• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

7threst

Member
Vergis je niet, de oppervlakkige dance is heel populair nu. Techno is wel in Detroit geboren, maar echt groot geworden en gebleven in Europa.


Ik kom uit Alkmaar (sterke Techno, electro en Italo-scene) en was vroeger vaak op illegale Bunker-parties in Den Haag (de bakermat van Hollandse acid en techno), dus ja, dat weet ik :p

Maar in Europa is Techno laatste tien jaar echt wel ingezakt. Begint nu weer op te komen maar een tijdlang was het dood toen het vanuit Berlijn en andere sterke Techno-steden doodviel.

- Wees lovend over homosexualiteit

Ik ben toevallig homo, je haat me toch niet? :p
 
Is niet erg :) Ik weet ook niet waarom ik gebanned was. Het irritante aan GAF is dat je tijdens een ban helemaal niets kunt doen, ook geen pm's sturen.
 

Arjen

Member
Ik kom uit Alkmaar (sterke Techno, electro en Italo-scene) en was vroeger vaak op illegale Bunker-parties in Den Haag (de bakermat van Hollandse acid en techno), dus ja, dat weet ik :p

Maar in Europa is Techno laatste tien jaar echt wel ingezakt. Begint nu weer op te komen maar een tijdlang was het dood toen het vanuit Berlijn en andere sterke Techno-steden doodviel.



Ik ben toevallig homo, je haat me toch niet? :p

Ah cool, ik ben een beetje van de generatie daarna. Heel veel naar Awakenings en andere feestjes in Amsterdam en Groningen geweest, ben er mee genokt toen de Minimal alles overnam.
 

7threst

Member
Ah cool, ik ben een beetje van de generatie daarna. Heel veel naar Awakenings en andere feestjes in Amsterdam en Groningen geweest, ben er mee genokt toen de Minimal alles overnam.

Phew, ik ben niet de enige die minimal 'minimal' vind op elk denkbaar vlak haha! Maar goed, mijn Drexciya-avatar maakt al redelijk duidelijk wat voor stuff ik vet vind. Kreeg zelfs pm's van enkele GAFfers daarover, die mijn avatar konden waarderen.
 

Arjen

Member
Phew, ik ben niet de enige die minimal 'minimal' vind op elk denkbaar vlak haha! Maar goed, mijn Drexciya-avatar maakt al redelijk duidelijk wat voor stuff ik vet vind. Kreeg zelfs pm's van enkele GAFfers daarover, die mijn avatar konden waarderen.

Ik vind sommige minimal wel leuk hoor. Heb ook wel feestjes daarvan gedaan. Maar ik vond het echt verschrikkelijk dat iedereen het ging doen, Liebing en Beyer bijvoorbeeld. Toen hoorde je het overal en toen was ik er echt klaar mee. Drexciya is fantastisch ja. Als Mills of andere Detroit helden in de buurt draaien ga ik zeker nog wel kijken. Fantastische herrineringen aan dat soort feesten. Mills en Garnier in de melkweg waren echt een paar van mijn hoogtepunten.
 

Dreaver

Member
Ik snap sowieso niet wat al die Amerikanen zo geweldig vinden aan al die Nederlandse producers/dj's. Ik vind de muziek van artiesten zoals Afrojack/Sidney Samson/Chuckie persoonlijk echt om te huilen, zo gevoelloos. Jammer genoeg bestaat zo beetje de hele house scene daar uit. Ik hou het persoonlijk liever bij de iets minder bekende artiesten zoals Disclosure, Photek en SBTRKT (nu weet ik dat het complete andere genres zijn, maar toch).

Oh, en het fucking sneeuwt hier WEER. Het is bijna april... Kunnen we het broeikaseffect niet even versnellen zodat we hier een aangenaam temperatuurtje krijgen? Ik word echt verdrietig van dit land soms.

