From Michael "Bully" Herbig:
Schuh des Manitu
(T)Raumschiff Suprise - Periode 1
(Achtung! German humor).
That is hardly even humor.
From Michael "Bully" Herbig:
Schuh des Manitu
(T)Raumschiff Suprise - Periode 1
(Achtung! German humor).
That is hardly even humor.
zing!
ich schäme mich fast dafür, dass ich den schuh des manitu früher gemocht habe :/ und obwohl ich deutsche filme normalerweise nicht mag, kann ich die welle mit jürgen vogel empfehlen.
ich mochte die nie, war ne schlimme zeit in der schule als die andere nichts anders gemacht haben als diese filme zitieren.
WORST MOVIE EVER. I also hate you now.Fußball ist unser Leben
(this one might be hard to get, but it's a nice comedy about football and its fans (typically german))
Ijon Tichy
ich habe vorhin das Leben der Anderen während der "Post War Germany" Vorlesung gesehen. war ganz gut
You forgot the best Schweiger movie:From Til Schweiger:
Keinohrhasen
Zweiohrküken
Kokowääh
Wo ist Fred?
I know i know.. but still, Schweiger movies may not be the best but they sure are fun to watch. Most of them are romantic comedies and should be relatively easy to understand.
Besser als dieser klischeehafte und dämliche Welle-Film alle malich schäme mich fast dafür, dass ich den schuh des manitu früher gemocht habe :/ und obwohl ich deutsche filme normalerweise nicht mag, kann ich die welle mit jürgen vogel empfehlen.
My opinion: One of the best German movies mentioned in here so far.ich habe vorhin das Leben der Anderen während der "Post War Germany" Vorlesung gesehen. war ganz gut
Filme von hier, die ich gesehen habe und empfehlen kann:
Der Baader-Meinhof-Komplex
Das Parfum (lies auch das Buch, das Buch ist sehr gut)
Wer früher stirbt ist länger tot (superlustig, aber arg bayrisch)
Gegen die Wand
Der Untergang
Die Geschichte vom weinenden Kamel
Herr Lehmann
Das weisse Rauschen
Anatomie
Der Krieger und die Kaiserin
Sonnenallee
23
Lola rennt
Comedian Harmonists
Das Leben ist eine Baustelle
Knockin' on Heaven's Door
Männerpension
Schlafes Bruder
Der Totmacher
Der bewegte Mann
Stalingrad (superkrasse Scheiße Mann)
Wir können auch anders...
Schtonk!
Homo faber (Bildungsfernsehen)
Pappa ante Portas
Das Spinnennetz
Ödipussi
Otto — Der Film
Das Boot
Christiane F. — Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Die Blechtrommel
Der Schatz im Silbersee
Die Brücke
Die Feuerzangenbowle
M — Eine Stadt sucht einen Mörder
Metropolis (vielleicht einer der besten Filme aller Zeiten!)
Nosferatu — Eine Symphonie des Grauens
I'd like to add "Was nicht passt, wird passend gemacht". Shows the German in his typical habitat.
Und wenn Du eine Serie brauchst, dann schau unbedingt Ein Herz und eine Seele. Da schmilzt das Gehirn!
If I would just take your sentence to correct grammar, it would be: Ich kann diesen letzten Satz nicht auf Deutsch sprechen.Maybe I should subscribe to this thread just to keep my German up. Ich kann nicht dieser letzte Satz auf Deutsch sprachen.
How was that? My main problem I think is that my vocabulary has gaping holes in it and with them I've forgotten the articles and forms of articles.
This is one of the reasons I stopped learning German. Too many stories like this... I remember we had one German exchange student at our high school come into our class one day, and the teacher was like, "This is Frank", with a German pronunciation of the "a", and Frank goes, "No, my name is Frank" with an perfect American accent. We tried to speak in German to him, but it was pathetic. We kept reverting back into English.
Also, my uncle was stationed in Germany at the time in the Air Force, and he would tell me all these stories about how he *tried* to use his German, but people would just answer back in English, because they could tell he was American.
I still really love the German language (I remember the first time I saw Run Lola Run and was shocked how much I still understood), but it seemed really frustrating to try to learn a language that didn't have much practical use to it.
http://www.youtube.com/watch?v=9QENcN-srE0
Edit:
If I would just take your sentence to correct grammar, it would be: Ich kann diesen letzten Satz nicht auf Deutsch sprechen.
If I'd try to adjust your choice of words so that it would flow naturally, it would be something like:
Ich kann diesen Satz nicht auf Deutsch aussprechen.
