• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

WriterGK

Member
PSV heeft gewoon echt een mega kut verdediging. Gelukkig was het wel nog gezellig in Eindhoven na het verlies vandaag.

Verdediging? Nou de aanval was gister ook echt helemaal niks. Ik vond Dries Mertens echt verschrikkelijk slecht. Zou hem een 2.5 geven. Wijnaldum was ook heel slecht, Toivonen, Van Bommel was echt helemaal een 1.5 en Stroot was ook niet goed. Niemand was goed van PSV kant. Was eigenlijk nog een wonder dat we zolang in de wedstrijd zaten en 2x gelijk kwamen. Dik verdiende overwinning voor Ajax.
 

Arjen

Member
Door die thread door te lezen over wat er in Boston is gebeurd, besef ik weer hoe Amerikanen afgesloten zijn van nieuws in de rest van de wereld.
Begrijp me niet verkeerd, het is erg wat er is gebeurd, maar staat echt in het niks met wat er allemaal in de rest van de wereld gebeurd.
En als ik dan zie dat iemand speciale avatars voor 'support Boston' gaat mijn bloed echt een beetje koken.
Ik zal dit soort dingen buiten die thread laten, denk niet dat het gewaardeerd wordt.
 
Ik dacht aan hetzelfde, maar ik heb al genoeg bans op mijn naam staan :p Ze zijn óf afgesloten, of ze geven er niks om... Ik neig meer naar dat laatste.
 

Arjen

Member
Nah, ze zijn echt afgesloten, er is amper buitenlands nieuws op de televisie daar. Ik weet nog dat ik er was toen die vliegramp in Tripoli was gebeurd, niks van te vinden in het nieuws op Amerikaanse zenders toen.
 
Waar ik echt gek van word, zijn die mensen die ik dan opeens op facebook en twitter allerlei RIP Boston enz. dingen zie posten. In Irak zijn er gister 30 mensen dood gegaan bij 'n aanslag, maar daar zie je diezelfde mensen niks over zeggen. Alsof het erger is als er 3 Amerikanen doodgaan.
 

Linius

Member
Nah, ze zijn echt afgesloten, er is amper buitenlands nieuws op de televisie daar. Ik weet nog dat ik er was toen die vliegramp in Tripoli was gebeurd, niks van te vinden in het nieuws op Amerikaanse zenders toen.

Dat is best apart. Zo'n vliegramp met zoveel slachtoffers is toch redelijk uniek en van grote nieuwswaarde zou je zeggen.
 

Chuckie

Member
Dat zouden Nederlanders ook doen als er hier een bom afging bij de marathon van Rotterdam.

Het is heel logisch meer te schrikken van 'eigen' doden dan die in het buitenland. Misschien niet eerlijk, maar wel begrijpelijk.
 

soepje

Member
Nah, ze zijn echt afgesloten, er is amper buitenlands nieuws op de televisie daar. Ik weet nog dat ik er was toen die vliegramp in Tripoli was gebeurd, niks van te vinden in het nieuws op Amerikaanse zenders toen.

Maar waren er ook niet veel Nederlanders bij die crash betrokken? Meestal zijn vliegtuigcrashes hier ook hooguit een paar zinnen in het nieuws als er geen Hollanders bij betrokken zijn. Dat idee heb ik tenminste.
 

Dariee

Member
Door die thread door te lezen over wat er in Boston is gebeurd, besef ik weer hoe Amerikanen afgesloten zijn van nieuws in de rest van de wereld.
Begrijp me niet verkeerd, het is erg wat er is gebeurd, maar staat echt in het niks met wat er allemaal in de rest van de wereld gebeurd.
En als ik dan zie dat iemand speciale avatars voor 'support Boston' gaat mijn bloed echt een beetje koken.
Ik zal dit soort dingen buiten die thread laten, denk niet dat het gewaardeerd wordt.

Verdient een quote.
 

2San

Member
Door die thread door te lezen over wat er in Boston is gebeurd, besef ik weer hoe Amerikanen afgesloten zijn van nieuws in de rest van de wereld.
Begrijp me niet verkeerd, het is erg wat er is gebeurd, maar staat echt in het niks met wat er allemaal in de rest van de wereld gebeurd.
En als ik dan zie dat iemand speciale avatars voor 'support Boston' gaat mijn bloed echt een beetje koken.
Ik zal dit soort dingen buiten die thread laten, denk niet dat het gewaardeerd wordt.
Ik had hetzelfde gevoel, maarja je kan dit soort dingen niet forceren. Mensen voelen eenmaal meer voor dingen die in hun eigen land gebeuren.

In Zuid Azië kijkt bijna niemand meer op van een aanslag, elke andere dag is er praktisch eentje.
 

Arjen

Member
Dat zouden Nederlanders ook doen als er hier een bom afging bij de marathon van Rotterdam.

Het is heel logisch meer te schrikken van 'eigen' doden dan die in het buitenland. Misschien niet eerlijk, maar wel begrijpelijk.

