• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
På tal om mysterier -- Bermuda Triangeln är väldigt intressant. Älskar sånt här. http://sv.wikipedia.org/wiki/Bermuda_triangeln. Finns mer info på engelska Wikipedia men svenska sammanfattar ganska bra.

Jag var besatt av det där när jag var yngre. Ja det är intressant, även om man nu förstått att mycket är BS.

Men det finns några försvinnanden som fortfarande är sjukt mystiska, som inte verkar vara fejkade.
 

Groof

Junior Member
Är så sjukt bitter på Nintendo och deras jobbigt konservativa policies. Jag vill spela deras spel så mycket men vill inte stödja några som inte bryr sig.

Det jobbiga är att jag är tvungen att köpa en 3DS förr eller senare, så jag kan klaga hur mycket jag vill.
 
Jag var besatt av det där när jag var yngre. Ja det är intressant, även om man nu förstått att mycket är BS.

Men det finns några försvinnanden som fortfarande är sjukt mystiska, som inte verkar vara fejkade.

Aa, det är mycket mycket BS, men tycker ändå sådant är intressant. Det är inte listat som ett av de farligaste haven och massvis med fartyg åker förbi där varje dag men ändå. Speciellt det där första med de fem planen och sen räddningsplanet. Älskar teorierna; maskhål, rymdvarelser, magnetiska fält, monster:

bermudatrianglemonster-big.jpg

Haha :)

Är så sjukt bitter på Nintendo och deras jobbigt konservativa policies. Jag vill spela deras spel så mycket men vill inte stödja några som inte bryr sig.

Det jobbiga är att jag är tvungen att köpa en 3DS förr eller senare, så jag kan klaga hur mycket jag vill.

Aa, verkligen. Nintendo bryr sig inte om sina fans och deras speldesign överlag är så utdaterad. Det som förvånar mig är att inte ens Mario-spelen har svenska texter ännu 2013. Det finns ju knappt någon dialog så jag förstår inte varför man inte bara anlitar en översättare. Till och med Microsoft har svenska undertexter i Banjo-Kazooie och Sony har till och med svenskt tal i Ratchet & Clank (och det är faktiskt riktigt bra röstskådespelare; vissa är bättre än de engelska). Barnspel borde ha svensk text. Nu syftar du nog inte på det och vi i vår ålder bryr oss såklart inte, men sen att vi inte ens har Club Nintendo. Och aldrig lyssnar de på fans som andra gör. De är liksom helt isolerade. Vet inte vad folk vill och bryr sig inte.
 

Groof

Junior Member
Aa, verkligen. Nintendo bryr sig inte om sina fans och deras speldesign överlag är så utdaterad. Det som förvånar mig är att inte ens Mario-spelen har svenska texter ännu 2013. Det finns ju knappt någon dialog så jag förstår inte varför man inte bara anlitar en översättare. Till och med Microsoft har svenska undertexter i Banjo-Kazooie och Sony har till och med svenskt tal i Ratchet & Clank (och det är faktiskt riktigt bra röstskådespelare; vissa är bättre än de engelska). Barnspel borde ha svensk text. Nu syftar du nog inte på det och vi i vår ålder bryr oss såklart inte, men sen att vi inte ens har Club Nintendo. Och aldrig lyssnar de på fans som andra gör. De är liksom helt isolerade. Vet inte vad folk vill och bryr sig inte.

Syftade mer på deras account-system (eller brist därav) och regionlås, men det där är också helt berättigade punkter. Jag tror att de absolut vet vad deras fans vill ha men att de är så sjukt djupt sunkna in i sin bubbla att de helt enkelt inte bryr sig.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Vad har du för friend code? 3196-3734-9558
Vet inga must-have-spel för köpte'n nyss och äger NSMB2, MH3 och Animal Crossing, har bara spelat nån timme av NSMB2 och AC.