Ich kann diesen Satz nicht auf Deutsch hinschreiben.
Ich kann diesen Satz nicht in korrektem Deutsch sagen.
(Obviously, the meaning varies there, your sentence is rather ambiguous in that regard, which tends to happen with English speakers for some reason.)
I think your problem is that you've got no practice, but you've got the right idea.
Of course, you could also watch two German movies that are actually supposed to be good (I've watched neither):
Das Leben der Anderen (Won the Academy Award for best foreign language film in 2006)
Der Untergang (Nominated in 2004)
The highlighted are words and forms that I just didn't know existed.
The highlighted are words and forms that I just didn't know existed.
Well, don't let that discourage you. I know a bit of Japanese, but can't for the life of me read a Japanese newspaper. I had French for 7 years in school, but I'm not able to hold a philosophical conversation with an actual French person, no matter how much I like to imagine I would be.
You learned some German, but lots of basic words and forms are missing.
You could learn the language if you wanted to, I'm sure of it. You're the kind of guy that tries to build a sentence in a foreign language with little to go on, so you've got the moxy.
Are there any movies/tv shows people recommend seeing in german? Possibly movies that aren't available in the US? I ordered a couple disney movies but I'm wondering if there's anything else that's not too expensive that I should buy. Thnaks for any suggestions.
Buy this set here: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/149448/Werner-Herzog-Klaus-Kinski-Box-Set/Product.html
Just 20 lovely euros for some of the best movies German cinema has ever produced. In my opinion, the works of Herzog and Kinski in it's entirety are unsurpassed.
It's that good? 6 Movies for that price is pretty cheap.
That's awesome, whish I had seen that before finishing my christmas shopping. It aint no popcorn cinema though.
ich hab eine Sendung von Tatort gesehen und ich fand es ganz cool, aber auf welcher seite oder Kanal kann ich es konsequent angucken?? Es war auf (??) HrHessen, als ich es zuerst gesehen hatte
ok so, ich habe "das Dorf" gesehen..........
uh.......
was????????????????????? what the fuck war das? Die erste Sendung, die ich geshen hatte, war wie ein Detektiv Krimi oder so etwas. Dies war doch vielmehr ein verfluchte... uh... etwas
quintessential, um genauer zu sein. hast du (Du hast) irgendfalls (auf jeden Fall) Recht.
na ja, danke sehr. Ich genieße Tatort trotzt (trotz) dessen Inkonsequenz (einmal da, hier da...was?), doch vermute ich, dieser (diese) Inkonsequenz (im Sinne von Handlungsort, nicht thematisch) ist teilweise dessen Reiz, oder?
Nicht wie Law und Order, wo es geradezu die gleiche Stadt, Rollen, usw. (sind)
zwar weiß ich kaum (Ich weiß kaum) irgendetwas über deutschen (deutsches) Fernsehen, oder eigentlich amerikanischen (amerikanisches) Fernsehen.
noch eines (etwas); geil kann sowohl "horny" als auch "toll" bedeutet (bedeuten)? WAS?
dies (Das) ist zwar (aber) eine dünne Schwelle zwischen Schimpf und Schande und dessen Gegensatz lol
auch, Wie geil ist das denn = how cool is that?
sagte ich das zwar (Ich habe das ...) etliche Male pro tage (Tag) in den USA (...gesagt) , und hab endlich eine Entsprechung gefunden. Hat das rechts, oder? (Ist doch richtig, oder?)
Sorry für derartige lange (einen derart langen) Post! es ist wie ein Tagebuch oder so etwas :lol
Mein alter Deutschlehrer hat immer sehr komisch reagiert, wenn wir "geil" als "toll" verwendet haben. Aber das ist ja mittlerweile eher die Standard-Bedeutung. Wobei es natürlich extrem kontext-abhängig ist ;-)
Anscheinend kann im Französischen das Wort "baiser" sowohl "küssen" als auch "vögeln" bedeuten, das ist dann wohl ähnlich kompliziert...
Maybe someone here can help me, I have a bank card from Deutsche Bank which I'm assuming I can use online since it also says maestro on it. But I noticed when I'm entering my info on play.com for that DVD set it says "issue number" and it says only for Solo/Maestro and card I have is maestro. Does a bank card that is Maestro have it also? Is there somewhere I should be looking for it on the card? I don't see anything on it that seems like an issue number. :/
Edit: I don't see a cv2 number either that it asks for.
if it's anything like in switzerland you can't use a maestro card online. it's a simple debit card that comes standard with any bank account, not a credit card.