• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

jorma

is now taking requests
jao, igår var nog en ganska brutal dag för team xbox

typ en supa sig karatefull och vakna under nerblodade lakan mellan två transexuella sexarbetare utanför ett industriområde i västerås-brutal dag.
 

Leezard

Member
Sonys hårdara och avsaknad av DRM bekräftar i princip att jag köper en PS4. Tyvärr fanns det inte många intressanta spel för min del. Det blir till att vänta tills Deep Down eller dylikt släpps.
 

Gurvon

Neo Member
Xbox ONE förhandsbokad....come at me bros


dark-souls-come-at-me-bro-mushroom-punch-KO-1365034881s.gif
 
Sverige dominerar E3, grabbar!

- Battlefield 4
- Mirror's Edge 2
- Star Wars: Battlefront
- Mad Max
- Need for Speed: Rivals
- The Division

Idag är jag nationalist.
 
Discshop. Köpte PS3 därifrån.

Priset är ju inte satt i sten ändå. Det är Nordisk Film som bestämmer det. :/
Discshop är ganska bra. Jag förbokar nog en enhet efter Gamescom. Det skulle inte förvåna mig om de presenterar ett dyrare paket som inkluderar kamera och ett spel.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
39999999999999999999
 
Jäklar vilken huvudvärk jag börjar få efter att ha suttit framför datorn så sjukt länge. Vill gå ut och gå men det är så himla många videos och nyheter att följa.

Jag tänkte på det "Ska DICE ta över hela EA?"

Btw, The Division rockade röv.. RÖÖÖÖV.

The Division ser riktigt nice ut, hoppas bara att det är kul att spela själv. För stor fokus på att spela med andra under detta E3 tycker jag. Det lär bli stämpeln på next-gen; sociala funktioner integrerat med single-player. Det är ju trevligt men jag hoppas bara att de inte glömmer bort oss anti-sociala som inte har några vänner.
 

waypoetic

Banned
Avalanche drog en luring, eller ja, en lögn; de sa för nån månad sen att det post-apokalyptiska spelet (Mad Max) var skrotat. En CGI trailer ger mig ingenting så jag är rätt så ointresserad av vad Mad Max är för tillfället. Löjligt hur mycket Avalanche har hypat upp sitt spel på twitter med att hashtagga "#yearoftheavalanche" hela jäkla tiden - och det enda vi får är en CGI trailer.

BF4's MP såg intressant ut, jag menar, det var ju BF och det kändes mer som BF2 nu för en gångs skull. Annars är Tom Clancy's: The Division det spelet av alla svenska spel som visades upp som jag är riktigt nyfiken på. Var längesen jag spelade ett riktigt bra TPS-spel :)
 

waypoetic

Banned
såg att the division var f2p vilket i princip dödade all hype demot byggde upp hos mig.

Varför vart du så besviken över det? F2P har jag ingenting emot iaf, så länge som det inte finns nått pay-to-win-system så är det tummen upp från mig.
 

jorma

is now taking requests
Varför vart du så besviken över det? F2P har jag ingenting emot iaf, så länge som det inte finns nått pay-to-win-system så är det tummen upp från mig.

Vet inte om jag pallar mikrotransaktioner. Men om det inte är "pay to win" hur ska de finansiera spelet då? Tror inte de kan gå runt på att sälja fula hattar :)
 

Leezard

Member
Det är tveksamt om f2p kan klara sig lika bra på konsoler som på datorn, eftersom att det typiskt krävs relativt många aktiva spelare (av vilka bara en viss bråkdel betalar) för att det ska gå bra. Konsoler är ganska begränsade med antal spelare.
 

zon

Member
Det kommer bli ps4 för mig om jag köper någon konsol, men jag gillar inte att de smög in paywall för multiplayer. :(
 

waypoetic

Banned
Vet inte om jag pallar mikrotransaktioner. Men om det inte är "pay to win" hur ska de finansiera spelet då? Tror inte de kan gå runt på att sälja fula hattar :)

Jag har inte satt mig in i den där affärsmodellen än, men det är väl dags känner jag. Värt att fråga dom, värt att leta upp deras twitter-konto. Jag vet att Warframe-teamet är F2P på PS4 och dom har också mikrotransaktioner men inget pay-to-win system och dom verkade väldigt lugna med att gå med vinst på PS4. Jag vet inte om Warframe kommer att bli F2P på PC sen, nu är det ju bara i en beta-test på PC.

Det är tveksamt om f2p kan klara sig lika bra på konsoler som på datorn, eftersom att det typiskt krävs relativt många aktiva spelare (av vilka bara en viss bråkdel betalar) för att det ska gå bra. Konsoler är ganska begränsade med antal spelare.

Verkar inte vara ett problem den här gången ;)
 
såg att the division var f2p vilket i princip dödade all hype demot byggde upp hos mig.

Är det bekräftat? Senast jag tittade var det bara rykten men vet inte om jag missat något. I alla fall gör det mig ingenting. Jag lägger i genomsnitt ner 200 kronor per spel, och kan lätt tänka mig att lägga ner 200 kronor på whatever man kan köpa om det är F2P. Beror så klart på vilken modell det är och så.

