschil van bijvoorbeeld afgelopen maandag/dinsdag (15-16 graden) met volgende week waar ze -10 vorst (natuurlijk wel in de nacht, maar toch) verwachten met sneeuw.

Dat noem ik geen global warming, maar global craziness.
Wut

Er is wel degelijk sprake van een broeikaseffect, dat houdt immers de aarde leefbaar. Maar hiernaast is het wel aan te tonen dat het ook om een versterkt broeikaseffect gaat. Het is alleen niet overal even merkbaar natuurlijk en al helemaal niet in een land als Nederland met zo'n gematigd klimaat. Global warming wil niet zeggen dat het plots overal in Nederland 30 graden moet zijn in februari.
 

Chuckie

Member
En dan is er weer winterweer op komst..Heerlijk land leven wij toch in.

Ik weiger eigenlijk het fenomeen 'global warming' te geloven.

Ik vind eerder dat er hele bizarre omslagen in weertypen zijn in een kort tijdsbestek, dus niet zo zeer hogere temperaturen zoals wordt geclaimed.

Kijk maar naar het verschil van bijvoorbeeld afgelopen maandag/dinsdag (15-16 graden) met volgende week waar ze -10 vorst (natuurlijk wel in de nacht, maar toch) verwachten met sneeuw.

Dat noem ik geen global warming, maar global craziness.

Dat kan je wel weigeren te geloven, maar het is bewezen. Global warming gaat over de gemiddelde aardoppervlak temperatuur per jaar. Dus de hele aarde, het hele jaar.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen 'strenge winters' als bewijs zien dat Global warming niet bestaat. Dan begrijp je het concept dus niet.
800px-Global_Temperature_Anomaly_1880-2012.svg.png
 

confuziz

Banned
Dat kan je wel weigeren te geloven, maar het is bewezen. Global warming gaat over de gemiddelde aardoppervlak temperatuur per jaar. Dus de hele aarde, het hele jaar.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen 'strenge winters' als bewijs zien dat Global warming niet bestaat. Dan begrijp je het concept dus niet.
800px-Global_Temperature_Anomaly_1880-2012.svg.png

Ik ben meer van de illuminati denkwijzen, dus ik denk dat die grafiek gewoon bullshit is =P

Wut

Global warming wil niet zeggen dat het plots overal in Nederland 30 graden moet zijn in februari.

Zou wel mooi zijn, hoef ik niet meer naar Cali te verhuizen!
 
Er is ook zoiets als de Golfstroom wat warm water van Noordpool langs de oostkust van de VS naar het zuiden over de Atlantische oceaan naar de Noordzee brengt. Omdat we aan zee liggen met dus een relatief hogere temperatuur heeft dit een effect op het klimaat in Nederland. Stel dat de ijskappen smelten, wat dus met een alarmerend snelheid gebeurd door de stijgende temperaturen, weten we niet wat voor effect dit gaat hebben op de oceaanstromen. De kans is dus aanwezig dat over pak 'm beet honderd jaar de Golfstroom een geheel andere kant op stroomt en dus het warme water niet meer langs Nederland komt. Dan kan best de temperatuur in de winter aardig dalen terwijl het gemiddeld in de zomer veel heter is.
 

confuziz

Banned
Er is ook zoiets als de Golfstroom wat warm water van Noordpool langs de oostkust van de VS naar het zuiden over de Atlantische oceaan naar de Noordzee brengt. Omdat we aan zee liggen met dus een relatief hogere temperatuur heeft dit een effect op het klimaat in Nederland. Stel dat de ijskappen smelten, wat dus met een alarmerend snelheid gebeurd door de stijgende temperaturen, weten we niet wat voor effect dit gaat hebben op de oceaanstromen. De kans is dus aanwezig dat over pak 'm beet honderd jaar de Golfstroom een geheel andere kant op stroomt en dus het warme water niet meer langs Nederland komt. Dan kan best de temperatuur in de winter aardig dalen terwijl het gemiddeld in de zomer veel heter is.