/rant
 

7threst

Member
Ik vind sommige minimal wel leuk hoor. Heb ook wel feestjes daarvan gedaan. Maar ik vond het echt verschrikkelijk dat iedereen het ging doen, Liebing en Beyer bijvoorbeeld. Toen hoorde je het overal en toen was ik er echt klaar mee. Drexciya is fantastisch ja. Als Mills of andere Detroit helden in de buurt draaien ga ik zeker nog wel kijken. Fantastische herrineringen aan dat soort feesten. Mills en Garnier in de melkweg waren echt een paar van mijn hoogtepunten.

Hou het Dekmantel-collectief uit Amsterdam dan zeker in de gaten. Even schaamteloos reclame maken voor het magazine van de uitgever waar ik werk, waarvan binnenkort het eerste nummer verschijnt:www.clublifemagazine.nl/event/dekmantel-festival/

Volgens mij is dit festival wel je ding :)
 

7threst

Member
Ik snap sowieso niet wat al die Amerikanen zo geweldig vinden aan al die Nederlandse producers/dj's. Ik vind de muziek van artiesten zoals Afrojack/Sidney Samson/Chuckie persoonlijk echt om te huilen, zo gevoelloos. Jammer genoeg bestaat zo beetje de hele house scene daar uit. Ik hou het persoonlijk liever bij de iets minder bekende artiesten zoals Disclosure, Photek en SBTRKT (nu weet ik dat het complete andere genres zijn, maar toch).

Oh, en het fucking sneeuwt hier WEER. Het is bijna april... Kunnen we het broeikaseffect niet even versnellen zodat we hier een aangenaam temperatuurtje krijgen? Ik word echt verdrietig van dit land soms.

/rant

Ik ben behoorlijk breed qua muzikale smaak en, ook al klinkt het wat arrogant, ik weet ook redelijk veel van muziek. Ik ben zelf ook meer van de obscure stuff maar kijk niet perse neer op de populaire dingen. Toch ben ik wel een elitaire asshole wat muziek betreft haha :)

Edit: huh? Ik dacht dat ik een enkele post maakte... sorry voor de dubbelpost! Man, mijn smartphone post-skills zijn echt driewerf kut haha!
 

Chuckie

Member
Ah cool, ik ben een beetje van de generatie daarna. Heel veel naar Awakenings en andere feestjes in Amsterdam en Groningen geweest, ben er mee genokt toen de Minimal alles overnam.

Haha, Awakenings...that brings back memories....ik ben naar IV en V gegaan.
 
Ben gister flink tekeer gegaan tegen iemand die midden in een drukke bushalte aan het roken was en alles in mijn gezicht blies. Asociale mensen, ga lekker ergens anders roken.
(no offence Arjen)
 

soepje

Member
Ben gister flink tekeer gegaan tegen iemand die midden in een drukke bushalte aan het roken was en alles in mijn gezicht blies. Asociale mensen, ga lekker ergens anders roken.
(no offence Arjen)
Is dat niet een beetje over de top? Dan zou je ook tegen elke langs rijdende automobilist/scooterrijder/vleeseter/-vul maar in- tekeer moeten gaan. Dat is ook niet erg gezellig en verdraagzaam :p.
 
Is dat niet een beetje over de top? Dan zou je ook tegen elke langs rijdende automobilist/scooterrijder/vleeseter/-vul maar in- tekeer moeten gaan. Dat is ook niet erg gezellig en verdraagzaam :p.

Ik ben het gewoon zat. Ik heb last van de rook, ik an er niet tegen. Ik vind het niet kunnen dat ik het bushalte moet verlaten omdat er iemand staat te roken en alles mijn kant op blaast. Ik was heus niet de enige die er last van had, iedereen keek al chagarijnig alleen de rest had natuurlijk geen ballen om er wat van te zeggen.

Anywho, titelrace! Ik ben ervan overtuigd dat Ajax weer kampioen wordt. Zij hebben gewoon een steady reeks aan overwinningen. Pellenoord mist gewoon kwaliteit (lolkoemandplanB) en PSV mag van mij degraderen.
 

