• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

confuziz

Banned
Lol, dat is de enige onvoldoende op m'n middelbare school diploma. Kut vak :p

Ik geef alleen aan de onderbouw les. Ik neem aan dat dat niet zo'n probleem was toch? Eerste jaar economie (derde jaar havo/vwo dus) is echt easy voor de meeste onder ons.
 

Linius

Member
Ik geef alleen aan de onderbouw les. Ik neem aan dat dat niet zo'n probleem was toch? Eerste jaar economie (derde jaar havo/vwo dus) is echt easy voor de meeste onder ons.

Tot vijf VWO ging het prima ja. Vanaf dat moment was ik het kwijt.

Je had een onvodoende op je diploma?

Jep, je mag één onvoldoende binnen en één buiten je profiel hebben en toch je diploma ophalen (nu niet meer geloof ik). Ik had een vijf voor economie. Eigenlijk een 5,4 maar dat ronden ze naar beneden op je eindlijst.
 
Jep, je mag één onvoldoende binnen en één buiten je profiel hebben en toch je diploma ophalen (nu niet meer geloof ik). Ik had een vijf voor economie. Eigenlijk een 5,4 maar dat ronden ze naar beneden op je eindlijst.

Een 5/10 is toch voldoende? :p Wel leuk dat 1 onvoldoende toegestaan was, nu is het alles of niets.
 
I will just leave this here... http://whenyouliveinamsterdam.tumblr.com/

Any Amsterdammers here? I am a spanish expat living here for 4 years now. Found this blog hilarious and spot on for me. Specially regarding the language, my dutch still sucks so much... I plan on starting studying it again so I think I will start following this thread so that my GAF time is not a complete waste of time :p.
 

Linius

Member
I will just leave this here... http://whenyouliveinamsterdam.tumblr.com/

Any Amsterdammers here? I am a spanish expat living here for 4 years now. Found this blog hilarious and spot on for me. Specially regarding the language, my dutch still sucks so much... I plan on starting studying it again so I think I will start following this thread so that my GAF time is not a complete waste of time :p.

Great stuff :lol

I was born in Amsterdam, currently living in Almere but still studying in Amsterdam. My dad drives the tram :p
 

Linius

Member
Ah, nice! Better than driving the Fyra, that thing broke twice for me in less than a week :(

The Fyra is a total disaster :p

Was all over the news a few months back, but I guess you didn't got much of that since you're not that good at Dutch yet. Where in Spain are you from btw? I bet you were used to a better climate :p
 
The Fyra is a total disaster :p

Was all over the news a few months back, but I guess you didn't got much of that since you're not that good at Dutch yet. Where in Spain are you from btw? I bet you were used to a better climate :p

Yeah, I guess I live in my own bubble since I don't watch TV and only get a quarter of what I read on the newspapers. But I am kind of familiar with the problems associated with the trains nonetheless, it's quite bad indeed. I have to travel to Belgium quite often and now it's a total disaster unless you take the thalys which is unaffordable for my company.

I am from Valencia, arguably the city with the best weather in Spain, so you can imagine how weird it feels for me to have snow in the middle of March like we had today. Crazy. But I don't complain that much about the weather, or at least I try not to. :)

Anyway, it is late and tomorrow I need to work like hell. Tot later!
 

Arjen

Member
I will just leave this here... http://whenyouliveinamsterdam.tumblr.com/

Any Amsterdammers here? I am a spanish expat living here for 4 years now. Found this blog hilarious and spot on for me. Specially regarding the language, my dutch still sucks so much... I plan on starting studying it again so I think I will start following this thread so that my GAF time is not a complete waste of time :p.

I'm not in Amsterdam, but i got some good laughs from that non the less :D
 

soepje

Member
Haha great stuff, this one doesn´t make sense though.

When you finally take to the supermarket the 4 bags of empty plastic bottles and you get 3 euros back.

The bottles would fit in 3 normal AH bags. Probably in two even, if you are an experienced bottle-returner.
 

Chuckie

Member
When you get the letter by the Gemeente to pay the taxes

tumblr_inline_mjknc0mcdb1qz4rgp.gif


Oh God so true...
 

Arjen

Member
Mooi wat geld gespaard, wat zal ik er eens mee doen?
He? gemeente envelop, wat zou er aan de hand zijn.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
 

Aiii

So not worth it
Weet niet hoe jullie gemeente is, maar ik moet iets van 220 euro betalen voor afvalsbelasting.

Terwijl ik welgeteld één vuilniszak afval per twee weken in de stortbak gooi bij ons. Mensen met een fucking duobak vol per week betalen net zoveel.

How is that fair? De overheid zou verplicht moeten zijn per kilo afval af te rekenen, bevorder je meteen het scheiden van afval.
 
Weet niet hoe jullie gemeente is, maar ik moet iets van 220 euro betalen voor afvalsbelasting.

Terwijl ik welgeteld één vuilniszak afval per twee weken in de stortbak gooi bij ons. Mensen met een fucking duobak vol per week betalen net zoveel.