Tuurlijk dat begrijp ik ook wel, daarom zal ik dit soort dingen ook niet in die thread neerzetten.

Maar waren er ook niet veel Nederlanders bij die crash betrokken? Meestal zijn vliegtuigcrashes hier ook hooguit een paar zinnen in het nieuws als er geen Hollanders bij betrokken zijn. Dat idee heb ik tenminste.

Volgens mij zijn vliegtuigcrashes met tientallen doden altijd wel redelijk in het nieuws toch?
 

7threst

Member
Door die thread door te lezen over wat er in Boston is gebeurd, besef ik weer hoe Amerikanen afgesloten zijn van nieuws in de rest van de wereld.
Begrijp me niet verkeerd, het is erg wat er is gebeurd, maar staat echt in het niks met wat er allemaal in de rest van de wereld gebeurd.
En als ik dan zie dat iemand speciale avatars voor 'support Boston' gaat mijn bloed echt een beetje koken.
Ik zal dit soort dingen buiten die thread laten, denk niet dat het gewaardeerd wordt.
ik had hetzelfde maar zodra je dat ter sprake brengt ziet men je meteen als een ongevoelige bastard terwijl dat niet eens de issue is.
 
Die vergelijkingen met het Midden-Oosten vind ik altijd zo'n bullshit.

Aanslag vs oorlog.

tumblr_m9wavoB0e61rnjce8o1_500.jpg


In het "Pics that make you laugh" topic.
 

Dreaver

Member
Ik ben trouwens wel benieuwd wie achter de aanslag zit. Ik denk persoonlijke dat het een (enkele) doorgedraaide Amerikaan is die het ergens niet mee eens was...

Door die thread door te lezen over wat er in Boston is gebeurd, besef ik weer hoe Amerikanen afgesloten zijn van nieuws in de rest van de wereld.
Begrijp me niet verkeerd, het is erg wat er is gebeurd, maar staat echt in het niks met wat er allemaal in de rest van de wereld gebeurd.
En als ik dan zie dat iemand speciale avatars voor 'support Boston' gaat mijn bloed echt een beetje koken.
Ik zal dit soort dingen buiten die thread laten, denk niet dat het gewaardeerd wordt.
Amerikanen zijn echt ontzettend op hun eigen land ingesteld, ik denk zelfs dat GAF daar relatief gezien zelfs nog bij meevalt. Maar het vaderlandsliefde is daar echt ontzettend groot en zit ook veel meer in hun cultuur verworven. Nu vind ik het wel vrij logisch dat zo'n topic meer aandacht krijgt vergeleken met andere topics, het is tenslotte in Amerika zelf en ligt toch 'dichterbij' omdat het een Westers land (en voor veel GAF'ers een vaderland) is.

De vergelijking met je andere topic vind ik wel een beetje krom, terrorisme is toch net iets ingrijpender dan oorlog. Ik zeg niet dat het minder erg is maar een aanslag heeft simpelweg meer nieuwswaarde en onverwachts.
 

Arjen

Member
Ik ben trouwens wel benieuwd wie achter de aanslag zit. Ik denk persoonlijke dat het een (enkele) doorgedraaide Amerikaan is die het ergens niet mee eens was...


Amerikanen zijn echt ontzettend op hun eigen land ingesteld, ik denk zelfs dat GAF daar relatief gezien zelfs nog bij meevalt. Maar het vaderlandsliefde is daar echt ontzettend groot en zit ook veel meer in hun cultuur verworven. Nu vind ik het wel vrij logisch dat zo'n topic meer aandacht krijgt vergeleken met andere topics, het is tenslotte in Amerika zelf en ligt toch 'dichterbij' omdat het een Westers land (en voor veel GAF'ers een vaderland) is.

Daar heb je ook wel gelijk in, ik leg de schuld ook zeker niet neer bij de doorsnee bevolking, de schuld daarvan ligt puur bij hun eigen media die zo verschrikkelijk gefocust is op hun eigen land. En dat het veel aandacht krijgt snap ik ook wel, het komt allemaal wat harder aan als het dichter bij huis is. Maar soms schiet het mij gewoon in het verkeerde keelgat dat die doden zoveel meer aandacht krijgen dan doden die ergens anders vallen, alsof het leven van een Westerling meer waard is dan het leven van iemand uit het Midden oosten bijv.
 
Daar heb je ook wel gelijk in, ik leg de schuld ook zeker niet neer bij de doorsnee bevolking, de schuld daarvan ligt puur bij hun eigen media die zo verschrikkelijk gefocust is op hun eigen land. En dat het veel aandacht krijgt snap ik ook wel, het komt allemaal wat harder aan als het dichter bij huis is. Maar soms schiet het mij gewoon in het verkeerde keelgat dat die doden zoveel meer aandacht krijgen dan doden die ergens anders vallen, alsof het leven van een Westerling meer waard is dan het leven van iemand uit het Midden oosten bijv.

