• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Geido

Member
Dat is best lekker ja, vooral als je het dan via de PS3 kan kijken.

Mijn kabelaansluiting zit er eigenlijk alleen maar voor de sier ja.
 

hiro4

Member
Aanbod is prima, ik kijk voornamelijk TV series, die komen meestal per volledig seizoen kort nadat de DVD in de US uit is. Het meeste hebben ze wel, Showtime, AMC, FX, NBC, Fox, ABC, MTV, Discovery hebben hun spul erop staan. Alle Star Trek series en films bijvoorbeeld ook.

Ze hebben een geweldig aanbod aan documentaires, daar kijk ik er ook erg veel van.

Films zijn niet de nieuwste films, maar dat kan in NL zo maar anders zijn straks, ligt aan de deals die ze afsluiten.

Sample van de TV series (dit is maar een fractie en enkel TV):

Okay dat is best wel nice, als je ook nog met Unblock US meuk kan kijken.
Ik heb echt geen behoefte om 2 weken te moeten wachten omdat ze zo nodig series moeten ondertitelen. Comedy Central doet het opzich wel netjes met Daily Show de dag erna.

Ik zal er in ieder geval even naar gaan kijken.
 

Geido

Member
WAT? Je mag nu in feite Zebra's als huisdier hebben? Waarom wist ik dit niet?

Ik weet niet of centrum Utrecht de ideale plek is om een Zebra te houden, maar fuck it. Heads will turn als ik op de rug van mijn steppezebra over de Oude Gracht flaneer.
 

Linius

Member
WAT? Je mag nu in feite Zebra's als huisdier hebben? Waarom wist ik dit niet?

Ik weet niet of centrum Utrecht de ideale plek is om een Zebra te houden, maar fuck it. Heads will turn als ik op de rug van mijn steppezebra over de Oude Gracht flaneer.

Neem je zebra mee naar de meeting de volgende keer, ik heb altijd al eens een rondje op een zebra willen rijden!
 

Aiii

So not worth it
Mijn neefje van vier is echt een bastard.

Sta je bij de Mac, vraag je aan hem wat ie bij z'n Happy Meal wil, McNuggets of een Burger... Zeg ie doodleuk: "Frikandel".

Ja, hebben ze niet jongen, je moet kiezen tussen McNuggets of een Hamburger.
-"Hebben ze wel, ik wil frikandel".

En ook niet bijgeven he, dus dan kies je voor hem voor McNuggets, zegt ie aan tafel doodleuk "ik wilde eigenlijk hamburger."

...Kinderen...
 

Arjen

Member
Mijn neefje van vier is echt een bastard.

Sta je bij de Mac, vraag je aan hem wat ie bij z'n Happy Meal wil, McNuggets of een Burger... Zeg ie doodleuk: "Frikandel".

Ja, hebben ze niet jongen, je moet kiezen tussen McNuggets of een Hamburger.
-"Hebben ze wel, ik wil frikandel".

En ook niet bijgeven he, dus dan kies je voor hem voor McNuggets, zegt ie aan tafel doodleuk "ik wilde eigenlijk hamburger."

...Kinderen...

kinderenlho02.jpg
 

Aiii

So not worth it
Ik heb geen hekel aan kinderen, sterker nog ik hou van de blagen van mijn broer.

Maar om nu te zeggen dat ik zelf zoiets heb van ik MOET kinderen, mweh, not so much.
 
Ik kijk ook bijna nooit meer series of films op TV.

de kabel ligt er hier alweer bijna een jaar uit. Ik mis niks wat dat betreft. Drie minuten televisie zien en dan weer reclame is genoeg om mij van enige heimwee te genezen.
Dat je dan gaat zappen en uiteindelijk niet meer weet wat je aan het kijken was, vind ik verschrikkelijk. Reclame op zich is het probleem niet, de overdaad en het niet kunnen ontwijken (behalve dan met opnemen en doorspoelen) is het probleem met tv. Dat, en de vaste programmering die eerder rust op patroon indoctrinatie ("tv kijken") dan op interesse e.d.
Wat mij betreft is het een dood medium, maar blijkbaar is de gewoontelust van mensen nog altijd groot.
(gewoon de dvd's kopen is zelfs makkelijker)

btw: ben ik de enige die denkt dat MS met de Xbone bewust voor 'TV' heeft gekozen juist omdat die markt min of meer stabiel is en het gamesmodel juist hard aan het crashen is? Ik bedoel: het mag duidelijk zijn dat er deze generatie geen 'B' of 'C' games meer mogelijk zijn, wat betekent dat de markt in feite gewoon een afvalrace wordt totdat iedereen eruit ligt. Wat niet anders kan, aangezien het resultaat per product niet te voorspellen is.
In tegenstelling tot de gewoonte van tv-kijken ... Iemand?

edit: interpunctie, kent ge het? ik niet blijkbaar. :')
 

Overdoziz

Banned
Ik kijk af en toe nog wel TV, maar dat is gewoon om ff relaxed op de bank te hangen. Zap ik beetje rond tussen Comedy Central, Discovery Channel en National Geography. Ik ga niet elke week op een exact moment de TV aanzetten om een serie te kijken. Series die hoogwaarschijnlijk al een jaar geleden in de VS zijn uitgezonden.
 
Zeg, dwing me niet DutchGAFers te bannen :')
Het downloaden van muziek en films voor eigen gebruik is legaal, in Nederland in ieder geval. Waarom wordt er zo fel op gereageerd door mods op NeoGAF? Net als het plaatsen van scans van tijdschriften wat een taboe is.