Arjen

Member
Ben gister flink tekeer gegaan tegen iemand die midden in een drukke bushalte aan het roken was en alles in mijn gezicht blies. Asociale mensen, ga lekker ergens anders roken.
(no offence Arjen)

Non taken, kan me voorstellen dat het irritant is. Ik probeer er altijd rekening mee te houden.
 

WriterGK

Member
Ik ben het gewoon zat. Ik heb last van de rook, ik an er niet tegen. Ik vind het niet kunnen dat ik het bushalte moet verlaten omdat er iemand staat te roken en alles mijn kant op blaast. Ik was heus niet de enige die er last van had, iedereen keek al chagarijnig alleen de rest had natuurlijk geen ballen om er wat van te zeggen.

Anywho, titelrace! Ik ben ervan overtuigd dat Ajax weer kampioen wordt. Zij hebben gewoon een steady reeks aan overwinningen. Pellenoord mist gewoon kwaliteit (lolkoemandplanB) en PSV mag van mij degraderen.

Ik ben dan welliswaar geen roker, ook niet anti. Toch nooit gerookt... maar ze mogen al vrijwel nergens meer roken dus dat ze het bij een bushokje buiten doen, heb ik 0 problemen mee.
 
Ik ben dan welliswaar geen roker, ook niet anti. Toch nooit gerookt... maar ze mogen al vrijwel nergens meer roken dus dat ze het bij een bushokje buiten doen, heb ik 0 problemen mee.

Zij mogen van mij ook roken waar zij willen, mijn punt was dat zij in de drukte rookten. Ik vind dat zij moeten erkennen dat anderen hier hinder van ondervinden.
Maar goed, ik maak van een mug een olifant denk ik, zwaar tekeer gaan was ook wel overdreven.

Anywho, Ajax :O Ik denk echt dat zij weer kampioen worden. PSV-Ajax wordt ook in het voordeel van Ajax. Feyenoord 2e, Vitesse 3e.
 

WriterGK

Member
Zij mogen van mij ook roken waar zij willen, mijn punt was dat zij in de drukte rookten. Ik vind dat zij moeten erkennen dat anderen hier hinder van ondervinden.
Maar goed, ik maak van een mug een olifant denk ik, zwaar tekeer gaan was ook wel overdreven.

Anywho, Ajax :O Ik denk echt dat zij weer kampioen worden. PSV-Ajax wordt ook in het voordeel van Ajax. Feyenoord 2e, Vitesse 3e.

Ach ja als jij op dat moment het vervelend vindt mag je er best wat van zeggen. Maar kan gebeuren joh van mug een olifant maken.

Ik ben wel helaas bang voor je dat PSV-Ajax zege wordt voor PSV..
 

Dreaver

Member
Zijn hier mensen met verstand van bedrijfseconomie? Ik heb volgende week een tentamen maar ik snap er eerlijk gezegd maar weinig van. Bijvoorbeeld deze opgave:
Een verhuurbedrijf van doe-het-zelfapparaten boekt dit jaar voor € 80.000 aan opbrengsten. De debiteuren dalen van € 7.500 per 1 januari naar € 5.000 per 31 december. Betalingen aan diverse bedrijfskosten bedragen € 35.000 terwijl deze kosten op € 38.000 uitkomen. Dit leidt op de balans tot het ontstaan van 'nog te betalen kosten'. Van deze bedrijfskosten was per 1 januari alleen de verzekeringspremie van € 4.000 vooruitbetaald. Dat gebeurt ook weer per 15 december. De premie stijgt naar € 4.500. Het banksaldo per 1 januari bedraagt € 10.000. De vaste activa bedragen per 1 januari € 120.000 met een resterende levensduur was nog 6 jaar. De restwaarde is nul. Op een 8%-banklening van € 75.000 werd op 31 december € 15.000 afgelost. Tevens werd op dat moment de rente achteraf betaald. Behalve de hier genoemde posten komen op de balans verder geen posten voor. Bereken het vreemd vermogen op 31 december.
Ik moet een balans maken om achter het vreemd vermogen te komen (ik weet toevallig dat het €63.000 is, maar ik wil weten hoe ik het moet berekenen). Is er iemand die een voorbeeld balans kan maken om het uit te leggen?
 