Geweldige vooruitzichten. Nog meer reden voor mij om mijn biezen te pakken zodra ik genoeg heb gespaard! Voor als je het nog niet doorhebt;

IK HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT kou.
 

Aiii

So not worth it
Ontkennen mensen dat de aarde opwarmt? Nah, vast niet.

Ontkennen mensen (wellicht terecht) dat de opwarming van de aarde komt door de mens i.p.v. de zonneactiviteit en meer van dat soort exterene invloeden? Vast wel.
 

WriterGK

Member
Ik heb echt weinig problemen met kou. Of het moet Siberisch extreem koud zijn.. doe ook regelmatig dat ik na heet douchen de kraan op zn allerkoudst zet.
 
Of die geur echt van mest komt weet ik niet maar het ruikt wel naar mest :p

IK SLAAP NAAST EEN RAAM DEZE GEUR PENENTREERT MIJN NEUS. Ik ga mijn ventialtieroosters niet dicht doen. Met de hoeveelheid eiwitten die ik per dag eet word ik in de nacht bijzonder flatuleus :p Alhoewel de geur niet erger kan zijn dat dit. Bah bah bah
 

7threst

Member
Ik had het ook vandaag toen ik vanad Delft CS naar Rijswijk ging met de tram. Fucking ranzige kutgeur man. Geen koe te zien maar het is alsof je in een fucking gierpur rondloopt. Hoewel de verbouwing bij Delft CS er misschien ook mee te maken heeft.
 

Sadist

Member
Oh dat fenomeen noem ik "landluft" 8]

Hier in het dorp heb ik er geen last van, maar daarbuiten met dit weer... dan gaan de boeren zich klaarmaken en godsamme dat kan meuren man.
 
Xperia Z gehaald, wohoo! 50 euri icm iSmart 200, 25 euro per maand 2 jaar lang, "onbeperkt" internet :d
Heb nooit bij Tmobile gezeten, kijken of het bevalt.
 

WriterGK

Member
Ik had het ook vandaag toen ik vanad Delft CS naar Rijswijk ging met de tram. Fucking ranzige kutgeur man. Geen koe te zien maar het is alsof je in een fucking gierpur rondloopt. Hoewel de verbouwing bij Delft CS er misschien ook mee te maken heeft.

Waarom weet ik dit nu pas? Jij neemt dus vaak de tram vanaf Delft CS naar Rijswijk? Stap eens een keer uit aub bij Hoornbrug of Herenstraat dan kan ik je mijn huis laten zien... 8]
 

WriterGK

Member
Woensdag was de geur zeer aanwezig inderdaad. Heb heel de dag rondgelopen met de vraag in mijn achterhoofd of ik misschien in de hondenpoep ben gaan staan

Nu snap ik wat jullie bedoelen! Ja! Onze achtertuin rook ook heel de Woensdag naar paarden stront... dacht al waar komt dat toch vandaan?
 

2San

Member
Xperia Z gehaald, wohoo! 50 euri icm iSmart 200, 25 euro per maand 2 jaar lang, "onbeperkt" internet :d
Heb nooit bij Tmobile gezeten, kijken of het bevalt.
Aah, Ik will hem ook halen, maar Vodafone doet gierig. :| Ze hebben hem niet in voorraad, dus ik kan nog niet goed onderhandelen. Ik ben al jaren vaste klant, ik ga nooit de standaard prijs betalen. KPN heeft dat rare lease constructie and T-mobile heeft geen goed bereik waar ik woon.
 
Bazending, congrats.

Thanks brah

Ik heb hem nu een weekje in gebruik en ben er heel blij mee, top apparaat :D

Ik ga hem niet uit zijn doos halen voordat mijn screenprotector en hoesje binnen zijn, zo zuinig ben ik :( Aan de plus kant, mijn HD2 ziet er nog uit als nieuw.

M'n vrouw wil m ook onwijs graag, dus blij te horen dat t een top ding is.

Ik zag hem vandaag ik het wit. Hnnggh. Voor een vrouw zou dat echt sexy zijn.

