• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Chuckie

Member
Ik begrijp dat het gewicht gewoon verplaatst wordt, en toetsen niet opeens makkelijker of moeilijker worden. Maar waarom altijd die 1 voor de moeite in de eerste plaats? Waarom niet gewoon een mooi rond getal, als 5, als breekpunt. En gewoon alle 10 punten gebruiken, dat is toch veel logischer?


Lol, wel lekker non issue dit.

Je gaat maar door he Soepje..... je gaat maar door :p
 
Er zijn dus nog mensen die niet junior zijn en toch 50 reacties aan hebben staan....het moet niet gekker worden :/

enne ik had een 5.5 voor m'n wiskunde A...profielen hadden we toen nog niet...
 

soepje

Member
Er zijn dus nog mensen die niet junior zijn en toch 50 reacties aan hebben staan....het moet niet gekker worden :/

enne ik had een 5.5 voor m'n wiskunde A...profielen hadden we toen nog niet...
Ach ja, niet iedereen is geweldig met 100ppp :).


VV: Hoe heb je dat gedaan?!?
 

Arjen

Member
Pff ik ben zo oud ik heb geen idee wat die profielen inhouden. Heb ook werkelijk geen idee wat voor cijfers ik voor mijn eindexamem had. Laagste was kunstgeschiedenis in ieder geval.
 

Aiii

So not worth it
Ik had een 9,8 voor mijn eindexamen Engels en een negen voor Duits!

Who wants to touch me?!

keiharde vijf voor Nederlands though, heh.
 
Ik heb een gezonde hekel aan Mart Smeets maar hij heeft wel verstand van basketbal, hij doet dat ook al jaren trouwens.

Heb sinds kort pas Sport1 om Formule 1 te kijken en aangezien dit beter is dan naar een kut stream kijken, dacht ik laat ik maar eens basketball kijken op Sport1.

Kan alleen niet naar die man luisteren, afschuwelijk zeg. Kan me nog herinneren hoe hij tijdens de olympische spelen ging praten over 'Yo momma'-grappen tijdens een basketbal wedstrijd van het Amerikaanse team. Ronduit beschamend en nog racistisch ook, echt een bloedhekel aan die vent.
 

soepje

Member
ghKC70K.jpg
 

7threst

Member
Ik had een 9,8 voor mijn eindexamen Engels en een negen voor Duits!

Who wants to touch me?!

keiharde vijf voor Nederlands though, heh.

I want to touch you! Also, ik ben geslaagd met een 10 voor Engels EN voor Nederlands tijdens mijn mondeling literatuurtentamens op de HAVO. Raise me if you can!
 

Aiii

So not worth it
I want to touch you! Also, ik ben geslaagd met een 10 voor Engels EN voor Nederlands tijdens mijn mondeling literatuurtentamens op de HAVO. Raise me if you can!

Ik had een 10 voor Engels, maar slechts een 8,5 voor Nederlands voor mijn literatuuroverhoringen. Damnit.

In mijn defense, ik had geen enkel boek gelezen voor Nederlands en enkel de samenvattingen uit mijn hoofd geleerd.
 

Thud

Member
Sowieso is de wiskunde op de middelbare school niet boeiend. Het enige wat je hoeft te doen is een stappenplan doorlopen, behalve de meetkunde, dat moest per se anders.

Ik houd nu nog steeds niet van meetkunde. Terwijl het gewoon een stuk gestructeerder kan met de axioma's van Hilbert en lineair opbouwen met stellingen, proposities en definities. Dat zijn ook betere tools dan "je moet het maar net zien".

Maar goed daar heb ik nu niets meer mee te maken, ik studeer technische wiskunde in Delft en dat bevalt mij prima. Elke dag ben ik toch wel blij dat de wiskunde zo mooi is en klopt, anders zaten we nog met poep te gooien.

Dit was even om in te haken op 7th's '3', hoe er vaak gekeken wordt op wiskunde (onterecht) en mijn eigen bevindingen. Ik zou niet eens meer weten wat ik allemaal had, ik vind cijfers minder de belangrijk dan de kennis die je kan opdoen (maar soms is het wel nice om daarvoor beloond te worden met een goed cijfer).
 

Arjen

Member
Sowieso is de wiskunde op de middelbare school niet boeiend. Het enige wat je hoeft te doen is een stappenplan doorlopen, behalve de meetkunde, dat moest per se anders.

Ik houd nu nog steeds niet van meetkunde. Terwijl het gewoon een stuk gestructeerder kan met de axioma's van Hilbert en lineair opbouwen met stellingen, proposities en definities. Dat zijn ook betere tools dan "je moet het maar net zien".

Maar goed daar heb ik nu niets meer mee te maken, ik studeer technische wiskunde in Delft en dat bevalt mij prima. Elke dag ben ik toch wel blij dat de wiskunde zo mooi is en klopt, anders zaten we nog met poep te gooien.

Dit was even om in te haken op 7th's '3', hoe er vaak gekeken wordt op wiskunde (onterecht) en mijn eigen bevindingen. Ik zou niet eens meer weten wat ik allemaal had, ik vind cijfers minder de belangrijk dan de kennis die je kan opdoen (maar soms is het wel nice om daarvoor beloond te worden met een goed cijfer).