Fri-en-d code? Är det såntdär som kräver nymodigheter som in-tern-et? Har inte internet än :(



Super Mario 3D Land är en riktigt bra plattformare. GAF tokälskar spelet. Banorna är korta, snabba och fulla av variation. Ghost Recon: Shadow Wars är ett riktigt bra strategispel. De två spelen är de enda två som jag personligen kan rekommendera. Luigi's Mansion 2, Fire Emblem: Awakening och kanske Animal Crossing: New Leaf är spel som jag eventuellt kommer köpa och som alla fans älskar. Skulle du göra en tråd i gaming-forumet skulle nio av tio säga till dig att köpa Fire Emblem utan tvekan. Verkar vara hetaste 3DS-spelet på GAF. Mario Kart 7 är genomruttet och Paper Mario Sticker Star är mediokert. Kid Icarus kommer att bryta din högerhand.

3DLand ser sjukt skoj ut och det vill jag verkligen ha, ser riktigt nice ut. Hade aldrig gissat att ett random Ghost Recon spel till handheld skulle kunna vara bra men där ser man.

Har köpt två spel, Luigis Mansion 2 och Zelda OoT... har aldrig spelat ett Animal Crossing-spel förut men helt plötsligt så vill jag ha New Leaf, detsamma gäller Fire Emblem men jag vet inget om det.
 
Syftade mer på deras account-system (eller brist därav) och regionlås, men det där är också helt berättigade punkter. Jag tror att de absolut vet vad deras fans vill ha men att de är så sjukt djupt sunkna in i sin bubbla att de helt enkelt inte bryr sig.

Aa, bristen på ett account-system är definitivt en viktig punkt. DS var regionsfri så jag vet inte varför de ändrade sig.

Angående vad deras fans vill ha håller jag inte med dig om att de vet. Microsoft och Sony är väldigt aktiva på sociala nätverk och främst deras egna sidor. På Playstation Blog kan man ofta snacka med folk som jobbar på Sony, och NeoGAF har ju lyckats få kontakt med Sony på Twitter också. Man ser också att när Microsoft och Sony gör spel så lyssnar de till fansen. Sen har vi Nintendo. Du kan inte nå dem (eller ja, du kan ju nå supporten, men inte de högre upp). De har inte ens någon community manager. Och deras spel -- alltså de gör många bra spel men de lyssnar aldrig på vad folk egentligen vill ha. Vi kan ju göra hur många "what do you want to see in the next Zelda"-trådar som helst men det blir ingen skillnad. Gör vi en liknande tråd om Uncharted 4 kan du räkna med att Naughty Dog kikar in och i alla fall läser vad vi skriver; sen om en del är befängt, omöjligt eller kostar för mycket är en annan sak.

3DLand ser sjukt skoj ut och det vill jag verkligen ha, ser riktigt nice ut. Hade aldrig gissat att ett random Ghost Recon spel till handheld skulle kunna vara bra men där ser man.

Har köpt två spel, Luigis Mansion 2 och Zelda OoT... har aldrig spelat ett Animal Crossing-spel förut men helt plötsligt så vill jag ha New Leaf, detsamma gäller Fire Emblem men jag vet inget om det.

Ghost Recon: Shadow Wars är helt annorlunda från de andra Ghost Recon-spelen. De andra är FPS och TPS medan Shadow Wars är som Advance Wars och Fire Emblem; turn-based strategy games. De börjar ofta tråkigt för att de har så mycket att lära ut, men när man väl har kommit in en bit är såna spel så jäkla bra. Har du inte spelat Advance Wars: Dark Conflict måste du plocka upp det. Det är ett DS-spel men funkar på 3DS också. Har lagt ner ungefär 200 timmar på det -- ett av mina mest spelade spel någonsin. Galet beroendeframkallande.
 
Någon gjorde ett kap.

ledsen att höra :(

Lätt kommet lätt förgånget. Det dryga är ju att jag kunde köpt ett spel för dom pengarna istället.


Haha yes!

Min iPod har hängt sig, vad gör jag?

Testa kasta den i väggen.

När min iphone hängde sig och inte gick att stänga av normalt så gjorde dom på macstore ett trix där dom höll in på den lilla fyrkanten™ och låsknappen där uppe™ för att stänga av den. Vet inte om ipod ser likadan ut i designen. Alla kontakter försvann dock så använd med förstånd.
 
