• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Spelbutiken.se har två versioner på lager och när jag beställde var den som hette "(Nordic)" lite billigare. Texten på omslaget är på Danska, Norska och Svenska så det är nog det som de syftar på.

Jag tror inte riktigt du vet vad Nordic Edition är. "Nordic Edition" är en typ av limited editions som ger ut i Norden. De innehåller ofta någon liten bit DLC. Spelbutiken är en internationell butik som säljer spel distribuerade av lite olika företag. Detta innebär att de ibland har både te.x. brittiska och nordiska utgåvor av sina spel. Det du har köpt är en helt vanlig nordisk utgåva av spelet.
 
Innebörden beror på utgivaren. Det finns inte någon standard som säger att Nordic edition måste vara en specialutgåva.
Sweden-GAF, I have to ask.. I stumbled across this today: "kassetbandskatten" will be expanded to include internal harddrives. How has this "tax" survived for so long? It seems completly absurd to me.
Yes, that tax is ridiculous. Unfortunately there aren't that many politicians that oppose it. My guess is because of lobbying money. On the other hand it sort of gives taxpayers an excuse to pirate things since they pay for them indirectly.
 
Jag förstår dig utmärkt. Anledningen till att jag kallade spelet för Nordic edition är för att Spelbutiken erbjuder två olika versioner till olika pris. Jag är väl bekant med att det finns specialutgåvor med samma namn.
 

Knugen

Member
Jävla student firande har spytt två gånger. Kanske tog i lite hårt igår men va fan inte alla dagar som grannen tar studenten.
 
Jag hade nog roligare på studenter som inte var min egen. Var så mycket press att ha kul på min medan jag var fri att bli hur dräggig jag ville på andras.
 

zon

Member
Jag var sjuk på min studenten. Jag var med ändå fram tills vi sprang ut från skolan sen var det hem och fira med släkten. Somnade klockan 9, jag höll på att svimma av utmattning så jag höll ut så länge jag kunde. :p
 

zon

Member

Det känns lite tråkigt att jag inte fick vara med och fira mer med mina klasskamrater, men jag blev sjuk när vi var nere i Spanien och festade i 5 dagar så jag fick ändå en hel del roliga upplevelser bara någon vecka innan studenten. Det är inte alla som kan säga att de har stått och spytt från en balkong på fjärde våningen nere i Spanien. :)

Och kvinnorna jag såg när vi besökte Barcelona en dag... mama mia!
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Internet dog. Den du Microsoft.

In-ter-net?

Only 11% of the South African population has Internet access.

Access.

ACCESS.

Jag hade 2mbs Bostream for typ 12 ar sedan. 2mbs i sydafrika ar rena lyxen... om man har tur nog att ha telefonlinje i hemmet/lagenheten loooool...fml
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Ingen aning, ansalange ar det ganska grymt och jobbet ar mycket battre an vad jag trodde men sjalvklart saknar jag Sverige redan nu sa vi far helt enkelt se hur lange jag star ut har...
 

Groof

Junior Member
världens sol ute och här sitter man instängd, förkyld och väntar på världens längsta infamous 2 nedladdning. hälsa det till barnen i afrika. få dom att inse att även vi har det förfärligt.
 
världens sol ute och här sitter man instängd, förkyld och väntar på världens längsta infamous 2 nedladdning. hälsa det till barnen i afrika. få dom att inse att även vi har det förfärligt.
Det är nästan så att det är värre för oss som har upplevt lyx för att sedan få den berövad.
 

Ledsen

Member
Ingen aning, ansalange ar det ganska grymt och jobbet ar mycket battre an vad jag trodde men sjalvklart saknar jag Sverige redan nu sa vi far helt enkelt se hur lange jag star ut har...

Första 3-4 månaderna - grymma
Sen... hemlängtan.
Panikångest - ~6 månader
Efter den puckeln, lugn.
 
damn straight.

nedladdningen har gått upp 15% på 7 timmar. vad är det jag gör fel?

Uppenbarligen bör du byta till Xbox nästa generation. Dom är mer internetvänliga...

Vid vägen, vem är det som har MEMBER som tag, Sculli va? Betyder det att han nu är strafers svurna fiende?
 

zon

Member
Uppenbarligen bör du byta till Xbox nästa generation. Dom är mer internetvänliga...

Vid vägen, vem är det som har MEMBER som tag, Sculli va? Betyder det att han nu är strafers svurna fiende?

Vi borde göra en "For or Against" tråd angående detta. Vi kan inte låta Sculli komma undan med den här förlämpningen mot strafer!
 

strafer

member
men jävla ikoner.....:(

Mitt Microsoft Secuiryi Essentials har försvunnit från baren nere i högra hörnet, hur aktiverar jag det igen?
 

strafer

member
titta vad som ploppade ner i mailen. <3

ck5UXta.jpg


Äntligen.
 
Top Bottom