soepje

Member
Zijn hier mensen met verstand van bedrijfseconomie? Ik heb volgende week een tentamen maar ik snap er eerlijk gezegd maar weinig van. Bijvoorbeeld deze opgave:

Ik moet een balans maken om achter het vreemd vermogen te komen (ik weet toevallig dat het €63.000 is, maar ik wil weten hoe ik het moet berekenen). Is er iemand die een voorbeeld balans kan maken om het uit te leggen?
Vreemd vermogen = wat je geleend hebt, of nog niet betaald.

Dus in dit geval is dat de bank 75000 - 15000 (want afbetaald op 31 dec.) = 60 000.
Bedrijfskosten was werkelijk 38 000, maar er is slechts 35 000 betaald gedurende het jaar, dus dan hou je 3000 over voor op je balans. 60 000 plus 3 000 = 63 000.

Volgens mij zit het zo, maar ik ben zelf ook heel erg blij dat ik klaar ben met die bedrijfsadministratie lessen :p.
 
So I got my bike stolen again :(
I have another bike with 2 locks but I lost the keys. Do you guys know where I could go so they can cut the locks off my bike?
Wat een ramp.
 
You could do it yourself! I don't think many bike shops would believe your story :p
In my experience bike shops are willing to do it, but they ask like 20-30 euros and you have to bring some form of ID so they can register you.

Or, you could just ask around to see if anyone you know has a grinder so you can open it yourself. Tip: wear a fluorescent vest and no-one will ask you questions :D
 

Arjen

Member
Yo Dutchies, I hope your money's safe.
Anyone got a few bucks plus from this?
Also, how widespread are the problems?

I can't even acces my account so i have no idea. Just have to wait i guess. It's a big bank so lot of people are affected.
 

Aiii

So not worth it
Yo Dutchies, I hope your money's safe.
Anyone got a few bucks plus from this?
Also, how widespread are the problems?

Just one bank, ING of course.

ING is pretty much the worst bank in Holland, the kind that keeps transferred money for two to three days before depositing it in your account. I never understood why people keep their accounts there.
 

Milchjon

Member
Just one bank, ING of course.

ING is pretty much the worst bank in Holland, the kind that keeps transferred money for two to three days before depositing it in your account. I never understood why people keep their accounts there.

I read Rabobank was having problems too?

Neither my own "Dutch" nor Google translate worked well enough to make sense of it, though :-D
 

Arjen

Member
Just checked got a couple of double bookings. So right now im down a couple of hundred bucks. But im sure they'll fix it.
 

2San

Member
Yeah I had problems with ING as well was showing less money than I actually had, but it was because of certain transaction that wasn't listed for a while(zorgpremie).
ING is pretty much the worst bank in Holland, the kind that keeps transferred money for two to three days before depositing it in your account. I never understood why people keep their accounts there.
In my experience they're pretty quick hence my preference for them. Their online structure is also pretty good.
 

Dreaver

Member
Wel weer typisch dat gelijk heel Nederland in paniek is (kijk voor de grap is op Nujij). Vind de reactie van de meeste mensen bij zo'n storing overdreven. Natuurlijk heel vervelend als je er echt hinder van ondervind, maar de meesten roepen gewoon maar wat en hadden het niet eens geweten als het niet op Nu.nl had gestaan. De storing was 'maar' een paar uur en iDeal werkte zelfs gewoon nog.

e: oh en Soepje, nog bedankt voor je reactie!
 
Top Bottom