Bermudatriangeln är passé, nu är det PentaGod som gäller.

http://m.neogaf.com/showpost.php?p=67869446

Jag känner också en tjej på MI6. Hon sa att Michael Jackson, Elvis Presley, Adolf Hitler och en massa andra människor lever -- de sitter i CIA:s källare och lever på ett super-preparat. Men ni kommer så klart in tro mig. Jag är en no-one. Jag önskar att jag vore en kändis så att folk skulle tro mig.

c wht i did thr? gaf
 

Drencrom

Member
@ Grassclipper: Vad är din PSN?

De ska inte ha mer fördelar, och dethar de inte heller, enligt något förslag. Det förslagen går ut på är att de ska ha samma förslag. Och kostnaden för vård av papperslösa blir om man räknar enligt regeringens största uppskattning till en miljard per år.

Visst är urholkning av välfärden ett problem, men detta är knappast en särskilt stor del i det stora hela.

För att sätta det i pespektiv har de dragit ner skatten med ungefär 70 miljarder per år enbart genom jobbskatteavdragen. Så då är jag mer med på din linje att skattepolitiken är kass. Men vård av papperslösa har vi råd med. Det är lätt värt en miljard att upprätthålla mänskliga rättigheter OCH minska sjuka människors lidande.

Okej, kostnaden är kanske inte stora när man tittar på statens sammanlagda kostnader etc. Staten bör dock ta bättre hand om våra skattepengar för övrigt, såg nyss Uppdrag Granskning ang. löngaranti bedrägeri som gör en nästan röd av ilska när man hör hur länsstyrelsen betalar ut miljontals kronor till fejk firmor som går i 'konkurs' utan någon revision alls. Men jag är glad att vi kommer överens ang. den usla skattepolitiken iaf hahah
 
Jag vill bara ha en till cykel.

Den kommer bara bli stulen i alla fall.

När Dr.Acula var här så hade han två kulturchockar som jag förstod det. Den ena var att han undrade vafan det låg små tepåsar överallt på marken för. Vilket han snart fattade var snus. Men den största var när han såg hur vi låste våra cyklar, dom har tydligen jäkligt mycket problem cykelstölder i Toronto till den grad att dom har ingenjörsutvecklade cykelställ som ska göra det svårare att sno en cykel. Att vi bara låser med ett simpelt lås var fullständigt främmande för honom.
 

Drencrom

Member
Ingen som har en Ford Explorer XLT till salu? Årsmodell 91-92.

Jag vill bara ha en till cykel.

Nu är det där spöket tillbaka igen..utanför fönstret. Jag ser hur det rör sig.

:(

Sweden-GAF |OT| Random and weird hit and run posts

Vet inte varför, men trodde Kanada var typ strax efter Japan när det kommer till brott.

Robbery rates in different countries (per 100 000 invånare)
Japan: 4.0
Canada: 94.2
Sweden: 94.2
Corky Country: 494.5

Hmm, Japan har ett förvånansvärt lågt värde när det kommer till tjuvar. Jag misstänker dock att deras förhållande ang. sexbrottslingar är högre, heh.
 

Bri

Member
Den kommer bara bli stulen i alla fall.

När Dr.Acula var här så hade han två kulturchockar som jag förstod det. Den ena var att han undrade vafan det låg små tepåsar överallt på marken för. Vilket han snart fattade var snus. Men den största var när han såg hur vi låste våra cyklar, dom har tydligen jäkligt mycket problem cykelstölder i Toronto till den grad att dom har ingenjörsutvecklade cykelställ som ska göra det svårare att sno en cykel. Att vi bara låser med ett simpelt lås var fullständigt främmande för honom.
Vet inte varför, men trodde Kanada var typ strax efter Japan när det kommer till brott.

Robbery rates in different countries (per 100 000 invånare)
Japan: 4.0
Canada: 94.2
Sweden: 94.2
Corky Country: 494.5

EDIT: Robbery är ju inte rätt, så jag skiter i!
 

waypoetic

Banned
Den kommer bara bli stulen i alla fall.