How is that fair? De overheid zou verplicht moeten zijn per kilo afval af te rekenen, bevorder je meteen het scheiden van afval.
Ik ben bang dat mensen het simpelweg zullen dumpen dan.
 

soepje

Member
In belgie hebben ze al zo´n afval systeem. Daar betaal je per vuilniszak, 15 euro voor 10 zakken oid. En voor zakken bestemd voor recycle afval een stuk minder. Wel fair.
 

Chuckie

Member
In belgie hebben ze al zo´n afval systeem. Daar betaal je per vuilniszak, 15 euro voor 10 zakken oid. En voor zakken bestemd voor recycle afval een stuk minder. Wel fair.

Ja maar de mensen kennende gaan ze dan meer afval ilegaal dumpen. Ik zie nu al de bosjes volraken bij zo'n systeem :(
 

Linius

Member
Yeah, I guess I live in my own bubble since I don't watch TV and only get a quarter of what I read on the newspapers. But I am kind of familiar with the problems associated with the trains nonetheless, it's quite bad indeed. I have to travel to Belgium quite often and now it's a total disaster unless you take the thalys which is unaffordable for my company.

I am from Valencia, arguably the city with the best weather in Spain, so you can imagine how weird it feels for me to have snow in the middle of March like we had today. Crazy. But I don't complain that much about the weather, or at least I try not to. :)

Anyway, it is late and tomorrow I need to work like hell. Tot later!

I surely can, I would love me some Valencia weather over here.
 

2San

Member
Schulden heb ik genoeg, maar ik kan ze helaas allemaal zelf afbetalen :(
Als je rente betaalt is het allemaal aftrekbaar en krijg je wat terug bij de belastingteruggave. IB-groep leningen zijn de enige uitzondering denk ik.

edit: Of toch niet. o_O Ik weet alleen mn broer kreeg 1k toen hij een jaartje in schuld leefde.
 

soepje

Member
Ja maar de mensen kennende gaan ze dan meer afval ilegaal dumpen. Ik zie nu al de bosjes volraken bij zo'n systeem :(
Ik moet zeggen dat dat bij onze gemeente toentertijd erg meeviel, ik heb in iedergeval geen varkentjes in de sloten zien zwemmen.
 

soepje

Member
Maar dan zou je ook een harde lijn kunnen trekken toch? 4.9 is onvoldoende, 5 is voldoende?
Nu haal je 54%, dus over de helft, maar dan is het nog niet goed.

Niet dat het voor mij iets uitmaakt, ik haal alleen maar tienen :p.
 

2San

Member
Niet dat het wat uitmaakt wat precies het afkap grens is. Aangezien toetsen rekening houden met waar het grens zit. Dus als je met een lager cijfer kan slagen, dan zijn die toetsen meestal wel moeilijker(anders houden ze de jaar daarop wel rekening mee, als ie te makkelijk was).
 

Trez

Neo Member
Hallo allemaal,

Eindelijk ff dit topic opgezocht dankzij WriterGK.
Zijn nog aardig wat Nederlanders op GAF.
Nog iemand in de gezondheidszorg? :)
 

WriterGK

Member
Hallo allemaal,

Eindelijk ff dit topic opgezocht dankzij WriterGK.
Zijn nog aardig wat Nederlanders op GAF.
Nog iemand in de gezondheidszorg? :)

Welkom :)
Ja zijn er inderdaad aardig wat. Merendeel hier komt van insidegamer.. tijdje terug was er nog maar een selecte groep van ons hier.. zo zit Sadist/7threst dacht ik al rond 2008 hier en Aiii ook al erg lang. Maar door hun overtuigingskracht ben ik zelf en velen anderen ook gaan aanmelden op deze site.
 
Ik merk bij m'n tentamens dat je met de helft van de te behalen punten bijna altijd 'n 5,5 hebt. De meeste docenten houden deze methode aan:(Gehaalde punten/Te behalen punten)x9 +1. Met de helft van de te behalen punten heb je dus altijd 'n voldoende.
 
Maar dan zou je ook een harde lijn kunnen trekken toch? 4.9 is onvoldoende, 5 is voldoende?
Nu haal je 54%, dus over de helft, maar dan is het nog niet goed.

Niet dat het voor mij iets uitmaakt, ik haal alleen maar tienen :p.

De helft is 55% omdat je bij 1 begint en niet bij 0.
 

Chuckie

Member
Maar dan zou je ook een harde lijn kunnen trekken toch? 4.9 is onvoldoende, 5 is voldoende?
Nu haal je 54%, dus over de helft, maar dan is het nog niet goed.

Niet dat het voor mij iets uitmaakt, ik haal alleen maar tienen :p.

De lijn is nu net zo hard...5,4 is onvoldoende, 5,5 is voldoende. ;)

En zoals andere al gezegd hebben..je begint met een 1, er zijn dus 9 punten te verdelen..als je daar de helft van hebt, heb je een voldoende.
 

soepje

Member
Ik begrijp dat het gewicht gewoon verplaatst wordt, en toetsen niet opeens makkelijker of moeilijker worden. Maar waarom altijd die 1 voor de moeite in de eerste plaats? Waarom niet gewoon een mooi rond getal, als 5, als breekpunt. En gewoon alle 10 punten gebruiken, dat is toch veel logischer?


Lol, wel lekker non issue dit.
 
Top Bottom