Sowieso is de wiskunde op de middelbare school niet boeiend. Het enige wat je hoeft te doen is een stappenplan doorlopen, behalve de meetkunde, dat moest per se anders.
Ik houd nu nog steeds niet van meetkunde. Terwijl het gewoon een stuk gestructeerder kan met de axioma's van Hilbert en lineair opbouwen met stellingen, proposities en definities. Dat zijn ook betere tools dan "je moet het maar net zien".
Maar goed daar heb ik nu niets meer mee te maken, ik studeer technische wiskunde in Delft en dat bevalt mij prima. Elke dag ben ik toch wel blij dat de wiskunde zo mooi is en klopt, anders zaten we nog met poep te gooien.
Dit was even om in te haken op 7th's '3', hoe er vaak gekeken wordt op wiskunde (onterecht) en mijn eigen bevindingen. Ik zou niet eens meer weten wat ik allemaal had, ik vind cijfers minder de belangrijk dan de kennis die je kan opdoen (maar soms is het wel nice om daarvoor beloond te worden met een goed cijfer).