När Dr.Acula var här så hade han två kulturchockar som jag förstod det. Den ena var att han undrade vafan det låg små tepåsar överallt på marken för. Vilket han snart fattade var snus. Men den största var när han såg hur vi låste våra cyklar, dom har tydligen jäkligt mycket problem cykelstölder i Toronto till den grad att dom har ingenjörsutvecklade cykelställ som ska göra det svårare att sno en cykel. Att vi bara låser med ett simpelt lås var fullständigt främmande för honom.

Jag har två rejäla lås på min; bygellås som jag låser fast framhjulet i ramen med och sedan ett vajerlås som går genom bakhjulet, ramen och sedan fast i något där jag parkerat. Sen så parkerar jag alltid på bra och folktäta platser där cykeltjuvar skulle behöva en jävla lång avledningsmanöver för att få med sig min cykel.
 

ttk

Member
Nu är det kris! Jag postar vanligtvis aldrig någonting, men det här är oerhört allvarligt.
Om några timmar ska jag, tydligen, gå på Gröna Lund. Hela veckan har jag skrytit vitt och brett om att jag ska åka allt. Tanken har varit att de andra är för fega, och jag därför skulle klara mig undan.

Men icke!

Insane, ska vi tydligen öppna med. Bara namnet får ju tungan att krulla sig. Hur nervös borde jag vara? Har letat febrilt efter dödsfallstatistiken, men det verkar röra sig om en ordentlig mörkläggning för jag kan inte hitta en enda rapport som stöder min teori om att det är en av de största dödsfällorna som någonsin byggts.
 
Men den största var när han såg hur vi låste våra cyklar, dom har tydligen jäkligt mycket problem cykelstölder i Toronto till den grad att dom har ingenjörsutvecklade cykelställ som ska göra det svårare att sno en cykel. Att vi bara låser med ett simpelt lås var fullständigt främmande för honom.

Inte bara Toronto, utan in princip överallt utom Norden, faktiskt. Vi är lite unika med hur få cykelstölder vi egentligen har, och samtidigt hur enkla lås vi har. I Storbritannien, framförallt London, använder du också bara tunga lås. För ett decennium sedan var det dödsstraff på cykelstölder i Kina.

Nu är det kris! Jag postar vanligtvis aldrig någonting, men det här är oerhört allvarligt.
Om några timmar ska jag, tydligen, gå på Gröna Lund. Hela veckan har jag skrytit vitt och brett om att jag ska åka allt. Tanken har varit att de andra är för fega, och jag därför skulle klara mig undan.

Men icke!

Insane, ska vi tydligen öppna med. Bara namnet får ju tungan att krulla sig. Hur nervös borde jag vara? Har letat febrilt efter dödsfallstatistiken, men det verkar röra sig om en ordentlig mörkläggning för jag kan inte hitta en enda rapport som stöder min teori om att det är en av de största dödsfällorna som någonsin byggts.

Mja, jag tror nog aldrig någon har dött, så det behöver du inte vara orolig över. Men det är klart att du kan svimma, spy, ha mardrömmar och få huvudvärk <3
 

ttk

Member
Mja, jag tror nog aldrig någon har dött, så det behöver du inte vara orolig över. Men det är klart att du kan svimma, spy, ha mardrömmar och få huvudvärk <3

Svimma kan jag ta, det är inte så farligt. Kan man senare påstå att det var så tråkigt att man bara somnade. Spy däremot, blir något svårare att förklara bort på ett enkelt och trovärdigt sätt. Om man kunde lära sig att vara tyst någon gång..
 
Seriöst... DE SLÅR MED ETT STÄMJÄRN OCH HAMMARE för att bryta/krossa roten.

Aldrig kallsvettas så...

Vadå, visdomstanden? Nä. Sånt där behöver du inte vara orolig över. Det som gör ont är bedövningen, sen själva processen att ta bort tanden känns väl typ inte. Nog har du varit med om värre saker än så. En liten tand är ju ingenting.
 

fanboi

Banned
Vadå, visdomstanden? Nä. Sånt där behöver du inte vara orolig över. Det som gör ont är bedövningen, sen själva processen att ta bort tanden känns väl typ inte. Nog har du varit med om värre saker än så. En liten tand är ju ingenting.