Not to burst your bubble want ik ben het met je eens, maar Nederland lust er ook wel wat van. Niet zo zeer in het weren van nieuws uit het buitenland, maar ik stoor mij er soms ook wel over de aandacht die incidenten waar Nederlanders bij betrokken zijn krijgen. Er hoeft maar een Nederlander in het buitenland door zijn enkel te gaan of het is hier 3 weken lang voorpagina nieuws.

Hugo Borst zei het ook al lang geleden in DWDD maar werd niet echt serieus genomen denk ik (hoewel een vliegramp natuurlijk wel erger is dan wat ik schets).

http://www.youtube.com/watch?v=_0LxLrzQD0I
 

Arjen

Member
Not to burst your bubble want ik ben het met je eens, maar Nederland lust er ook wel wat van. Niet zo zeer in het weren van nieuws uit het buitenland, maar ik stoor mij er soms ook wel over de aandacht die incidenten waar Nederlanders bij betrokken zijn krijgen. Er hoeft maar een Nederlander in het buitenland door zijn enkel te gaan of het is hier 3 weken lang voorpagina nieuws.

Hugo Borst zei het ook al lang geleden in DWDD maar werd niet echt serieus genomen denk ik (hoewel een vliegramp natuurlijk wel ergers dat wat ik schets).

http://www.youtube.com/watch?v=_0LxLrzQD0I

Ben ik helemaal met je eens.
 

itsgreen

Member
Goed interview hoor van Willem Alexander. Komt mij reeel over, en dat vind ik altijd belangrijk. Niet praten over altijd wel , altijd nooit...
 

soepje

Member
Goed interview hoor van Willem Alexander. Komt mij reeel over, en dat vind ik altijd belangrijk. Niet praten over altijd wel , altijd nooit...
Ja, wel eigentijds voor zover dat op gaat voor dingen als een koninklijk huis.

Ik heb wel het idee dat hij in een erg lastige positie zit, koning zijn vandaag is toch wel heel anders dan dat het pakweg 100 jaar terug was. Ik zou niet met ze willen ruilen. :p
 

Chuckie

Member
Jaja, het koningslied is uit.

Vond het een hele prestatie dat ik het tot 2:30 heb gered, ik ben daarna maar weer naar Get Lucky gaan luisteren.

Ik hoorde het vanochtend. Het is echt werkelijk waar afschuwelijk haha. Precies zoals ik het verwacht had. Supergeneriek 'musical' liedje met een slecht rapstukje.
En op een gegeven moment gaan er geloof ik 30 personen tegelijk zingen/rappen/roepen.

Echt fokkin slecht.
 
Jaja, het koningslied is uit.

Vond het een hele prestatie dat ik het tot 2:30 heb gered, ik ben daarna maar weer naar Get Lucky gaan luisteren.

Jezus vind dat de koning wel wat beters verdient dan wat lijkt op een liedje wat is samengevoegt door zinnen uit een grabbel ton te halen :(
Ik bedoel wij krijgen een vrije dag en hij krijgt dat niet een eerlijke ruil als je mij vraagt.
 

Kabouter

Member
Jaja, het koningslied is uit.

Vond het een hele prestatie dat ik het tot 2:30 heb gered, ik ben daarna maar weer naar Get Lucky gaan luisteren.

Werkelijk dramatisch, heb er misschien 40 seconden naar kunnen luisteren. Maar ja, wellicht spreekt het de mensen die het meest met deze gebeurtenis hebben meer aan.
 

Arjen

Member
Jezus wat een slecht nummer
KuGsj.gif

Had ook niet anders verwacht, maar toch zonde. Staan we flink voor lul met zijn allen de 30e
 

Chuckie

Member
God ik hoor m net weer..... het lied is de tweede keer nog slechter.

Opbouw nummer

1. Obligaat accordeon intro
2. Flauw musical stukje 1
3. Rap met teveel rappers
4. Flauw musical stukje 2
5. Enorme chaotische rap/geschreeuw van hele boel lui
6. Flauw musical stukje 3
 

Kabouter

Member
Haha, mooi.

Vraag: welke straf staat er op landsverraad en komen de makers van dit nummer hiervoor in aanmerking?

Het meest relevant lijkt me art. 111 Sr
Opzettelijke belediging van de Koning wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

Eigenlijk nog meer art. 112 Sr
Opzettelijke belediging van de echtgenoot van de Koning, van de vermoedelijke opvolger van de Koning, van diens echtgenoot, of van de Regent, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
 
*"hmm zo slecht kan dat nummer toch niet zijn"*
*..youtube..*
*"begin klinkt.. hmm"*
*bitches beginnen te zingen, mijn reactie (no offence 7threst =p)*

*bitches beginnen te rappen*
LOOOOOOLLL

hahah wat een kut nummer, je kunt beter zanger rinus een live performance laten doen dat dit
 
Top Bottom