Het is ook allemaal maar krom in Nederland. De Piraten Baai is geblokkeerd door internet providers maar je kan er gewoon heen via andere proxies en urls. Bovendien zijn andere torrentsites niet geblokkeerd. Vervolgens zijn er politicie die op de televisie gewoon zeggen dat ze een tv serietje gedownload hebben.
 
Het downloaden van muziek en films voor eigen gebruik is legaal, in Nederland in ieder geval. Waarom wordt er zo fel op gereageerd door mods op NeoGAF? Net als het plaatsen van scans van tijdschriften wat een taboe is.

Het is ook allemaal maar krom in Nederland. De Piraten Baai is geblokkeerd door internet providers maar je kan er gewoon heen via andere proxies en urls. Bovendien zijn andere torrentsites niet geblokkeerd. Vervolgens zijn er politicie die op de televisie gewoon zeggen dat ze een tv serietje gedownload hebben.

wat gaf betreft is dat simpel: je kunt geen developers te vriend houden als je hierover mensen laat praten. (ik geloof dat Evilore dat in het verleden al eens zo gezegd heeft, vandaar)

Misschien herinner je Jeff Bell nog...
(weet iemand overigens waar die man daarna naartoe is gegaan?)
 

7threst

Member
wat gaf betreft is dat simpel: je kunt geen developers te vriend houden als je hierover mensen laat praten. (ik geloof dat Evilore dat in het verleden al eens zo gezegd heeft, vandaar)

Misschien herinner je Jeff Bell nog...
(weet iemand overigens waar die man daarna naartoe is gegaan?)

Dunno. Misschien moeten we dat A Master Ninja vragen. Wellicht zijn ze buddy-buddy geworden na die verlichtende PM-conversatie op GAF haha :)
 

Linius

Member
Ik zie net pas dat Aiii een tag heeft. Beetje jammer dat het geen linkje is, dus dan vragen we het maar. Waar slaat de tag op? :D
 

Alpende

Member
Hoe kijk je ze dan?

Haha, ik was al op de hoogte gesteld door een mede GAFer. Mijn bericht was iets langer voor de edit.

Trouwens, ik lees net even de TOS door en daar staat het volgende. Misschien kan Kabouter hier wat over zeggen:

D. Emulation/Piracy

The topics of emulation and piracy in the context of the technical nature of emulators and ROM images, hardware modification technology, as well as their effect on the industry as a political topic are deemed to be generally acceptable.

Linking to pirate download sites, directions on how to get pirated software to work, reviews or impressions of pirated software, and livestreams of pirated software play are all strictly prohibited.

Als je dan bijvoorbeeld zegt; 'bladiebladiebla, ik haal dit en dat binnen / kijk dit en dat via torrents'. Dat mag dan toch gewoon? Je linkt niet naar download sites, je geeft geen instructies, je reviewt niets of geeft geen indrukken en dat laatste gaat er ook niet voor op.
 

Kabouter

Member
Haha, ik was al op de hoogte gesteld door een mede GAFer. Mijn bericht was iets langer voor de edit.

Trouwens, ik lees net even de TOS door en daar staat het volgende. Misschien kan Kabouter hier wat over zeggen:



Als je dan bijvoorbeeld zegt; 'bladiebladiebla, ik haal dit en dat binnen / kijk dit en dat via torrents'. Dat mag dan toch gewoon? Je linkt niet naar download sites, je geeft geen instructies, je reviewt niets of geeft geen indrukken en dat laatste gaat er ook niet voor op.

We bannen standaard voor het toegeven dat je illegaal download, met name aan de gaming side omdat er natuurlijk een hoop mensen uit de industrie op GAF komen, daar bannen we bijvoorbeeld ook mensen die een game voor release spelen en niet kunnen bewijzen dat ze dat legaal doen. In de OT zijn we wel iets softer dan dat, maar het is nog steeds zeker niet de bedoeling expliciet toe te geven dat je illegaal download. Doe dat dus ook niet.
 

soepje

Member
Zou ook wel een rommetje opleveren.
USGaf begint een thread met reviews over serie X. Jaar later komt EuroGaf steevast met thread: ''Lttp: Yay, pilot of Serie X airs tonight :D!''
 

Alpende

Member
Mwah, dan nog hoef je niet expliciet aan te geven dat je het via minder legale wegen hebt bekeken. Je kan er dan gewoon over mee discussiëren zonder dat je dat laat vallen.
 

soepje

Member
Ja, ik denk dat ik het ook zo zou aanpakken mocht ik onverhoopt iets downloaden zonder te betalen.


Weet iemand trouwens of je vanuit Nederland ook een pledge voor een kickstarter kan doen?
 

Aiii

So not worth it
Ja, ik denk dat ik het ook zo zou aanpakken mocht ik onverhoopt iets downloaden zonder te betalen.


Weet iemand trouwens of je vanuit Nederland ook een pledge voor een kickstarter kan doen?

Alleen met CreditCard. Heb zelf een https://www.3vcard.nl/ gehaald zodat ik af en toe via ideal wat kan betalen waar ze geen Paypal accepteren.
 

WriterGK

Member
James 'Tony Soprano'' Gandolfini gister in Rome aan een hart aanval overleden. Ben echt onwijs geschrokken. Had dit echt niet verwacht. Net heel artikel gelezen over hoe al zijn collega's, producenten, bazen e.d over hem spreken. Hartverwarmend. Als persoon was hij zo onwijs anders qua karakter dan zijn rol van Tony Soprano. 51 ook pas . Sad :(
 
Top Bottom