• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Chuckie

Member
Heb het idee dat het er weer op uit gaat draaien dat het één of ander dom jochie is die dacht lekker eens wat aandacht te gaan scoren, en geen enkel plan van deze aard had.

Dat denk ik nou ook.


Iemand trouwens die actie op Q-Music meegekregen? Die hebben vanaf half 8 vanochtend achter elkaar het Koningslied gedraaid als protest tegen de overdreven twitters / bedreigingen tov Ewbank.
 

Aiii

So not worth it
Heb het idee dat het er weer op uit gaat draaien dat het één of ander dom jochie is die dacht lekker eens wat aandacht te gaan scoren, en geen enkel plan van deze aard had.

Vast wel, maar beter safe dan sorry zullen we maar zeggen. Er lopen schijnbaar meer dan genoeg nutjobs rond tegenwoordig.
 

soepje

Member
Heb het idee dat het er weer op uit gaat draaien dat het één of ander dom jochie is die dacht lekker eens wat aandacht te gaan scoren, en geen enkel plan van deze aard had.
Dat lijkt mij ook, zeker als het waar is dat er een oude foto is gebruikt.


Wil Q music van z´n luisteraars af? Die bedreigingen zijn helemaal fout, maar ben blij dat we van dat plagiaat liedje af zijn.
 

UrgentPS

Neo Member
zal inderdaad wel weinig aan de hand zijn, maar als een iemand die in Leiden woont en nog een jonger zusje op een middelbare in Leiden heeft zitten, ben ik toch blij dat ze gewoon thuis is. toen ik het nieuws net hoorde gelijk maar ff gebeld. idd beter safe dan sorry! het is wel zo, als ze de komende tijd deze wacko niet weten te vinden, wat dan? zal bij mij toch het gevoel blijven hangen van "stel dat het wel zo is...".
 
Dat lijkt mij ook, zeker als het waar is dat er een oude foto is gebruikt.


Wil Q music van z´n luisteraars af? Die bedreigingen zijn helemaal fout, maar ben blij dat we van dat plagiaat liedje af zijn.

Als ik de tweet op de vorige pagina zo lees kan die John ewbaks er zelf ook wel wat van.
 

Kabouter

Member
En hoe zou zo'n jochie aan wapens kunnen komen, we leven niet in amerika...

Ik heb het idee dat het een stuk makkelijker is om aan vuurwapens te komen in Nederland dan de meeste mensen denken, voormalige oorlogsgebieden grenzen gewoon aan het Schengengebied. Eén grens over en je kunt die wapens naar bijna heel Europa runnen. Daar komt nog bij dat er ook genoeg spul binnen zal komen via de Rotterdamse haven.

Google zegt ook dat het bijzonder makkelijk is:
http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/34894/illegale_wapens_via_internet
 
De foto die bij het bericht was geplaatst is al eerder op een wapenforum geplaatst in 2008.

Grote kans dus dat het om een 'grap' gaat.

Zelf vind ik het de kant van terreur op gaan. Je weet dat de politie dit serieus moet nemen. Dus geen 2 maanden voorwaardelijk aub.
 

n0n44m

Member
van de Intertoys

ik denk trouwens dat het John E. was

edit:

De woordvoerster wil in verband met het onderzoek geen details kwijt over de aanhouding, omdat de rol van de persoon nog niet duidelijk is. ''Het kan ook zijn dat hij het gewoon niet is.''

dat klinkt wel erg ... random? ze zullen toch wel een IP-adres ofzo als aanknopingspunt hebben mag ik hopen
 

Arjen

Member
Heb nog niemand gehoord die dat lied wel mooi vind. Maar het kan ook zijn dat ik alleen azijnzeikers om me heen heb natuurlijk.
 

Hrothgar

Member
Het comité zegt verder: ''Sinds de lancering van het lied is er sprake van een golf van reacties, veelal positief. Het is duidelijk dat er ook veel kritische geluiden zijn in de samenleving over delen van de tekst van het lied.''

Lol, zelfs vanonder een steen/vanuit de ivoren toren had de storm van kritiek te horen moeten zijn.

Veel succes aan Paul de Leeuw, die in zijn eentje het koningslied gaat zingen vanuit een leeg Ahoy. Mijn verwachting voor 30 april: een orkaan van boe-geroep tijdens de opvoering van dit muzikale hoogstandje.
 