Var précis där...

Sprutan var inge farlig, det var när de sa "OJ vad stor tanden är" som jag började ana trubbel.

I början gick det bra, men när de kom längre ner där bedövningen inte hade tagit så bra... O_0
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
All den här snack om mord hit o dit...

Tydligen är Sydafrika värre än Colombia på den fronten... FML.
 

Forsete

Member
All den här snack om mord hit o dit...

Tydligen är Sydafrika värre än Colombia på den fronten... FML.

I sverige skyfflar vi snö innan vi åker till jobbet på morgonen.. I sydafrika skyfflar man kroppar innan man åker till jobbet på morgonen.

Korrekt analys?
 
Nu är det kris! Jag postar vanligtvis aldrig någonting, men det här är oerhört allvarligt.
Om några timmar ska jag, tydligen, gå på Gröna Lund. Hela veckan har jag skrytit vitt och brett om att jag ska åka allt. Tanken har varit att de andra är för fega, och jag därför skulle klara mig undan.

Men icke!

Insane, ska vi tydligen öppna med. Bara namnet får ju tungan att krulla sig. Hur nervös borde jag vara? Har letat febrilt efter dödsfallstatistiken, men det verkar röra sig om en ordentlig mörkläggning för jag kan inte hitta en enda rapport som stöder min teori om att det är en av de största dödsfällorna som någonsin byggts.

Mja, jag tror nog aldrig någon har dött, så det behöver du inte vara orolig över. Men det är klart att du kan svimma, spy, ha mardrömmar och få huvudvärk <3
Jag jobbar som tidigare sagt på ett nöjesfält, kan säga att mörkertalet är ofantligt och avråder starkt ifrån att åka alla karuseller förutom möjligtvis tekopparna.
 
Jag jobbar som tidigare sagt på ett nöjesfält, kan säga att mörkertalet är ofantligt och avråder starkt ifrån att åka alla karuseller förutom möjligtvis tekopparna.

Ey.

Säger du A får du säga B. Varå om folk blir allvarligt skadade borde det ju stå i blaskorna, såvida det inte förekommer mutor, men med tanke på allt som rapporteras i svensk media tror jag inte att de skulle ignorera sådant, snarare tvärtom skulle de överdriva och säga att nöjesfält var helvetets avkomma.
 

waypoetic

Banned
Majorna, Göteborg... Vilket jävla ställe. Ena sidan är ett pundarkvarter med tvättäkta kommunister och andra sidan är det övre medelklassen som håller fortet med renoverade gamla lägenheter, SUV's och trimmade kroppar.
 
Ey.

Säger du A får du säga B. Varå om folk blir allvarligt skadade borde det ju stå i blaskorna, såvida det inte förekommer mutor, men med tanke på allt som rapporteras i svensk media tror jag inte att de skulle ignorera sådant, snarare tvärtom skulle de överdriva och säga att nöjesfält var helvetets avkomma.
Alla stora nöjesparker har överenskommelser med media om att inte rapportera dessa dödsfall. Dessutom finns det ett finansiellt intresse då många av ägarna överlappar.

#spreadthetruth
 

Paganmoon

Member
Majorna, Göteborg... Vilket jävla ställe. Ena sidan är ett pundarkvarter med tvättäkta kommunister och andra sidan är det övre medelklassen som håller fortet med renoverade gamla lägenheter, SUV's och trimmade kroppar.

Även känd som hipster-headquarter nr 1...
 

Forsete

Member
Vilket är ert favvo svensköl?

Officiellt gick jag på semester idag. Fy fan så gutt. Ska bli alkis nu i 4 veckor, därav min fråga.

Sirriously, blev nyfiken efter Ölresan som gick på SVT. Självus gillar jag Mariestads.
 

Forsete

Member
Också mkt mkt god.

Btw, hipstersvenskarna i Ölresan var ju bara för sköna.. "Mmm, man anar en smak av FRUSNA smultron" eller vad det nu var. :D
ÖL IS ÖL.. som Kristdemokratinnan skulle ha sagt.
 
Top Bottom