Aah, Ik will hem ook halen, maar Vodafone doet gierig. :| Ze hebben hem niet in voorraad, dus ik kan nog niet goed onderhandelen. Ik ben al jaren vaste klant, ik ga nooit de standaard prijs betalen. KPN heeft dat rare lease constructie and T-mobile heeft geen goed bereik waar ik woon.

Fuckerde McFuck Vodafone. Echt een kut bedrijf. 0,0 klantenservice. Ik heb nu een zaakje lopen met ze, maandje terug aangetekende brief gestuurd en ze sturen onzin terug. Binnenkort naar geschillencommissie.
 

Linius

Member
Ik ga hem niet uit zijn doos halen voordat mijn screenprotector en hoesje binnen zijn, zo zuinig ben ik :( Aan de plus kant, mijn HD2 ziet er nog uit als nieuw.

Het is een robuust toestel en viezigheid spoel je eraf onder de kraan, dus die paar dagen zonder hoesje overleef je ook wel :p

Ga zelf nog de tough case bestellen van casemate :)

En screenprotectors zitten er vanuit de fabriek al op zowel achter als voor, wordt het niet beetje veel om er zelf ook nog één over heen te plakken?
 

2San

Member
Ik ga hem niet uit zijn doos halen voordat mijn screenprotector en hoesje binnen zijn, zo zuinig ben ik :( Aan de plus kant, mijn HD2 ziet er nog uit als nieuw.
Is ie niet krasbestendig? Ik dacht dat ik dat ergens las. Ik vind die protectors altijd zo'n gedoe. Ik overleef een paar micro krasjes wel. :p

Fuckerde McFuck Vodafone. Echt een kut bedrijf. 0,0 klantenservice. Ik heb nu een zaakje lopen met ze, maandje terug aangetekende brief gestuurd en ze sturen onzin terug. Binnenkort naar geschillencommissie.
Kvond ze vroeger altijd wel goed, ze kwamen zelf met aanbieding die lager waren dan voor nieuwe klanten en zelfs daar kon je over onderhandelen. Met reparaties ook nooit problemen gehad, al weet ik niet hoe dat nu is, want ik heb al paar jaar geen reparaties nodig gehad.
 
Het is een robuust toestel en viezigheid spoel je eraf onder de kraan, dus die paar dagen zonder hoesje overleef je ook wel :p

Ga zelf nog de tough case bestellen van casemate :)

En screenprotectors zitten er vanuit de fabriek al op zowel achter als voor, wordt het niet beetje veel om er zelf ook nog één over heen te plakken?

Nooit van mijn leven zal ik 40 euro betalen voor een beschermhoesje voor een telefoon. Over die Tough Case heb ik het nu. En die screenprotecters die er vanaf de fabriek op zitten, bedoel je het plastic op de voor- en achterkant met het lipje aan de zijkant?

Is ie niet krasbestendig? Ik dacht dat ik dat ergens las. Ik vind die protectors altijd zo'n gedoe. Ik overleef een paar micro krasjes wel. :p

Geen idee of die krasbestendig is of niet, ik wil daar in ieder geval niet achter komen :p Er zitten toch allerlei haken en ogen aan dat soort termen. Ik weet de introductie van Gorilla Glas nog, was ook 'krasbestendig'.
 

7threst

Member
Waarom weet ik dit nu pas? Jij neemt dus vaak de tram vanaf Delft CS naar Rijswijk? Stap eens een keer uit aub bij Hoornbrug of Herenstraat dan kan ik je mijn huis laten zien... 8]

Dude, ik stop maar op 4 stops en moet eruit op de Brasserskade... Hoornbrus is een stukkie verder :p
 

WriterGK

Member
Dude, ik stop maar op 4 stops en moet eruit op de Brasserskade... Hoornbrus is een stukkie verder :p

Ahh oke. Ja Hoornburg is stukkie verder dan ja hehe. Brasserskade tof daar ging ik er vroeg altijd uit met me neefje om richting squash vereniging bij Delft Noord te gaan. Dan pakte we daar om de hoek de bus of liepen het gewoon via het viaduct over de snelweg.
 
Top Bottom