Aiii

So not worth it
Lol, zelfs vanonder een steen/vanuit de ivoren toren had de storm van kritiek te horen moeten zijn.

Veel succes aan Paul de Leeuw, die in zijn eentje het koningslied gaat zingen vanuit een leeg Ahoy. Mijn verwachting voor 30 april: een orkaan van boe-geroep tijdens de opvoering van dit muzikale hoogstandje.

Nee, helaas zit het daar vol met gasten waarvan je geen enkele kritische noot zult gaan horen. Ik denk niet dat er ook nog maar één negatief geluid komt.

Nu verwacht ik niet dat mensen dat lied uit hun hoofd gaan leren ofzo, maar dat hadden ze ook niet gedaan als het wel een goed nummer was geweest.
 

2San

Member
Meh dacht even te kunnen profiteren van de aanbieding bij saturn en daarmee de aanbieding van Nintendo voor de 3DS, maar Saturn Hoofddorp heeft geen Fire Emblem:Awekening. :(
 

soepje

Member
Nu dat we er niet omheen kunnen.. Ik kan niet wachten om heel Nederland te zien 'rappen' tijdens het meezing festijn. Van die 50+ bierbuiken, koningsgezinde oudjes, Mr Rutte. Het idee is best vermakelijk.
 

Arjen

Member
Nu dat we er niet omheen kunnen.. Ik kan niet wachten om heel Nederland te zien 'rappen' tijdens het meezing festijn. Van die 50+ bierbuiken, koningsgezinde oudjes, Mr Rutte. Het idee is best vermakelijk.

Laten we er in ieder geval voor zorgen dat die televisiebeelden dit land nooit verlaten.
Anders kunnen we ons nooit meer zonder schaamte in het buitenland vertonen.
 

Daeda

Member
Iemand trouwens die actie op Q-Music meegekregen? Die hebben vanaf half 8 vanochtend achter elkaar het Koningslied gedraaid als protest tegen de overdreven twitters / bedreigingen tov Ewbank.

Fijn dat Q-Music nog altijd redenen kan bedenken om die zender met grote afstand te vermijden.
 

Aiii

So not worth it
Twitterbedreigingen serieus nemen vind ik misschien nog wel erger dan iemand "bedreigen" op Twitter. Kom op mensen, het is het internet maar.

Ach, waar maak ik me ook druk om. Mijn TV staat enkel nog aan om te gamen, Netflix en Lampjes te kijken. Nederlandse TV kijk niet en op het werk en in de auto luister ik naar Spotify. Het is niet of ik aan Ewbank of zijn liedje daadwerkelijk blootgesteld wordt haha.
 

soepje

Member
Vast wel, maar beter safe dan sorry zullen we maar zeggen. Er lopen schijnbaar meer dan genoeg nutjobs rond tegenwoordig.
Twitterbedreigingen serieus nemen vind ik misschien nog wel erger dan iemand "bedreigen" op Twitter. Kom op mensen, het is het internet maar.
Sorry, kon het niet laten :p

Ben het wel met je eens hoor, denk dat Ewbank´s ego de enige gewonde is (en blijft) in dit gebeuren.
 

Aiii

So not worth it
Sorry, kon het niet laten :p

Ben het wel met je eens hoor, denk dat Ewbank´s ego de enige gewonde is (en blijft) in dit gebeuren.

Dat is geen twitterbedreiging though, maar een algemene bedreiging. Dat is toch wat anders dan zeggen dat Ewbank gelynched moet worden voor dat liedje. Het tweede is overduidelijk dom gelul. Het eerste hopelijk ook, maar een stuk minder zeker.
 
Hebben jullie enig idee waarom het gras hier 365 dagen per jaar groen is en relatief langzaam groeit? Toen ik in de VS was in de winterperiode zag ik alleen maar bruin gras. Ik gok dat het met vochtigheid van de bodem te maken heeft. Viel me wel op.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Gister zat er zo'n klein meisje van een kinderkoor in DWDD en die kraakte het Koningslied eigenlijk nog het mooist subtiel af. Ze begon dat het ze het eerst eigenlijk best leuk vond maar dat er uiteindelijk toch geen kut van klopte. Maar dat zei ze natuurlijk een beetje anders.
 
Gister zat er zo'n klein meisje van een kinderkoor in DWDD en die kraakte het Koningslied eigenlijk nog het mooist subtiel af. Ze begon dat het ze het eerst eigenlijk best leuk vond maar dat er uiteindelijk toch geen kut van klopte. Maar dat zei ze natuurlijk een beetje anders.