Det är tveksamt om f2p kan klara sig lika bra på konsoler som på datorn, eftersom att det typiskt krävs relativt många aktiva spelare (av vilka bara en viss bråkdel betalar) för att det ska gå bra. Konsoler är ganska begränsade med antal spelare.

Går ju bra för Happy Wars på X360, inte sant? Jag tror nog att F2P kan klara sig bra och kommer bli en stor deal next-gen. Tror att vi kommer se många F2P-spel på både Xbox och PS4.

22k på gamingsidan.

;_O

Har inte kommit in på Neogaf på flera timmar.

Aaa, nytt rekord på användare online. Sidan var nere länge.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Hej

E3 vart lite svettigt från EAs sida, men jag tror att det levererade. ;)
(jeffla Xbox One presentationstecherrors :p)

Sjukt psykad inför Mirror's Edge själv.
 

Knugen

Member
Inget nytt om Prey 2 överhuvudtaget! Jävla Bethesda!

Wikipedia said:
In May 2013 Kotaku reported rumors that development has moved to Arkane Studios and that the development has been rebooted scrapping all of Human Head Studios work and with a targeted release of 2016. It has also been reported that Obsidian Entertainment worked on the game at one point for at least a few months.

dduckrage.gif
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Suger att missa E3, eller att vara out of the loop for en hel manad i rad. For i helvede.
 

jorma

is now taking requests
Är det bekräftat? Senast jag tittade var det bara rykten men vet inte om jag missat något. I alla fall gör det mig ingenting. Jag lägger i genomsnitt ner 200 kronor per spel, och kan lätt tänka mig att lägga ner 200 kronor på whatever man kan köpa om det är F2P. Beror så klart på vilken modell det är och så.

Minns tyvärr inte var eller hur men någon i gaming skrev det som om det var en "done deal" och ingen ifrågasatte. Det behöver ju förvisso inte betyda något eftersom det var precis vad jag gjorde i den här tråden och den enda som ifrågasatte var du :)

Så jag vettefan. Hoppas ändå det är ett vanligt spel. Jag vill inte behöva bekymra mig om löpande kostnader inne i spelet.

Men spelet såg jävligt coolt ut oavsett vilken betalningsmodell dom kör med.
 
Gick upp klockan sex imorse och sa upp sex imorgon igen. Typ helt hjärndöd så tidigt på morgonen. Jag har såna jäkla sömnproblem jämt. Suger.

Ska på jobbintervju på måndag.

dat nervositet

- Tidigare erfarenheter?
- Tre år på GAF.
- Du är anställd.

Easy as cake Mr or Mrs strafer med ett litet s.
 

zon

Member
Gick upp klockan sex imorse och sa upp sex imorgon igen. Typ helt hjärndöd så tidigt på morgonen. Jag har såna jäkla sömnproblem jämt. Suger.



- Tidigare erfarenheter?
- Tre år på GAF.
- Du är anställd.

Easy as cake Mr or Mrs strafer med ett litet s.

Det tar tid att vänja sig vid att gå upp tidigt. När jag gick upp halv sex på morgonen för att komma i tid till mitt sommarjobb så hann jag aldrig vänja mig vid det, trots att jag gjorde det i 6-8 veckor varje gång.

Jag går upp klockan sju nu för tiden men det tog mig nog 3-4 månader innan jag hade vant mig. Och jag kan ändå vara jättetrött ibland när jag vaknar. :p
 
Det tar tid att vänja sig vid att gå upp tidigt. När jag gick upp halv sex på morgonen för att komma i tid till mitt sommarjobb så hann jag aldrig vänja mig vid det, trots att jag gjorde det i 6-8 veckor varje gång.

Jag går upp klockan sju nu för tiden men det tog mig nog 3-4 månader innan jag hade vant mig. Och jag kan ändå vara jättetrött ibland när jag vaknar. :p

Aa verkligen. Beror också på hur man är som person; vissa har jättelätt att anpassa sina dygnsrytm medan andra har det svårare. Problemet för mig är dock hur varierat mitt schema är. Ibland börjar jag sju på morgonen och slutar redan vid tolv på dagen, och ibland börjar jag fem på kvällen och slutar halv elva på sena kvällen. Jag kommer nog inte hitta någon bra dygnsrytm på hela sommar'n.
 

antipod

Member
Sådant blir man lite lack på ja. :/ Fan ta Posten om spelet inte ligger hemma innanför dörren när jag kommer hem sen...
 

Keasar

Member
Äh typiskt, NU märker man att GreenManGaming har bytt från Dollar till Brittiska pund i prissättningen för alla svenskar så nu är allt på den sidan dyrare, ibland dyrare än Steam själv tillochmed.
 

waypoetic

Banned
Jag köpte inte den vanliga utgåvan, så det var liksom inte att bara ringa Elgiganten och be om pengarna tillbaka och glida ner till Webhallen och köpa mig ett ex - jag köpte "Ellie Edition" och kom undan rätt så billigt.

Jag antar att krogen får bli mitt fredagsnöje :(
 
Top Bottom