• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

confuziz

Banned
Iemand van NederGAF ervaring met het TIM huishoudboekje van de ING? Ik heb van het weekend Why You Need A Budget 4 gekocht op Steam. Hij zit in m'n gift inventory. Ik twijfel.

Ik gebruik hem regelmatig. Handig ding. Je kunt al je inkomsten en uitgaven categoriseren, je hebt overzichten van wat je maandelijks besteed en wat je aan ontvangsten hebt. Dit is allemaal mooi weergegeven in grafieken en taart-diagrammen. Weet alleen niet meer precies wat het op jaarbasis kost..ik geloof 2-3 euro ofzo?
 
En zo waren er nog 16 clubs over in de tweede divisie van het vaderlandse voetbal.

Gaat lekker zo..!

Mooi, een grote schoonmaak kan geen kwaad. Zeker in de eerste divisie zijn er nog steeds teveel clubs die amper rond kunnen komen en minder toeschouwers trekken dan de gemiddelde topklasse amateurclub.
 

Divius

Member
Weet nog wel toen ik een brugpieper was met m'n overvolle boekentas op m'n fietsje in de vroege ochtendkou naar school fietsen, en toen waaide het zo hard dat ik praktisch stilstond. (en voor m'n gevoel achteruit ging bij elke nieuwe windvlaag)
 

7threst

Member
Weet iemand hoe ik kan regelen dat ik mijn studieschuld af kan betalen? Serieus, dat DUO met didgid is echt eenonduidelijke shitzooi, wie d schrijft die websites? Analfabete ma re ofzo?

In folders lees ik dus dat ik een brief zou moeten krijgen maar ik heb nog niks en ben als de dood dat ik straks een biljoen rente kam faa niet betalen :(
 

Aiii

So not worth it
Weet iemand hoe ik kan regelen dat ik mijn studieschuld af kan betalen? Serieus, dat DUO met didgid is echt eenonduidelijke shitzooi, wie d schrijft die websites? Analfabete ma re ofzo?

In folders lees ik dus dat ik een brief zou moeten krijgen maar ik heb nog niks en ben als de dood dat ik straks een biljoen rente kam faa niet betalen :(

Hoeft pas drie jaar na je studie in de januari van dat jaar ofzo. Ik krijg gewoon een acceptgiro, kwam vanzelf na die brief.
 

Chuckie

Member
Huh? Rente is rente. Ik zie niet hoe aflossen dan dom kan zijn. Hoe eerder er vanaf hoe beter.

Niet noodzakelijk. Je moet ook rekening houden met inflatie. 1000 euro nu is misschien aardig wat, 1000 euro over 20 jaar zijn ongeveer de weekboodschappen.
 

Aiii

So not worth it
Huh? Rente is rente. Ik zie niet hoe aflossen dan dom kan zijn. Hoe eerder er vanaf hoe beter.

Je moeder heeft je goed opgevoed Peter, maar:

Idd, je krijgt nog steeds meer dan die 0,6% als je het bedrag gewoon op je spaarrekening zou laten staan.

Volgens mij is de studieschuld nog aftrekbaar ook.

Ik ben dit jaar bijna 50 euro minder gaan aflossen toen ik van hoogtarief naar 0,6% tarief ging nadat de eerste periode van 5 jaar vaste rente erop zat.
 

Darkwater

Member
Ik gebruik hem regelmatig. Handig ding. Je kunt al je inkomsten en uitgaven categoriseren, je hebt overzichten van wat je maandelijks besteed en wat je aan ontvangsten hebt. Dit is allemaal mooi weergegeven in grafieken en taart-diagrammen. Weet alleen niet meer precies wat het op jaarbasis kost..ik geloof 2-3 euro ofzo?

arjen said:
Ik gebruik het wel ja. Maar ik weet niet wat er over te vertellen is? Het is handig om te zien waar je geld aan hebt uitgegeven hebt. En ik ben een sucker voor grafiekjes en dat soort dingen.

Lastig. TIM is geïntegreerd in mijn bankrekening, dus daar kun je dingen makkelijker bijhouden en tegenrekeningen laten herkennen. YNAB heeft weer een eigen app waarmee je transacties kan invoeren en je budget bij kan houden.

Kan je met TIM überhaupt een budget vaststellen?
 

Arjen

Member
Lastig. TIM is geïntegreerd in mijn bankrekening, dus daar kun je dingen makkelijker bijhouden en tegenrekeningen laten herkennen. YNAB heeft weer een eigen app waarmee je transacties kan invoeren en je budget bij kan houden.

Kan je met TIM überhaupt een budget vaststellen?

