• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Gillade samhällsvetenskap på både högstadiet och gymnasiet. MVG i varenda samhällsvetenskapligt ämne varenda år. Men jag är lite osäker på vad för yrken en samhällsvetenskaplig utbildning leder till. Alltså, Systemvetenskap och även Kommunikation (som jag lutar åt just nu) är ju samhällsvetenskapliga kurser/program men jag menar en rå samhällsvetenskaplig kurs. Typ jobba åt regeringen? Grassclipper for statsminister 2024?

Under år tre får man välja lite inriktningar, jag kommer nog sikta på sociologi.

Verkar som att det är en hiskeligt massa glasögonormar på swe-gaf. Har ni testat att bara anstränga er lite och titta noggrannare?
 
Jag var junior i en vecka eller tre innan jag fick min tag. Verkade bättre så.

Vet inte om jag minns rätt, men du måste vara medlem i två veckor för att bli member. Jag tror att det är två veckor och 300 inlägg. Kanske är tre eller fyra veckor.

Under år tre får man välja lite inriktningar, jag kommer nog sikta på sociologi.

Vad vill du jobba med då?

Verkar som att det är en hiskeligt massa glasögonormar på swe-gaf. Har ni testat att bara anstränga er lite och titta noggrannare?

image.php
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Vet inte om jag minns rätt, men du måste vara medlem i två veckor för att bli member. Jag tror att det är två veckor och 300 inlägg. Kanske är tre eller fyra veckor.

Ja, jag vet. Jag var fortfarande junior, men det syntes inte :)


Tror det snarare handlar om ett 3 månader eller så, men hittar inget i FAQ:en. Definitivt längre än ett par veckor i alla fall.
 

Ledsen

Member
Allt jag vill är att gå med i Club Nintendo.

Aha det var du som ville sälja en CN-kod till mig :) Det går ju alldeles utmärkt att gå med i Club Nintendo UK från Sverige, jag är själv med och har nu fått ett gratis spel tack vare So Many Games-kampanjen.
 

Labadal

Member
Aha det var du som ville sälja en CN-kod till mig :) Det går ju alldeles utmärkt att gå med i Club Nintendo UK från Sverige, jag är själv med och har nu fått ett gratis spel tack vare So Many Games-kampanjen.

Det var som... Måste kolla up det.
Vad mer kan man få ut av ett CN medlemskap? Inga "physical rewards" antar jag?
 

Labadal

Member
Fall för DO? Anmäl för satan, jag anmäler till JK när vi ändå håller på. Iwata ska få smaka på svenskt stål.

Men han ser så oskyldig och kramgo ut!

Skenet bedrar antar jag.

Ser jag honom ska han få en björnkram och jag släpper inte förrän han ber om nåd.
 

Paganmoon

Member
Så, SweGaf.

Åker till Thailand om en vecka, stannar i Bangkok i 5 dagar sen blir det att dega runt på lite olika öar. Nån som åkt till Thailand under sommarn innan? Några tips? Polarn som åker med vill gärna åka till Macao en svänt också, några tips där? Värt att försöka åka till Kambodja också?

Nått speciellt man bör tänka på att ha med? (utanför standardgrejer som solkräm myggmedel, tabletter mot diarré m.m.).
 
Fall för DO? Anmäl för satan, jag anmäler till JK när vi ändå håller på. Iwata ska få smaka på svenskt stål.

Svensk synd är en påklädd lögn
Svensk synd är ingenting

Svenskt kött skrattar I din mun
Svenskt kött är nästan alltid dött

Svenska folk
Svenska folk
Det är vi, vi älskar lam erotisk poesi

Svenska flicka
Svenska flicka
Ger en svart man hicka

Svenskt stål tål vad som helst
Vet du hur mycket du tål?

Svenskt stål tål vad som helst
Vet du hur mycket du tål?

Svenskt stål tål vad som helst
Vet du hur mycket du tål?

Svenskt stål tål vad som helst
Vet du hur mycket du tål?

Svenskt stål tål vad som helst
Vet du hur mycket du tål?

Svenskt stål tål vad som helst
Vet du hur mycket du tål?

Svenskt stål tål vad som helst
Vet du hur mycket du tål?
 

Bri

Member
Är det meningen att man ska hälla någon vätska i ögonen även med endagslinser?

Efter 7 timmars användande så ramlade båda linserna ur och ögonen är russin.
 

Knugen

Member
Är det meningen att man ska hälla någon vätska i ögonen även med endagslinser?

Efter 7 timmars användande så ramlade båda linserna ur och ögonen är russin.

Nej det ska man inte, det beror nog på kvalitén på linsen osv. Jag kan ha mina linser i ett helt dygn utan problem men dem börjar bli lite torra på kvällen.

Om jag ska bara sitta framför en skärm hela dagen så kör jag bågar.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Fyfan, jag vill aldrig mer dricka. Vilken jävla vecka, en semester har aldrig kommit lägligare.
 
Jag och mina polare droppar fan fools i Last of Us som ingenting. Kanske lite unfair advantage med tanke på att vi alla sitter i skype och kan organisera oss men whatever.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Vackert väder. Värme. Tjejer i lite kläder. Och jag har odlat semesterskägg. Som fan.

Ska komma tillbaka till jobbet och se ut som en luffare. Eller ja, då passar jag in iallafall.

Fan låter ju trevligt ju ^^

Nu får ni fan hålla mig vaken till 01:00 tycker jag. Inte som att jag verkligen tänkt jobba...
 

Drencrom

Member
Aha, nu fick tydligen Miljöpartiet igenom en lag som ger illegala invandrare gratis skola, sjukvård och tandvård.

Ibland så undrar man om dem i riksdagen lever på samma planet. Hur kan man ge skolgång och fördelar till folk som egentligen ska bli omhändertagna av polisen? Otroligt motsägande och dyrt då detta kan bara göra landet till ett ännu mer attraktivare land för folk som ska invandra illegalt.

Jag och mina polare droppar fan fools i Last of Us som ingenting. Kanske lite unfair advantage med tanke på att vi alla sitter i skype och kan organisera oss men whatever.

TLOU online är riktigt fint när man är i grupp med mic. Jag, Kaoz och Waypoetic lira förra veckan btw.
 
TLOU online är riktigt fint när man är i grupp med mic. Jag, Kaoz och Waypoetic lira förra veckan btw.

Som jag skrivit tidigare i tråden så är jag inte speciellt mycket för multiplayer. Men när man lirar i lag med några polare är det riktigt kul. Speciellt också TLOU då det är lag om fyra som gäller vilket passar oss perfekt.
 
Top Bottom