Ik was altijd aardig goed in wiskunde, tot het 4e jaar HTS, toen raakten ze me kwijt met laplace transformaties en andere dingen die ik geblokeerd heb in mijn geheugen.
 

7threst

Member
Ik was altijd aardig goed in wiskunde, tot het 4e jaar HTS, toen raakten ze me kwijt met laplace transformaties en andere dingen die ik geblokeerd heb in mijn geheugen.

Ugh, imagine mijn frustraties toen ik dat in mijn laatste jaar HAIT, geesteswetenschappen dus, kreeg samen met Fourier transformaties etc. Dat was... frustrerend :(
 
Ik vond het grootste gedeelte van wiskunde op de middelbare school altijd redelijk leuk om te doen (Bewijzen mag 'n pijnlijke dood sterven). Maar toen ik aan het begin van m'n studie m'n thomas calculus boek open sloeg verdween dat plezier als sneeuw voor de zon. Ik hou 't denk ik toch maar lekker op de basis.
 
So you guys also experiment the torture that is learning German as a second language... so sorry.
I think it is much easier for us, but we still get fucked over because of the grammatical cases in the German language.

Reading German is pretty doable to be fair. I could read a German news article with a bit of effort.
 

Linius

Member
So you guys also experiment the torture that is learning German as a second language... so sorry.

For most Dutch people English is their second language. That's the language that get's the most focus in school. Also had German (three years), French (four years) and Spanish (three years). That last one was my own choice though.
 

Thud

Member
Ik was altijd aardig goed in wiskunde, tot het 4e jaar HTS, toen raakten ze me kwijt met laplace transformaties en andere dingen die ik geblokeerd heb in mijn geheugen.

Laplace transformaties zijn dan ook alleen handig als je niet homogene differentiaalvergelijkingen wilt oplossen waarbij de input een of andere heaviside functie is. Breuksplitsen, tabelletje erbij klaar. Maar transformaties op zichzelf bestuderen is meer iets voor de diehard wiskundigen.

Ik kwam laatst weer dit tegen, beetje grof maar er zit wel een kern van waarheid in. Men is al ruim 4000 jaar bezig met het oplossen van problemen die voorkomen in deze wereld. Het enige wat de niet wiskundige waarschijnlijk herinnert is de stelling van Pythagoras, een man die waarschijnlijk nooit bestaan heeft en waar een hele enge sekte achter zit.

Daarnaast ben ik ook van mening dat goed zijn in en het leuk vinden twee verschillende dingen zijn. Ik beschouw mijzelf niet als iemand die 'goed' is in wiskunde, maar ik vind het wel leuk.

Maar goed dat terzijde, de talen vond ik altijd wat minder om te leren. Gortdroge teksten analyseren en luisteren naar opgevoerde fransozen was dikke feest. Terwijl ik het nu best handig had gevonden als ik een beetje Frans en Duits kan lezen en verstaan. Ik beschouw dat toch wel als een van de missers op de middelbare school van mij. Ik vraag mij echt af wat ik toen allemaal gedaan had, gelukkig komt wijsheid met de jaren...
 

WriterGK

Member
Voor de mensen die geinteresseerd in een programma met goede interview vragen weinig opsmuk en een goed gesprek:
Zo om 21:00 op RTL 7 Derksen en Van der Vaart :)
Ga wel kijken vond de aflevering met Advocaat erg goed/tof
 

confuziz

Banned
Was eigenlijk onvermijdelijk, die regio heeft gewoon amper grote bedrijven die bereid zijn sponsorgeld in een profclub te pompen.

Hebben ze ook een Toto wie de volgende is die failliet wordt verklaard?

Ik zet in op Fortuna Sittard! Telstar is ook een goede mogelijkheid trouwens..
 

Arjen

Member
Zonde hoor. Mijn eerste wedstrijd was Heerenveen - Veendam als klein jochie. Jammer dat zulke leuke kleine clubs het niet meer kunnen reden.
 
Wat was 't gister weer 'n hoopje ellende met de treinen. De vertragingen opzich waren niet de schuld van de NS, maar de manier waarop ze 't opvingen was vreselijk. Ik ben vrienden in Zutphen tegen gekomen die anderhalf uur in de kou hebben gestaan omdat de trein richting Hengelo te vol was. De NS kan dan toch wel anticiperen dat er op zondagavond aardig wat studenten naar Enschede moeten.

En nu is die overvaller niet eens dood!
 

Darkwater

Member
Iemand van NederGAF ervaring met het TIM huishoudboekje van de ING? Ik heb van het weekend Why You Need A Budget 4 gekocht op Steam. Hij zit in m'n gift inventory. Ik twijfel.
 

Arjen

Member
Iemand van NederGAF ervaring met het TIM huishoudboekje van de ING? Ik heb van het weekend Why You Need A Budget 4 gekocht op Steam. Hij zit in m'n gift inventory. Ik twijfel.

Ik gebruik het wel ja. Maar ik weet niet wat er over te vertellen is? Het is handig om te zien waar je geld aan hebt uitgegeven hebt. En ik ben een sucker voor grafiekjes en dat soort dingen.
 
Top Bottom