Ik gebruik het zelf niet, maar het kan kennelijk wel.
ingq2fub.jpg
 

WriterGK

Member
Was vanochtend bij Kon.Wilhelminaplein in Amsterdam voor een gesprek over een afstudeeropdracht.Was in zo n ruimte waarbij men naar binnen kan kijken vanuit een andere ruimte maar je kan zelf die andere niet zien.kende dat alleen van films en series.Gesprek ging goed.beter dan verwacht maar denk dat hij zijn twijfels heeft.Best wel groot bedrijf mediatest :)
 

Linius

Member
Was vanochtend bij Kon.Wilhelminaplein in Amsterdam voor een gesprek over een afstudeeropdracht.Was in zo n ruimte waarbij men naar binnen kan kijken vanuit een andere ruimte maar je kan zelf die andere niet zien.kende dat alleen van films en series.Gesprek ging goed.beter dan verwacht maar denk dat hij zijn twijfels heeft.Best wel groot bedrijf mediatest :)

Nou nog even leren typen op je mobiel en je komt er wel!
 

soepje

Member
Heb m´n huurbaas dinsdag gemeld dat de geiser alleen nog maar lauwwarm water geeft, er zou direct naar gekeken worden. Sta nu al drie dagen te bibberen onder de douche :(.
 

Arjen

Member
Heb m´n huurbaas dinsdag gemeld dat de geiser alleen nog maar lauwwarm water geeft, er zou direct naar gekeken worden. Sta nu al drie dagen te bibberen onder de douche :(.

Dat is frustrerend, zeker met deze kou.
Gewoon nog een paar keer bellen net zolang tot het gefixt wordt.
 

Arjen

Member
Mijn auto zat verdomme zelfs weer onder de sneeuw vanmorgen :(
Serieus, als het eenmaal mooi weer wordt ga ik het hele weekend op het terras door brengen.
 

Chuckie

Member
Ja zou ik ook zeggen als ik hun was. Alles om de theorie te bewijzen.

Heb jij wat om je 'theorie' te bewijzen? Je begrijpt dat als de gemiddelde temperatuur over het gehele aardoppervlak genomen over een jaar stijgt dat we dan spreken over Global Warming he?

Ik vind de grafieken van aardoppervlakte temperatuur toch een ietwat steekhoudender argument dan 'goh wat is het koud deze maart'.

Maar als je overtuigend tegenbewijs heb, laat maar horen. Ik zou namelijk heel graag ongelijk hebben in deze.
 

confuziz

Banned
Heb jij wat om je 'theorie' te bewijzen? Je begrijpt dat als de gemiddelde temperatuur over het gehele aardoppervlak genomen over een jaar stijgt dat we dan spreken over Global Warming he?

Ik vind de grafieken van aardoppervlakte temperatuur toch een ietwat steekhoudender argument dan 'goh wat is het koud deze maart'.

Maar als je overtuigend tegenbewijs heb, laat maar horen. Ik zou namelijk heel graag ongelijk hebben in deze.

Overtuigend? Misschien niet. Maar anti-olie bedrijven, instellingen en overheden willen er alles aan doen om de olie maatschappijen de pas af te snijden. Ik geloof pas iets als ik het zie, voel, hoor, ruik of proef.
 

7threst

Member
Weet iemand een beetje hoe dat zit met de opkomst van dance in America de laatste jaren. Ik bedoel, niet dat het nieuw is daar maar het is daar echt blowing up. Check het Ultrra Music Festival in Miami dit jaar. Ook zoveel Nederlandse DJ's daar, what's up met dat?
 

Arjen

Member
Weet iemand een beetje hoe dat zit met de opkomst van dance in America de laatste jaren. Ik bedoel, niet dat het nieuw is daar maar het is daar echt blowing up. Check het Ultrra Music Festival in Miami dit jaar. Ook zoveel Nederlandse DJ's daar, what's up met dat?

Komt vooral omdat veel Amerikaanse sterren dance tracks maken met bekende djs. Miami heeft altijd al de winter conference gehad en Detroit had ook altijd een groot techno festival. Dat ID&T Sensation naar de US heeft gebracht.
 

7threst

Member
Ja ik bedoel Detroit heeft altijd een hardcore Techno-scene gehad met UR en in Chicago had je altijd een stevige housescene enzo. De Winter conference loopt ook al sinds midden jaren '80 maar laatste drie jaar loopt het opeens storm met dance in de US, best weird imo.
 

Linius

Member
Wat Arjen ook al zegt, populaire rappers en popsterren maken ineens tracks met jongens als Afrojack en Tiësto, dat helpt wel mee aan de populariteit.
 

Arjen

Member
Ja ik bedoel Detroit heeft altijd een hardcore Techno-scene gehad met UR en in Chicago had je altijd een stevige housescene enzo. De Winter conference loopt ook al sinds midden jaren '80 maar laatste drie jaar loopt het opeens storm met dance in de US, best weird imo.
Vergis je niet, de oppervlakkige dance is heel populair nu. Techno is wel in Detroit geboren, maar echt groot geworden en gebleven in Europa.
 
Welkom terug pikkestein! Wat had je nou precies gedaan? :p

m.neogaf.com/showpost.php?p=50239032

mijn gaf richtlijnen om niet gebanned tw worden:
- Wees altijd lovend over Apple
- Zwijg over wapenbezit wet in VS
- Zwijg over fooi structuur in VS
- Zwijg over 9/11
- Wees lovend over homosexualiteit

Wordt vast nog aangevuld.
 
Top Bottom