Dat was niet echt afkraken, ook niet subtiel. Ze vond het lied mooi alleen de tekst klopte niet altijd. Ik vind het lied zelf kut EN de tekst kut :p
 
So I tried to hire some belastingadvies company to do my btw tax declaration for the first quarter (the first I do, just became a freelancer) and they ask me 300€ incl BTW for their services. Holy shit, is this normal? so I will have to spend more than 1200€ in a year just for this? :(
 

soepje

Member
So I tried to hire some belastingadvies company to do my btw tax declaration for the first quarter (the first I do, just became a freelancer) and they ask me 300€ incl BTW for their services. Holy shit, is this normal? so I will have to spend more than 1200€ in a year just for this? :(
You could try to figure out how to do it yourself too, it isn´t that difficult. But i´m not sure how much information is out there in English tbh..?
 
You could try to figure out how to do it yourself too, it isn´t that difficult. But i´m not sure how much information is out there in English tbh..?

Basically, you are a zzp-er, you tell them how much you made. From there you start asking for money back, so you need to know which rules apply to you. If you didn´t make much in the first quarter, or you think you won´t get much back, don´t bother paying 300 euro´s for services.

Thanks. Yeah, I think I will try to do it myself or ask some colleagues to help me. But why do I always wait until the last moments to do these things, why!!! :(

Anyway, you guys excited for Konninginedag? Anybody knows of a good plan in Amsterdam for Konninginenacht? I have some friends coming but I have no idea what to do yet.
 

Arjen

Member
Ik geloof dat ik naar Volt ga in Amsterdam op Koningedag.
Nog geen idee wat ik ga doen met Koningenacht, mischien maar eens in mijn eigen stad vieren, heb dat nog nooit gedaan geloof ik
KuGsj.gif
 

Aiii

So not worth it
Thanks. Yeah, I think I will try to do it myself or ask some colleagues to help me. But why do I always wait until the last moments to do these things, why!!! :(

Ask the Belastingdienst for assistance or see if the Kamer van Koophandel has a course on the matter. Like all taxes it's rather easy once you know how.
 

Aiii

So not worth it
While that is the case here, I definitely wouldn't say that's the case for all :p.

I dunno, I never had much trouble doing my taxes really, esp. with the program now. Half of the stuff is already filled out and the rest is pretty wel explained via the help icons. It's more that it takes some effort to calculate some deductables and what not, but it's not that difficult imo.
 

Kabouter

Member
I dunno, I never had much trouble doing my taxes really, esp. with the program now. Half of the stuff is already filled out and the rest is pretty wel explained via the help icons. It's more that it takes some effort to calculate some deductables and what not, but it's not that difficult imo.

But you're a private citizen with almost certainly a pretty simple income mix that is limited to the Netherlands alone. That's not where the complexity in the tax code is obviously. To give you an indication, my tax law bundle (just laws, no commentary or whatever) is in excess of 2000 pages despite the tiny letters. And that doesn't include all laws, or any double taxation treaties, or any jurisprudence etc.
 

Divius

Member
Ben op zoek naar een nieuwe telefoon, maar ben totaal niet op de hoogte van de laatste dingen (ik heb momenteel nog een Nokia van +5 jaar geleden)

Volgens mij zijn de HTC One, Iphone 5 en Samsung Galaxy S4 een beetje frontrunners momenteel. Iemand ervaring met deze telefoons, of zijn er nog andere interessante keuzes?

En qua provider/abonnement/winkel om te kopen? (dat laatste is meer de reden dat ik het hier vraag)

Ik neig naar een Galaxy S4 (of een S3, ik hoef niet per se het nieuwste van het nieuwste) aangezien we hier in huis al enkele Samsung telefoons/tablets hebben liggen en ik daar dus al wat bekend mee ben.
 

Linius

Member
Ik heb nu niet zo'n zin om uitgebreid stukje te schrijven, maar je post mist de Xperia Z. Ik zou zeggen bekijk in ieder geval de topics van Apple en Android en vraag daar naar de verschillen, daar zitten toch wel de Gaffers die graag een hoop schrijven over telefoons :p
 

Linius

Member
Je kunt je telefoon rooten. Maar behalve de Nexus lijn is er geen andere manier om stock android op je telefoon te krijgen.
 
Top Bottom